Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Chiptuning silnika R18A2 Hondy FR-V/Civic
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
Stron: 1, 2, 3
dejv667
Do rzeczy.
Jak pewnie wiecie w Civiciu i FR-V siedzą te same silniki 1.8 o 140KM@174Nm. Na chwile obecna wydaje się, ze dłubanie czegokolwiek w tym silniku mija się z celem.
Mimo to znalazlem firme, która twierdzi ze samym programem jest w stanie dobić do 154KM@190Nm. Zycza sobie za taka przyjemność, bagatela, 799 euro.

Odnosnik do katalogu, strona 96.

Jaka jest Wasza opinia? Czy w ogóle ktoś w PL próbował dłubać ten silnik?
Pytam, bo na niemieckim forum Civica zbierają się chętni na zbiorowe chipowanie (niższa cena).
pucek
Przy dzisiejszym kursie 800Euro to prawie 3300PLN za 14PS i 16Nm......zastanow sie dobrze.
!markos
do wydania 800eur za taka poprawe zdolni sa chyba wylacznie wlasciciele tego modelu hondy, niezaleznie od generacji biggrin.gif
dejv667
CYTAT(pucek @ Tue, 01 Jun 2010 - 12:37) *
Przy dzisiejszym kursie 800Euro to prawie 3300PLN za 14PS i 16Nm......zastanow sie dobrze.

To mnie akurat ryba. Dla mnie 1 euro zawsze jest rowne 1 euro wink.gif Poza tym spory rabat jest ugadany, wiec może aż takiej tragedii by nie było.

CYTAT(!markos @ Tue, 01 Jun 2010 - 13:06) *
do wydania 800eur za taka poprawe zdolni sa chyba wylacznie wlasciciele tego modelu hondy, niezaleznie od generacji biggrin.gif

BUhahaha!

Panowie, dylemat polega na tym, ze to nie jest jakieś indywidualne strojenie tylko "gotowiec". Wykresu tak zrobionego silnika nie maja. Nie chciałbym żeby się skończyło na tym, ze przyrostu nie będzie wcale. Słyszałem wiele niepochlebnych opinii o "chipach" z niemieckich firm tungowych, a dokładniej, ze przyrosty są, ale program bardzo często mógłby być zrobiony lepiej.
Jest w ogóle możliwe wyciśniecie z tego silnika dodatkowych 10% mocy poprzez sam program?
Osobiście wolałbym bym wjechać na rolki i mieć pewność, ze skoro place (i to niemało) to jest to zrobione jak należy.
pucek
10% samym programem...hmmm to zalezy jak fabryka to auto wypuscila,ale powiedzialbym ze raczej niemozliwe.
dejv667
Ja tez jestem mocno sceptycznie nastawiony... . Tym bardziej, ze silnik tez nie wydaje się być projektowany stricte pod performance. Zresztą, i tak sie dziwie, ze z jednostka z taka wydumka zamiast kolektora wydechowego generuje tyle mocy.
Pisałem z jednym osobnikiem, który się na to zdecydował. Mocy nie odczul bo jeździł na kolach 19''. Niby na zimówkach 17'' niby było lepiej niż przed zmiana.
Poczekam jeszcze na opinie innych, ale chyba sobie odpuszczę. Za taka kasę to wole żeby któryś z rodzimych tunerów w tym grzebał.
pucek
A tam nie jest czasem przeplywomierz?Cos mi sie wydaje.
dejv667
jest
pucek
No to lepiej ta kase wydac na mody.
dejv667
pytanie tylko na jakie?
pucek
Np. dolot.

CYTAT(dejv667 @ Tue, 01 Jun 2010 - 23:02) *
pytanie tylko na jakie?
!markos
jakis czas temu, zdaje sie, ze to bylo na hondatuningmagazine, byl artykul nt. tego silnika, jego budowy, itd. moze cos ci zaswita. z tego co pamietam, nie ocenili go wcale tak zle.

no ale.. k20 to to nie jest wink.gif
Pablo vel 2hot
CYTAT(dejv667 @ Tue, 01 Jun 2010 - 11:46) *
Do rzeczy.
Jak pewnie wiecie w Civiciu i FR-V siedzą te same silniki 1.8 o 140KM@174Nm. Na chwile obecna wydaje się, ze dłubanie czegokolwiek w tym silniku mija się z celem.
Mimo to znalazlem firme, która twierdzi ze samym programem jest w stanie dobić do 154KM@190Nm. Zycza sobie za taka przyjemność, bagatela, 799 euro.

Odnosnik do katalogu, strona 96.

Jaka jest Wasza opinia? Czy w ogóle ktoś w PL próbował dłubać ten silnik?
Pytam, bo na niemieckim forum Civica zbierają się chętni na zbiorowe chipowanie (niższa cena).


