Shoutbox 0 nowych PW 


16 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> akumulator do sportu
Green Apple
post Wed, 09 Nov 2016 - 10:56
Post #181


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jedno i drugie. Niezmiennym parametrem jest wielkość bo nie mam miejsca na większy.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Nov 2016 - 10:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kamilen
post Thu, 10 Nov 2016 - 21:49
Post #182


User
Dołączył: Sun, 17 March 2013
Skąd: Pruszków





Po co Ci "mocniejszy" akumulator? Montujesz jakieś ekstremalne car-audio?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sozan_
post Thu, 10 Nov 2016 - 22:18
Post #183


User
Dołączył: Thu, 03 December 2009
Skąd: Szczecin





akumulator litowo-jonowy zawsze będzie mniejszy i lżejszy ze względu na technologie.

Przyjmuje się że 4 Ah w litowy jonowym odpowiada 10 Ah w akumulatorze Pb.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Thu, 10 Nov 2016 - 23:03
Post #184


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Skrzynia DCT potrzebuje prądu i jak się ako trochę rozładuje to skrzynia nie działa. Muszę ładować ako i wtedy jest ok.
Znalazłem jeszcze https://www.braillebattery.com/index.php/br...batteries/b128l
Rozumiem że ten akumulator ma pojemność odpowiadającą 90Ah zwykłego?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilen
post Thu, 10 Nov 2016 - 23:12
Post #185


User
Dołączył: Sun, 17 March 2013
Skąd: Pruszków





Ah to wielkość fizyczna i raczej takie porównanie 4/10 przy litowo-jonowych w stosunku do ołowiowych to jakieś mądrości ludowe. 1Ah to prąd o natężeniu 1A płynący przez 1 godzinę - inaczej nie będzie. Nawet skłonny bym był zaryzykować że jest odwrotnie z tą wytrzymałością bo ogniwa li-ion są bardziej wrażliwe niż ołowiowe. Powinny mieć one ograniczenie pobieranego prądu. Jeśli nie mają to może to skutkować spektakularną dezintegracją takich ogniw wink.gif

Proponowałbym jednak tradycyjny aku ołowiowy lub żelowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek2f
post Fri, 11 Nov 2016 - 11:29
Post #186


User
Dołączył: Fri, 26 June 2015





Aktualnie w akumulatorach "litowych" stosuje sie ogniwa lifepo4 a to troche inna technologia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Fri, 11 Nov 2016 - 19:17
Post #187


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ale coś jest w podawaniu pojemności akumulatorów. Dla litowojonowych podaje np. Braill 30Ah czyli 90Ah jak pb. Może to jest wartość teoretyczna. A w praktyce pb mają mniejszą sprawność i dlatego tak to się przelicza.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 11 Nov 2016 - 19:28
Post #188


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Z 30ah liion moze uzyskasz taki prad jak z 90ah pb.
Pojedyncze ogniwo modelarskie (3ah 3.7v) potrafi oddac 100A.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Tue, 22 Nov 2016 - 21:08
Post #189


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Akumulator kupiony. Wybór padł na Deka Gold. W wymiarach małego akumulatora parametry 65Ah i 600A rozruchu. Mam pytanie czy zmieniając alternator z 105A na 250A nic się nie stanie. Rozumiem że można go bardziej obciążać bo ma większą moc ale akumulatora nie będzie przeładowywać?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 24 Nov 2016 - 11:38
Post #190


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Green Apple @ Tue, 22 Nov 2016 - 21:08) *
Akumulator kupiony. Wybór padł na Deka Gold. W wymiarach małego akumulatora parametry 65Ah i 600A rozruchu. Mam pytanie czy zmieniając alternator z 105A na 250A nic się nie stanie. Rozumiem że można go bardziej obciążać bo ma większą moc ale akumulatora nie będzie przeładowywać?


Nic się nie stanie, alternator ma regulator napięcia. Jak jest sprawny, to będzie działał tak jak stary.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 24 Nov 2016 - 18:50
Post #191


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Przy takich masach (1,2kg, łał! smile.gif ) , jeśli to faktycznie będzie ok chodzić wszystko, to traci sens przenoszenie aku do kabiny czy bagażnika zupełnie. Więcej kable będą ważyć.
Opisz czasem jak to się sprawuje ? Ładowarki jakiejś specjalnej nie potrzebuje ? przerabiania alternatora czy coś ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 24 Nov 2016 - 21:07
Post #192


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Warto wydać te pare stówek więcej na Optimę Yellow Top ? W aucie z pewnością większy pobór prądu po modyfikacjach.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 24 Nov 2016 - 21:54
Post #193


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Otima Yellow Top to masa 26,5kg, to trochę więcej niż 1,2kg.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 24 Nov 2016 - 22:12
Post #194


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Tak, jestem tego świadomy, tylko w moim aucie nie robi to większego znaczenia. Bardziej istotne jest dla mnie napiecie gdzie mam dolozone wiatraki, dwie mocne pompy paliwa itp


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Nov 2016 - 00:41
Post #195


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(BeeMiX @ Thu, 24 Nov 2016 - 22:12) *
Tak, jestem tego świadomy, tylko w moim aucie nie robi to większego znaczenia. Bardziej istotne jest dla mnie napiecie gdzie mam dolozone wiatraki, dwie mocne pompy paliwa itp

Nie ma sensu. To alternator ma to zasilac, a nie akumulator. Poza tym ja w swoim aucie dolozylem uklad pobierajacy dodatkowe 40A i na seryjnym alternatorze 100A to jedzie smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tasaq
post Fri, 25 Nov 2016 - 08:07
Post #196


User
Dołączył: Sun, 10 January 2010





A możecie polecić jakieś budżetowe, lekkie rozwiązanie do uruchamiania m44b19?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 25 Nov 2016 - 09:04
Post #197


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Tasaq @ Fri, 25 Nov 2016 - 08:07) *
A możecie polecić jakieś budżetowe, lekkie rozwiązanie do uruchamiania m44b19?


Jakikolwiek motocyklowy, bedzie w granicy 3-5kg. A jak chcesz , to najmniejszy samochodowy jest od tico (chyba 8.5kg 30Ah)

http://yuasa.com.pl/baterie-yuasa/motocykl...-yuasa-yumicron


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 25 Nov 2016 - 10:53
Post #198


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja ten rok po trackday'ach przejeździłem na Yuasa 18Ah ok 6kg, kosztował coś ponad 300zł. Silnik 2 litry 4 cyl wolnossący (to chyba podobnie jak ten m-coośtam).
I w zupełności wystarczał, miałem wrażenie że i mniejszy by wystarczał faktycznie - kręcił bardzo ochoczo. Więc pewnie można mniejszy - lżejszy - tańszy jeszcze użyć.
Tym bardziej, że gdy do serwisu na przykład auto szło wystać swoje, wkładałem zwykły akumulator. A ten motocyklowy podładowywałem ciągle taką ładowarką (poniżej link) , bo ponoć najgorsze to dopuścić do głębszego rozładowania taki mały aku.
http://www.sonarsklep.pl/inteligentna-lado...-12v-p-150.html


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sozan_
post Fri, 25 Nov 2016 - 19:23
Post #199


User
Dołączył: Thu, 03 December 2009
Skąd: Szczecin





http://www.fotosik.pl/zdjecie/56b36cf439eab9dd

JMT HJTX14H-FP

jeżdżone przez prawie rok w civic 1,6

bez problemu odpala audi V8 ABZ - testowane
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 25 Nov 2016 - 21:13
Post #200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jak rzeczywiście taki akumulatorek uciągnie V8 to lecę go kupić O.O


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:24