Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M54B30 - modyfikacje i tuning
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2, 3, 4
Jajnik
Witam,

Temat dotyczy modyfikacji silnika m54b30 (buda e36)
Pytania kieruję do osób które przerabiały temat, miały z tym styczność, bądź są pewni swoich wypowiedzi. (teoretyków nie potrzebuje)
Chciałbym uzyskać moc w granicach 250KM i moment ile wyda, aby wykres był w miarę płaski.

Modyfikacje jakie planuję wykonać, to:

- DOLOT
Wywalić ori puche, wstawić DOBRY stożek, odgrodzić go od silnika i np. ze zderzaka doprowadzić zimne powietrze.

- WYDECH
Kolektory M3 (owinięte taśmą), końcowy M3, a środek najzwyklejsza prosta rura bez katów.
Gdzieś mi wpadło w oko, że przed montażem kolektorów z M3 trzeba coś tam ogarnąć z głowicą... rozwinie ktoś temat?
Jak by ktoś może wiedział, jaką średnice wew. ma oryginalnie wydech w M3?

- STROJENIE

Czy takie modyfikacje pozwolą mi uzyskać w/w parametry?
Czy oryginalne wtryski i pompa wystarczą na dobicie do 250KM?

Zastanawiam się nad ITB + wtryski z M3, ale na to już raczej może być krucho z $$$.

Pozdro
Mario
Ile pieniędzy max chcesz na to wszystko wydać?
Jajnik
DO 5tys. (jak będzie delikatnie powyżej to też powinno ujść)

Na razie nie chcę się bawić w kompresory i inne zabawki.
W innych postach czytałem propozycje S50... w to też nie chcę iść.
Chce rozwinąć wolnossaka do mocy jak wyżej.

Oczywiście mile widziane jeśli ktoś daną modyfikacje poprze wykresem.
Mario, widzę, że w stopce masz "sportowe układy wydechowe", może przybliżysz mi trochę ten temat?
Ile taki zabieg może kosztować i jakiego przyrostu mogę się spodziewać? (Cenę kolektorów i tłumika końcowego znam)
osti!
Stozek sobie daruj, bo tylko zabijesz mozliwosci tego silnika. Mialem przez 2 dni K&N dedykowany do s50, oryginalna plyta izolujaca, wszystko szczelne i dobrze wykonczone. Efekt byl taki ze przy duzych predkosciach i obrotach stozek byl tak glosny ze nie mozna bylo wytrzymac, a na mocy stracil zdecydowanie. Moze jakis airbox Simoty, BMC czy gabka ITG lepiej by tu wypadly ale stozek odradzam.
Barany z s50 trzeba lekko podklepac przy jednym kolanku i zeszlifowac gorna czesc, lekko pod katem zeby nie opieraly sie o glowice.
Koncowy z m3 wloz w ostatecznosci, bardziej polecalbym jakis inny wydech dedykowany do m3 bo ori puszka jest strasznie ciezka. MOze Mario cos fajnego Ci pospawa smile.gif W m3 z tego co pamietam to srednica w srodku 60mm.
Co do softu to postaram sie zrobic niedlugo wykres mojego auta i go tutaj zamieszcze.
Jajnik
CYTAT(osti! @ Fri, 24 Sep 2010 - 00:42) *
Barany z s50 trzeba lekko podklepac przy jednym kolanku i zeszlifowac gorna czesc, lekko pod katem zeby nie opieraly sie o glowice.
Koncowy z m3 wloz w ostatecznosci, bardziej polecalbym jakis inny wydech dedykowany do m3 bo ori puszka jest strasznie ciezka.


Nie do końca się zrozumieliśmy.
Chcę zmodyfikować silnik M54B30 dlatego planuje do niego wrzucić do niego części z E46 M3 czyli S54, a nie S50.


CYTAT(osti! @ Fri, 24 Sep 2010 - 00:42) *
W m3 z tego co pamietam to srednica w srodku 60mm.


Mówisz o s50 czy s54?
osti!
Mialem tu na mysli wydech i barany z s50. Jesli chodzi o barany z s54 to mozesz miec dosc duzy problem, nie mowie ze sie nie da bo nie probowalem ale zobacz sobie jakie maja mocowania do glowicy (3 sruby w trojkacie), nie mam pojecia jakie to ma wymiary i czy w ogole podejdzie do glowicy z m54 ale raczej nie.
Wojtek
Jajnik a dlaczego nie s50 ??
Jajnik
1. CENA
2. Praktycznie każde S50 jest skatowane i wymaga remontu (a jak nie to duzo drozsze)
3. j.w. cena remontu
4. wykres mocy i momentu (tutaj porównuje do m60/m62)
5. wytrzymałość (niewiele dobrego słyszałem na temat tych silników)

Do codziennego wożenia się może to i jest dobre rozwiązanie, ale jak na treningach i zawodach ma dostawać ostro po dupie
to ja nie wiem ile ten silnik wytrzyma, a remoncik drooogi.
W Polsce mało osób upala w drifcie S50 więc coś w tym musi być.