Cześć,

Naturalnie, że najlepiej jest dłubać, benzynę turbo, kompresor czy diesla, ponieważ efekty są znacznie pokaźniejsze niż w silnikach N/A.
W przypadku twojego auta wyniki są miarodajne, ponieważ każdy soft polecany przez SKN jest odpowiednio przygotowany pod względem
technologicznym i certyfikowany, tak więc przechodzi testy - to na marginesie. Nigdy nie osiągniesz w tym silniku samym programem
dużych przyrostów, tutaj trzeba równocześnie podziałać dolotem, układem wydechowym, kolektorami i programem smile.gif Możemy dla Ciebie
wykonać tą modyfikację i jeśli sobie życzysz wycenimy ją o ile jesteś zdecydowany.

Pytanie czy odczujesz zależy od tego czego oczekujesz po wzroście 15-20KM, to podobnie jak w naszej RS4, jest zawsze szybciej

Pozdrawiam,

Paweł
wojtrek
190Nm w 1.8 NA samym programem... jasne. chce to widziec!
dejv667
CYTAT(!markos @ Tue, 01 Jun 2010 - 23:48) *
jakis czas temu, zdaje sie, ze to bylo na hondatuningmagazine, byl artykul nt. tego silnika, jego budowy, itd. moze cos ci zaswita. z tego co pamietam, nie ocenili go wcale tak zle.

no ale.. k20 to to nie jest wink.gif

Czytałem ten artykuł. Tyle, ze zaświtało mi to samo co autorom tekstu: taka a nie inna konstrukcja głowicy wręcz prosi o dołożenie turbo bezpośrednio do głowicy. Tyle, ze w moim wypadku turbo odpada z racji gwarancji a w sumie bardziej z powodu durnych niemieckich przepisow.
Zaświtał mi tez głupi pomysł związany z i-VTEC. Jak wiadomo gdy wciśniemy gaz w podłogę to silnik idzie na "ostrym" walku, niezależnie od obrotów. A przy spokojnej jeździe nadal mamy do dyspozycji wersje ekonomiczna.
Poza tym nie zaświtało mi nic. A Tobie?


CYTAT(Pablo vel 2hot @ Wed, 02 Jun 2010 - 01:30) *
W przypadku twojego auta wyniki są miarodajne, ponieważ każdy soft polecany przez SKN jest odpowiednio przygotowany pod względem
technologicznym i certyfikowany, tak więc przechodzi testy - to na marginesie.

Skoro macie w ofercie program do tego silnika to może macie jakiś wykres? Badz co badz na pewno samochód który służył za testowke był na rolkach.

CYTAT(Pablo vel 2hot @ Wed, 02 Jun 2010 - 01:30) *
Nigdy nie osiągniesz w tym silniku samym programem
dużych przyrostów, tutaj trzeba równocześnie podziałać dolotem, układem wydechowym, kolektorami i programem smile.gif

No i tu jest właśnie problem.
Kolektorem ssącym raczej nie podziałamy bo z tego co wiem, nikt nie ma w ofercie kolektora do tego silnika. Nie wiadomo tez co ECU powie na pozbawienie go kolektora o zmiennej geometrii.
Kolektorem wydechowym nie podziałamy bo go wcale nie ma. Z głowicy wychodzi jeden kanał. Bezpośrednio do głowicy jest przykręcony katalizator.

Jak już czymś działać to CAI, sportowy katalizator i cat-back lub tylko cat-back.


CYTAT(Pablo vel 2hot @ Wed, 02 Jun 2010 - 01:30) *
Możemy dla Ciebie
wykonać tą modyfikację i jeśli sobie życzysz wycenimy ją o ile jesteś zdecydowany.

Pytanie czy odczujesz zależy od tego czego oczekujesz po wzroście 15-20KM, to podobnie jak w naszej RS4, jest zawsze szybciej

Pozdrawiam,

Paweł

To czy jestem zdecydowany zależy właśnie od ceny i efektów tongue.gif


CYTAT(wojtrek @ Wed, 02 Jun 2010 - 11:04) *
190Nm w 1.8 NA samym programem... jasne. chce to widziec!

No właśnie ja tez, dlatego z chęcią zobaczę wykres tylko po tym programie.
wojtrek
generalnie rzecz ujmując, a tyczy sie to ogolnie wszystkich aut, nie ma sensu robic programu zanim sie zrobi dolot, wydech itd. chyba, ze jak w tym przypadku to i tak jest niby gotowiec, to whatever. ale o ile po wydechu i dolocie mozna sie spodziewac 10-15KM moze, tak samym programem watpie. to nie jest B16 czy K20, tylko zwykly dupowozowy silnik. i tak 174Nm, ktore ma seryjnie to super wynik jak na 1.8.

