![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
CYTAT("musk") Dziś zabrałem parcha na hamownie -wynik:
250KM i 309Nm Wykres jest troszke pofalowany pod koniec ponieważ pojechałem na oponach 215/35/17 niewyważonych dokładnie przez co tył podskakiwał troche i czasami sie uslizgiwało. Na innym wykresie wyszło delikatnie wyżej o jakiegoś konia i niutona ale był bardziej poszarpany. ![]() Podsumowując -po całym sezonie bezawaryjnego tyrania wyszło o 19KM i 9Nm więcej niż w serii po zmianie jedynie kolektorów wydechowych, części wydechu i założeniu stożka, który nie jest nawet dokładnie odizolowany od ciepła... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
W takim razie przyrost uzyskales wydechem, zaloz ori puche z filtrem i powinno być jeszcze lepiej.
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Powinno czy wiesz że bedzie lepiej doświadczalnie? W m62B44 wszyscy to samo mówili, a dzięki bogu po wywaleniu puchy +10KM i 20Nm...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Wiem bo testowalem w swojej e36 z m54. Nie mam niestety wykresu ale dupohamownia dawala wyrazne odczucia, przede wszystkim duzo gorszy dol. Teraz przy obezcnych temperaturach mozna sobie latac na stozku ale latem auto zaczynalo jechac dopiero wieczorami jak temp spadala do ok 16-17st, powyzej dramat.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 Skąd: łódź/stockholm/zd-wola ![]() |
skoro już gadacie o dolocie w m54b30 to może ktoś podpowie jakie jest najlepsze rozwiązanie w tej kwestii jeżeli chodzi o e30 ? seryjna pucha nie wejdzie,czy w takim razie ITG jest dobrym rozwiązaniem skoro stożki nie wskazane ?
-------------------- M54B30 E30
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie jak sprawa wygląda w e30 ? Testował ktoś Simote w tym silniku ?
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie jak sprawa wygląda w e30 ? Testował ktoś Simote w tym silniku ? Wtrące swoje 3 grosze, simota się nie nadaje chłopaki na bmw-sport testowali stożek w obudowie i dawał spadek mocy. Ja zamontowałem BMC CDA - efekt +10KM i 8Nm potwierdzone hamownią, znam jeszcze jedną m52b28 gdzie przyrosty były podobne. -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
to jest wykres mojego seryjnego m54, zamowilem juz kolektory od m52 i pierwsza czesc wydechu bez katalizatorow same rury do tego dojdzie wkladaka filtra powietrza jestem ciekaw czy uda sie podejsc pod 250km i co bedzie z momentem, czy sondy diagnostyczne za katalizatorem moge odlaczyc czy dorobic tulejki i wkrecic je w wydech, czy maja one jakis wplyw na sterowanie silnika?
![]() -------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Kuźwa, ludzie co wy z tymi sondami diagnostycznymi!? To są pełnoprawne sondy odpowiedzialne za skład mieszanki. Dopiero co lokalnie się z jednym takim wykłócałem, silnik mu falował na obrotach, wymienił 2, bo pozostałe 2 nie potrzeba... Falował nadal, wymieniłe pozostałe 2, silnik nagle chodzi jak zegarek.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
mam juz kolektroy z m52 moze w sobote uda sie przelozyc a ze w nich jest miejsce na 2 sondy a m54 ma 4 sondy 2 przed katami i 2 za wiec zrobilem eksperyment czy mozna odlaczyc te 2 za katami i wywalic czy trzeba bedzie wspawywac tuljeki i wkrecac, dzisiaj rano odlaczylem sondy za katalizatorami i zrobilem okolo 30km roznie ostro i spokojnie i nie ma zadnych efektow ubocznych wiec chyba je wywale, m54 jest na siemensie ktory sie adoptuje jak dlugo pojezdzic na zmienionych kolektorach bez katalizatorow zanim pojade na hamownie?