Czyli widzę, że nikt nie jest w stanie mi powiedzieć czy jest sens i czy da rade tymi modyfikacjami zrobić 250KM?
Nie chcę wydawać ok 4-5tys tylko po to, żeby później okazało się, że nic z tego nie wyszło.

osti!
Hmm, jesli chcesz ten silnik upalac na torze to akurat s50 bedzie duzo lepszym rozwiazaniem. Pomysl nad s50b30 jesli boisz sie b32 i jego vanosow. M54 to bardzo dobry silnik do auta na codzien i sporadycznych sciganek ale nie do katowania na torze. S50b30 jest pancernym motorem i jak madrze kupisz to bedziesz z niego zadowolony przez dlugi czas. Mysle ze jest swietnym kompromisem miedzy M54b30, a s50b32. W drifcie s50 jest malo popularnym motorem z uwagi na charakterystyke jego mocy i momentu, w tym przypadku V8 sa duzo lepszym wyborem. S50 jest swietny do wyscigow i szybkiej jazdy po torze, do tego zostal stworzony.
Pozostaje jeszcze temat swapa m54, ktory jak dobrze policzysz z zakupem motoru i wlozeniem go do auta wyniesie oklice ceny s50b30 dajacego wlozyc sie w przydomowym garazu. Jesli chcesz latac glownie po torze to s50, jesli autem chcesz latac na codzien i sporadycznie po torze to m54, w ktorym 250ps nie jest jakims wielkim problemem.
Do s50b30 dobrym zabiegiem jest swap miski olejowej i smoka z b32, co znaczaco wplynie na jego zywotnosc podczas upalania na torze.
Jajnik
Liczylem kilkukrotnie swap m54 i mody zawarte w temacie i wyjdzie mi to ok 10tys,
wczoraj patrzylem s50b32 (mimo wszystko b32) to sam silnik bez skrzyni 12k...
Poza tym nie chce pakowac w ten samochod gory pieniedzy, bo jak pojdzie po mojej mysli
to za jakies 1,5 roku bede jezdzil czyms innym.

A teraz wrocmy do tematu smile.gif bo i tak widze, ze nikt nie jest w stanie mi pomoc :/
Wojtek
Ale co ktos ma ci pomagac ?? goscie w bmw stworzyli silnik z seri S do takich zabaw... to ze w polsce nikt za dobrze sie z nimi nie obchodzi lataja na starym oleju i jego brakach to niestety tak sie nie da...
S50 bije na glowe m54 i chodz by nie wiem jakie mody zrobic w m54 nie bedzie nigdy jezdzic jak s50 to silnik do wyscigow ... jak chcesz to zapraszam na przejazdzke wink.gif
Jajnik
Powtorze sie.
Temat dotyczy modyfikacji m54 a nie "co wybrac s50 vs m54".
Dla uspokojenia tematu powiem ze jak bym mial kase na s50 (silnik + remont + inne) to i tak wybralbym 1JZ,
ktory bije na glowe WSZYSTKIE silniki BMW.
Dlatego powrocmy do tematu m54 i osiagniecia z niego 250KM.

AMEN
dresik.pl
Do autora postu mam taką prośbęsmile.gif

Jak możesz to podjedź na jakąś hamownie i zobacz ile samochodzik oferuje mocy i momentu na chwilę obecną. (oczywiście o ile już tego nie zrobiłeś) Ciekaw jestem jak się ma rzeczywistość do teorii:)
Jajnik
Oczywiscie ze tak zrobie smile.gif
Najpierw seria (obawiam sie troche, bo wydech srodkowy i koncowy zostaje z m50),
i pozniej po kazdej wprowadzonej modyfikacji planuje jezdzic na hamownie.
Chyba, ze samochod zrobi na mnie AZ takie wrazenie, to wtedy sie mocno zastanowie
nad tymi wszystkimi modyfikacjami, tym bardziej, ze widze, ze praktycznie nikt tego nie przerabial.
A wywalac kase w bloto mi sie nie usmiecha smile.gif
pajak100
CYTAT(Jajnik @ Tue, 28 Sep 2010 - 10:34) *
Dla uspokojenia tematu powiem ze jak bym mial kase na s50 (silnik + remont + inne) to i tak wybralbym 1JZ,
ktory bije na glowe WSZYSTKIE silniki BMW.
Dlatego powrocmy do tematu m54 i osiagniecia z niego 250KM.

AMEN


Przy takim budżecie nie wiele da się zrobić. Poza tym walczysz całkowicie nie o ten parametr. Próbowałem wiele wolnossaków poprawiać i regularnie kończyło się to na podtlenku. Zastanów się dlaczego s52b32 jest taki dobry? Ile waży, jak przebiega w nim moment obrotowy, gdzie jest dostępny i do ilu tys. się kręci. Możesz zrobić nawet 350KM i nie przeskoczysz 3,2l . Niestety nie kuniem silnik jedzie i przyspiesza.
Co do 1JZ - fajna sprawa , jednak nie jest tak twardy ja silniki z bawarii.
Jajnik
CYTAT(pajak100 @ Tue, 28 Sep 2010 - 12:23) *
Przy takim budżecie nie wiele da się zrobić. Poza tym walczysz całkowicie nie o ten parametr. Próbowałem wiele wolnossaków poprawiać i regularnie kończyło się to na podtlenku.


