Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Ile mocy z M42?
Foinix
post Tue, 07 Sep 2010 - 16:03
Post #21


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





ale to mnie niepokoi... chyba że koleś nie wie jaki silnik rozebrał... bo widzę tutaj 4 przeciwwagi zamiast 8

http://allegro.pl/bmw-318-e36-1-8-m42-wal-...1188999921.html




dla porównania wał który ma 8 przeciwwag

http://allegro.pl/wal-bmw-318-e30-e36-m40-...1218965748.html


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Sep 2010 - 16:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
quattro3
post Tue, 07 Sep 2010 - 23:29
Post #22


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





etk to etk a w rzeczywistosci jest troszke innaczej. to co napisalem to sa roznice pomiedzy m42 z e30 a e36, a m44 to oczywiscie juz co innego. dla ciekawostki moge podac ze zamowilem w bmw korby do m42 e30 po ich numerze a dostalem takie jak sa w m44 ( prawdopodobnie te z e30 zostaly juz wycofane a te z m44 weszly jako zamiennik)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Wed, 08 Sep 2010 - 09:54
Post #23


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





czyli jest lipa z M42 w e36 ? szukać wału z M41 lub M47 ? tongue.gif


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Wed, 08 Sep 2010 - 23:45
Post #24


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





CYTAT(Foinix @ Wed, 08 Sep 2010 - 09:54) *
czyli jest lipa z M42 w e36 ? szukać wału z M41 lub M47 ? tongue.gif


Policz sobie wszystkie koszta, wał, obróbka, panewki, wyważanie, tłoki z m3 i co najważniejsze pierścienie do nich. Jak policzysz to zrozumiesz, że to sztuka dla sztuki smile.gif Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Thu, 09 Sep 2010 - 10:21
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





sztuka dla sztuki? Przyznam się, że nie liczyłem dokładnie ile to wyjdzie, ale jestem pewny, że dużo taniej niż swap na np s50b30. Zakręcona troche ta dyskusja i sam już nie jestem pewien co z niej wynika, ale jeśli w M42 wał jest na 8 przeciwwagach to po co go wymieniać na jakikolwiek inny? Rozumiem, że ten z M47 jest trwalszy, ale wg mnie ten is'owy spokojnie wytrzyma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Thu, 09 Sep 2010 - 12:27
Post #26


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





chodzi o to, że wał w M42 z e36 prawdopodobnie ma 4 przeciwwagi, jak w M44 dry.gif

ale chciałbym być pewien na 100%


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EDDY
post Thu, 09 Sep 2010 - 17:52
Post #27


Frequent User
Dołączył: Fri, 25 August 2006
Skąd: Małopolska





A ja bym poleciał troche inaczej..... m20b27+głowa i pare rzeczy od m20b25 i juz jest z 200KM i do tego potem dmuchawka smile.gif i bedzie konkreta moc i Konkretniejsze Nm smile.gif


--------------------
Home garage:
Honda Civic 1.6 Vti (B16A2 180----> ?)była
Nissan 200sx s13 1.8 Turbo (ca18det 260ps) był
Toyota Supra 3.0 Twin Turbo (Japan 2JZ-GTE 365Ps ) była
Ford Probe 2.5 V6 (Japan KL-ZE 200ps) był
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Thu, 09 Sep 2010 - 23:07
Post #28


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(EDDY @ Thu, 09 Sep 2010 - 17:52) *
..... m20b27+głowa i pare rzeczy od m20b25 i juz jest z 200KM...

Tylko 180KM. Do 200KM brakuje odpowiedniego stopnia sprężania, wałka i optymalnego softu.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EDDY
post Fri, 10 Sep 2010 - 00:46
Post #29


Frequent User
Dołączył: Fri, 25 August 2006
Skąd: Małopolska





dlatego napisałem pare rzeczy....


--------------------
Home garage:
Honda Civic 1.6 Vti (B16A2 180----> ?)była
Nissan 200sx s13 1.8 Turbo (ca18det 260ps) był
Toyota Supra 3.0 Twin Turbo (Japan 2JZ-GTE 365Ps ) była
Ford Probe 2.5 V6 (Japan KL-ZE 200ps) był
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Fri, 10 Sep 2010 - 08:38
Post #30


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





nie róbcie off topa, to jest temat o M42, poza tym nie mam zamiaru wkładać M20 do e36 bo dla mnie to krok w tył...


