E36 problem z elektryką |
E36 problem z elektryką |
Thu, 06 May 2010 - 15:05
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: KR |
Witam
Mam następujący problem. Pacjent to E36 m50b20, klima 2 strefowa manualna. Auto postało 7 miesięcy przez zimę. Przy pierwszym odpaleniu po zimie wkładałem nowy akumulator z biegunami po odwrotnych stronach niż poprzednik, aku został podłączony odwrotnie, przekręciłem stacyjkę zakręciło tylko rozrusznikiem i nic więcej się nie działo a paliła się tylko lampka od oleju. Zajrzałem pod maskę poczułem zapach trochę jakby spalenizny, podszedłem do tyłu i było wiadome że bieguny zostały założone na odwrót. Nie wiem na ile te objawy spowodowane długim postojem auta a na ile złym podłączeniem akumulatora ale dzieje się: -świeci brak ładowania, niezależnie od obrotów -na panelu klimy włączyły się wszystkie 3 przyciski które są (tj: obieg wewnętrzny powietrza, klimatyzacja, podgrzewanie tylniej szyby), wciskając je nie da rady ich wyłączyć - działają cały czas (są to przełączniki elektroniczne a nie mechaniczne) Co mogło się stać, czy jest możliwe że problem z przyciskami rozwiazałaby wymiana np jednego z przekaźników który mógł ulec przepaleniu, a na brak ładowania zaradziła by wymiana regulatora napięcia na alternatorze? Z góry dziękuje za pomoc. -------------------- straight six flavour...
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 06 May 2010 - 15:05
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 06 May 2010 - 21:06
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 03 October 2008 Skąd: UK/PL |
nie wiem jak z klima ale w alternatorze diody napewno poszly sie jeb.....ac ciekawe co z ECU ??? bezpieczniki takze nie wszystkie ale kilka napewno
jak mogles podlaczyc odwrotnie akumulator??? -------------------- Bmw E46 M3/E30 cabrio 328i
|
|
|
gość_M-Technic_* |
Thu, 06 May 2010 - 22:03
Post
#3
|
|
Jak to mozliwe ze zakrecil jak bieguny zle podlaczyles ??? jakos tego nie widze
|
|
|
Fri, 07 May 2010 - 01:56
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka |
Jak to mozliwe ze zakrecil jak bieguny zle podlaczyles ??? zakrecil w lewo a apropo klimy, to sprawdz przekaźniki i czujnik ciśnienia fronu, bo mogły paść (tak samo jak z resztą całe ecu i panel) -------------------- BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6 |
|
|
Fri, 07 May 2010 - 14:33
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Kraków |
O ECU się nie martw. Podstawowym jego zabezpieczeniem podobnie jak każdego innego modułu w samochodzie jest zabezpieczenie reverse-polarity.
Nie wiem jak jest z panelem IHKR (w sensie zabezpieczenia) natomiast IHKA bez problemu takie warunki "przeżywa". Pozdr MK. |
|
|
Fri, 07 May 2010 - 17:33
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: KR |
Z ecu raczej wszystko w porządku bo auto działa jeździ tylko ma te objawy o których wspomniałem i zjada przez to aku.
dla jasności co to jest IHKR i IHKA -------------------- straight six flavour...
|
|
|
Fri, 07 May 2010 - 18:22
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Kraków |
IHKA - Intergriertes Heizung und Klima Automatic
IHKR - Integrierte Heiz-Klima-Regelung W skrócie klima automatyczna to IHKA, IHKR to klima manualna Pozdr M.K. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 19:48 |