Niestety zdaję sobie sprawę z tego, że dłubanie przy silniku wolnossącym bez dorzucenia doładowania jest dość ciężkim tematem,
ale myślę, że dołożenie kilkunastu koni i niutków nie powinno być AŻ takim problemem.
A co do wytrzymałości jednostek... nie dziw się, bo 320KM z poj 3,2 a powiedzmy 500-600 z jednostki 2,5 jest delikatną różnicą.
Wszystko zależy od wykorzystanych części, zgrania wszystkiego ze sobą i oczywiście poprawnego eksploatowania i serwisowania.
JJacek
CYTAT(pajak100 @ Tue, 28 Sep 2010 - 12:23) *
Przy takim budżecie nie wiele da się zrobić. Poza tym walczysz całkowicie nie o ten parametr. Próbowałem wiele wolnossaków poprawiać i regularnie kończyło się to na podtlenku. Zastanów się dlaczego s52b32 jest taki dobry? Ile waży, jak przebiega w nim moment obrotowy, gdzie jest dostępny i do ilu tys. się kręci. Możesz zrobić nawet 350KM i nie przeskoczysz 3,2l . Niestety nie kuniem silnik jedzie i przyspiesza.
Co do 1JZ - fajna sprawa , jednak nie jest tak twardy ja silniki z bawarii.

A czym niby 'silnik jedzie'? Momentem? Nie wiem jaka to niby różnica między mocą a momentem na silniku, jeśli obie wartości są liniowo zależne.
ww#296
Wydech w m3 e46 ma 60mm po zewnątrz - jak będzie potrzebny dokładny wymiar z zewnątrz mogę zmierzyć, akurat mam rozebrany.
M54 ma przepustnice elektryczną i dlatego jak dla nie zdyskwalifikował bo go to. Byc może w ofercie zagranicznych firm tuningowych znajdziesz wałki do m54 i program za kolejną gruba kasę jakiś dolor karbonowy i dojdziesz do tych 250 KM ale mysle że na nowych częściach to 10 -15 000 - innymi słowy nie warto.

Na Twoim miejscu chcąc sie zamknąć ze swapem w 10 - 15 000 to kupiłbym m52b28 i wał z tłokami z m54 do tego kolektor z m50 i myślę że 240 jest realne bez ruszania wydechu.
nie bedąc na Twoim miejscu po prostu kupiłem m3.
rennen
CYTAT(pajak100 @ Tue, 28 Sep 2010 - 12:23) *
Możesz zrobić nawet 350KM i nie przeskoczysz 3,2l . Niestety nie kuniem silnik jedzie i przyspiesza.
Co do 1JZ - fajna sprawa , jednak nie jest tak twardy ja silniki z bawarii.


Pająk zrób przysługe temu forum i przestań się na nim udzielać.. Bo gadasz same bzdury biggrin.gif kup sobie 1.9 tdi albo autobus miejski to będziesz najszybszy skoro uważasz że moment obrotowy to jest to laugh.gif .. ps bolidy formuły 1 (obecne 2.4 v8) mają po 275-300 Nm.. pomyśl o tym, jeśli w ogóle potrafisz rolleyes.gif
bobr4
Jajnik - przesadziles troche - z 1JZ 500-600??? do tego trzeba duzo zmian w silniku i nie jest takie proste. Tak samo mozna podkrecic eMkowy silnik....

co do 3.0 - poszukaj po necie co ludzie robili w NA i co osiagneli.
Jajnik
CYTAT(bobr4 @ Tue, 28 Sep 2010 - 17:23) *
Jajnik - przesadziles troche - z 1JZ 500-600???


CYTAT(bobr4 @ Tue, 28 Sep 2010 - 17:23) *
poszukaj po necie co ludzie robili



Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

Proszę skończcie już OT i nie mieszajcie w temacie. Proszę o pomoc, a nie o spam.
osti!
Widze ze twardo upierasz sie przy swoim i chcesz dlubac m54 do uzywania na torze. Jesli tak to jedynym sensownym modem jest wlozenie kompresora i w miare luznego wydechu, cala reszta to wyrzucanie kasy. Mam nadzieje ze juz niedlugo bede mogl Ci pokazac wykres mojego auta, w ktorym obecnie siedzi m54b30 z baranami z S50 i reszta wydechu, pozbawionego katow, po dosc agresywnym programie, a nastepnie po jedynym slusznym modzie dla silnika m54
hz10
kolektor od m50 i barany z m3 s50 to wszystko co można tanio zrobić. sam kolektor ssący daje odczuwalną różnice na górze , niestety nie byłem na hamowni a tylko badałem ecumasterem. moc max jest przy 5800 jak dobrze pamietam a nie 5300.
ps. osti kto ci grzebał w kompie i za ile może być pw
bobr4
ot - Jajnik, nie wybieraj kawalkow z kontekstu!!!