co do tego czy samochod sluzacy do testow byl na rolkach - bardzo bardzo bardzo wątpie. katalog ma kilkaset pozycji, np. w przypadku Hondy ma Honde Palio 3.5 V6 biggrin.gif - to auto na pewno nie bylo na rolkach biggrin.gif do tego honde prelude 2.2 VTEC ktora ma 133KM a po chipie biggrin.gif biggrin.gif 147 biggrin.gif oraz wg katalogu w hyundaiu i10 1.1 mozna dodac 14Nm i 11KM chipem, naprawde zabawne, a tylko otworzylem katalog na literze H.
waptie, ze jest na swiecie firma, ktora majac taki katalog miala KAZDY samochod z niego na rolkach. takie katalogi tworzy sie w ten sposob, ze sie bierze kalkulator, dodaje po 5-10% dla NA i 20-30% dla diesla i voila, gotowy katalog przyrostow mocy. dopiero pozniej, w praniu, wychodzi ile z tego mozna bylo osiagnac, jesli w ogole! "widocznie Pana auto jest akurat oporne w modyfikowaniu" lub "Pana auta nie mozna zrobic, bo.... bo nie"

pewnie zaraz mnie Pablo zje, ze cos mam do SKN - nie, nie mam, tak sie robi w wielu firmach, taka jest prawda... mam ogolnie do mydlenia oczu nieswiadomym posiadaczom aut.

PS. w tym katalogu Hyundai Palio tez jest biggrin.gif popularny model ten Palio biggrin.gif
Lada Kalina jest - SKN tez robi chipa biggrin.gif
co tez ciekawe, w Gallardo 5.0 majacym 510Nm dodają 70Nm (!) do 580, a w gallardo 5.2, majacym 540Nm juz tylko 25 do 565Nm, fascynujące!
Kras
CYTAT(dejv667 @ Wed, 02 Jun 2010 - 11:13) *
Zaświtał mi tez głupi pomysł związany z i-VTEC. Jak wiadomo gdy wciśniemy gaz w podłogę to silnik idzie na "ostrym" walku, niezależnie od obrotów. A przy spokojnej jeździe nadal mamy do dyspozycji wersje ekonomiczna.

Sek w tym, ze i-VTEC wcale tak nie dziala. Mozemy cos podobnego miec jedynie gdy sobie w Hondacie (albo innym umozliwiajacym to sofcie) zrobimy VTEC Window w pewnym zakresie obrotow (z tym ze rowniez nigdy nie bedzie to od samego dolu). Samo "i" w i-VTEC to tylko plynna zmiana fazowania walka w zaleznosci od obrotow i obciazenia. Czyli powiedzmy, ze jedziesz sobie spokojnie, nagle dajesz do podlogi i wtedy komp widzac zwiekszone obciazenie fazuje walek. A klasyczne przelaczenie krzywek jest od tego niezalezne. R18 jako jednowalkowy nie moze nawet miec takiego fazowania.

Edit: Tak, sorry, powalily mi sie silniki...i-VTEC w R18 nie rowna sie i-VTEC w K20/K24...my bad. Ten silnik ma zawsze wlaczone te ostrzejsze krzywki (co nie znaczy, ze ostre) a tylko jak ma odpowiednie warunki to zalacza krzywke ekonomiczna - dokladnie jest to opisane tutaj: http://asia.vtec.net/Engines/RiVTEC/index.html
W zwiazku z powyzszym nie bardzo widze tu mozliwosc jakiejs ingerencji w VTECa.
!markos
kras, w tym silniku jest odwrotny vtak wink.gif

wojtrek, czepiasz sie tongue.gif zaraz dostaniesz ladnie przygotowany wykres od 0rpm i ci mina zrzednie biggrin.gif
Owko
CYTAT(!markos @ Wed, 02 Jun 2010 - 13:11) *
wojtrek, czepiasz sie tongue.gif zaraz dostaniesz ladnie przygotowany wykres od 0rpm i ci mina zrzednie biggrin.gif


dokładnie. nie byłbym taki odważny, ze tuner nie może nam pokazać wykresów zarówno dla Łady Kalion, jak i obu wersji Gallargo. może, pewnie, że może wink.gif
izzy_rajder
Panowie, nie kopcie leżącego. Firma SKN ma wejście smoka ma rodzimy rynek 'tjuninkowy'.

xs
CYTAT(wojtrek @ Wed, 02 Jun 2010 - 12:42) *
tylko zwykly dupowozowy silnik. i tak 174Nm, ktore ma seryjnie to super wynik jak na 1.8.

Bez przesady, praktycznie kazde nowoczesne 1.8 w ostatnich 20 latach ma moment obrotowy na poziomie 17X Nm. Ponad 20 lat temu w E30 juz bylo 1.8 majace 172Nm, nie wspomne o dupowozie o nazwie C-klasse, ktore w `93 tez mialo z 1.8 n/a >170Nm, VAG`owie 20v sprzed 16 lat tez, nawet zwykle 116 konny ecotec z Vectry B ma 170Nm laugh.gif Tak wiec bym nie gloryfikowal tak przecietnego wyniku Hondy cool.gif


Swoja droga coz to za patent z tym brakiem kolektora wydechowego... ???? Mniejsze straty ciepla i szybsze nagrzewania kata na pewno, ale cos wiecej?
Pablo vel 2hot
CYTAT(izzy_rajder @ Wed, 02 Jun 2010 - 14:32) *
Panowie, nie kopcie leżącego. Firma SKN ma wejście smoka ma rodzimy rynek 'tjuninkowy'.


