![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Ostatnio widziałem na ukończeniu R20 w civic 8gen w miejsce R18. Przyrost niby tylko 15KM + trochę momentu z racji pojemności ale chyba i tak więcej niż wszystkie (droższe) mody R18 razem wzięte... Mała przeróbka jednej łapy i cała reszta (osprzęt) ma pasować. śledzę ten temat na FB. Ponoć, ze to niemal P&P. Co nie zmienia faktu, ze pól bara boostu by znacząco wpłynęło na ten samochód ![]() Spotkałem się tez z opiniami, ze swap na K20 z FN2 to mega rzeźba połączona z absurdalnym kosztem i koniecznością posiadania niemal kompletnego dawcy... Ponoć, że najlepiej to by było R18 rozebrać do zera i przekładać wszystko z FN2 stojącego obok. Aż dziwne, ze w dobie unifikacji i cięcia kosztów jest aż tyle różnic. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
R18 z tego co widzę kręci się w drugą stronę co K seria. To samo było w generacji EP z silnikami D14 - skrzynia z drugiej strony, kolektory odwrotnie, akumulator po drugiej stronie itp. Łatwiej było swapować do diesla bo kręcił się w tę samą co K20
Dziwne rozwiązanie nie wiem dlaczego tak robili. Ale chyba nowa AMG A45 też się kręci w drugą stronę co A35? Gdzieś mi tak mignęło |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Całkowicie nowa seria silników R 1.4, 1.8 i 2.0. Silniki są genialne jak chodzi o trwałość, bezawaryjność i bezobsługowość (no może ręczna prosta regulacja zaworów, ale to pod bezawaryjność )
![]() Swapować 2.2 na K20 też trochę bez sensu bo 2.2 po wymianie IC i programie ma pod 200ps i duuużo momentu. Prędzej bym widział takie 1.8 w samochodzie roboczym typu kangoo czy nawet trafic, ciekawe czy ktoś by się podjął. Wstępnie policzyłem że kupując trafica z padniętym motorem + całego civica anglika lub europę po strzale w tył i dokładając 10tys pln za przekładkę powinno z tego wyjść ekonomicznie sensowne auto (LPG) do latania zarobkowego. Nawet gdyby taki słupek poddał się po 300-400tys km ciągnięcia ciężkiego busa włożenie następnego słupka to już śmieszne pieniądze, gdy motory na allegro są w cenie złomu... |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
R18 z tego co widzę kręci się w drugą stronę co K seria. To samo było w generacji EP z silnikami D14 - skrzynia z drugiej strony, kolektory odwrotnie, akumulator po drugiej stronie itp. Łatwiej było swapować do diesla bo kręcił się w tę samą co K20 Dziwne rozwiązanie nie wiem dlaczego tak robili. Ale chyba nowa AMG A45 też się kręci w drugą stronę co A35? Gdzieś mi tak mignęło Przedcież R18 i K20 są tak samo ułożone pod maską. Aku etc jest w tym samym miejscu. Niestety brak w nich potencjału na podnoszenie mocy, gdzieś tam dmuchają po 0.7 i wychodzi z tego 230-250 ale spory problem z elektroniką (brak hondaty dla R18A2). NO i właśnie to chyba jedyna sensowna opcja na bezawaryjny i oszczędny dupowóz - dorzucin tam M62 dopinane po wciśnięciu gazu i nadmuchać te okolice 180-190KM i 250Nm. |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
R18 z tego co widzę kręci się w drugą stronę co K seria. To samo było w generacji EP z silnikami D14 - skrzynia z drugiej strony, kolektory odwrotnie, akumulator po drugiej stronie itp. Łatwiej było swapować do diesla bo kręcił się w tę samą co K20 nie wiem gdzie to Ty widziałeś , r18 i k20 kręcą sie w prawo jak większości silników , wyjątek to tylko d14/d16 i d17 które kręcą sie w lewo , ale i tutaj niema problemów z wystrojeniem na emu , ze swapem też bez znaczenia , dużo więcej problemów ze swapem po dieslu niż z seri D na R lub K pisałem to co prawda 6lat temu , ale nadal nie rozumiem w czym miałby być problem , EMU obsłuży r18 i tyle , jeśli ktoś doładuje r18 to daje gwarancje ze podłączę tam emu wystroje i będzie działać silnik , zegary , klimatyzacja , ABS itd |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
nie wiem gdzie to Ty widziałeś , r18 i k20 kręcą sie w prawo jak większości silników , wyjątek to tylko d14/d16 i d17 które kręcą sie w lewo , ale i tutaj niema problemów z wystrojeniem na emu , ze swapem też bez znaczenia , dużo więcej problemów ze swapem po dieslu niż z seri D na R lub K pisałem to co prawda 6lat temu , ale nadal nie rozumiem w czym miałby być problem , EMU obsłuży r18 i tyle , jeśli ktoś doładuje r18 to daje gwarancje ze podłączę tam emu wystroje i będzie działać silnik , zegary , klimatyzacja , ABS itd Nie wiem w czym miałby być problem, ale trochę to wygląda jak by był. Lata lecą, słupki chodzą w cenie złomu a doładowanych r18 jak nie było tak nie ma... ![]() |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Było na forum doładowane R18 które po wybuchu przepadło...