Porownales seryjny silnik z eMki do seryjnego 1JZ 500-600KM (domyslam sie ze porownywales seryjne silniki na seryjnym osprzecie, bo inaczej prownanie z dupy wziete)- takze sam sie doszkalaj bo widze ze srednio sie znasz na temacie 1JZ. Mialem troche z tymi motorami do czynienia - bylem przy robieniu paru w Azji i zaden nie mial bezawaryjnych 500+KM na seryjnym dole...

a odnosnie poszukania po necie - nie badz taki "mundry" - poddalem Ci pomysl ze prawdopodobnie w DE czy innych krajach moga miec wieksze z tym silnikiem doswiadczenie i wiecej eksperymentowali. Nie bylo to zlosliwe - czytaj ze zrozumieniem, bo jak sam widzisz nie za wiele jest pewnych jak ten motor robic u nas - sprawdz wiele opcji i wybierz ta ktora i pasuje/stac Cie/daje oczekiwane efekty (skresl niepotrzebne).
Jajnik
@UP
odpuszczam...

Trzymając się tematu...
m60/m62 wydechem, dolotem i programem robią +25KM i +40Nm
Więc wydaje mi się, że w M54 te dodatkowe 19KM jest osiągalne (chociaż nie wiem jeszcze co powie seria)

I z tego co ogarniam w tym m60/m62 nie są AŻ tak rozbudowane te modyfikacje typu wymiana całego ukł. wydechowego
i wyspawanie nowego, czy zmiana kolektora ssącego.

Pożyjemy zobaczymy, osti zaproponował sensowne wyjście z tym żebym poczekał na jego wykres smile.gif
m52owner
CYTAT
a nastepnie po jedynym slusznym modzie dla silnika m54
czyli jakim?-możesz rozwinąć?
Osti ,masz auto ponad 2 lata i jeszcze na hamowni nie byłeś? Ja bym nie wytrzymał laugh.gif
Jajnik
Wydaje mi się, że chodzi tu o kompresor.
Eaton M62?
Rafciu
Siema, ja jestem nowy i buduję teraz m62 smile.gif
A propozycje dla Ciebie:
Obróbka głowicy, w tym: porting kanałów, szlifowanie zaworów i gniazd na dwa kąty, wałki seria, ewentualnie przeróbka seryjnych na lekko ostrzejsze (niestety pogarsza się wtedy znacznie dół obrotów i nie wiem jak dokładnie w Polsce obrabiają wałki), może dorobienie aluminiowego koła pasowego i zmniejszenie masy koła zamachowego, dowarzenie korbowodów i tłoków oraz wyważenie całego układu, wraz z kołem pasowym i zamachowym, kolektor dolotowy od m50, ewentualnie przepustnice od m3 cool.gif , barany od m3 i luźniejszy wydech (usunięcie katów, końcowy na przelocie?).
Jednak podstawowa sprawa, chcesz to robić sam, czy zlecić komuś?
Zlecając takie prace, sama rozbiórka i składanie silnika to około 2 tyś zł, nie wspominając o obróbce. Tak więc Twoje środki są zdecydowanie za małe.
pajak100
CYTAT(rennen @ Tue, 28 Sep 2010 - 17:09) *
Pająk zrób przysługe temu forum i przestań się na nim udzielać.. Bo gadasz same bzdury biggrin.gif kup sobie 1.9 tdi albo autobus miejski to będziesz najszybszy skoro uważasz że moment obrotowy to jest to laugh.gif .. ps bolidy formuły 1 (obecne 2.4 v8) mają po 275-300 Nm.. pomyśl o tym, jeśli w ogóle potrafisz rolleyes.gif


A Ty dalej nie masz pojęcia co się dzieje w sporcie. Nie porównuj F1 do naszych padalców, a jak już chcesz to robić to napisz jeszcze inne parametry tego silnika , a także wagę mas wirujących i wagę pojazdu. Zastanów się do jakich obrotów kręci się silnik. 18.000 obrotów , bolid waży- 600kg razem z kierowcą i pełnymi zbiornikami, opór areodynamiczny , o tym też zapomniałeś. Pomyśl o zakresie użytecznych obrotów w dieslu , zanim go będziesz przyrównywał do jakiejkolwiek benzyny.

Skrzynia silnika benzynowego ma krótsze przełożenie od diesla, dlatego moment obrotowy na kołach mnoży się razy większy współczynnik. Przy tej samej prędkości jazdy na dowolnym biegu diesel zawsze obraca się wolniej od benzyny, dlatego też musi to nadrobić dłuższym przełożeniem. Dłuższe przełożenie zwiększa prędkość obrotową, ale zmniejsza moment na kołach. W efekcie moment obrotowy na kołach w benzynie może okazać się większy niż w dieslu. Dodaj do tego, że benzynę na każdym biegu możesz przeciągnąć do ponad 6 tys obr. a diesel kończy się przy 4500. Dlatego w dieslu, aby przyspieszając utrzymać się za benzyną, musisz wcześniej wrzucić wyższy bieg, czyli dodatkowo wydłużyć przełożenie. A dłuższe przełożenie, zwiększając prędkość obrotową, zmniejsza moment na kołach.

