![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Zdaje sobie z tego sprawę
![]() Już mówiłem, że jak bym dysponował taką gotówką to wybrałbym zupełnie inny silnik ![]() Dlatego liczę, że uda mi się wzmocnić silnik o kilkanaście dodatkowych kuni i niutków. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2008 Skąd: płock ![]() |
A ja polecam m60/62, silnik w zukupie tanszy od m54, moc bez modyfikacji prawie 300KM i od 400-420NM.
Rozklad mas bedzie niewiele gorszy (a moze i lepszy) od m54 bo przeciez silnik krotszy o 2 gary. Generalnie niewielkie roznice w wadze silinika beda nieodczuwalne przez kierowce amatora (zakladam ze nie masz licencji rajdowej) rozklad mas reguluje sie balansem samochodu i to jest wazniejsze ( i trudniejsze) Kwestia miski juz dawno opanowana, nie trzeba jej zmieniac, kombinuje sie cos z drazkami i maglownica, jak sie przylozysz to dowiesz sie co i jak np. ja nigdy tego tematu nie zglebialem do konca, drugim sposobem jest wyspawanie sobie miski samemu, jak to np pajak zrobil. -------------------- E30 318
E30 325 (x3) E36 328i E39 540i (m) e36 M3 evo |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
W zakupie moze i tanszy... ale wszystko inne jest duzo drozsze.
Ja swojego m54 bede mial ogarnietego za 7000, a koszt calkowitego swapu m60/m62 to jakies 14-15 tysia. Jesli chodzi o V-ke to e30 to nie to samo co e36. Ostatnio sporo moich znajomych przerabia temat v-ki i wiem jak to wszystko wyglada. Dlugi czas sam planowalem wrzucic v-ke do siebie i zbieralem informacje na ten temat, ale jak to w zyciu bywa... wyszlo inaczej ![]() Mysle ze m54 tez bedzie zaje***tym silnikiem. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2008 Skąd: płock ![]() |
W zakupie moze i tanszy... ale wszystko inne jest duzo drozsze. Ja swojego m54 bede mial ogarnietego za 7000, a koszt calkowitego swapu m60/m62 to jakies 14-15 tysia. Jesli chodzi o V-ke to e30 to nie to samo co e36. Ostatnio sporo moich znajomych przerabia temat v-ki i wiem jak to wszystko wyglada. Dlugi czas sam planowalem wrzucic v-ke do siebie i zbieralem informacje na ten temat, ale jak to w zyciu bywa... wyszlo inaczej ![]() Mysle ze m54 tez bedzie zaje***tym silnikiem. 14-15tys??? Koszt zakupu silnika to ok 3-4tys, swap pewnie z 3tys max, musialbys do PUZa uderzyc. A jesli chodzi o m54 to napewno spalania beda polowe mniejsze niz w V8:) a i silnik jest super jak na r6 -------------------- E30 318
E30 325 (x3) E36 328i E39 540i (m) e36 M3 evo |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
14-15tys??? Koszt zakupu silnika to ok 3-4tys, swap pewnie z 3tys max, Muszę Cie zmartwić... sam silnik za 3-4tys to ja sobie w garażu postawić, dolicz do tego skrzynie, sprzęgło, zamach, elektrykę, ews, wydech itp itd + do tego sam swap (nie jest tani bo jest duuuużo roboty) + przerabianie zawieszenia (cały wózek, wahacze, magiel) sam "remont" V-ki, czyli rezebranie części silnika np to po żeby dokręcić pompe oleju, która zapewne trzyma się na ostatniej śrubce, uszczelki pod deklami, no dosłownie wszystko. Jak już wcześniej pisałem, kilku moich znajomych jest na etapie V-ki i dokładnie wiem jak to wygląda. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Rok temu gotowy swap v8 w e30 +6 biegowy manual kosztował w firmach zajmujących się tym ok 14/16tyś zł (oczywiście wszystkie części swapowników) więc nie wiem czemu ta cena cię tak zdźiwiła. Każdy myśli :kupię silnik za 3tyś wstawię za dwa i ogień.A gdzie wydech(trzeba robić od podstaw) gdzie elektronika,układ chłodzenia,oleje filtry płyny,prawdopodobnie sprzęgło,wał dyfer??? Liczyłeś to czy na samym "słupku" będziesz jeździł?
ups Jajnik wyprzedziłeś mnie |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2008 Skąd: płock ![]() |
Ano stad moje zdziwienie, bo moj brat kupil cala e32 740 w automacie, wyjal silnik sprzedal reszte i silnik wyszedl mu za darmo + swap razem z wydechem hamulcem recznym hydraulicznym i skrzynia (5) ze sprzeglem, skroceniem walu 4tys + buda e30 za 2tys. Samochod kosztuje 6tys zl.
