Zmiana masy własnej pojazdu w dowodzie rejestracyjnym |
Zmiana masy własnej pojazdu w dowodzie rejestracyjnym |
Tue, 04 Jun 2013 - 22:45
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
hwojtek mam kat CE, czy mogę zatem jeździć z najazdowym 1400 DMC za S4 B5?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 04 Jun 2013 - 22:45
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 22:50
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Pozwolę sobie jedynie dodać, że według ostatnich zmian przepisów, nie istnieje w EU, a co za tym i w Polsce zjawisko p.t. "hamulec najazdowy". Za przyczepę hamowaną uznaje się taką, która ma układ hamulcowy połączony z układem hamulcowym pojazdu ciągnącego, pneumatycznie lub hydraulicznie. Jeśli nie ma (czyli ma hamulec najazdowy, jak 100% lawet), należy pomnożyć DMC lawety przez 1.33 i wynik tego mnożenia brany jest do wszystkich obliczeń odnośnie kategorii B lub B+E oraz magicznego "3,5 tony". [...] Ale ten przelicznik ma znaczenie także przy tym, czy auto może pociągnąć daną lawetę? Konkretnie: mam auto z uciągiem 1800 i lawetę (z hamulcem najazdowym of course) z DMC 1800 kg. Czy teraz nie mogę już jej ciągnąć, bo muszę mieć auto z uciągiem 1800*1,33=2394kg? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 14:49
Post
#63
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
Pozwolę sobie jedynie dodać, że według ostatnich zmian przepisów, nie istnieje w EU, a co za tym i w Polsce zjawisko p.t. "hamulec najazdowy". Za przyczepę hamowaną uznaje się taką, która ma układ hamulcowy połączony z układem hamulcowym pojazdu ciągnącego, pneumatycznie lub hydraulicznie. Jeśli nie ma (czyli ma hamulec najazdowy, jak 100% lawet), należy pomnożyć DMC lawety przez 1.33 i wynik tego mnożenia brany jest do wszystkich obliczeń odnośnie kategorii B lub B+E oraz magicznego "3,5 tony". Aha - oczywiście w całej EU można po odbyciu szkolenia uzyskać uprawnienia "B96" - dopuszczające podróżowanie zestawem o sumarycznej DMC 4300 kg (albo prawdziwej, albo liczonej wg tego przelicznika 1.33). Ale nie u nas. Nasi geniusze wpadli na pomysł, że trzeba na to egzaminu jak na B+E. Masz gdzieś podstawę prawną tego? |
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 17:56
Post
#64
|
|
test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd |
Tak, mam, tylko w tej chwili nie znajdę. Ale jest to dokładnie wytłumaczone w aktualnym Auto Świecie (tym z przyszłym Mercem GT na okładce) i nie ma tam pomyłki. Jak będę mieć chwilę, to zeskanuję czy coś.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 20:46
Post
#65
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
hmm czyli to co do tej pory było legalne zrobiło się nielegalne? Defakto odebrali mi uprawnienia?
|
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 20:54
Post
#66
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Jak to, czyli teraz muszę mieć 2400 "na haku", żeby uciągnąć lawetę o DMC 1800?!
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Thu, 06 Jun 2013 - 12:06
Post
#67
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
hwojtek w jakiej formie opublikowano te zapisy? Jest to rozporządzenie czy dyrektywa?
I czy to się dotyczy uprawnień czy warunków technicznych samochodu holującego. Czyli jeżeli mam CE to mogę ciągnąć jak dotychczas, bez 1.33x? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Thu, 06 Jun 2013 - 13:17
Post
#68
|
|
test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd |
Aktualna wersja rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia w brzmieniu od 1 stycznia 2013.
Paragraf 14, punkt 7: W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciagnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o DMC nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Rozkładamy na kawałki: pierwsza z brzegu laweta na samochód jaką widzę, ma w dowodzie DMC 2000 kg. To oznacza, że wolno ją ciągnąć samochodem który ma DMC minimum 2660. Czyli zespół ma DMC 4660 kg. Trzeba mieć prawo jazdy B+E oraz zarejestrować się w Viatoll. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Thu, 06 Jun 2013 - 23:35
Post
#69
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
czyli mogę targac s4 b5 o dmc 2090 kg przyczepe dmc 1400 kg z ham najazdowym i olac viatolla. wiec jest ok
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Fri, 07 Jun 2013 - 12:22
Post
#70
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Kielce |
czyli mogę targac s4 b5 o dmc 2090 kg przyczepe dmc 1400 kg z ham najazdowym i olac viatolla. wiec jest ok niewiem jak u Was, ale u nas zieloni dość często ważą busy i auta z lawetami.. A jeśli zestaw przekracza 3,5tony i nie ma Viatolla to wtedy trzeba bulić i to nie mało podobno. |
|
|
Fri, 07 Jun 2013 - 21:37
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 |
nie trzeba miec viatolla jesli sie nie jezdzi eskami i autostradami
|
|
|
Sat, 08 Jun 2013 - 16:56
Post
#72
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Łukasik ja mieszkam w Katowicach, więc jest jak jest. mój zestaw nie przekroczy 3.5 tony
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 11:37
Post
#73
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
Pokombinowali. Czyli masa wlasna holownika > od dmc lawety, dmc holownika > 1.33 dmc lawety, dmc holownika plus dmc lawety <3.5 tony. No nic, ciagle się łapię
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 19:22
Post
#74
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Kurcze już się bałem że się nie łapię.
Dmc lawety 1250, ale na łeb mi padło że chodzi o Dmc holownika, a nie masę własną. Mimo to muszę holownik zmienić na octavię kombi |
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 20:52
Post
#75
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
CZUCZU octavia kombi jako holownik może się nie sprawdzić. Miota nim jak szatan jechali chyba octavią kombi?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 21:02
Post
#76
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Oni jechali E36 kombi, a główną przyczyną całej sytuacji było zbyt płytkie najechanie na lawetę
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 21:33
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 |
jak wg "książki" ocenia sie prawidłowe najechanie na lawetę?
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 21:38
Post
#78
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Przerabiam to aktualnie.
Między 55 a 85 kilo na haku nacisku. Obecnie ciągam ceedem i daje radę ale powyżej 80 km/h miotało nim za bardzo. Obecnie przebudowałem lawetę i za pomocą opon mocowanych do lawety tak przerobiłem że na haku mam 55 kilo, przy pustym baku w clio. W opcji bez opon na haku tylko 20 kilo |
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 22:04
Post
#79
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Ja uważam, że niestety lawety z kołami na dole pod lawetą wąsko tak właśnie się zachowują. Sam stoję przed wyborem zakupu lawety lekkiej i na allegro są ładne z kołami pod, jednak obawiam się, że zamiota mną szatan i kupię jednak z kołami na zewnątrz.
P.S. Jeszcze raz objerzałem film i nie wynika z niego wprost, że zbyt mało najechał. Należy wziąć również fakt pod uwagę, że auto na lawecie ma silnik z przodu i raczej lekki tył. Bardziej to wygląda na to, że po prostu ta laweta miała zaczep wysoko powyżej haka w samochodzie ciągnącym. "no w pi..ę daj" to była dobra rada -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 10 Jun 2013 - 22:06
Post
#80
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Bardzo interesujące to co mówisz jednakże moja wygląda tak:
Koła po bokach i jest dosyć szeroka, mimo to jak na haku dam za mało to miota nią, podstawa to dobre obciążenie w papierach lawety francuzi radzili dawać 90 kilo na haku, ale wtedy mi holownik za mocno siada |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:54 |