Silniki F1, mają moment obrotowy rzędu 250 Nm. Tylko , że ten moment jest przy 16 000 obr. Po przełożeniu w skrzyni przy 8000 obr wychodzi 500 Nm, a przy 4000 obr jest to już ok. 1000 Nm do wykorzystania cool.gif

http://www.mchtr.com/chiptuning.php

Warto wytłumaczyć tutaj jedną istotną rzecz - większość ludzi interesuje moc maksymalna. Ale przecież nie jeździ się samochodem przy mocy maksymalnej, chyba że się jest rajdowcem. Tak naprawdę moc maksymalna nie jest żadnym wyznacznikiem skuteczności jakiegokolwiek tuningu. Istotne jest to, że wóz osiągający przy 6000 obr./min. moc 100 KM, przy 3500 ma ich tylko 68, a przy 2500 zaledwie 47 (przykład: BMW 316i). Uzyskanie wspaniałego przyśpieszenia to wzmocnienie wozu na całej długości osi obrotów poprzez chiptuning - choćby nawet moc max. pozostała bez zmian - auto wyrywa do przodu i bez kłopotu wygrywa z pozornie mocniejszymi przeciwnikami. Cóż z tego, że tworzymy tak samochód aby miał 300 KM z 2 litrów, kiedy przy 2000 obr./min. z trudem się ciągnie na trójce (przykład - Ford Cosworth WRC 96 - 312 KM - 7200 obr./min., 192 KM - 5500 obr./min. 86 KM - 3000 obr./min., 30 KM - 1900 obr./min., dane fabryczne silnika). Racjonalnym wyznacznikiem dynamiki silnika jest moment obrotowy. Z kolei wyznacznikiem sprawności i skuteczności jest średni wydatek mocy liczony jako średnia skuteczna moc ważona silnika w całym zakresie obrotów. Brzmi to może skomplikowanie ale jest naprawdę bardzo proste. Załóżmy, że przez cały dzień mierzymy na jakich obrotach kręci się Twój silnik, co 1/10 sek. Następnie patrzymy, jaką on moc rozwija dla tych obrotów. Wyznaczamy średnią ważoną, dodając te moce pomnożone przez współczynniki zapotrzebowania na te właśnie obroty przez cały dzień pracy. Zakres obrotów niskich doważamy podwajając mu proporcję, jeżeli interesuje nas przyśpieszenie, albo pozostawiamy tak jak wynikło z pomiaru, gdy interesuje nas moc. Optymalizujemy w/w parametr. A wzrost mocy maksymalnej ? Cóż, jego dorabia się niejako dla efektu. Podnosimy go o np. o 8 % wprowadzając dodatkowe poprawki dla pewnych konkretnych obrotów. To też jest istotne, gdy ktoś faktycznie postanowi sprawdzić o ile szybciej da się pojechać... Tylko te mandaty takie drogie... . My widzimy to tak. Spójrz na to podobnie - możesz mieć 90 KM i wygrać start z 120 KM autem - lepszą mocą średnią. Co innego prędkość maksymalna. Tu już nie wygrasz - liczy się moc maksymalna

Masz Rennen do poduszki, kawałek wykładu jaki prowadziliśmy na innym forum. Może coś Ci się rozjaśni w końcu.

Za of top przepraszam autora i sugeruje Mu zainstalować V8 ,tak jak to zrobił mój kuzyn dwa tygodnie temu , kupił 740i automata za 3k zabrał silnik sprzedał na części graty, dokupił skrzynie i inne pierdoły i za około 6k zł ma V8 w E30 .
Jajnik
To co pisał kolega pająk
CYTAT(Jajnik @ Thu, 23 Sep 2010 - 17:00) *
i moment ile wyda, aby wykres był w miarę płaski.


Dłuuuugi czas myślałem i kalkulowałem V8, gdzie moment obrotowy jest praktycznie zawsze.
Ale swap V-ki do e30 a e36 to dwie różne bajki. No i V8 swoje waży i przez to będzie niekorzystny
rozkład masy. Myślę, że w m54b30 też można ładnie namieszać, co doskonale pokazuje kolega z
innego forum.
Ma założony kolektor wydechowy z S54, tak samo jak wtryski z ITB i wstawiony jakiś stożek.
Dlatego chcę iść podobną drogą co on, tylko nie bardzo mogę od niego jakieś info wyciągnąć na ten temat.