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Fri, 10 Sep 2010 - 16:09
Post #31


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





CYTAT(Michau9 @ Thu, 09 Sep 2010 - 10:21) *
sztuka dla sztuki? Przyznam się, że nie liczyłem dokładnie ile to wyjdzie, ale jestem pewny, że dużo taniej niż swap na np s50b30. Zakręcona troche ta dyskusja i sam już nie jestem pewien co z niej wynika, ale jeśli w M42 wał jest na 8 przeciwwagach to po co go wymieniać na jakikolwiek inny? Rozumiem, że ten z M47 jest trwalszy, ale wg mnie ten is'owy spokojnie wytrzyma.


Tak, sztuka dla sztuki. Po pierwsze zadzwoń do ASO i zapytaj o koszt pierścieni do s50b30, zamienników nie ma, a do strokera będziesz ich potrzebował. Po drugie wał z m47 to nie po to "że jest trwalszy" tylko po to że ma większe wykorbienie niż m42.

Foinix wał z m42 z e30 i z e36 JEST taki sam i MA 8 przeciwwag.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quattro3
post Sat, 11 Sep 2010 - 15:06
Post #32


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





ja na twoim miejscu zalozyl bym wal od m47; korbe 135mm taka z m50b25 bez wanosa i tloki seryjne od m42. 300ps powinno spokojnie wytrzymac i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowal1992
post Sun, 12 Sep 2010 - 09:34
Post #33


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





Ja chciałem zrobić strokera z wału M47-88mm, korby z M50B25-135mm, tłoki z S50B30-86mm. Ale ni cholery nie mogę policzyć jakie CR mi wyjdzie unsure.gif Wiem, że dla nie których to jest pestka policzyć CR, ale mi coś nie idzie. Liczę, liczę i nie mogę się doliczyć. Mam wzór do policzenia stopnia sprężania ale nie wiem skąd. wziąć 3 wartości.(pogrubione)
Dane jakie mam to:
-skok tłoka-88mm
-dł. korby-135mm
-śr. tłoka-86mm
-wys. tłoka-31,6


Wzór którego używałem.
Stopień Sprężania = 1 + [(skok tłoka * Pi * 0,25 * średnica cylindra do kwadratu)/(objętość komory spalania w głowicy + objętość w uszczelce{obwód cyl*grubość uszczelki po ściśnięciu} + objętość nad tłokiem w bloku)]

Byłbym wdzięczny gdyby dał mi ktoś wskazówki jak to dalej policzyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Sun, 12 Sep 2010 - 10:33
Post #34


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Musiałbyś mieć zdjętą głowicę i wtedy, że tak powiem doświadczalnie sprawdzić objętość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowal1992
post Sun, 12 Sep 2010 - 10:40
Post #35


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





Ok. znajomy ma m42 to pomierzymy co i jak albo w serwisówce będzie. A objętość nad tłokiem jak policzyć jeśli de fakto nie mam złożonego silnika ze strokerem oraz o ile grubość uszczelki się zmniejsza po ściśnięciu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
landcar
post Sun, 12 Sep 2010 - 15:28
Post #36


Rookie
Dołączył: Sun, 12 September 2010





a da rade wlozyc kolektor ssacy z m3 e30 czyli itb 4 przepustnice
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Sun, 12 Sep 2010 - 15:39
Post #37


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





wszystko można zrobić, ale prościej by było w taki sposób:
http://www.racingforum.pl/-ITB-Suzuki-Gsxr--t80342.html
(to nie reklama, a takie itb na allegro mozna wyrwac duzo taniej wink.gif )
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quattro3
post Tue, 14 Sep 2010 - 23:48
Post #38


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





kolektor z m3 e30 jest o jakies 5 cm szerszy od tego z m42 wiec raczej sie nie oplaca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowal1992
post Wed, 15 Sep 2010 - 06:26
Post #39


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





Jako, że mi się śpieszy bo jeśli CR wyszłoby odpowiednie pod turbo to chciałbym skompletować części i w październiku ruszyć z budową. Więc powtarzam pytanie. Jak policzyć objętość nad tłokiem jeśli de fakto nie mam złożonego silnika ze strokerem oraz o ile grubość uszczelki się zmniejsza po ściśnięciu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:21