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
zrobione bez rewizji i na prymitywnym sterowaniu dawką paliwa , sam już wtedy dziwiłem sie że z miesiąc działało do pierwszych poprawek
Nie wiem w czym miałby być problem, ale trochę to wygląda jak by był. Lata lecą, słupki chodzą w cenie złomu a doładowanych r18 jak nie było tak nie ma... ![]() r18 to prosty silnik , coś jak d15 eco vtec , ma triggery jak k20 obsługiwane przez EMU , gdyby ktoś chciał to od dawna można nawet to r18 zakuć , ale fani Hondy rozmarzeni o ep3 od dawna nie inwestują w słabsze silnik , podczas gdy na równo z ep3 jedzie w tej budzie d16 z pełnym vtec i ostrym walkiem , gdzie r18 na 0.5b robiło by ep3 jak chciało przy dużej niezawodnosci , tak jak kiedyś d-seria doładowana do drogiej b-seri jeśli problem jest to niech ktoś napisze w czym , bo znam ten silnik , sterowniki , i dziwi mnie mit o tym że r-serii nie da sie modyfikować |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Na ebay są gotowe zestawy np:
https://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-kit-bolt-o...p-/390965538528 Może R18 jeszcze za młode na takie mody ![]() |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Na ebay są gotowe zestawy np: https://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-kit-bolt-o...p-/390965538528 Może R18 jeszcze za młode na takie mody ![]() e tam, zestaw z FMIC i można działać ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
jeśli problem jest to niech ktoś napisze w czym , bo znam ten silnik , sterowniki , i dziwi mnie mit o tym że r-serii nie da sie modyfikować Problem nie w tym że się nie da, czy że tam są jakieś wady. Wręcz przeciwnie - ten silnik jest za dobry jako bezstresowy napęd na co dzień ![]() ![]() ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tak , bo r18 to jedyny bezawaryjny silnik hondy , a ludzie modyfikują tylko sportowe fury żeby były najszybsze na ulicy bądź torze ,
niezły argument " najszybszy na ulicy i tak nie będzie " spokojnie może o swoim modyfikowanym aucie powiedzieć pewnie 95% użytkowników tego forum |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Problem nie w tym że się nie da, czy że tam są jakieś wady. Wręcz przeciwnie - ten silnik jest za dobry jako bezstresowy napęd na co dzień ![]() ![]() Niestety żeby to zrozumieć trzeba dorosnąć ![]() |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tylko R18 bezawaryjny? To K20 albo D17 psują się na potęgę?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
A gdzie ja napisałem, że tylko i wyłącznei R18 jest bezawaryjne, areszta nie?
D17 ktoś turbi? Jakoś nie bardzo widać ![]() I co będzie miało takie R18 turbo takiego wspaniałego? Wywalone z kilkanaście tysięcy na custom rzeźbę, zeby być ledwo co szybszym od K20 N/A po lekkich modach p&p. No rzeczywiście jest sens ![]() ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
doładowałem trzy d17 , z czego jedno zakute choć w tym wypadku poszedł wał z d16z6 wiec to już d16
natomiast kompletnie nie rozumiem Twojego toku myślenia bo: - czy to sej czy GTR , z punktu finansowego żadne modyfikacje sie nie zwrócą i są nie opłacalne , zmienia sie tylko rozrzut budżetu - zawsze będzie jakieś "szybsze" , "nowsze" , " lepsze " Są różne projekty , ludzie oszczędzają kasę na modyfikacjach w autach do tego stworzonych lub wydają majątek na modyfikacje naprawdę kiepskich aut , wynika to z pasji i robienia czegoś dla fanu " bo mogę i sie da" i z doświadczenia wiem ze chociażby ktoś wywalił 20tys w uturbienie r18 , to są grosze w porównaniu do kasy jaką ktoś włożył w audi80 , vw t3 subaru , czy chociażby łady 5cyl turbo , które stroiłem , stroiłem też dwa civicy d14 turbo mega budżetowe , i nigdy nie przyszło mi do głowy oceanie kogoś w stylu " wywalił kupe siana na auto z du-py" , a nawet w wiekszosci takie niepozorne dupowozy dawały największy fan z jazdy wracając do tematu , w tym nadwoziu jest r18 i k20 , jest to odpowiednik wcześniejszych d-seri i b-seri , i tak jak w d-seri i b-seri , uturbić można oba I co będzie miało takie R18 turbo takiego wspaniałego? Wywalone z kilkanaście tysięcy na custom rzeźbę, żeby być ledwo co szybszym od K20 r18 spokojnie przyjmie 240-250koni i 280-300NM i przy tym momencie i wadze to k20 NA w tej budzie będzie zostawać zawsze daleko w tyle , tak jak porządny soft w d16 robi jak chce b16 czy b18 przy czym doładowane r18 ma jeszcze jedną zalete , za cene gołego słupka k20 można mieć trzy lub cztery słupki r18 , lub zrobić rewizje żeby mieć spokój z panewkami Tylko R18 bezawaryjny? To K20 albo D17 psują się na potęgę? no akurat d17 można by spokojnie okrzyknąć najgorszym silnikiem hondy , tu nakładają sie cztery problemy: - zredukowano grubość pierścieni i powierzchnię płaszcza tłoka co przy większym wykorbieniu szybko prowadzi do sporego brania oleju - najwiekszy problem to panewki : zwiększone wykorbienie , zredukowana szerokość panewki , zredukowane kanały olejowe w wale ( panewka korbowodowa smarowana tylko z jednego czopu głównego) - brak czujnika poziomu oleju , przez co wiele pań dolewało olej jak zapalała sie kontrolka oleju , niestety nie żółta jak w dieslu , tylko czerwona ![]() - silnik zestrojony do generowania momentu na niskich obrotach , z prymitywnym dwu-masowym zamachem a raczej kołem zamachowym z tłumikiem drgań na gumowym łączniku choć jest jeden plus , d-seria dostała synchronizator wstecznego biegu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:28 |