Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ile mocy z M42?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
kowal1992
Witam. Planuje zrobić swap w swojej e30 w której mam obecnie M40B16 na M42B18 z e30 lub M50B25 z e34/e36. W każdym z tych silników będzie montowana turbina. Z M42 chciałbym uzyskać 300+ KM. I teraz takie pytanie czy dzięki podwyższeniu pojemności do 2 litrów, modyfikacji głowicy, ostrzejszych wałków, programu, turbiny itp. Mógłbym wycisnąć 300+? Jeśli tak to czy będzie potrzeba kupna kutych tłoków i czy będzie to w miarę bezpieczne 300KM? Jeśli nie to wybór pada na M50 i koniec tematu.

Pozdrawiam
PioterW
Ja tam specjalistą od turbo nie jestem, ale chcesz mu 3 razy zwiększyć moc i pytasz czy to będzie bezpieczne? Może teoretycznie się da, ale chyba tańszym i pewniejszym rozwiązaniem będzie wstawienie po prostu mocniejszego silnika.
kowal1992
Pytam się bo słyszałem że M42 ma kuty wał na 8 przeciwwagach i do tego włożyć np tłoki/korby od innego silnika który w serii jest mocniejszy. W tedy zyskamy przy dobraniu odpowiednich tłoków/korb większą pojemność oraz wytrzymałość. Uparłem się tego M42 bo chciałem mieć mocną i dobrze kierującą się e30 biggrin.gif, a wyczytałem że M50 trochę pogorszy rozkład mas. Myślałem też żeby wpakować S14B20 ale to już wyższa półka :/ Jeśli zbudowanie M42 300+ jest nie opłacalne to wpada M50.

<edit>
Co myślicie o takim strokerze w M42? Blok z M44+wał z M47 90mm+tłoki z S50B32+korby z M50B25. Będzie wszystko pasować? Wał w M47 jest kuty, korby wytrzymują 400KM, tłoki również wytrzymają. Nie wiem co z blokiem. Czy wytrzyma 300KM? Zna ktoś wzór lub mógł by mi policzyć jaki wyjdzie stopień sprężania? Chciałbym żeby było tak ok 8.5:1 pod turbo.
jaskulwwa
http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=6866 tu masz fajnie opisane podobne kombinacje tłoków, wałów itd.
kowal1992
Dzieki ale czytałem już ten temat. Wie ktoś jak policzyć CR?
Misior
Stopien sprezania (CR) jest to stosunek pojemnosci całkowitej do pojemnosci komory spalania.
Foinix
CYTAT
W każdym z tych silników będzie montowana turbina. Z M42 chciałbym uzyskać 300+ KM. I teraz takie pytanie czy dzięki podwyższeniu pojemności do 2 litrów, modyfikacji głowicy, ostrzejszych wałków, programu, turbiny itp. Mógłbym wycisnąć 300+? Jeśli tak to czy będzie potrzeba kupna kutych tłoków i czy będzie to w miarę bezpieczne 300KM?


BMW zrobiło z M42 315 KM bez turbo tongue.gif tzw. S42B20



Jest to silnik zbudowany wyłącznie do sportu, za bazę do budowy posłużył M42, pojemność zwiększona do 1999 ccm. moc 315km :]

Link z opisem budowy repliki S42B20
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471
Michau9
wow, genialne. Małe OT. Która buda lepsza do zakrętów z M42 na pokładzie: e30 czy e36?
Taffarel
s42b20 KOZA !!

tu jeszcze kilka innych godnych uwagi tongue.gif

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5494&st=100
Foinix
CYTAT
wow, genialne. Małe OT. Która buda lepsza do zakrętów z M42 na pokładzie: e30 czy e36?


E36 Coupe z silnikiem M42 ma idealny rozkład masy 50/50 + dożo lepsze tylne zawieszenie... do tego upchać turbo, żeby "zniwelować" różnice w wadze... i jest malina tongue.gif
kowal1992
CYTAT(Foinix @ Mon, 23 Aug 2010 - 15:48) *
E36 Coupe z silnikiem M42 ma idealny rozkład masy 50/50 + dożo lepsze tylne zawieszenie... do tego upchać turbo, żeby "zniwelować" różnice w wadze... i jest malina tongue.gif

Ale za to M42 z e36 jest zbudowany z gorszego materiału. M42 e30 ma kuty wał i na 8 przeciwwagach. Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić. Foinix
Taffarel dzięki za linki.
Foinix
CYTAT
Ale za to M42 z e36 jest zbudowany z gorszego materiału. M42 e30 ma kuty wał i na 8 przeciwwagach. Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić.