@Rafciu
Planuję zrobić środek na przelocie, dlatego moim zdanie końcowy musi zostać.
Wolnossak to nie to samo co turbo i on chyba nie lubi być zupełnie odetkany.
Rafciu
Końcowy możesz zastosować taki:
http://www.midori.pl/inochi/foty/tlumiki/12.jpg
v8 waży ok 210kg, to tak dużo?
pajak100
Mógłbyś coś pokombinować z chłodniejszym paliwem. Np w bolidach F1 tankowane paliwo musi mieć temperaturę zgodą ze specyfikacją. Gdzieś były testy wolnossącego ferrari , którego obieg paliwa został włączony w klimatyzację auta . Moc seryjna 400KM podniosła się o 20KM. Zimniejsze paliwo to troszkę gorsze rozpylenie , ale lepsze schłodzenie komory spalania i powietrza.
Seryjne wtryski przy zwiększeniu ciśnienia na listwie o 1 Bar zwiększają swoją wydajność o 15% , można zredukować słabsze rozpylenie paliwa.
Mario
Właśnie zaczęliśmy produkcję Superchargers Kits by MTG do E46 w tym 330i (do M3 E46 moze wyjdzie jeszcze w tym roku bo nie mam czasu na swoje auto smile.gif )
i jesteśmy juz po wstępnych testach.
Kity oparte na kompresorach typu Vortech czyli typ centrifugal (boost rośnie wraz z obrotami)
Cały zestaw można zamówić, zamontoawć i wystroić u nas w MTG.
Sami zakładamy zestawy bo narazie nie przygotowaliśmy jeszcze wszystkiego pod samodzielny montaż.
Co do cen to trwają jeszcze wyliczenia ale napewno bedzie bardzo konkurencyjnie w stosunku do reszty świata smile.gif
ww#296
Pająk - gość chce mocnego auta aby poupalać czasami - czyli ciągnąć do odcięcia - na cholerę mu wysoki moment przy 2000 RPM przy tych silnika (min 3000 cm3) moment na kołach przy 2000 i tak bedzie wystarczający do jazdy w korku a jak bedzie chciał przycisnąć - liczy sie tylko moc - co zresztą w pierszym cytacie w Twoim poście jest dokładnie i jasno wytłumaczone , zaprzecza temu pierwszemu drugi cytat z Twojego posta - który jest prawdziwy i przydatny jesli chcemy jeździć mały gazem z małym silnikiem - czyli po prostu oszczędzać paliwo i unikać zmian biegów jak ognia.

innymi słowy wartość max momentu NA SILNIKU WOGÓLE nie oddaje osiągów samochodu (np moment diesla 1.9 TDi i np samochodów F1, lub bardziej prozaicznie civica VTI) - doskonale robi to za to moc maksymalna - warto przypomnieć ze wartości momentu obrotowego maja znaczenie dopiero z drugim parametrem jakim są obroty - czyli po prostu moc samochodu.
Pająk pomimo że tutaj sie mylisz to ogólnie się z Toba zgadzam - oryginalny s50b32 Będzie w każdym przypadku lepszy niż wszystko poza V8 ale z m5 lub V10 z M5
pajak100
No Mario , teraz Nas zaskoczyłeś . Idziesz ostro z postępem. Grubo.
Pozdrówka.
Jajnik
W drifcie moment obrotowy przydaje się w każdym zakresie.
Im szerzej tym lepiej, bo jak jest tylko mocna góra to trzeba cały czas trzymać na obrotach i strzelać ze sprzęgła,
czego ja osobiście wolałbym uniknąć. Samochód nie porusza się na co dzień wiec temat miasto/korki/spalanie odpada.
Z dolotem nie będzie problemu, ze strojeniem raczej też nie powinno być (chyba, że nie da się tego ogarnąć na ori kompie)
problem będzie z wydechem, bo nie bardzo wiem jak to zrobić, żeby nie stracić tylko zyskać. Jak za bardzo odpręże to dupa,
rozważam też opcje: kolektory E46 M3 (tu trzeba przerobić mocowanie do głowicy), środek przelot dopasowany do podłogi (dwururka?)
i końcowy ten co mam czyli chyba ori M50, ale nie wiem jak do tego wszystkiego będzie pasował końcowy z M50, żeby zbytnio on mi nie blokował.

Jakie Wy macie zdanie na ten temat?

Sprawa kompresora póki co odpada.
Jeżeli w przyszłości nie będzie mnie stać na zrobienie 1JZ wtedy pomyślę nad kompresorem bo to w miarę sensowne rozwiązanie.
kompot
CYTAT(pajak100 @ Tue, 28 Sep 2010 - 22:56) *
Seryjne wtryski przy zwiększeniu ciśnienia na listwie o 1 Bar zwiększają swoją wydajność o 15% , można zredukować słabsze rozpylenie paliwa.

Nowa wydajność układu wynosi w przybliżeniu tyle ile pierwiastek z ilorazu nowego ciśnienia oraz starego. Tutaj akurat trafiłeś dla ciśnienia fabrycznego 3 bar a ustawionego 4 bar.

Kiedy w końcu zrozumiecie, że zarówno moment obrotowy jak i moc mówią o tym samym, bo są połączone prostym równaniem? Tylko ich przebiegi są inne i inaczej też należy je interpretować... Ale proszę, nie ciągnijmy tej dyskusji. EOT
osti!
CYTAT(m52owner @ Tue, 28 Sep 2010 - 20:35) *
czyli jakim?-możesz rozwinąć?
Osti ,masz auto ponad 2 lata i jeszcze na hamowni nie byłeś? Ja bym nie wytrzymał laugh.gif


