![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jedno i drugie. Niezmiennym parametrem jest wielkość bo nie mam miejsca na większy.
-------------------- Yakuza
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
User Dołączył: Sun, 17 March 2013 Skąd: Pruszków ![]() |
Po co Ci "mocniejszy" akumulator? Montujesz jakieś ekstremalne car-audio?
|
|
|
![]()
Post
#183
|
|
User Dołączył: Thu, 03 December 2009 Skąd: Szczecin ![]() |
akumulator litowo-jonowy zawsze będzie mniejszy i lżejszy ze względu na technologie.
Przyjmuje się że 4 Ah w litowy jonowym odpowiada 10 Ah w akumulatorze Pb. |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Skrzynia DCT potrzebuje prądu i jak się ako trochę rozładuje to skrzynia nie działa. Muszę ładować ako i wtedy jest ok.
Znalazłem jeszcze https://www.braillebattery.com/index.php/br...batteries/b128l Rozumiem że ten akumulator ma pojemność odpowiadającą 90Ah zwykłego? -------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
User Dołączył: Sun, 17 March 2013 Skąd: Pruszków ![]() |
Ah to wielkość fizyczna i raczej takie porównanie 4/10 przy litowo-jonowych w stosunku do ołowiowych to jakieś mądrości ludowe. 1Ah to prąd o natężeniu 1A płynący przez 1 godzinę - inaczej nie będzie. Nawet skłonny bym był zaryzykować że jest odwrotnie z tą wytrzymałością bo ogniwa li-ion są bardziej wrażliwe niż ołowiowe. Powinny mieć one ograniczenie pobieranego prądu. Jeśli nie mają to może to skutkować spektakularną dezintegracją takich ogniw
![]() Proponowałbym jednak tradycyjny aku ołowiowy lub żelowy |
|
|
![]()
Post
#186
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2015 ![]() |
Aktualnie w akumulatorach "litowych" stosuje sie ogniwa lifepo4 a to troche inna technologia.
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ale coś jest w podawaniu pojemności akumulatorów. Dla litowojonowych podaje np. Braill 30Ah czyli 90Ah jak pb. Może to jest wartość teoretyczna. A w praktyce pb mają mniejszą sprawność i dlatego tak to się przelicza.
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Z 30ah liion moze uzyskasz taki prad jak z 90ah pb.
Pojedyncze ogniwo modelarskie (3ah 3.7v) potrafi oddac 100A. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Akumulator kupiony. Wybór padł na Deka Gold. W wymiarach małego akumulatora parametry 65Ah i 600A rozruchu. Mam pytanie czy zmieniając alternator z 105A na 250A nic się nie stanie. Rozumiem że można go bardziej obciążać bo ma większą moc ale akumulatora nie będzie przeładowywać?
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Akumulator kupiony. Wybór padł na Deka Gold. W wymiarach małego akumulatora parametry 65Ah i 600A rozruchu. Mam pytanie czy zmieniając alternator z 105A na 250A nic się nie stanie. Rozumiem że można go bardziej obciążać bo ma większą moc ale akumulatora nie będzie przeładowywać? Nic się nie stanie, alternator ma regulator napięcia. Jak jest sprawny, to będzie działał tak jak stary. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#191
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Przy takich masach (1,2kg, łał!
![]() Opisz czasem jak to się sprawuje ? Ładowarki jakiejś specjalnej nie potrzebuje ? przerabiania alternatora czy coś ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Warto wydać te pare stówek więcej na Optimę Yellow Top ? W aucie z pewnością większy pobór prądu po modyfikacjach.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Otima Yellow Top to masa 26,5kg, to trochę więcej niż 1,2kg.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Tak, jestem tego świadomy, tylko w moim aucie nie robi to większego znaczenia. Bardziej istotne jest dla mnie napiecie gdzie mam dolozone wiatraki, dwie mocne pompy paliwa itp
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak, jestem tego świadomy, tylko w moim aucie nie robi to większego znaczenia. Bardziej istotne jest dla mnie napiecie gdzie mam dolozone wiatraki, dwie mocne pompy paliwa itp Nie ma sensu. To alternator ma to zasilac, a nie akumulator. Poza tym ja w swoim aucie dolozylem uklad pobierajacy dodatkowe 40A i na seryjnym alternatorze 100A to jedzie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
User Dołączył: Sun, 10 January 2010 ![]() |
A możecie polecić jakieś budżetowe, lekkie rozwiązanie do uruchamiania m44b19?
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A możecie polecić jakieś budżetowe, lekkie rozwiązanie do uruchamiania m44b19? Jakikolwiek motocyklowy, bedzie w granicy 3-5kg. A jak chcesz , to najmniejszy samochodowy jest od tico (chyba 8.5kg 30Ah) http://yuasa.com.pl/baterie-yuasa/motocykl...-yuasa-yumicron -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja ten rok po trackday'ach przejeździłem na Yuasa 18Ah ok 6kg, kosztował coś ponad 300zł. Silnik 2 litry 4 cyl wolnossący (to chyba podobnie jak ten m-coośtam).
I w zupełności wystarczał, miałem wrażenie że i mniejszy by wystarczał faktycznie - kręcił bardzo ochoczo. Więc pewnie można mniejszy - lżejszy - tańszy jeszcze użyć. Tym bardziej, że gdy do serwisu na przykład auto szło wystać swoje, wkładałem zwykły akumulator. A ten motocyklowy podładowywałem ciągle taką ładowarką (poniżej link) , bo ponoć najgorsze to dopuścić do głębszego rozładowania taki mały aku. http://www.sonarsklep.pl/inteligentna-lado...-12v-p-150.html -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
User Dołączył: Thu, 03 December 2009 Skąd: Szczecin ![]() |
http://www.fotosik.pl/zdjecie/56b36cf439eab9dd
JMT HJTX14H-FP jeżdżone przez prawie rok w civic 1,6 bez problemu odpala audi V8 ABZ - testowane |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jak rzeczywiście taki akumulatorek uciągnie V8 to lecę go kupić O.O
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:24 |