tak pomyliłeś się... M42 w E36 różni się tylko komputerem i kolektorem dolotowym, który został zmieniony w 1992 roku, dzięki czemu moc 140 km, a nie 136 km jak w E30, natomiast następca M42, czyli M44 który pojawił się przełom roku 95/96 jest z gorszych materiałów, odlewane korby i 4 przeciwwagi na wale...
ziemczon
CYTAT(kowal1992 @ Mon, 16 Aug 2010 - 07:26) *
Pytam się bo słyszałem że M42 ma kuty wał na 8 przeciwwagach i do tego włożyć np tłoki/korby od innego silnika który w serii jest mocniejszy. W tedy zyskamy przy dobraniu odpowiednich tłoków/korb większą pojemność oraz wytrzymałość.


Jesli srednica tloka i wal pozostana takie same, to pojemnosc sie nie zwiekszy. Zeby uzyskac wieksza pojemnosc, trzeba albo rozwiercic pod wieksze tloki, albo dac wal o innym wykorbieniu..
quattro3
m42 w e30 rozni sie dosc znacznie od tego z e36 ( wiem bo sam rozebralem po kilka takich silnikow). w e36 wal(4 przeciwwagi),korby i tloki sa delikatniejsze, glowica ma szersze kanaly, zawory 6mm a nie 7 jak w e30.
k11
A nie porównywałeś czasem M42 z M44?

r.
kremat0r
M42 w e30 i e36 rożni sie tym że do 1989 roku m42 miał natrysk na denka. Pomijam już kompa i inne kolektor.

quattro3
Pewny jestes z tym natryskiem? bo nawet m43b16 ma natrysk na denko
piechur
CYTAT(kremat0r @ Sun, 05 Sep 2010 - 18:02) *
M42 w e30 i e36 rożni sie tym że do 1989 roku m42 miał natrysk na denka. Pomijam już kompa i inne kolektor.


powiedz mi w jakim to samochodzie przed '89 byl montowany m42???
Foinix
CYTAT
m42 w e30 rozni sie dosc znacznie od tego z e36 ( wiem bo sam rozebralem po kilka takich silnikow). w e36 wal(4 przeciwwagi),korby i tloki sa delikatniejsze, glowica ma szersze kanaly, zawory 6mm a nie 7 jak w e30.


na pewno ?

a nie jest tak jak k11 wcześniej spytał... czy to nie był M44 ? z tego co ja wiem to M42 w e30 i e36 różni się kolektorem dolotowym i komputerem... a inne korby i wał pojawiły się w M44
M-Technic
ETK BMW mówi jasno Czapka ta sama uklad korbowo tłokowy tez ten sam cool.gif
Foinix
ale to mnie niepokoi... chyba że koleś nie wie jaki silnik rozebrał... bo widzę tutaj 4 przeciwwagi zamiast 8

http://allegro.pl/bmw-318-e36-1-8-m42-wal-...1188999921.html




dla porównania wał który ma 8 przeciwwag

http://allegro.pl/wal-bmw-318-e30-e36-m40-...1218965748.html
quattro3
etk to etk a w rzeczywistosci jest troszke innaczej. to co napisalem to sa roznice pomiedzy m42 z e30 a e36, a m44 to oczywiscie juz co innego. dla ciekawostki moge podac ze zamowilem w bmw korby do m42 e30 po ich numerze a dostalem takie jak sa w m44 ( prawdopodobnie te z e30 zostaly juz wycofane a te z m44 weszly jako zamiennik)
Foinix
czyli jest lipa z M42 w e36 ? szukać wału z M41 lub M47 ? tongue.gif
wb78
CYTAT(Foinix @ Wed, 08 Sep 2010 - 09:54) *
czyli jest lipa z M42 w e36 ? szukać wału z M41 lub M47 ? tongue.gif


Policz sobie wszystkie koszta, wał, obróbka, panewki, wyważanie, tłoki z m3 i co najważniejsze pierścienie do nich. Jak policzysz to zrozumiesz, że to sztuka dla sztuki smile.gif Pozdrawiam.
Michau9
sztuka dla sztuki? Przyznam się, że nie liczyłem dokładnie ile to wyjdzie, ale jestem pewny, że dużo taniej niż swap na np s50b30. Zakręcona troche ta dyskusja i sam już nie jestem pewien co z niej wynika, ale jeśli w M42 wał jest na 8 przeciwwagach to po co go wymieniać na jakikolwiek inny? Rozumiem, że ten z M47 jest trwalszy, ale wg mnie ten is'owy spokojnie wytrzyma.
Foinix
chodzi o to, że wał w M42 z e36 prawdopodobnie ma 4 przeciwwagi, jak w M44 dry.gif

ale chciałbym być pewien na 100%
EDDY
A ja bym poleciał troche inaczej..... m20b27+głowa i pare rzeczy od m20b25 i juz jest z 200KM i do tego potem dmuchawka smile.gif i bedzie konkreta moc i Konkretniejsze Nm smile.gif
rpautosport
CYTAT(EDDY @ Thu, 09 Sep 2010 - 17:52) *
..... m20b27+głowa i pare rzeczy od m20b25 i juz jest z 200KM...

