Shoutbox 0 nowych PW 


16 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> akumulator do sportu
uxon
post Mon, 14 Mar 2016 - 10:34
Post #161


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





A Ty go masz w poziomie?
Przy paru aku agm widzialem informacje, ze mozna je umieszczac w pozycji do 45 stopni od pionu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Mar 2016 - 10:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 14 Mar 2016 - 13:30
Post #162


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja go mam dopiero wyjęty z pudełka , nie zalany jeszcze smile.gif w tym lub przyszłym tyg będę montował. Mi w sumie obojętne jak, choć chyba w poziomie byłoby wygodniej, ale teraz mam wątpliwości.
Te co 45 stopin to inne zauważyłem - z zaworkiem i celami z zakrętkami. Ale nie będę się wymądrzał, zobaczę tą instrukcję wieczorem ok?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 14 Mar 2016 - 15:52
Post #163


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Ja dzis troche poszukalem i mam nastepujace wnioski:
- akumulatory agm typu sucholadowane (czyli wiekszosc) - te dostarczane z osobnym elektrolitem, moga pracowac w przechyle do 45 stopni;
- akumulatory agm zalane i uszczelnione przez producenta moga pracowac w pozycji lezacej (czesto oznaczane SLA).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 14 Mar 2016 - 16:02
Post #164


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No mam tą instrukcję i kurcze nie widzę tego co mi się zdawało że tam było - rysunek z postawionym pionowo, poziomo , na boku aku - jako dopuszczalne, i do góry nogami - jako niedopuszczalne. Albo mam przywidzenia albo nie wiem, gdzieś w sieci to widziałem,może przy odyssey'ach bo o nich równolegle coś szukałem ?

Oficjalnie piszą o Yuasa żeby te napełniane samemu jednak w pionie, a te które są w fabryce napełniane - można poziomo.
http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=27
Więc dam w pionie na wszelki wypadek jednak. Dobrze że zapytałeś, bo jakoś temat odfajkowałem i zamontowałbym może poziomo.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 14 Mar 2016 - 16:54
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Mogłeś widzieć Andrzeju ten zapis przy akumulatorach EXIDE - one przychodzą fabrycznie napełnione i mogą leżeć na boku,


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Tue, 15 Mar 2016 - 00:16
Post #166


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Nie jest to do konca prawda. Exide, podobnie jak Yuasa i wielu innych producentow akumulatorow, ma kilka roznych serii, w tym serie Factory Sealed, ktora jes przedstawicielem akumulatorow SLA, o ktorych pisalem wczesniej. Zdecydowana wiekszosc akumulatorow Exide to zwykle "sucholadowane" agm'y, ktore nie moga pracowac w poziomie.

Czy myslicie, ze aku o pojemnosci 12Ah i pradzie rozruchowym CCA 200A wystarczy do silnika o poj. 1300 (CR ok. 10-10,5:1)? Nie wiem jaki dokladnie pobor ma rozrusznik, cos pomiedzy 900 a 1200W. Bedzie w razie potrzeby w stanie pokrecic przez minute? Samochod nie uzywany w zimie, wiec tylko temperatury dodatnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 15 Mar 2016 - 13:23
Post #167


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





To musiała być jakaś notatka / rysunek do Yuasa, tylko ja nie zwróciłem uwagi na to że się różnią te uszczelniane fabrycznie i samemu przez odbiorcę w tym względzie.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
civiced6
post Thu, 24 Mar 2016 - 20:59
Post #168


User
Dołączył: Sat, 24 January 2009





http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no...&bid=104622. Jak podlacze to dam znac czy 4.2 v8 odpala. Waga 1.1 kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 24 Mar 2016 - 22:48
Post #169


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(civiced6 @ Thu, 24 Mar 2016 - 20:59) *
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no...&bid=104622. Jak podlacze to dam znac czy 4.2 v8 odpala. Waga 1.1 kg

Zadzwon i dopytaj o prad ladowania. Pisza o 4-8min a prad ladowania podaja 2A. Przy 4 min to jest 180A, nie uwzgledniajac maks napiecia ladowania 12.6v.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilen
post Mon, 04 Apr 2016 - 09:21
Post #170


