![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
ale to mnie niepokoi... chyba że koleś nie wie jaki silnik rozebrał... bo widzę tutaj 4 przeciwwagi zamiast 8
http://allegro.pl/bmw-318-e36-1-8-m42-wal-...1188999921.html dla porównania wał który ma 8 przeciwwag http://allegro.pl/wal-bmw-318-e30-e36-m40-...1218965748.html -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 November 2006 Skąd: Kraków ![]() |
etk to etk a w rzeczywistosci jest troszke innaczej. to co napisalem to sa roznice pomiedzy m42 z e30 a e36, a m44 to oczywiscie juz co innego. dla ciekawostki moge podac ze zamowilem w bmw korby do m42 e30 po ich numerze a dostalem takie jak sa w m44 ( prawdopodobnie te z e30 zostaly juz wycofane a te z m44 weszly jako zamiennik)
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
czyli jest lipa z M42 w e36 ? szukać wału z M41 lub M47 ?
![]() -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
sztuka dla sztuki? Przyznam się, że nie liczyłem dokładnie ile to wyjdzie, ale jestem pewny, że dużo taniej niż swap na np s50b30. Zakręcona troche ta dyskusja i sam już nie jestem pewien co z niej wynika, ale jeśli w M42 wał jest na 8 przeciwwagach to po co go wymieniać na jakikolwiek inny? Rozumiem, że ten z M47 jest trwalszy, ale wg mnie ten is'owy spokojnie wytrzyma.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
chodzi o to, że wał w M42 z e36 prawdopodobnie ma 4 przeciwwagi, jak w M44
![]() ale chciałbym być pewien na 100% -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 25 August 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A ja bym poleciał troche inaczej..... m20b27+głowa i pare rzeczy od m20b25 i juz jest z 200KM i do tego potem dmuchawka
![]() ![]() -------------------- Home garage:
Honda Civic 1.6 Vti (B16A2 180----> ?)była Nissan 200sx s13 1.8 Turbo (ca18det 260ps) był Toyota Supra 3.0 Twin Turbo (Japan 2JZ-GTE 365Ps ) była Ford Probe 2.5 V6 (Japan KL-ZE 200ps) był |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
..... m20b27+głowa i pare rzeczy od m20b25 i juz jest z 200KM... Tylko 180KM. Do 200KM brakuje odpowiedniego stopnia sprężania, wałka i optymalnego softu. -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 25 August 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
dlatego napisałem pare rzeczy....
-------------------- Home garage:
Honda Civic 1.6 Vti (B16A2 180----> ?)była Nissan 200sx s13 1.8 Turbo (ca18det 260ps) był Toyota Supra 3.0 Twin Turbo (Japan 2JZ-GTE 365Ps ) była Ford Probe 2.5 V6 (Japan KL-ZE 200ps) był |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
nie róbcie off topa, to jest temat o M42, poza tym nie mam zamiaru wkładać M20 do e36 bo dla mnie to krok w tył...
-------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
sztuka dla sztuki? Przyznam się, że nie liczyłem dokładnie ile to wyjdzie, ale jestem pewny, że dużo taniej niż swap na np s50b30. Zakręcona troche ta dyskusja i sam już nie jestem pewien co z niej wynika, ale jeśli w M42 wał jest na 8 przeciwwagach to po co go wymieniać na jakikolwiek inny? Rozumiem, że ten z M47 jest trwalszy, ale wg mnie ten is'owy spokojnie wytrzyma. Tak, sztuka dla sztuki. Po pierwsze zadzwoń do ASO i zapytaj o koszt pierścieni do s50b30, zamienników nie ma, a do strokera będziesz ich potrzebował. Po drugie wał z m47 to nie po to "że jest trwalszy" tylko po to że ma większe wykorbienie niż m42. Foinix wał z m42 z e30 i z e36 JEST taki sam i MA 8 przeciwwag. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 November 2006 Skąd: Kraków ![]() |
ja na twoim miejscu zalozyl bym wal od m47; korbe 135mm taka z m50b25 bez wanosa i tloki seryjne od m42. 300ps powinno spokojnie wytrzymac i tyle.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
Ja chciałem zrobić strokera z wału M47-88mm, korby z M50B25-135mm, tłoki z S50B30-86mm. Ale ni cholery nie mogę policzyć jakie CR mi wyjdzie
![]() Dane jakie mam to: -skok tłoka-88mm -dł. korby-135mm -śr. tłoka-86mm -wys. tłoka-31,6 Wzór którego używałem. Stopień Sprężania = 1 + [(skok tłoka * Pi * 0,25 * średnica cylindra do kwadratu)/(objętość komory spalania w głowicy + objętość w uszczelce{obwód cyl*grubość uszczelki po ściśnięciu} + objętość nad tłokiem w bloku)] Byłbym wdzięczny gdyby dał mi ktoś wskazówki jak to dalej policzyć? |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Musiałbyś mieć zdjętą głowicę i wtedy, że tak powiem doświadczalnie sprawdzić objętość.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
Ok. znajomy ma m42 to pomierzymy co i jak albo w serwisówce będzie. A objętość nad tłokiem jak policzyć jeśli de fakto nie mam złożonego silnika ze strokerem oraz o ile grubość uszczelki się zmniejsza po ściśnięciu?
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 September 2010 ![]() |
a da rade wlozyc kolektor ssacy z m3 e30 czyli itb 4 przepustnice
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
wszystko można zrobić, ale prościej by było w taki sposób:
http://www.racingforum.pl/-ITB-Suzuki-Gsxr--t80342.html (to nie reklama, a takie itb na allegro mozna wyrwac duzo taniej ![]() pzdr |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 November 2006 Skąd: Kraków ![]() |
kolektor z m3 e30 jest o jakies 5 cm szerszy od tego z m42 wiec raczej sie nie oplaca.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
Jako, że mi się śpieszy bo jeśli CR wyszłoby odpowiednie pod turbo to chciałbym skompletować części i w październiku ruszyć z budową. Więc powtarzam pytanie. Jak policzyć objętość nad tłokiem jeśli de fakto nie mam złożonego silnika ze strokerem oraz o ile grubość uszczelki się zmniejsza po ściśnięciu?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:21 |