![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W jakich okolicznościach go uwaliłeś? Jakie te przewody idące do klem? Akurat dzisiaj się biorę za robotę instalacje elektro i się zastanawiam czy do rozrusznika dawać 25 czy 16mm2.
Jak z gwarancją na takie tematy? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
User Dołączył: Tue, 23 February 2016 ![]() |
Pojemność: 8-9 Ah równoważne z 30Ah akumulatora kwasowego.
To na pewno nie jest prawdą ![]() |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Uwaliłem bo najprawdopodobniej rozbalansowałem ogniwa. Miałem problem z jałowymi i zamiast ogarnąć to na kwasówce to odpalałem i za chwile gasiło samochód, potem znowu rozruch, przygazowanie, podładowanie i znowu padł silnik. W pewnym momencie napięcie zaczęło mocno siadać z 11.8 do 10.5 w około 30s. Po dotknięciu czułem punktowe rozgrzanie. Po ostygnięciu widać było, że aku spuchł delikatnie. Podładowałem go jeszcze na chwilę ale dość mocno spadła pojemność. Mam w pracy tester do ogniw i chciałem sprawdzić co się stało więc rozebrałem (góra jest zgrzana do podstawy) i okazało się, że 2 pouche są napuchnięte. Teraz kupiłem z czech trochę większy i będę testował. Gwarancji nie ma bo seria YLP jest przeznaczona do małych pojazdów typu motocykl, quad etc
![]() No i montaż pod maską odpada. Aku powinien być w kabinie albo w nadkolu. -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Uwaliłem bo najprawdopodobniej rozbalansowałem ogniwa. Miałem problem z jałowymi i zamiast ogarnąć to na kwasówce to odpalałem i za chwile gasiło samochód, potem znowu rozruch, przygazowanie, podładowanie i znowu padł silnik. W pewnym momencie napięcie zaczęło mocno siadać z 11.8 do 10.5 w około 30s. Po dotknięciu czułem punktowe rozgrzanie. Po ostygnięciu widać było, że aku spuchł delikatnie. Podładowałem go jeszcze na chwilę ale dość mocno spadła pojemność. Mam w pracy tester do ogniw i chciałem sprawdzić co się stało więc rozebrałem (góra jest zgrzana do podstawy) i okazało się, że 2 pouche są napuchnięte. Teraz kupiłem z czech trochę większy i będę testował. Gwarancji nie ma bo seria YLP jest przeznaczona do małych pojazdów typu motocykl, quad etc ![]() No i montaż pod maską odpada. Aku powinien być w kabinie albo w nadkolu. Dlugo bawilem sie modelami RC na ogniwach LIION i nie bylo potrzeby balansowac tego nawet po 30 cyklach. Musiales miec uwalone ogniwa, lub np jedno sie rozgrzalo , przez co drugie przejmowalo cale obciazenie. Tak mi sie stalo w jednej chinskiej baterii do wkretarki. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Po pierwsze to LiFePO a nie LiIon a po drugie w tym aku jest 8 ogniw. Raczej nie porównywałbym tego do modelu RC tylko do hybryd czy EV. W dużych magazynach energi potrzebny jest balanser.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Rezor dzieki. Mozesz napisac jaki przekroj przewodu zasila te koncowki w aliant?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
W ylp14 jest AWG 10 czyli nawet nie 6mm2
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzieki. Jaki max prad to pusci bez spalenia przy kreceniu rozrusznikiem. Dla miedzi niby 8A/1mm2 wiec slaby prad na tym wychodzi trwale.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Na krótko to i 100A/1mm jest ok. Ja mierzyłem u siebie i przy rozruchu mam w szczycie 350A i bateria dawała spokojnie radę Ale to kręcenie Po 3~4s max.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
OK. Dzieki. Moze podpowiesz. Kabel do rozrusznika 1.7kW 5.4 v8 gdzie zel trzyletni 180A ledwie drgnal silnikiem dlugosc niecaly metr. Rozwazam 16 czy 25 mm2.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