Owszem mam je ponad 2 lata, lekko ponad rok z m54 po sofcie. A z ta hamownia jakos ostatnio nie bylo po drodze ze tak powiem tongue.gif
Byl jakis wykres ale sie zapodzial dlatego bedzie nowy. U nas niestety nie ma w okolicy sensownej hamowni, pojechalem na jedna jak jeszcze mialem
m52 ale trzykrotny pomiar tylko coraz bardziej mnie rozsmieszal biggrin.gif Jesli chodzi o m54 to polegalem na mojej dupohamowni ale niedlugo postaram sie zrobic wykres i go wrzucic oraz jakies filmy jak auto przyspiesza.

kolego Jajnik nie wiem czy barany z s54 sa az o tyle lepsze od tych z s50 zeby byly warte takiej rzezby przy montazu. Duzo lepszym rozwiazaniem w tym przypadku bedzie jakis lzejszy zamach i dobre sprzeglo zeby silnik jeszcze lepiej wkrecal sie z dolu. Zapomnij o stozku przy tym silniku, szkoda kasy i zachodu bo szybciej go wyrzucisz niz zamontujesz.
Jajnik
Zamach będzie pewnie odelżany jak skończy się sprzęgło i będę robił spieka.
Co do filtra to lepsza gąbka, czy po prostu sportowa wkładka K&N do ori puszki?
rennen
CYTAT(pajak100 @ Tue, 28 Sep 2010 - 22:12) *
Masz Rennen do poduszki, kawałek wykładu jaki prowadziliśmy na innym forum. Może coś Ci się rozjaśni w końcu.



Dzięki, aczkolwiek ja to wiedziałem zanim ty nauczyłeś się czytać wink.gif parametr "moc" jest właśnie po to by ktoś mniej ogarnięty nie musiał przeliczać przełożeń skrzyni i momentu na kołach, dlatego 1.9 tdi może mieć 450 Nm i 190 koni, a B18C6 180Nm i 190 koni.. to jest najlepszy parametr określający jak samochód "jedzie" i po to został stworzony a ty najpierw piszesz bzdury a potem się tłumaczysz że chodziło ci na prawdę o coś innego tongue.gif

A co do M54 to wojowanie w NA jest trudne przez vanosy i "kapryśny" komputer.. polecam kompresor smile.gif
Jajnik
Zdaje sobie z tego sprawę smile.gif Ale nie chce teraz ładować ok 10tys w kompresor.
Już mówiłem, że jak bym dysponował taką gotówką to wybrałbym zupełnie inny silnik smile.gif
Dlatego liczę, że uda mi się wzmocnić silnik o kilkanaście dodatkowych kuni i niutków.
Norbi328
A ja polecam m60/62, silnik w zukupie tanszy od m54, moc bez modyfikacji prawie 300KM i od 400-420NM.
Rozklad mas bedzie niewiele gorszy (a moze i lepszy) od m54 bo przeciez silnik krotszy o 2 gary.
Generalnie niewielkie roznice w wadze silinika beda nieodczuwalne przez kierowce amatora (zakladam ze nie masz licencji rajdowej) rozklad mas reguluje sie balansem samochodu i to jest wazniejsze ( i trudniejsze)
Kwestia miski juz dawno opanowana, nie trzeba jej zmieniac, kombinuje sie cos z drazkami i maglownica, jak sie przylozysz to dowiesz sie co i jak np. ja nigdy tego tematu nie zglebialem do konca, drugim sposobem jest wyspawanie sobie miski samemu, jak to np pajak zrobil.
Jajnik
W zakupie moze i tanszy... ale wszystko inne jest duzo drozsze.
Ja swojego m54 bede mial ogarnietego za 7000, a koszt calkowitego swapu
m60/m62 to jakies 14-15 tysia. Jesli chodzi o V-ke to e30 to nie to samo co e36.
Ostatnio sporo moich znajomych przerabia temat v-ki i wiem jak to wszystko wyglada.
Dlugi czas sam planowalem wrzucic v-ke do siebie i zbieralem informacje na ten temat,
ale jak to w zyciu bywa... wyszlo inaczej biggrin.gif:D
Mysle ze m54 tez bedzie zaje***tym silnikiem.
Norbi328
CYTAT(Jajnik @ Wed, 29 Sep 2010 - 09:52) *
W zakupie moze i tanszy... ale wszystko inne jest duzo drozsze.
Ja swojego m54 bede mial ogarnietego za 7000, a koszt calkowitego swapu
m60/m62 to jakies 14-15 tysia. Jesli chodzi o V-ke to e30 to nie to samo co e36.
Ostatnio sporo moich znajomych przerabia temat v-ki i wiem jak to wszystko wyglada.
Dlugi czas sam planowalem wrzucic v-ke do siebie i zbieralem informacje na ten temat,
ale jak to w zyciu bywa... wyszlo inaczej biggrin.gif:D
Mysle ze m54 tez bedzie zaje***tym silnikiem.