Nie widzę sensu, abyś komentował to w ten sposób, czas pokaże jak i w jakim stopniu oprogramowanie SKN jest jakościowe. To nie Ty będziesz
to oceniał tylko Klienci, tak więc jak czytam na temat "wejścia" smoka to wiesz co na to kładę ... To forum jest do czego jak widzę głównie do
osobistych wycieczek więc zapraszam na prv, ponieważ do tego służy.

Zapytam tylko - kto z Was z Owko czy tam Izzzzyy na czele miał styczność z SKN a raczej z ich oprogramowaniem, że może wydawać pewne opinie itp? Zatem
czas zweryfikuje wszystko również i naszą pracę w Polsce. Odnośnie samych programów i technologii na każdy program może ale nie musi Klient
otrzymać TUV co to znaczy wiecie, czyli jednostka certyfikująca. Nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić to fakt, ale SKN może smile.gif

@!markos, wykres dot. GTR-a jak dobrze wiesz, a nie Hondy. Z resztą nie będę się rozpisywał, bo ten temat jest w innym wątku. Odnośnie systemu pomiaru
tez było przekazywane i temat uważam za zamknięty.

@wojtrek, możesz zrobić tego Civica przecież, spraw aby Klient był zadowolony, a wiem że zaciekle będziesz "bronił" pewnych teorii, które w Twoim mniemaniu
uważasz za słuszne. Masz do tego prawo, więc watek otwarty. Co do katalogu SKN - wypuść swój, bo jak narazie tylko i wyłącznie czytam same dociniki z Twojej
strony i nic innego ... głucha cisza ... Sprawdź to Q7 w końcu ... czekam


Miłego dnia.
dejv667
CYTAT(Pablo vel 2hot @ Wed, 02 Jun 2010 - 17:39) *
Miłego dnia.

A mozemy wrócić do tematu mojego silnika?
[Yossarian]
Jeśli chodzi o chiptuning tego silnika to lepiej poczekać aż Hondata zrobi FlashPro takze do eurpoejskiej wersji R18A ( na razie jest do USDM).

Poza tym. Sam posiadam 5d z tym silnikiem i stwierdzam, że jedyna droga to albo zaturbiać (ze względu na kolektor i podobno całkiem wytrzymałe korby, tłoki) albo SWAPować na K20/K24 jeśli chce sie miec szybkiego VIIIgen.

Dłubanie R18A2 w N/A sie raczej nie oplaci. Nawydajesz mnóstwo kasy a może dojdziesz do poziomu seryjnego K20 (a i na to nie ma wiele szans, przynajmniej na razie). Silnik jest zrobiony pod ekonomie - i-VTEC w wersji eco, kolektor wydechowy stanowiący integralną częsć głowicy.

Chyba ze sie upierasz - wtedy czekaj na wałek od Go-Power (robią prototyp, poszukaj na 8thcivic.com) i na Flash Pro.

Osobiście chyba zostawie swojego w serii, ewentualnie dołoże jakis dolot/wydech dla poprawy dźwięku i bede odkładał na jakieś weekendowe RWD do zabawy typu Nissan S13, BMW e30.

Tyle mojego, ale jakbyś jednak sie upieral przy dlubaniu R-serii to trzymam kciuki.
wojtrek
CYTAT(Pablo vel 2hot @ Wed, 02 Jun 2010 - 17:39) *
@wojtrek, możesz zrobić tego Civica przecież, spraw aby Klient był zadowolony, a wiem że zaciekle będziesz "bronił" pewnych teorii, które w Twoim mniemaniu
uważasz za słuszne. Masz do tego prawo, więc watek otwarty. Co do katalogu SKN - wypuść swój, bo jak narazie tylko i wyłącznie czytam same dociniki z Twojej
strony i nic innego ... głucha cisza ... Sprawdź to Q7 w końcu ... czekam

nie wiem dlaczego tak sie spinasz. nie wierze, ze uwazasz, ze naprawde mozna zrobic w tym silniku 14KM i 16Nm samym programem, do tego gotowcem?? i nie chodzi mi tu teraz, ze SKN nie potrafi, mowie ogolnie.
nie wiem tez, dlaczego w kolko mowisz, ze ja mam cos zrobic, raz, ze mam mierzyc audi, teraz, ze mam zrobic katalog i ze jakiegos civika zrobic - niedlugo sie bede bal odpowiedziec w jakimkolwiek temacie, bo Pablo zaraz napisze, ze mam sam zrobic...
to raczej ja powinienem napisac, ze dalej, udowodnij, ze SKN jest OK i zrobi gotowcem 14KM w 1.8 140KM NA w hondzie, a np. w gallardo 70Nm samym programem. jakis wykres, czy cos.
nie napisalem, ze zrobie honde lepiej, zebym mial tutaj cos udawadniac, tak jak nie napisalem, ze zrobie lepiej jakies Q7.
chcialbym zobaczyc wykres z hamowni przed/po takiego silnika z gotowcem zrobionym przez SKN czy jakąkolwiek inną firmę.
doradzam osobie, ktora zalozyla watek i oceniam to, co obiecuje firma.

