Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: akumulator do sportu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6
-=wasq=-
witam wiec tak jestem na finiszu projektu auta do jazdy na torze supersprinty kjs(ubite) oraz czasami po miescie i teraz mam takie pytanko czy akumulator (link ponizej) nadaje sie do codziennej eksploatacji ?? czy bede musial go codziennie odlaczac i np ladowac ??

auto ruszane bedzie teoretycznie 3-4 razy w tygodniu



http://re5pect.pl/index.php?products=produ...mp;prod_id=1287
Iron666
Też przymierzam się do czegoś takiego, auto robione pod KWBC, i czasami do przejechania się gdzieś po okolicy, w aucie właśnie usuwam zbędne odbiorniki prądu, wg. mnie jeśli auto codziennie było by odpalane to nie powinno byc problemów z prądem. U mnie fabrycznie aku ma 45Ah więc i alternator jest obliczony pod ładowanie takiego aku, jedyne co może się stac to uszkodzenie małego aku przez jego przeładowanie, ale to tylko moje domysły, jak to się w praktyce sprawdzi to nie mam pojęcia unsure.gif

Jeśli chcesz iśc w hardcore to proszę, jeszcze mniejszy, lżejszy i sporo tańszy wink.gif - http://www.e-alarmy.pl/o14,akumulatory,,baterie.php

Kiedyś szukałem i w ofercie centry znalazłem 34Ah, cena też w granicach tej z linku powyżej, waga chyba była w granicach 9-11kg smile.gif
-=wasq=-
u mnie seryjnie byla klima elektryncze szyby elektryczne lustra 4 poduszki abs a z tych wypasow juz nic nie bedzie tongue.gif wiec pradowo powinien styknac

tez mnie jeszcze tylko zastanawia sprawa ladowania przez alternator sad.gif (orginalnie mialem 50-55ah)

Iron666
W sumie jak jedzie się w trasę np: 500km to też aku powinien byc przeładowany, ale z tego co kontaktuję to powinien byc cos takiego jak regulator ładowania czy jak to się tam nazywa, sprawdza pobór i stopień naładowania aku i na tej podstawie odpowiednio doładowuje, najlepiej jak się wypowie jakiś spec od elektryki samochodowej, ewentualnie jeszcze pogoogluje rolleyes.gif

P.S. Tu coś nalazłem - http://www.akumulator.pl/forum/viewtopic.php?p=2237

Wynika z tego że nic się nie stanie, nie będzie bum tongue.gif
Wojtek
Tez mysle nad takim aku auto pozbawione zbedenj elektryki wlasciwie sa tylko swiatla na alternatorze pisze ze ladowanie 140a.
Nie powinien sie chyba przeladowywac ??
TOMSON
Stosujemy takie akumulatory w naszych autach i nie ma żadnego problemu. Po kilku tygodniach bez odpalania, silnik normalnie kręci i zapala.
Zazwyczaj modele 25 i 30.
Iron666
Podaj jakieś orientacyjne ceny tych aku, i wagę 25 i 30, jakiej firmy polecasz, czy da się zdobyc szerszy, dłuższy ale za to niższy aku wink.gif
Wojtek
http://re5pect.pl/index.php?cat_id=589&page=
czy kazdy z tych da rade ?? nawet ten najmniejszy waga jego 2,7 kg milo
Iron666
To zależy ile twoje auto potrzebuje A na rozruch, ale po tym co wyczytałem to wynikało że nawet ten najsłabszy powinien podołac temu zadaniu, a jak już zapali to nie ma się o co martwic. smile.gif
TOMSON
Akumulatory kosztują ok 450-600 zł. Myślę że do 4 cylindrowego silnika mniejszego niż 25 nie ma sensu wkładać.
Iron666
A jak się ma sprawa z silnikami o sporym stopniu sprężania unsure.gif
Wojtek
a do 6 cyl jaki styknie ??
kidzio_r5gtt
mniejsze niż 20 należy traktować albo jako do motocykli albo typowo do sportu - tz jest tylko do awaryjnego rozruchu a wszystkie uruchomienia w box'ie wykonujemy z power pack'a
grzywaczewski
-=wasq=-, a widziales te Optimy Red ktore sobie z Marcinem sprawilismy? Waza wprawdzie x2 tyle, ale daja w ciezki mroz ponad 800A, pojemnosc 44Ah no i wytrzymalosc legendarna. A volviak zanim zastartuje to kreci 3 - 4 sekundy.
TOMSON
Optimy mieliśmy dwie! Obie się zepsuły. I ważą tyle co zwykły akumulator.
Odyssey 25 ma prąd rozruchowy 680 a 30 - 950. To więcej niż większość zwykłych akumulatorów. Mają tyko mniejszą pojemność.
Michorspowr
a jakby wsadzić większy, mocniejszy akumulator i zrezygnować całkowicie z alternatora, ile sie na tym pociągnie kilometrów rolleyes.gif
pamiętam kiedyś nie wiedząc,że mam padnięty alternator zrobiłem 140 kilometrów na światłach i z radiem zanim sie wyczerpał do zera (benzyna) laugh.gif
kidzio_r5gtt
w melexach nie ma w ogóle alternatora i jeżdżą nawet do 8 godzin wink.gif
klima
ja swego czasu w c20xe zamontowałem 12A (motocyklowy) za 110zł i dawał rady nawet przy -5 stopni
Dieppe
zaden problem wasq
330a mam u siebie. biggrin.gif niezle nie
zwykle kwas aku z poczatku 2007 roku.