16 powinno spokojnie wystarczyć
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Po roku lezakowania zapiałem w końcu ylp30 do 6.2V8 i to jest lipa. Zapali zimny na 20W60 ze 3 razy i trzeba ładować. Jak u Was te aliant?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ale o co pytasz? Ja właśnie otrzymałem tego alianta 30Ah i wkrótce fura wyjeżdża i zobaczymy. Martwię się tylko czy jak takie aku padnie w trakcie jazdy i zabraknie stabilizatora napięcia to skoczy do góry i będą się palić warystory, ale tylko tam gdzie są... Dobrze myślę? I czy to zasadne zmartwienie? I pytanie mam czy ktoś stosował to pod maską, bo niby do 60stC dopuszczalnej. P.S. Jaki prąd max może wyjść takimi wyjściami jak w tym RRS? Niby 540 A rozruchu, ale myślicie, że to pójdzie takimi fifkami? jak zobaczysz jakie druciki doprowadzają setki amper do tranzystorów IGBT to w innym świetle spojrzysz na te "fifki" ;-) o tu masz 820A na fazę i parę drucików ;-) ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#294
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Nie 820, a raczej 120
![]() ![]() ![]() Po roku lezakowania zapiałem w końcu ylp30 do 6.2V8 i to jest lipa. Zapali zimny na 20W60 ze 3 razy i trzeba ładować. Jak u Was te aliant? 5.0 windsor i dobre 40s szło kręcić. Pojemność nie jest ich mocna stroną ale porównywalna kwasowka z tą samą pojemnością by nie kopła silnika. -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie 820, a raczej 120 ![]() ![]() ![]() Moduł ratyfikowany jest na 820A i kosztuje 3950 Euro w detalu ;-) Przeznaczony do stosunkowo mocnych pojazdów elektrycznych. Tak - podłoże miedziane przystosowane do bezpośredniego chłodzenia cieczą. DOkładnie widać jednak druciki którymi prąd do struktury wpływa. Zbierz je w kupę i jaka grubość Ci wyjdzie ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
820A dla modułu, w module 3 drivery igbt czyli ok 270A. Znając marketingowców to jest wartość w piku czyli zostaje raptem 190A i to pewnie chwilowe bez chłodzenia cieczą. Przewody w samochodzie spalinowym częściej są grzane niż chłodzone
![]() ![]() PS. Zjarałem już 2 takie i wysadziłem jeden SiC ![]() https://drive.google.com/file/d/1bzIfrWBAWR...iew?usp=sharing -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
820A dla modułu, w module 3 drivery igbt czyli ok 270A. Znając marketingowców to jest wartość w piku czyli zostaje raptem 190A i to pewnie chwilowe bez chłodzenia cieczą. Przewody w samochodzie spalinowym częściej są grzane niż chłodzone ![]() ![]() PS. Zjarałem już 2 takie i wysadziłem jeden SiC ![]() https://drive.google.com/file/d/1bzIfrWBAWR...iew?usp=sharing W samochodzie elektrycznym troszkę inaczej to grzanie przebiega bo nie ma tam x-dziesięcio (a nawet set) kilowatowej grzałki w postaci silnika spalinowego;-) Jeżeli moduł jest przeznaczony do bezpośredniego chłodzenia to po co sugerować się wartością w piku bez chłodzenia ? Do tej galerii Google niestety brak dostępu. Tak z ciekawości co konstruowałeś ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Sam to sugerujesz
![]() CYTAT Tak z ciekawości co konstruowałeś ? Tak w dużym skrócie platforma pojazdu EV -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Sam to sugerujesz ![]() Sugeruę tylko że ta powierzchnia klemy jest całkowicie wystarczająca do przeniesienia 520A prądu, oczywiście jak będzie czysta ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#300
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 March 2023 ![]() |
Informację jak dobrać akumulator do samochodu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 22:14 |