Fakt ze to E30 i ze kupil cala e32, ale 13-14 tys nawet w e36 to jakis kosmos. ![]() Przykrecenie pompy oleju to godzina roboty, wystarczy miche odkrecic. Wymiana uszczelek pod deklami to grosze, a poza tym w m54 nic nie trzeba bedzie robic? Chcesz miec m54 twoja sprawa, tez dobry silnik, ja nie bede sie upieral, bo czasami to okazje i przypadek sprawia ze do samochodu trafia taki a nie inny silnik bo poprostu jest taniej wygodniej itp... Pozdro -------------------- E30 318
E30 325 (x3) E36 328i E39 540i (m) e36 M3 evo |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Z tego co pamiętam to za same katalizatory na skupie platyny wział 1500zł , za wnętrze 700zł itd .
-------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Ano stad moje zdziwienie, bo moj brat kupil cala e32 740 w automacie, wyjal silnik sprzedal reszte i silnik wyszedl mu za darmo + swap razem z wydechem hamulcem recznym hydraulicznym i skrzynia (5) ze sprzeglem, skroceniem walu 4tys + buda e30 za 2tys. Samochod kosztuje 6tys zl. Fakt ze to E30 i ze kupil cala e32, ale 13-14 tys nawet w e36 to jakis kosmos. ![]() Przykrecenie pompy oleju to godzina roboty, wystarczy miche odkrecic. Wymiana uszczelek pod deklami to grosze, a poza tym w m54 nic nie trzeba bedzie robic? Chcesz miec m54 twoja sprawa, tez dobry silnik, ja nie bede sie upieral, bo czasami to okazje i przypadek sprawia ze do samochodu trafia taki a nie inny silnik bo poprostu jest taniej wygodniej itp... Pozdro Skoro jest tak jak piszesz to stwierdzam ze jest to żyła złota. Zbudowanie całego samochodu wyszło 6tys, ceny na allegro e30 V8 zaczynają się w granicach kilkunastu tys. Wiec wydam 6tys na zbudowanie samochodu i pogonie go powiedzmy za 15tys. Na tym interesie jestem 9tys do przodu. Sorry za ironie, ale jak by było tak kolorowo to każdy tuner by tak robił dla zarobku. Życie nie jest takie kolorowe jak się wydaje. Ok, może być i tak, że wg Ciebie moi znajomi spoooooro przepłacają. Ja podchodzę do tematu realnie i wiem, że musiałbym przyszykować 14-15tys, żeby nie jeździć "DRUTEM". |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2008 Skąd: płock ![]() |
Silnik brata stan bdb, buda tez OK, swap zrobiony profi!
Po czesci sie z toba zgodze, bo potrzebne sa jeszcze dobre heble bo zawias tez kupil jakos za 400zl b8 no i brak kubelkow, dobrych opon, kierownicy mniejszej z naba. Te pierdulki kosztuja. Caly fenomen jego projektu to okazyjnie kupiona e32, ale nawet bez tego czyli +4tys to wychodzi 10tys + heble, zawias, kubly, to daje ta kwote o ktorej piszesz, czyli ok 15tys zl. Byc moze fenomen twojego projektu tez polega na tanim zakupie silnika m54, badz rozbitej e46, wszystko zalezy do czego ma sie lepszy dostep. -------------------- E30 318
E30 325 (x3) E36 328i E39 540i (m) e36 M3 evo |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Silniki m60/62 nie są takie straszne w remoncie jak sie wydaję. Sam jestem teraz właśnie na takim etapie i czasami miło się zaskakuję słysząc ceny części renomowanych producentów. Z resztą kto powiedział że od razu trzeba będzie generalkę robić? Te silniki to jedne z trwalszych jednostek BMW, a wymienić cztery uszczelki pod deklami i ogarnąć pompę oleju to 2h roboty.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2008 Skąd: płock ![]() |
Silniki m60/62 nie są takie straszne w remoncie jak sie wydaję. Sam jestem teraz właśnie na takim etapie i czasami miło się zaskakuję słysząc ceny części renomowanych producentów. Z resztą kto powiedział że od razu trzeba będzie generalkę robić? Te silniki to jedne z trwalszych jednostek BMW, a wymienić cztery uszczelki pod deklami i ogarnąć pompę oleju to 2h roboty. Dokladnie ![]() -------------------- E30 318
E30 325 (x3) E36 328i E39 540i (m) e36 M3 evo |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Thu, 27 May 2010 Skąd: Oświęcim ![]() |
Kurcze bez urazy.. Kolega prosi o opinie na temat modyfikacji M54B30 a nie na temat swapów itp.. Wszyscy doskonale wiecie, że jeżeli prace zleca się firmie zewnętrznej to wiecznie wyskakują jakieś nieprzewidziane kwiatki. Śmiało mogę zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli umawia się na kwotę 10k to realnie wyjdzie min 12k.
