Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> M54B30 - modyfikacje i tuning
Jajnik
post Mon, 28 Mar 2011 - 23:47
Post #61


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





CYTAT("musk")
Dziś zabrałem parcha na hamownie -wynik:
250KM i 309Nm
Wykres jest troszke pofalowany pod koniec ponieważ pojechałem na oponach 215/35/17 niewyważonych dokładnie przez co tył podskakiwał troche i czasami sie uslizgiwało. Na innym wykresie wyszło delikatnie wyżej o jakiegoś konia i niutona ale był bardziej poszarpany.


Podsumowując -po całym sezonie bezawaryjnego tyrania wyszło o 19KM i 9Nm więcej niż w serii po zmianie jedynie kolektorów wydechowych, części wydechu i założeniu stożka, który nie jest nawet dokładnie odizolowany od ciepła...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Mar 2011 - 23:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
osti!
post Tue, 29 Mar 2011 - 10:36
Post #62


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





W takim razie przyrost uzyskales wydechem, zaloz ori puche z filtrem i powinno być jeszcze lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 29 Mar 2011 - 10:47
Post #63


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Powinno czy wiesz że bedzie lepiej doświadczalnie? W m62B44 wszyscy to samo mówili, a dzięki bogu po wywaleniu puchy +10KM i 20Nm...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Tue, 29 Mar 2011 - 13:41
Post #64


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Wiem bo testowalem w swojej e36 z m54. Nie mam niestety wykresu ale dupohamownia dawala wyrazne odczucia, przede wszystkim duzo gorszy dol. Teraz przy obezcnych temperaturach mozna sobie latac na stozku ale latem auto zaczynalo jechac dopiero wieczorami jak temp spadala do ok 16-17st, powyzej dramat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emgie01
post Tue, 29 Mar 2011 - 23:27
Post #65


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011
Skąd: łódź/stockholm/zd-wola





skoro już gadacie o dolocie w m54b30 to może ktoś podpowie jakie jest najlepsze rozwiązanie w tej kwestii jeżeli chodzi o e30 ? seryjna pucha nie wejdzie,czy w takim razie ITG jest dobrym rozwiązaniem skoro stożki nie wskazane ?


--------------------
M54B30 E30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Wed, 30 Mar 2011 - 00:06
Post #66


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





No właśnie jak sprawa wygląda w e30 ? Testował ktoś Simote w tym silniku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RESPECT
post Wed, 30 Mar 2011 - 09:49
Post #67


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Krzysztofff @ Wed, 30 Mar 2011 - 00:06) *
No właśnie jak sprawa wygląda w e30 ? Testował ktoś Simote w tym silniku ?


Wtrące swoje 3 grosze, simota się nie nadaje chłopaki na bmw-sport testowali stożek w obudowie i dawał spadek mocy. Ja zamontowałem BMC CDA - efekt +10KM i 8Nm potwierdzone hamownią, znam jeszcze jedną m52b28 gdzie przyrosty były podobne.


--------------------
SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yakuzasc
post Wed, 30 Mar 2011 - 13:40
Post #68


User
Dołączył: Fri, 17 November 2006
Skąd: Torun





to jest wykres mojego seryjnego m54, zamowilem juz kolektory od m52 i pierwsza czesc wydechu bez katalizatorow same rury do tego dojdzie wkladaka filtra powietrza jestem ciekaw czy uda sie podejsc pod 250km i co bedzie z momentem, czy sondy diagnostyczne za katalizatorem moge odlaczyc czy dorobic tulejki i wkrecic je w wydech, czy maja one jakis wplyw na sterowanie silnika?


--------------------
///M5e60, FX35, e46v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 30 Mar 2011 - 15:04
Post #69


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Kuźwa, ludzie co wy z tymi sondami diagnostycznymi!? To są pełnoprawne sondy odpowiedzialne za skład mieszanki. Dopiero co lokalnie się z jednym takim wykłócałem, silnik mu falował na obrotach, wymienił 2, bo pozostałe 2 nie potrzeba... Falował nadal, wymieniłe pozostałe 2, silnik nagle chodzi jak zegarek.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yakuzasc
post Fri, 01 Apr 2011 - 08:28
Post #70


User
Dołączył: Fri, 17 November 2006
Skąd: Torun





mam juz kolektroy z m52 moze w sobote uda sie przelozyc a ze w nich jest miejsce na 2 sondy a m54 ma 4 sondy 2 przed katami i 2 za wiec zrobilem eksperyment czy mozna odlaczyc te 2 za katami i wywalic czy trzeba bedzie wspawywac tuljeki i wkrecac, dzisiaj rano odlaczylem sondy za katalizatorami i zrobilem okolo 30km roznie ostro i spokojnie i nie ma zadnych efektow ubocznych wiec chyba je wywale, m54 jest na siemensie ktory sie adoptuje jak dlugo pojezdzic na zmienionych kolektorach bez katalizatorow zanim pojade na hamownie?


