![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 February 2010 ![]() |
no to teraz mi sie rozjaśniło...hehe tenx, biore sie za puszczanie sygnału dodatkowego na dme
z tego co pamiętam kabel brązowo-czerwony kostka przy zegarach idzie na dme pin 22kostka/60004 , a dodatkowo w okrągłym złączu przy bezpiecznikach kabel brąz/czerw pin 9 też musi iść na dme pin22,tego drugiego sygnału niepodpiołem..może?//spokojnie z rana działam zobacze co wymodze...... a wracajac mam dwie sady w kolektorze i dwie poniżej na zejściu rur w xpipe,wspawałem dwie tulejki i wkręciłem kolejne dwie sondy |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 December 2009 ![]() |
Z tego co mi wiadomo lepsze jest,nie podpinanie tylnych sond niż podpinanie przy jednoczesnym braku katów.Najlepiej zdiagnozowac i sprawdzić czy dme widzi napięcia mieszczące sue w ramkach
|
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak wyglada sprawa wywalenia tylnych sond w M52TU? Tylko blad jak w M54 czy problemy ze spalaniem, trybem awaryjnym etc?
-------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#164
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kombinował ktoś coś z wydechem, katami itp. w M54 w e60? W jaką stronę iść by zyskać trochę mocy/momentu? Wrażenia słuchowe nie są najważniejsze, no byle nie brzęczał okrutnie jak jakiś rozpadający się R4.
|
|
|
![]()
Post
#165
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Odkopię temat. Zastanawiam się nad drobnymi modami mojego M54B30. Przerzuciłem cały ten temat + inne fora i jednak jeszcze wszystkiego nie wiem. Początkowo chciałem wrzucać kolektor z M50B25, ale wtedy z kolei dół słabnie, a tego nie chcę, bo auto zupełnie uliczne, a w ulicznej jeździe jednak nie kręci się cały czas pod czerwone pole. O doprowadzeniu całego motoru do porządku (DISA, odma itp) nie mówię, bo to raczej jasne przed rozpoczęciem jakichkolwiek modyfikacji. Jestem właśnie na etapie zbierania części, a więc zbieram od razu informację, bo chciałbym zrobić większość rzeczy serwisowo-tuningowych za jednym strzałem.
Z tego co zaobserwowałem oglądając wykresy, M54 fajnie reaguje na kolektory wydechowe "barany", nawet chińskie. A więc w planie mam taki kolektor, prawodpodobnie jakiś chińczk np. Turboworks, chyba że może warto dołożyć do kolektora Schmiedmanna. Warto zaczepiać pozostałą część wydechu? Jak M54 reguje np. na końcowy tłumik, można zastosować przelot czy odbije się to na osiągach? Spotkałem też niejasności na temat dolotu, jedni mówili, że tylko seryjna pucha z oryginalnym filtrem, a inni że warto odetkać dolot w M54. Może doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puszki + wkładka np. K&N zda egzamin? Po wszystkim oczywiście przewidywane strojenie. Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi, pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Nie zgodzę się z tym ze m54 dobrze reaguje na barany, bo dobrze reaguje na usunięcie seryjnych kolektorów i wstawienie czegokolwiek innego. Przy baranach końcowy przelot to katorga do normalnej jazdy. Tak naprawdę najlepsze modyfikacje w tym silniku to zmiana kolektorów wydechowych i strojenie.
|
|
|
![]()
Post
#167
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Nie zgodzę się z tym ze m54 dobrze reaguje na barany, bo dobrze reaguje na usunięcie seryjnych kolektorów i wstawienie czegokolwiek innego. Przy baranach końcowy przelot to katorga do normalnej jazdy. Tak naprawdę najlepsze modyfikacje w tym silniku to zmiana kolektorów wydechowych i strojenie. Dolot zostawić w spokoju? To co, lepiej kolektory bez katów z M52 niż jakiegoś barana np. Schmiedmanna? Średnicy wydechu nie ruszać, zostawić te fabryczne 50mm? Może jakiś x-pipe? |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Lepiej sprawdzają się chińskie repliki Supersprinta niż Schmiedmanny.