Także reasumując wg mnie mając max 5k to lepiej auto postarać się doprowadzić do serii i kupić np nowe dobre opony a nie bawić się w tuning.. Jak chcesz poprawiać osiągi samochodu to przy tym budżecie pozostaje jedynie zmniejszać wagę (czyt. wyrzucać zbędne części) Chyba, że tuningiem zajmujesz się samemu masz warsztat narzędzia i sporo czasu wtedy polecam poszukać używanego kompresora. Żeby nie wzbudzać wielu kontrowersji dodam, że mam taki sam silnik i wiem ile kosztuje np jego remont. 5k to naprawdę skromny budżet jak na zabawę w "wyczyn". Jak chcesz jeździć po torze to więcej dadzą Ci dobre opony i sprawny zawias niż dodatkowe choćby 20KM. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Zawias nowy k-sport, buda odchudzona, obecna waga cos kolo 1150-1170,
ale musze jeszcze odchudzic o jakies 80kg typu maska laminat, szyby poliweglan, wiec to wszystko jest porobione, teraz zostaje kwestia silnika. Po swapie podjade na hamownie i zobacze jak to wyglada, jak nie bedzie najlepiej to robie tak jak mowisz... bede przywracal serie, a jesli to bedzie zdrowa seria, wtedy skupie sie na prostym dolozeniu kilku koni. Mowiac prostym mam na mysli kombinacje z dolotem i wydechem, na tym zawsze da sie cos podciagnac. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Thu, 27 May 2010 Skąd: Oświęcim ![]() |
Zawias nowy k-sport, buda odchudzona, obecna waga cos kolo 1150-1170, ale musze jeszcze odchudzic o jakies 80kg typu maska laminat, szyby poliweglan, wiec to wszystko jest porobione, teraz zostaje kwestia silnika. Po swapie podjade na hamownie i zobacze jak to wyglada, jak nie bedzie najlepiej to robie tak jak mowisz... bede przywracal serie, a jesli to bedzie zdrowa seria, wtedy skupie sie na prostym dolozeniu kilku koni. Mowiac prostym mam na mysli kombinacje z dolotem i wydechem, na tym zawsze da sie cos podciagnac. W świetle tych informacji to jedyny rozsądny tuning to tak jak napisałeś modyfikacja dolotu i wydechu. Ale efekty tych modyfikacji bywają różne dlatego warto śledzić efekty na hamowni. Powodzenia |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Wydech (cały) na przelocie do wolnossącego (w tym wypadku m54b30) raczej nie pasuje?
Spowoduje to spadek mocy zamiast wzrost? |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Problem rozwiązany.
M54B30 z kolektorami od M52B28 bez katów do tego w miarę MĄDRY dolot i hamownia pokazuje 250KM i 309Nm Nie wiem jak wygląda wykres seryjnego M54B30, ale tutaj praktycznie max moment jest od 3tys do odcinki. Przy 2000 obr/min. mamy do dyspozycji 250Nm. Same kolektory (używki) można dostać za przysłowiowe grosze, wywala błąd sondy, ale nic poza tym. Chyba przyinwestuje w taki zabieg dla siebie. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Spotkałem się z opiniami że m54b30 najlepiej pracuje na seryjnym dolocie, może ktoś to potwierdzić ? Z tym że silnik siedzi w e30.
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
Oczywiscie, w swojej e36 zalozylem na chwile dedykowany zestaw K&N (stozek + grodz) i mialem wrazenie ze auto w cieple dni stracilo jakies 50ps
![]() Zdecydowanie ori pucha + ew. wkladka k&n |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Problem rozwiązany. M54B30 z kolektorami od M52B28 bez katów do tego w miarę MĄDRY dolot i hamownia pokazuje 250KM i 309Nm Nie wiem jak wygląda wykres seryjnego M54B30, ale tutaj praktycznie max moment jest od 3tys do odcinki. Przy 2000 obr/min. mamy do dyspozycji 250Nm. Same kolektory (używki) można dostać za przysłowiowe grosze, wywala błąd sondy, ale nic poza tym. Chyba przyinwestuje w taki zabieg dla siebie. A masz może jakiś wykres, zdjęcia?? -------------------- SPONSORED BY detergens.pl Sprzątanie biur Warszawa
SPONSORED BY www.hydrotransfer.pl Hydrografika Warszawa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:02 |