jak do mnie dzwoni klient, ktory chce w scenicu 1.6 benzyna z gazem zrobic chiptuning to nie mowie mu +9%KM i +8%Nm, tylko mowie mu, zeby nie kombinowal i zbieral na inne auto, ewentualnie, jak juz bardzo chce, to polecam dolot i wydech wlasnie, bo to najprostsze i najpewniejsze rozwiazanie w silnikach wolnossacych.

i zeby nie robic OT, jesli wlasciciel ma chec wydania kasy rzedu 800euro na swoje auto, zeby poprawic osiągi, to polecam porządny dolot, jakis wydech i jak zostanie pieniedzy to odlozyc na nastepne szybsze auto lub jakas zabawke na weekendy.
dejv667
CYTAT([Yossarian] @ Wed, 02 Jun 2010 - 21:22) *

Jeśli chodzi o chiptuning tego silnika to lepiej poczekać aż Hondata zrobi FlashPro takze do eurpoejskiej wersji R18A ( na razie jest do USDM).

Poza tym. Sam posiadam 5d z tym silnikiem i stwierdzam, że jedyna droga to albo zaturbiać (ze względu na kolektor i podobno całkiem wytrzymałe korby, tłoki) albo SWAPować na K20/K24 jeśli chce sie miec szybkiego VIIIgen.

Swap to chyba najsensowniejszy pomysl, ale slyszalem plotke, ze nie jest to rzecz az tak prosta do ogarniecia. A szkoda bo 5D z K20 pod maska bylby idealnym dupowozem.

CYTAT([Yossarian] @ Wed, 02 Jun 2010 - 21:22) *

Dłubanie R18A2 w N/A sie raczej nie oplaci. Nawydajesz mnóstwo kasy a może dojdziesz do poziomu seryjnego K20 (a i na to nie ma wiele szans, przynajmniej na razie). Silnik jest zrobiony pod ekonomie - i-VTEC w wersji eco, kolektor wydechowy stanowiący integralną częsć głowicy.

Chyba ze sie upierasz - wtedy czekaj na wałek od Go-Power (robią prototyp, poszukaj na 8thcivic.com) i na Flash Pro.

Nie, na szczescie nie upieram sie.

CYTAT([Yossarian] @ Wed, 02 Jun 2010 - 21:22) *

Tyle mojego, ale jakbyś jednak sie upieral przy dlubaniu R-serii to trzymam kciuki.

Jakbb cos sie dzialo to dam Ci znac ;)


CYTAT(wojtrek @ Thu, 03 Jun 2010 - 00:56) *
jak do mnie dzwoni klient, ktory chce w scenicu 1.6 benzyna z gazem zrobic chiptuning to nie mowie mu +9%KM i +8%Nm, tylko mowie mu, zeby nie kombinowal i zbieral na inne auto, ewentualnie, jak juz bardzo chce, to polecam dolot i wydech wlasnie, bo to najprostsze i najpewniejsze rozwiazanie w silnikach wolnossacych.

Swietne podejscie do klienta!


CYTAT(wojtrek @ Thu, 03 Jun 2010 - 00:56) *
i zeby nie robic OT, jesli wlasciciel ma chec wydania kasy rzedu 800euro na swoje auto, zeby poprawic osiągi, to polecam porządny dolot, jakis wydech i jak zostanie pieniedzy to odlozyc na nastepne szybsze auto lub jakas zabawke na weekendy.

Wlasciciel z checia a oddalby by samochod komus kto za sensowne pieniadze zajrzal by do elektroniki i powiedzial czy da sie cokolwiek z tym samochodem zrobic za sensowna kase. O ile naturalnie znajdzie sie osoba gotowa podjac sie tego za sensowna cene. Jak nie bedzie zadnej sensownej oferty to z checia wloze te pieniazki, ale w zawieszenie albo w "weekendowa zabawke", ktora sie sklada smile.gif

Wojtrek, dzieki za sensowne podejscie do tematu. smile.gif
B230FT
CYTAT(dejv667 @ Wed, 02 Jun 2010 - 20:06) *
A mozemy wrócić do tematu mojego silnika?

Jezeli mieszkasz w Bad Orb jak w twoim opisie to masz do mnie 280 km, 800 eurona to absurd, za polowe masz u mnie kawuche, samochod na dynojecie i moda. Dlubie w Heiligenhaus, reszte na PW
dejv667
odbierz PW smile.gif
izzy_rajder
CYTAT(Pablo vel 2dumb @ Wed, 02 Jun 2010 - 17:39) *
Izzzzyy

Ładnie to tak przekręcać nicki forumowe?
Życzę Ci jak najlepiej, tylko więcej pokory proponuję i dystansu do siebie.

Dejv zdaję się już znalazł to czego szukał.

Pozdrawiam
[Yossarian]
CYTAT(dejv667 @ Thu, 03 Jun 2010 - 08:32) *
Swap to chyba najsensowniejszy pomysl, ale slyszalem plotke, ze nie jest to rzecz az tak prosta do ogarniecia. A szkoda bo 5D z K20 pod maska bylby idealnym dupowozem.