Dolot zostawić serię. Skupić się na tym by był szczelny. Najlepiej zdjąć kolektor, wymyć wewnątrz, wymienić odmę z wężami, obejrzeć wszystkie węże podciśnieniowe, pozakładać skręcane porządne opaski, założyć nowe uszczelki i ewentualnie nowe obie rury między przepustnicę, a przepływomierz, jeśli widać jakiekolwiek pęknięcia na starych. Zwrócić też uwagę na stan disy i jej uszczelkę, a najlepiej od razu zamówić nowy o-ring z Vitonu. Brak lewego powietrza to kluczowa sprawa w tym motorze. Do tego najlepiej dwie nowe sondy lambda, a tylne wyłączyć w ECU. O tym, że w układzie paliwowym musi być prawidłowe ciśnienie to chyba nie muszę wspominać. Co do baranów i przelotu to fakt, mam obecnie taką konfigurację w B25 - niestety jest głośny i droni dosyć uciążliwie. |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Lepiej sprawdzają się chińskie repliki Supersprinta niż Schmiedmanny. Dolot zostawić serię. Skupić się na tym by był szczelny. Najlepiej zdjąć kolektor, wymyć wewnątrz, wymienić odmę z wężami, obejrzeć wszystkie węże podciśnieniowe, pozakładać skręcane porządne opaski, założyć nowe uszczelki i ewentualnie nowe obie rury między przepustnicę, a przepływomierz, jeśli widać jakiekolwiek pęknięcia na starych. Zwrócić też uwagę na stan disy i jej uszczelkę, a najlepiej od razu zamówić nowy o-ring z Vitonu. Brak lewego powietrza to kluczowa sprawa w tym motorze. Do tego najlepiej dwie nowe sondy lambda, a tylne wyłączyć w ECU. O tym, że w układzie paliwowym musi być prawidłowe ciśnienie to chyba nie muszę wspominać. Co do baranów i przelotu to fakt, mam obecnie taką konfigurację w B25 - niestety jest głośny i droni dosyć uciążliwie. Kwestie disy i odmy to oczywista oczywistość, o tym nie trzeba wspominać, jak i o paliwie. Chińską repliką Supersprinta będzie coś w stylu tego Turboworksa? https://mtuning.pl/Kolektor-wydechowy-BMW-E...52TU-M54,p,4583 Przynajmniej na foto wygląda podobnie. Co do wydechu to myślałem właśnie o wymianie środkowych tłumików i końcowego na przelotowe tłumiki, ale czy rzeczywiście na przelotowych tłumikach + sportowy kolektor będzie aż tak głośno? |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Ja mam TurboWorksa u siebie. Trzeba liczyć się z tym, że tulejki do sond najlepiej wszystkie wyciąć, zaślepić i wspawać nowe nierdzewne już za zejściem rur.
Owszem. Ja mam dwa duże przelotowe i nadal jest przesada. Wrzucam seryjny końcowy, bo strasznie irytuje ten setup na dłuższą metę. |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Ja mam TurboWorksa u siebie. Trzeba liczyć się z tym, że tulejki do sond najlepiej wszystkie wyciąć, zaślepić i wspawać nowe nierdzewne już za zejściem rur. Owszem. Ja mam dwa duże przelotowe i nadal jest przesada. Wrzucam seryjny końcowy, bo strasznie irytuje ten setup na dłuższą metę. No cóż, to najpierw spróbuję z samym kolektorem i reszta wydechu seria. Jeśli będzie niedosyt, będę kombinował dalej. BTW nie wiesz może gdzie teraz dostać tego truboworksa do M54? Wszędzie zerowe stany. |
|
|
![]()
Post
#172
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Kogo polecacie do strojenia M54 po zmianie kolektorów?
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Racemode.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Racemode. ![]() Polecam siebie, po Racemode poprawiałem 3 auta w zeszłym roku. Uprzedzam że nie nie będę odpowiadał jeśli rozpocznie się gunwoburza. -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:01 |