-------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Dobrze ze zmierzyles ile dokladnie auto ma mocy przed modyfikacja, dzialaj bo jestem ciekaw jaki bedze efekt.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
mam juz kolektroy z m52 moze w sobote uda sie przelozyc a ze w nich jest miejsce na 2 sondy a m54 ma 4 sondy 2 przed katami i 2 za wiec zrobilem eksperyment czy mozna odlaczyc te 2 za katami i wywalic czy trzeba bedzie wspawywac tuljeki i wkrecac, dzisiaj rano odlaczylem sondy za katalizatorami i zrobilem okolo 30km roznie ostro i spokojnie i nie ma zadnych efektow ubocznych wiec chyba je wywale, m54 jest na siemensie ktory sie adoptuje jak dlugo pojezdzic na zmienionych kolektorach bez katalizatorow zanim pojade na hamownie? ja wstawiłem na tulejkach bo mnie denerwował błąd w kompie ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
mam juz kolektroy z m52 moze w sobote uda sie przelozyc a ze w nich jest miejsce na 2 sondy a m54 ma 4 sondy 2 przed katami i 2 za wiec zrobilem eksperyment czy mozna odlaczyc te 2 za katami i wywalic czy trzeba bedzie wspawywac tuljeki i wkrecac, dzisiaj rano odlaczylem sondy za katalizatorami i zrobilem okolo 30km roznie ostro i spokojnie i nie ma zadnych efektow ubocznych wiec chyba je wywale, m54 jest na siemensie ktory sie adoptuje jak dlugo pojezdzic na zmienionych kolektorach bez katalizatorow zanim pojade na hamownie? A ja wyglada spalanie przy odlaczonych tych sondach za katami ? bo jak mi 1 z tych sond za katami padla w m52tub28 to palila 16l, po wymianie tej sondy 11.5l. -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem co innego jak sonda padnie a co innego jak się ją wyjmie , tym bardziej że jedna pracowała a druga nie/źle pracowała.
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Znam 2 przypadki w których do m54 dawali kolektory od m52 i wpinali tylko 2 sondy.
Fakt, wywala błąd, ale nie ma to wpływu na jazdę. 1. 250KM i 309Nm (wykres) (bez katalizatorów) 2. 245KM (katalizatory) |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A ja znam przypadek, gdzie przy tylko uszkodzonych drugich sondach silnik pracował nierówno itp. Jak fabryka coś wsadza, to na prawdę nie bez powodu... a logika podpowiada po co są 2 sondy za katami... Oczywiście na WOT może moc wyjść koło fabryki,ale na normalnych zakresach pracy przepustnicy mogą być cuda.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
w sobote udalo sie przelozyc kolektory i pierwsza czesc wydechy tzw. portki z m52 zmienilem tez wkladke filtra powietrza na nizsza, kolektory z m54 to moim zdaniem porazka maja strasznie cienkie przeplywy i katy proste, przed montazem zrobilem porting kolektorow z m52 poniewaz srednica przy glowicy m54 byla troche wieksza, sondy za katalizatorem wywalilem i nie mam zadnych niepokojacych efektow check engine sie nie zapala inpy nie mialem czasu podlaczyc, okazao sie ze przewody od jednej sondy za katalizatorem mam uszkodzone (przeciete) jak poldaczalem inpe to mialem czasami blad jednej sondy za katalizatorem teraz widaomo dlaczego, dzis zostana pospawane portki z reszta wydechu narazie mam wsuniete rure w rure srednica pasuje idealnie i w tygodniu postaram sie podjechac na hamownie, silnik pracuje idealnie tak samo jak wczesniej nie faluje, jak narzaie jestem zadowolony z efektu, zmienil sie dzwiek wydechu jest troche glosniej przy schodzeniu z obrotow slychac delikatne strzaly, na wolnych obrotach jest minimalnie glosniej
-------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Witam
yakuzasc daj znać co wyjdzie na hamowni niezależnie od wyniku. SWAP-uje M54B30 na seryjnym dolocie i prawie seryjnym wydechu, sprawdzę czy trzyma serię i wezmę się za mody, jeżeli okaże się, że warto. Jak przerobienie wydechu i filtra na BMC CDA daje około 20 KM, to chyba dobry wynik. Podobno jest nowsza wersja CDA nazywa się O.T.A. Spotkał się ktoś z tym? Warto w to iść? Pozdrawiam -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
wczoraj pojechalem na hamownie po wymianie kolektorow i usunieciu katalizatorow wyszlo 240km i 309nm dodam ze hamownia na ktorej bylem ma bardzo kiepski nawiew, paliwo 95, ma ktos jakis pomysl na dolot w e46 330ci? sam kombinuje z dodatkowym nadmuchem do puszki filtra powietrza
![]() ![]() -------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Łapacze powietrza w zderzak i jazda
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:15 |