Coś więcej o tej plotce? W sumie, czemu miałoby nie byc prosto? FN2 chyba nie różni sie aż tak bardzo, żeby nie dało sie z niego poprzekładać czego trzeba? Tak z ciekawości pytam.

W sumie, skoro się da zamontować K20 w Vgen, VIgen i innych Hondach, które powstały przed wyprodukowaniem pierwszego K20, to w fk2 tym bardziej powinno byc to możliwe.

Oczywiście ja tu tylko teoretyzuje bo ekspert od SWAPów ze mnie żaden.

Inna sprawa, że jako dupowóz Civic R18A2 sprawdza sie dla mnie świetnie - dość wygodny, nie jest to zawalidroga (no ale ja sie przesiadłem z Xsary 1.4), wnetrze i wygląd bardzo fajne i te pare sympatycznych detali typu odpalanie z przycisku, diody zapalające sie przy zblizaniu do czerownego pola itp. skutecznie uprzyjemniają jazdę. Dlatego nie widze wielkiego sensu w większe dlubanie w tym aucie, bo albo to będzie szybkie, albo będzie dupowozem.
A wiem dobrze, ze nawet jakbym wepchał tam K24, dołożyl kompresor itp. itd. to i tak w końcu bym stwierdził, że mocy jest za mało smile.gif Choć w sumie, spróbować by sie chciało smile.gif
dejv667
CYTAT(izzy_rajder @ Thu, 03 Jun 2010 - 12:21) *
Ładnie to tak przekręcać nicki forumowe?
Życzę Ci jak najlepiej, tylko więcej pokory proponuję i dystansu do siebie.

Dejv zdaję się już znalazł to czego szukał.

Pozdrawiam

No, na pewno dostalem bardzo interesujaca cenowo oferte smile.gif


CYTAT([Yossarian] @ Thu, 03 Jun 2010 - 12:40) *

Coś więcej o tej plotce? W sumie, czemu miałoby nie byc prosto? FN2 chyba nie różni sie aż tak bardzo, żeby nie dało sie z niego poprzekładać czego trzeba? Tak z ciekawości pytam.

W sumie, skoro się da zamontować K20 w Vgen, VIgen i innych Hondach, które powstały przed wyprodukowaniem pierwszego K20, to w fk2 tym bardziej powinno byc to możliwe.

Oczywiście ja tu tylko teoretyzuje bo ekspert od SWAPów ze mnie żaden.

Inna sprawa, że jako dupowóz Civic R18A2 sprawdza sie dla mnie świetnie - dość wygodny, nie jest to zawalidroga (no ale ja sie przesiadłem z Xsary 1.4), wnetrze i wygląd bardzo fajne i te pare sympatych detali typu odpalanie z przycisku, diody zapalające sie przy zblizaniu do czerownego pola itp. skutecznie uprzyjemniają jazdę. Dlatego nie widze wielkiego sensu w większe dlubanie w tym aucie, bo albo to będzie szybkie, albo będzie dupowozem.
A wiem dobrze, ze nawet jakbym wepchał tam K24, dołożyl kompresor itp. itd. to i tak w końcu bym stwierdził, że mocy jest za mało smile.gif Choć w sumie, spróbować by sie chciało smile.gif

Plotka, ktora obila mi sie o uszy mowila o problemach z ogarnieciem elektryki. Slowem-kluczem jest, wedlug plotkarza, CAN OBD. Ile w tym jest nie wiem, chociaz pewnie ktos na forum wie ;)
mitusm
Tamat umarł 4 !!! lata temu ale zaryzykuje i zapytam czy coś się zmieniło w temacie R18A2 i podniesienia mocy. Jedyne co się dowiedziałem przy okazji zapytań o lpg to chłopaki z brc w Tarnowie obiecują 5KM extra na gazie w stosunku do benzyny. Auto stroją na hamowni sondą szerokopasmową. Liczą sobie 400-500zł do ceny instalacji lpg.
[Yossarian]
CYTAT(mitusm @ Thu, 15 May 2014 - 14:37) *
Tamat umarł 4 !!! lata temu ale zaryzykuje i zapytam czy coś się zmieniło w temacie R18A2 i podniesienia mocy. Jedyne co się dowiedziałem przy okazji zapytań o lpg to chłopaki z brc w Tarnowie obiecują 5KM extra na gazie w stosunku do benzyny. Auto stroją na hamowni sondą szerokopasmową. Liczą sobie 400-500zł do ceny instalacji lpg.


W skrócie: nic praktycznie się nie zmieniło.

Jest tylko temat na civicklub o jednym aucie, w którym zrobiono swap na K20. I gdzieś tam kiedyś było o jednym R18 z turbo. Na civinfo też jakiś Grek uturbił ten silnik. Poza tym nic: Hondata europejskich klientów z R18 nadal ma w d***e, przez co europejscy klienci mają w d***e Hondatę, przestali kombinować nad słaniem do nich petycji (był kiedyś taki temat na civinfo) i zajęli się czym innym wink.gif.