przy ostatnich mrozach -2kilka dopiero padl.
ladowanie i do przodu wink.gif

a na offtopie jest jeszcze jeden temat o aku zelowym wink.gif
grzywaczewski
CYTAT(TOMSON @ Sat, 13 Mar 2010 - 18:13) *
Optimy mieliśmy dwie! Obie się zepsuły. I ważą tyle co zwykły akumulator.
Odyssey 25 ma prąd rozruchowy 680 a 30 - 950. To więcej niż większość zwykłych akumulatorów. Mają tyko mniejszą pojemność.

Nigdzie nie napislem, ze sa jakies super lekkie - waza tyle co zwykly. Natomiast Twoja informacja o awaryjnosci bardzo mnie zaskoczyla.
-=wasq=-
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sat, 13 Mar 2010 - 17:53) *
mniejsze niż 20 należy traktować albo jako do motocykli albo typowo do sportu - tz jest tylko do awaryjnego rozruchu a wszystkie uruchomienia w box'ie wykonujemy z power pack'a



witam optimy znam ale do mojego zastosowania srednio sie nadaja tongue.gif i do tego dochodzi cena dwa razy wieksza niz np odyssey waga tez tongue.gif

ale kumplowi fury zalatwilem zolta optime i auto nawet jak stoi 2 tygodnie pali od reki i wytrzymuje dosc duze obciazenie audio smile.gif
sbartek
Co do Optimy moze to bedzie OT ale ja tez mam negatywne doswiadczenia. Z zakupionych 3szt. RED 2szt. zepsuły się w czasie 12 miesiecy gwarancji. Reklamacje nie zostały uznane - stwierdzono MECHANICZNE uszkodzenia polegające podobno na zastosowaniu zbyt sztywnego kabla przylaczeniowego, ktory mialby poobrywac mocowania terminali klem, smiech!
Zakupiona na szybko pierwsza lepsza, z tego co pamietam zwykla Varta działała chyba 2 lata i nic sie nie dzieło az do sprzedazy sprzetu - na tych samych (zbyt sztywnych) kablach.
Z drugiej strony mam tez takie przypuszczenie, ze akumulatory mogly zostac uszkodzone jakos wstepnie podczas wysylki tzw. KURIEREM, zapakowane w zwykle tekturowe pudełko - kto raz byl na sortowni jakiejkolwiek firmy spedycyjnej to wie o co mi chodzi.
Wojtek
wystarczy na lotnisku popatrzec jak "bezpiecznie" obchodza sie z bagazami smile.gif
grzespe
ja osobiscie polecalbym te akumulatory ..
lekkie dobry prad rozruchu..
http://www.braillebattery.co.uk/index.php/...imited_edition/
Coobcio
Ja w swoim 200SX S14 z powodu montażu FMIC stosuję Aku kupione na allegro za ok 110zł o parametrach 12V i 19Ah - daję radę bez problemu ale po wrzuceniu go do mojego Sunnego SR20VE o stopniu sprężania 11:1 jest mu zdecydowanie ciężej i ledwo palił by było mu lżej ECU masterem wycofałem zapłon przy rozruch o 15 stopni względem serii i problemów nie ma poza zimą...
kiepuczi
CYTAT(freebsd @ Fri, 19 Mar 2010 - 17:21) *
wystarczy na lotnisku popatrzec jak "bezpiecznie" obchodza sie z bagazami smile.gif



http://www.topendpower.pl/c,pl,32_131,1,1,...ry+braille.html

Braille Battery pełna oferta dystrybucyjna w Polsce , gwarancja 12 miesięcy
akumulatory można montować w pozycji poziomej, i pionowej, charakteryzują się znakomitymi parametrami, wytrzymują przeciążenia boczne
do 6G
cowboy
podbije temat

co kupic Braille czy Oddysey ?