14-15tys??? Koszt zakupu silnika to ok 3-4tys, swap pewnie z 3tys max, musialbys do PUZa uderzyc.
A jesli chodzi o m54 to napewno spalania beda polowe mniejsze niz w V8:) a i silnik jest super jak na r6
Jajnik
CYTAT(Norbi328 @ Wed, 29 Sep 2010 - 09:58) *
14-15tys??? Koszt zakupu silnika to ok 3-4tys, swap pewnie z 3tys max,


Muszę Cie zmartwić... sam silnik za 3-4tys to ja sobie w garażu postawić,
dolicz do tego skrzynie, sprzęgło, zamach, elektrykę, ews, wydech itp itd
+ do tego sam swap (nie jest tani bo jest duuuużo roboty)
+ przerabianie zawieszenia (cały wózek, wahacze, magiel)
sam "remont" V-ki, czyli rezebranie części silnika np to po żeby dokręcić pompe oleju,
która zapewne trzyma się na ostatniej śrubce, uszczelki pod deklami, no dosłownie wszystko.

Jak już wcześniej pisałem, kilku moich znajomych jest na etapie V-ki i dokładnie wiem jak to wygląda.
m52owner
Rok temu gotowy swap v8 w e30 +6 biegowy manual kosztował w firmach zajmujących się tym ok 14/16tyś zł (oczywiście wszystkie części swapowników) więc nie wiem czemu ta cena cię tak zdźiwiła. Każdy myśli :kupię silnik za 3tyś wstawię za dwa i ogień.A gdzie wydech(trzeba robić od podstaw) gdzie elektronika,układ chłodzenia,oleje filtry płyny,prawdopodobnie sprzęgło,wał dyfer??? Liczyłeś to czy na samym "słupku" będziesz jeździł?


ups Jajnik wyprzedziłeś mnie
Norbi328
Ano stad moje zdziwienie, bo moj brat kupil cala e32 740 w automacie, wyjal silnik sprzedal reszte i silnik wyszedl mu za darmo + swap razem z wydechem hamulcem recznym hydraulicznym i skrzynia (5) ze sprzeglem, skroceniem walu 4tys + buda e30 za 2tys. Samochod kosztuje 6tys zl.
Fakt ze to E30 i ze kupil cala e32, ale 13-14 tys nawet w e36 to jakis kosmos. ohmy.gif
Przykrecenie pompy oleju to godzina roboty, wystarczy miche odkrecic.
Wymiana uszczelek pod deklami to grosze, a poza tym w m54 nic nie trzeba bedzie robic?
Chcesz miec m54 twoja sprawa, tez dobry silnik, ja nie bede sie upieral, bo czasami to okazje i przypadek sprawia ze do samochodu trafia taki a nie inny silnik bo poprostu jest taniej wygodniej itp...
Pozdro
pajak100
Z tego co pamiętam to za same katalizatory na skupie platyny wział 1500zł , za wnętrze 700zł itd .
Jajnik
CYTAT(Norbi328 @ Wed, 29 Sep 2010 - 11:15) *
Ano stad moje zdziwienie, bo moj brat kupil cala e32 740 w automacie, wyjal silnik sprzedal reszte i silnik wyszedl mu za darmo + swap razem z wydechem hamulcem recznym hydraulicznym i skrzynia (5) ze sprzeglem, skroceniem walu 4tys + buda e30 za 2tys. Samochod kosztuje 6tys zl.
Fakt ze to E30 i ze kupil cala e32, ale 13-14 tys nawet w e36 to jakis kosmos. ohmy.gif
Przykrecenie pompy oleju to godzina roboty, wystarczy miche odkrecic.
Wymiana uszczelek pod deklami to grosze, a poza tym w m54 nic nie trzeba bedzie robic?
Chcesz miec m54 twoja sprawa, tez dobry silnik, ja nie bede sie upieral, bo czasami to okazje i przypadek sprawia ze do samochodu trafia taki a nie inny silnik bo poprostu jest taniej wygodniej itp...
Pozdro



Skoro jest tak jak piszesz to stwierdzam ze jest to żyła złota.
Zbudowanie całego samochodu wyszło 6tys, ceny na allegro e30 V8 zaczynają się w granicach kilkunastu tys.
Wiec wydam 6tys na zbudowanie samochodu i pogonie go powiedzmy za 15tys. Na tym interesie jestem 9tys do przodu.

Sorry za ironie, ale jak by było tak kolorowo to każdy tuner by tak robił dla zarobku.
Życie nie jest takie kolorowe jak się wydaje.
Ok, może być i tak, że wg Ciebie moi znajomi spoooooro przepłacają.
Ja podchodzę do tematu realnie i wiem, że musiałbym przyszykować 14-15tys, żeby nie jeździć "DRUTEM".
Norbi328
Silnik brata stan bdb, buda tez OK, swap zrobiony profi!
Po czesci sie z toba zgodze, bo potrzebne sa jeszcze dobre heble bo zawias tez kupil jakos za 400zl b8 no i brak kubelkow, dobrych opon, kierownicy mniejszej z naba. Te pierdulki kosztuja.
Caly fenomen jego projektu to okazyjnie kupiona e32, ale nawet bez tego czyli +4tys to wychodzi 10tys + heble, zawias, kubly, to daje ta kwote o ktorej piszesz, czyli ok 15tys zl.
Byc moze fenomen twojego projektu tez polega na tanim zakupie silnika m54, badz rozbitej e46, wszystko zalezy do czego ma sie lepszy dostep.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.