Co do tego gazu - jak się dobrze postarają to może i się by udało, w końcu robiliby mapę pod konkretny silnik. Ale tych 5KM nie poczujesz. Co najwyżej wystarczy na skompensowanie masy butli LPG i instalacji wink.gif
przema72
przeciez w tej chwili bez problemów mozna to odpalic na EMU , opcja lepsza i tańsza niż ewentualna hondata
Kras
Mozna tylko po co. W tym silniku samym softem ugra sie tyle co nic. To nie K20.
przema72
bardziej miałem na myśli soft turbo , niz grzebanie w wolnossaku
[Yossarian]
Do turbo faktycznie, EMU miałoby sens. Ten jeden polski projekt R18A2 turbo jeździł na DET3 chyba (EMU wtedy jeszcze nie było dostępne). Czy jeździ dalej, nie wiem.

A inna sprawa, że trudno do tego nawet dobry dolot i wydech znaleźć, o wałkach nie wspominając. Więc ciężko ocenić, czy w N/A ogóle by było można coś ugrać tongue.gif
Kras
A jakie bys chcial do tego walki (a w zasadzie jeden bo to SOHC)? Przeciez to jest odwrotny vtec. Naprawde, modowanie tego motoru nie ma zadnego sensu.
przema72
nie przesadzaja , sytuacja z r18 jest identyczna jak z D i B a przeciez jest pierdylion dłubanych D i jakos nikt nie narzeka ze niema w tym sensu

gdyby do r18 były wałki sadze ze bez problemu mozna było by to podciągnac do 180koni , na chwile obecna pozostaje turbo , mozna by wykrzesac na sofcie 250koni i była by to alternatywa zamiast swapu na K , przy czym takie r18 na sofcie pojedzie duzo lepiej niz K w na
Kras
No nie wiem czy taka identyczna. Wczesniejsze raczej nie mialy kolektorow wydechowcyh zintegrowanych z glowica. Albo vteca, ktory sie odpala gdy ma byc eco.
Wiadomo, ze mozna pakowac jakies doloty itp. Wiadomo, ze mozna i softa...tylko po co? To jest dupowozowy silnik i do tego sie najlepiej nadaje.
[Yossarian]
CYTAT(Kras @ Sun, 18 May 2014 - 17:50) *
A jakie bys chcial do tego walki (a w zasadzie jeden bo to SOHC)? Przeciez to jest odwrotny vtec. Naprawde, modowanie tego motoru nie ma zadnego sensu.


Wiem, ze jest odwrotny, chodziło mi raczej o wałki zmieniające tryb "normalny". GoPower coś takiego kiedyś miało robić, ale chyba pozostało w fazie prototypu.

A, że nie ma sensu, to nie musisz mówić - wiem od dawna tongue.gif smile.gif
przema72
mam za sobą pare grzebnietych d16 i d17 z 7 geny i nie jest tak najgorzej , bez zmiany wałka ze 110koni udało sie dobic do 140 a tam tez jest eco vtec , na turbo 200pare koni

ze zmianą wałka jest lepiej bo udało sie przebic 160koni w na i niecałe 240koni w sofcie


silnik r18 ma najwieksza zalete , jest smiesznie tani , na dobrze ogarnietym sofcie sadze ze podzespoły ogarneły by okolice 270koni bez wiekszych problemów przy czym koszty tego nie powinny byc wieksze od swapu ma k20 ;]
[Yossarian]
Gdzieś czytałem, że podobno korbowoty w serii są całkiem wytrzymałe. Choć i jakieś kute elementy zaczęły się pojawiać, np. tłoki: http://realstreetperformance.com/Products/...-81mm-9-01.html

W USA turbo R18A1 jest całkiem popularne. Sterowane właśnie na Hondacie. Ale w USDMach jest skrzynia 5-biegów. I przez to Hondata nie działa.

W każdym razie poszukałem trochę teraz i znalazłem jeszcze to:
https://jacksonracing.com/shop/supercharger...charger-system/

JRSC kit do R18 powstał. Więc jakieś możliwości poza turbo się pojawiają smile.gif
mitusm
Do R18A2 znalazłem tylko dolot simota, ale bez strojenia zyskujemy tylko dzwięk.
Hondata wyszła tylka na A1 w usa, ten sam motor co A2 ale inny komp i skrzynia 5.
Ktoś na forum hondy wkłada komputer z A1 do A2 ale nie wiem co mu z tego wyszło.
Jedyna sensowna modyfikacja to przesunięcie odcinki na 7200obr. Na hamowniach max moc wychodzi przy 6750obr a odcinka fabryczna jest przy 6800 i cieżko dokręcić motor żeby go nie odciąć.
Po modyfikacji można spokojnie zmieniać biegi przy 7tyś i przy okazji osiągamy 100km/h na 2 biegu.
dejv667
CYTAT(mitusm @ Fri, 06 Jun 2014 - 16:51) *
Do R18A2 znalazłem tylko dolot simota, ale bez strojenia zyskujemy tylko dzwięk.
Hondata wyszła tylka na A1 w usa, ten sam motor co A2 ale inny komp i skrzynia 5.
Ktoś na forum hondy wkłada komputer z A1 do A2 ale nie wiem co mu z tego wyszło.
Jedyna sensowna modyfikacja to przesunięcie odcinki na 7200obr. Na hamowniach max moc wychodzi przy 6750obr a odcinka fabryczna jest przy 6800 i cieżko dokręcić motor żeby go nie odciąć.
Po modyfikacji można spokojnie zmieniać biegi przy 7tyś i przy okazji osiągamy 100km/h na 2 biegu.

