Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> E36 problem z elektryką
338i
post Thu, 06 May 2010 - 15:05
Post #1


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: KR





Witam
Mam następujący problem. Pacjent to E36 m50b20, klima 2 strefowa manualna.

Auto postało 7 miesięcy przez zimę. Przy pierwszym odpaleniu po zimie wkładałem nowy akumulator z biegunami po odwrotnych stronach niż poprzednik, aku został podłączony odwrotnie, przekręciłem stacyjkę zakręciło tylko rozrusznikiem i nic więcej się nie działo a paliła się tylko lampka od oleju. Zajrzałem pod maskę poczułem zapach trochę jakby spalenizny, podszedłem do tyłu i było wiadome że bieguny zostały założone na odwrót.

Nie wiem na ile te objawy spowodowane długim postojem auta a na ile złym podłączeniem akumulatora ale dzieje się:

-świeci brak ładowania, niezależnie od obrotów
-na panelu klimy włączyły się wszystkie 3 przyciski które są (tj: obieg wewnętrzny powietrza, klimatyzacja, podgrzewanie tylniej szyby), wciskając je nie da rady ich wyłączyć - działają cały czas (są to przełączniki elektroniczne a nie mechaniczne)

Co mogło się stać, czy jest możliwe że problem z przyciskami rozwiazałaby wymiana np jednego z przekaźników który mógł ulec przepaleniu, a na brak ładowania zaradziła by wymiana regulatora napięcia na alternatorze? mellow.gif

Z góry dziękuje za pomoc.


--------------------
straight six flavour...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 May 2010 - 15:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
masilis
post Thu, 06 May 2010 - 21:06
Post #2


User
Dołączył: Fri, 03 October 2008
Skąd: UK/PL





nie wiem jak z klima ale w alternatorze diody napewno poszly sie jeb.....ac ciekawe co z ECU ??? bezpieczniki takze nie wszystkie ale kilka napewno
jak mogles podlaczyc odwrotnie akumulator???


--------------------
Bmw E46 M3/E30 cabrio 328i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_M-Technic_*
post Thu, 06 May 2010 - 22:03
Post #3









Jak to mozliwe ze zakrecil jak bieguny zle podlaczyles ??? jakos tego nie widze huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Fri, 07 May 2010 - 01:56
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(M-Technic @ Thu, 06 May 2010 - 22:03) *
Jak to mozliwe ze zakrecil jak bieguny zle podlaczyles ???


zakrecil w lewo laugh.gif



a apropo klimy, to sprawdz przekaźniki i czujnik ciśnienia fronu, bo mogły paść (tak samo jak z resztą całe ecu i panel)


--------------------
BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Fri, 07 May 2010 - 14:33
Post #5


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





O ECU się nie martw. Podstawowym jego zabezpieczeniem podobnie jak każdego innego modułu w samochodzie jest zabezpieczenie reverse-polarity.
Nie wiem jak jest z panelem IHKR (w sensie zabezpieczenia) natomiast IHKA bez problemu takie warunki "przeżywa".

Pozdr
MK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
338i
post Fri, 07 May 2010 - 17:33
Post #6


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: KR





Z ecu raczej wszystko w porządku bo auto działa jeździ tylko ma te objawy o których wspomniałem i zjada przez to aku.

dla jasności co to jest IHKR i IHKA


--------------------
straight six flavour...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Fri, 07 May 2010 - 18:22
Post #7


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





IHKA - Intergriertes Heizung und Klima Automatic
IHKR - Integrierte Heiz-Klima-Regelung

W skrócie klima automatyczna to IHKA, IHKR to klima manualna smile.gif

Pozdr
M.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 19:48