a moze jest cos równie dobrego, małego i tanszego ?
Tommo
Był czas że byłem najarany na jakiś model Brailla o wadze 6,8 kg. Kosztował coś koło 8 stówek.
W końcu zmądrzałem, poszedłem z wagą do dużego sklepu z akumulatorami i wybrałem zwykłego kwasiaka za 180 zł, waga niecałe 10 kg biggrin.gif
Mam go dwa lata w bagażniku i hula aż miło.
piwo
zrobilem to samo. facet sie smial ze przyszedlem z waga do ciala i wazylem jeden po drugim akumulatorze ale wybralem tak cos dla siebie. ale fakt faktem ze 50ah i tak wazyla 12kg. te ciezsze wazyly do 14kg. ogolnie pewnie najlzejsze sa te co producencui oszukuja na olowiu. najlatwiej zaoszczedzic na wadze kupujac mniej ah (zamiast 55 np 40).
cowboy
Tommo a jakie ma parametry pojemność, prad rozruchu ?

silnik VR6 trzeba zakrecić, rozrusznik mam z audi B8 V6 3.0 TDI wiec mocny
Tommo
CYTAT(cowboy @ Wed, 27 Aug 2014 - 09:59) *
Tommo a jakie ma parametry pojemność, prad rozruchu ?

40Ah 360A rozruch
ale ja mam 2.0 T
CELICA FAN
Miałem Braille ale myk z nim był taki, ze jak auto nie odpalilo po 3 max pokreceniach silnikiem nie za długich to padał i koniec ;( Fakt lekki był, parametrów nie pamietam. Może tez szkodziło to ze był w bagażniku, kable do rozrusznika dość długie :/
cowboy
a jaki dałeś przekrój kabla i jaką miałeś pojemność aku i prad rozruchowy ?
done4
Taka ciekawostka, nie wiedziałem że akumulator do auta może kosztować 12 tyś.zł blink.gif
http://www.braillebattery.com/index.php/br...ntensity_carbon
Sozan_
^ siakieś drogie

tu coś ciekawszego moim zdaniem:

http://antigravitybatteries.com/oem-case-clymb/

cowboy - http://shop.antigravitybatteries.com/antig...ries-yt12bs-12/ na stronce piszą: Excellent for use in Race Cars of all types including hi performance V-6 motors więc powinno dać rade waga 1,13 kg biggrin.gif wiec nawet do bagażnika nie opłaca się dawać


p.s. ciekawe mają też urządzenia rozruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=xuXfcMQ4UmA
kontrolm
doprężony do 11.5 1.6 16v odpalam za pomocą 12V 18Ah z jakiegoś dużego moto. Ma prąd rozruchu 300A.
Przeżył również sporo kręcenia w ostrej zimie jak mi padł moduł zapłonowy. Podstawa to grube porządne kable.
Kiedyś do diesla 2.3 ze stopniem sprężania 23,5 rozrusznik 2.2kW wystarczał według danych fabrycznych aku 300A wiec nie wierze że nie da sie tym zakręcić benzynowej V6 3.0 albo tym podobnych
MadeInPoland
Mam niewielki motocyklowy akumulator w 2.0 R4 13:1 stopień sprężania. Kręci bez najmniejszego problemu, zima nie zima.
Ostatnio po wykręceniu świec wjechałem rozrusznikiem na stosunkowo wysoką lawetę, można się było zdziwić.
cowboy
ja mam rozrusznik z 3.0 TDI B8 o mocy 2.2 kW ale V6 TDI chyba ciezej sie kreci od VR6 benzyna

teoretycznie (nie znam sie) prąd rozruchowy bedzie około 250 A - niech napiecie podczas rozruchu spadnie do 9V to mamy 244 A - jak sie dobiera prąd rozruchowy ? jakis zapas sie daje ?