bez przesuwania odcinki też osiągniemy ponad 100 na drugim biegu...
mitusm
Licznikowe 100km/h tylko, nie sprawdzałem co prawda dokładnie z gps, ale chyba brakuje 2km/h.
A tak przy okazji skrzynia mogła być inaczej zestopniowana, pierwsze 3 biegi są za długie jak na 6-biegową skrzynię, a 5 i 6 za krótkie.
dejv667
CYTAT(mitusm @ Sun, 13 Jul 2014 - 14:43) *
Licznikowe 100km/h tylko, nie sprawdzałem co prawda dokładnie z gps, ale chyba brakuje 2km/h.
A tak przy okazji skrzynia mogła być inaczej zestopniowana, pierwsze 3 biegi są za długie jak na 6-biegową skrzynię, a 5 i 6 za krótkie.

5 i 6 są za krótkie? Żartujesz chyba... Przecież na 5 biegu dobijasz do odcięcia dopiero przy 225 co w gruncie rzeczy jest awykonalne na równej drodze bo auto fabrycznie ma podane jako max 210 i z trudem d=robi więcej. Na 6 biegu w teorii można by tym pojechać jakieś 270... W praktyce jadąc na ostatnim biegu trzeba redukować o dwa a nawet 3 oczka żeby wyprzedzić.

Zamiast wydłużać dwa ostatnie biegi mogli lepiej wyciszyć wnętrze o rozszerzyć okienko w jakim VTEC operuje.
mitusm
Faktycznie motor dosyć wysoko się kręci i można się rozbujać na 5-ce, ale wcześniej miałem vw i 5-ka była minimalnie krótsza niż teraz 6-ka.
Elastyczność to obcy wyraz dla tego silnika, a podróbka v-teca mogła by działać troche wcześniej niż od 4tyś.
Dużo plus tego silnika to super niskie spalanie jak spokojnie pojedziemy, 5-5.5l do osiągniecia bez większego problemu. (komp zaniża o 0.5l)
Ścigantem to to nie jest, na codzień się nadaje.
Chociaż już na seryjnym zawiasie pozwala na sporo w zakrętach, jutro będą na aucie sprężyny eibacha to powinno być jeszcze lepiej.
dejv667
Mistrzu, w tym silniku i-VTEC działa w zakresie 1500-3500 przechodząc w tryb ekonomiczny. Jeśli chcesz mieć maksimum osiągów to wystarczy wcisnąć gaz do deski - niezależnie od obrotów. Można wręcz powiedzieć, że VTEC działa już od niskich obrotów. wink.gif

Moja uwaga odnośnie okienka w jakim VTEC działa dotyczyła tego, że przy circa 130 wychodzimy z trybu ekonomicznego i spalanie mocno wzrasta.
Nie bardzo wiem jak spokojnie trzeba by jechać żeby zejść do realnych 5,5 na jakimś długim dystansie. O ile 6,3 udawało mi się zrobić jadąc 120-125 to żeby z tego zejść niżej na dystansie 400-500 km trzeba by chyba nie przekraczać 90 kmh...

Mnie bardziej ciekawi jak wypadają osiągi seryjnej FK2 na tle wcześniejszych generacji wyposażonych w najpopularniejsze silniki, czyli 1,4 czy 1,5. Nie wiedzieć czemu ludzie są śmiertelnie oburzeni, że ten silnik ma tylko 140 KM i zachwyceni wcześniejszym 1,7 mającym 125... wink.gif

Elastyczność jest rewelacyjna: na ostatnim biegu można jechać 50 kmh.
mitusm
Tylko wciśnij ten gaz przy 2tyś i nic się nie dzieje. Auto sugeruje przy 50km/h 6 bieg i faktycznie da się jechać, ale tylko toczyć. Spalanie takie można osiągnąć nie przekraczając 80km/h, mam taką trasę codziennie do pracy przez kilka wiosek bez korków i wielokrotnie powtarzałem taki wynik.
Wcześniej miałem golfa mk4 z poczciwym 2.0 115KM.
Tam może poza zmienna długością dolotu silnik był reliktem przeszłości ale miał max moment przy 2300obr i naprawdę od 2tyś dało się tym wyprzedzać.
Osiągowo wypadał dużo gożej przy deptaniu, ale na codzień był dużo przyjemniejszy, zwykle redukcja o jeden bieg wystarczała żeby już jechać.
Ludzie ganią 8-gen głównie za zwykłą belkę z tyłu, był test w topgear type-r VII vs VIII. 8-ka zostawała troche z tyłu na torze, ale moim zdaniem przez wiekszą masą niż inne zawieszenie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.