--------------------
///M5e60, FX35, e46v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 01 Apr 2011 - 08:31
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Dobrze ze zmierzyles ile dokladnie auto ma mocy przed modyfikacja, dzialaj bo jestem ciekaw jaki bedze efekt.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 Apr 2011 - 09:09
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(yakuzasc @ Fri, 01 Apr 2011 - 08:28) *
mam juz kolektroy z m52 moze w sobote uda sie przelozyc a ze w nich jest miejsce na 2 sondy a m54 ma 4 sondy 2 przed katami i 2 za wiec zrobilem eksperyment czy mozna odlaczyc te 2 za katami i wywalic czy trzeba bedzie wspawywac tuljeki i wkrecac, dzisiaj rano odlaczylem sondy za katalizatorami i zrobilem okolo 30km roznie ostro i spokojnie i nie ma zadnych efektow ubocznych wiec chyba je wywale, m54 jest na siemensie ktory sie adoptuje jak dlugo pojezdzic na zmienionych kolektorach bez katalizatorow zanim pojade na hamownie?

ja wstawiłem na tulejkach bo mnie denerwował błąd w kompie smile.gif zamiast super drogich tulejek polecam nakrętki , działają tak samo a prawie nic nie kosztują tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Fri, 01 Apr 2011 - 22:36
Post #73


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





CYTAT(yakuzasc @ Fri, 01 Apr 2011 - 08:28) *
mam juz kolektroy z m52 moze w sobote uda sie przelozyc a ze w nich jest miejsce na 2 sondy a m54 ma 4 sondy 2 przed katami i 2 za wiec zrobilem eksperyment czy mozna odlaczyc te 2 za katami i wywalic czy trzeba bedzie wspawywac tuljeki i wkrecac, dzisiaj rano odlaczylem sondy za katalizatorami i zrobilem okolo 30km roznie ostro i spokojnie i nie ma zadnych efektow ubocznych wiec chyba je wywale, m54 jest na siemensie ktory sie adoptuje jak dlugo pojezdzic na zmienionych kolektorach bez katalizatorow zanim pojade na hamownie?


A ja wyglada spalanie przy odlaczonych tych sondach za katami ? bo jak mi 1 z tych sond za katami padla w m52tub28 to palila 16l, po wymianie tej sondy 11.5l.


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Fri, 01 Apr 2011 - 23:00
Post #74


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem co innego jak sonda padnie a co innego jak się ją wyjmie , tym bardziej że jedna pracowała a druga nie/źle pracowała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jajnik
post Sun, 03 Apr 2011 - 14:45
Post #75


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





Znam 2 przypadki w których do m54 dawali kolektory od m52 i wpinali tylko 2 sondy.
Fakt, wywala błąd, ale nie ma to wpływu na jazdę.

1. 250KM i 309Nm (wykres) (bez katalizatorów)
2. 245KM (katalizatory)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 03 Apr 2011 - 17:49
Post #76


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A ja znam przypadek, gdzie przy tylko uszkodzonych drugich sondach silnik pracował nierówno itp. Jak fabryka coś wsadza, to na prawdę nie bez powodu... a logika podpowiada po co są 2 sondy za katami... Oczywiście na WOT może moc wyjść koło fabryki,ale na normalnych zakresach pracy przepustnicy mogą być cuda.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yakuzasc
post Mon, 04 Apr 2011 - 08:56
Post #77


User
Dołączył: Fri, 17 November 2006
Skąd: Torun





w sobote udalo sie przelozyc kolektory i pierwsza czesc wydechy tzw. portki z m52 zmienilem tez wkladke filtra powietrza na nizsza, kolektory z m54 to moim zdaniem porazka maja strasznie cienkie przeplywy i katy proste, przed montazem zrobilem porting kolektorow z m52 poniewaz srednica przy glowicy m54 byla troche wieksza, sondy za katalizatorem wywalilem i nie mam zadnych niepokojacych efektow check engine sie nie zapala inpy nie mialem czasu podlaczyc, okazao sie ze przewody od jednej sondy za katalizatorem mam uszkodzone (przeciete) jak poldaczalem inpe to mialem czasami blad jednej sondy za katalizatorem teraz widaomo dlaczego, dzis zostana pospawane portki z reszta wydechu narazie mam wsuniete rure w rure srednica pasuje idealnie i w tygodniu postaram sie podjechac na hamownie, silnik pracuje idealnie tak samo jak wczesniej nie faluje, jak narzaie jestem zadowolony z efektu, zmienil sie dzwiek wydechu jest troche glosniej przy schodzeniu z obrotow slychac delikatne strzaly, na wolnych obrotach jest minimalnie glosniej


--------------------
///M5e60, FX35, e46v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Tue, 05 Apr 2011 - 10:05
Post #78


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Witam

yakuzasc daj znać co wyjdzie na hamowni niezależnie od wyniku. SWAP-uje M54B30 na seryjnym dolocie i prawie seryjnym wydechu, sprawdzę czy trzyma serię i wezmę się za mody, jeżeli okaże się, że warto.

Jak przerobienie wydechu i filtra na BMC CDA daje około 20 KM, to chyba dobry wynik.

Podobno jest nowsza wersja CDA nazywa się O.T.A. Spotkał się ktoś z tym? Warto w to iść?

Pozdrawiam


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yakuzasc
post Thu, 07 Apr 2011 - 09:15
Post #79


User
Dołączył: Fri, 17 November 2006
Skąd: Torun





wczoraj pojechalem na hamownie po wymianie kolektorow i usunieciu katalizatorow wyszlo 240km i 309nm dodam ze hamownia na ktorej bylem ma bardzo kiepski nawiew, paliwo 95, ma ktos jakis pomysl na dolot w e46 330ci? sam kombinuje z dodatkowym nadmuchem do puszki filtra powietrza smile.gif


--------------------
///M5e60, FX35, e46v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 07 Apr 2011 - 11:54
Post #80


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Łapacze powietrza w zderzak i jazda smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:15