z drugiej strony bedą 2 pompy Bosch 044 i bedzie pompka wody która moze pracowac przez kilka minut po zgaszeniu silnika

mysle ze na razie kupie zwykły aku 40Ah 350A i zobaczymy, YUASA wazy 10kg chyba
kontrolm
40 to zakreci z palcem w d....35Ah z jakiegoś Tico, 126p będzie mała wąska i również sobie poradzi.
Mocniejszy rozrusznik pobierze minimalnie więcej prądu niż ten mniejszy bo prąd zależy głównie od oporów silnika
cowboy
jest taki YUASA motocyklowy, wazy 8.8kg

http://allegro.pl/akumulator-yuasa-yb30l-b...4555503141.html

to moze byłby niezły kompromis ?

albo taki z TICO, tylko 5Ah wiecej ale ten sam prąd 300A i chyba wazy 10kg

http://allegro.pl/akumulator-yuasa-tico-35...4483749009.html
kontrolm
te dodatkowe 1.2 kg jest warte sporo pieniędzy więc brałbym TICO ;-)
spójrz na to jeszcze :
http://allegro.pl/akumulator-lp-ytx20hl-bs...4528829397.html 310A 6.7kg

http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ak...50a-p-1005.html 350A i 7.9kg wagi
.wide
CYTAT(cowboy @ Fri, 29 Aug 2014 - 08:44) *
jest taki YUASA motocyklowy, wazy 8.8kg

http://allegro.pl/akumulator-yuasa-yb30l-b...4555503141.html

to moze byłby niezły kompromis ?

Weź motocyklowy i weź Exide. To co te akumulatory u nas przetrwały jest godne wszelkiego podziwu.

Pozdrawiam
MadeInPoland
Wszystkie z przytaczanych powyżej akumulatorów dadzą sobie radę.
radzio_gsi
nie koniecznie się z tym zgodze. w aucie ze zwiększonym stopniem sprężania może być ciężko odpalić mając tylko 350A. Typowo sportowe aku mają po 600 700 i więcej. Nasz is na stopniu 12,5:1 pięknie palił te motocyklowe aku.
kontrolm
te znaczy które ? kolega MadeinPoland ma 2 litry o solidnym CR i nie narzeka. A jeżeli aku odpala np. VTwina 1800 albo mocno doprężonego Harleya rozwierconego do 1700 to daje jakiś obraz.
I taki IS to nie diesel 2.3 o CR 23.5 który w 1985 roku potrzebował aku 300 Ah. Tira z silnikiem 16L odpalisz aku 850 Ah wiec chyba mieliście problem gdzie indziej.
radzio_gsi
Nie chodzi o ilość Ah tylko o prąd startowy. Mówię tylko o moim doświadczeniu, nie mam żadnego interesu w promowaniu jednego czy hejtowaniu drugiego produktu
cowboy
zbadałem temat tych EXIDE i znalazałem takie cos

http://allegro.pl/show_item.php?item=4505459057

EXIDE BIKE AGM MOTOCYKLOWY YTX24HL-BS 12V 21AH
NAPIĘCIE: 12V
POJEMNOŚĆ: 21AH
PRĄD ROZRUCHU: 350A
BIEGUN: PRAWY+
WYMIARY (dł./szer./wys.):: 205 x 87 x 162 [mm]

trochę mała pojemność ale prad rozruchu juz niezły

zapytałem o wage i dostałem odpowiedź

CYTAT
Witam.

Nie zalany to 5 kg po zalaniu jakies 7kg.

Pozdrawiam AutoElektro
Michał Łusiak
600 552 100


wydaje sie to niezłą opcją cenową, wagową i jakościową... ??
kontrolm
CYTAT(radzio_gsi @ Wed, 03 Sep 2014 - 14:40) *
Nie chodzi o ilość Ah tylko o prąd startowy. Mówię tylko o moim doświadczeniu, nie mam żadnego interesu w promowaniu jednego czy hejtowaniu drugiego produktu

To moja pomyłka myśląc o A napisałem Ah bo na delegacji siedzę w elektrowni czekam aż sie winda zapdejtuje ;-)
MadeInPoland
Ja piszę z doświadczenia swojego, które w temacie posiadam. Stopień sprężania 13+ i nie ma problemu, a mam i miewałem mniejsze akumulatory. Sam się dziwię co potrafią małe akumulatory.
cowboy
nie szalałem i kupiłem za 180 PLN

YUASA 40Ah 450A


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.