Tylko 180KM. Do 200KM brakuje odpowiedniego stopnia sprężania, wałka i optymalnego softu.
EDDY
dlatego napisałem pare rzeczy....
Foinix
nie róbcie off topa, to jest temat o M42, poza tym nie mam zamiaru wkładać M20 do e36 bo dla mnie to krok w tył...
wb78
CYTAT(Michau9 @ Thu, 09 Sep 2010 - 10:21) *
sztuka dla sztuki? Przyznam się, że nie liczyłem dokładnie ile to wyjdzie, ale jestem pewny, że dużo taniej niż swap na np s50b30. Zakręcona troche ta dyskusja i sam już nie jestem pewien co z niej wynika, ale jeśli w M42 wał jest na 8 przeciwwagach to po co go wymieniać na jakikolwiek inny? Rozumiem, że ten z M47 jest trwalszy, ale wg mnie ten is'owy spokojnie wytrzyma.


Tak, sztuka dla sztuki. Po pierwsze zadzwoń do ASO i zapytaj o koszt pierścieni do s50b30, zamienników nie ma, a do strokera będziesz ich potrzebował. Po drugie wał z m47 to nie po to "że jest trwalszy" tylko po to że ma większe wykorbienie niż m42.

Foinix wał z m42 z e30 i z e36 JEST taki sam i MA 8 przeciwwag.
quattro3
ja na twoim miejscu zalozyl bym wal od m47; korbe 135mm taka z m50b25 bez wanosa i tloki seryjne od m42. 300ps powinno spokojnie wytrzymac i tyle.
kowal1992
Ja chciałem zrobić strokera z wału M47-88mm, korby z M50B25-135mm, tłoki z S50B30-86mm. Ale ni cholery nie mogę policzyć jakie CR mi wyjdzie unsure.gif Wiem, że dla nie których to jest pestka policzyć CR, ale mi coś nie idzie. Liczę, liczę i nie mogę się doliczyć. Mam wzór do policzenia stopnia sprężania ale nie wiem skąd. wziąć 3 wartości.(pogrubione)
Dane jakie mam to:
-skok tłoka-88mm
-dł. korby-135mm
-śr. tłoka-86mm
-wys. tłoka-31,6


Wzór którego używałem.
Stopień Sprężania = 1 + [(skok tłoka * Pi * 0,25 * średnica cylindra do kwadratu)/(objętość komory spalania w głowicy + objętość w uszczelce{obwód cyl*grubość uszczelki po ściśnięciu} + objętość nad tłokiem w bloku)]

Byłbym wdzięczny gdyby dał mi ktoś wskazówki jak to dalej policzyć?
wb78
Musiałbyś mieć zdjętą głowicę i wtedy, że tak powiem doświadczalnie sprawdzić objętość.
kowal1992
Ok. znajomy ma m42 to pomierzymy co i jak albo w serwisówce będzie. A objętość nad tłokiem jak policzyć jeśli de fakto nie mam złożonego silnika ze strokerem oraz o ile grubość uszczelki się zmniejsza po ściśnięciu?
landcar
a da rade wlozyc kolektor ssacy z m3 e30 czyli itb 4 przepustnice
Michau9
wszystko można zrobić, ale prościej by było w taki sposób:
http://www.racingforum.pl/-ITB-Suzuki-Gsxr--t80342.html
(to nie reklama, a takie itb na allegro mozna wyrwac duzo taniej wink.gif )
pzdr
quattro3
kolektor z m3 e30 jest o jakies 5 cm szerszy od tego z m42 wiec raczej sie nie oplaca.
kowal1992
Jako, że mi się śpieszy bo jeśli CR wyszłoby odpowiednie pod turbo to chciałbym skompletować części i w październiku ruszyć z budową. Więc powtarzam pytanie. Jak policzyć objętość nad tłokiem jeśli de fakto nie mam złożonego silnika ze strokerem oraz o ile grubość uszczelki się zmniejsza po ściśnięciu?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.