User
Dołączył: Sun, 17 March 2013
Skąd: Pruszków





Słuszna uwaga. Technologia litowo jonowa nie pozwala na ładowanie ogniw dużo wyższymi napięciami niż nominalne. Maksymalnie 4,2V na jedno ogniwo, a tu są trzy ogniwa. Teoretycznie więc regulator napięcia w samochodzie jest do wymiany. A co za tym idzie będzie mniejsza sprawność pozostałych urządzeń elektrycznych w samochodzie min. żarówek, wentylatorów, rozrusznika itp. Przy okazji nie można ładować takiego akumulatora zwykłym prostownikiem bo też ma zbyt duże napięcie ładowania. Nie ma żartów, bo przekroczenie napięcia ładowania najczęściej skutkuje wybuchem ogniwa a w kontakcie z powietrzem lit ulega samozapłonowi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 04 Apr 2016 - 10:31
Post #171


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kamilen @ Mon, 04 Apr 2016 - 09:21) *
Słuszna uwaga. Technologia litowo jonowa nie pozwala na ładowanie ogniw dużo wyższymi napięciami niż nominalne. Maksymalnie 4,2V na jedno ogniwo, a tu są trzy ogniwa. Teoretycznie więc regulator napięcia w samochodzie jest do wymiany. A co za tym idzie będzie mniejsza sprawność pozostałych urządzeń elektrycznych w samochodzie min. żarówek, wentylatorów, rozrusznika itp. Przy okazji nie można ładować takiego akumulatora zwykłym prostownikiem bo też ma zbyt duże napięcie ładowania. Nie ma żartów, bo przekroczenie napięcia ładowania najczęściej skutkuje wybuchem ogniwa a w kontakcie z powietrzem lit ulega samozapłonowi.


Napiecie to jedno, a prad to drugie. Obydwa parametry musza byc kontrolowane (tzw. ladowanie CC/CV). Dlatego ja bym sie nie odwazyl wsadzac Li-ion do auta.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 04 Apr 2016 - 10:33
Post #172


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





W akumulatorze z tego co widzę to jest sterownik mikroprocesorowy. Domyślam się, że po to, aby skutecznie i bezpiecznie naładować taki aku.
Dlatego bajecznie brzmią teksty, że trzeba mieć specjalną ładowarkę do tego. Skoro w samochodzie się łąduje to i tutaj powinien.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilen
post Mon, 04 Apr 2016 - 17:14
Post #173


User
Dołączył: Sun, 17 March 2013
Skąd: Pruszków





No właśnie jeśli ma elektronikę, która to będzie kontrolowała to nie powinno być problemu w samochodzie. Z ładowaniem zwykłym prostownikiem to jednak bym nie ryzykował, bo może być za małe natężenie albo napięcie na prostowniku i elektronika sobie z tym nie poradzi.
Jeśli będzie ok z ładowaniem to pamiętać trzeba też że akumulatory li-ion są bardzo mało odporne na niskie temperatury. W połączeniu z małym prądem rozruchowym i niewielka pojemnością akumulatora to strzelam, że po nocnych przymrozkach auto nie odpali.
Oczywiście pod uwagę trzeba wziąć też ograniczoną ilość cykli ładowania takich baterii Li-ion. Najlepsze ogniwa na rynku mają trwałość 2500 cykli czyli jak będziesz odpalał samochód 5 razy dziennie to aku wystarczy przy dobrym wietrze na około 1,5 roku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swider
post Wed, 11 May 2016 - 15:44
Post #174


User
Dołączył: Wed, 04 February 2009





Zastanawiam sie nad wsadzeniem AGMa do mojego auta - 1.0 turbo, 3 cylindry, stopien sprezania 7.8:1 smile.gif

http://www.akumulatory24.pl/httpwwwakumula...html-p-619.html 12V 18Ah 270A ponoc 6,6kg uzupelniony... nie za mocny ? smile.gif


--------------------
Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 11 May 2016 - 15:52
Post #175


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



no może korki powyrzucać na słupie....taki silnik to odpala akumulator od kosiarki ;-) i to małej ...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swider
post Wed, 11 May 2016 - 21:18
Post #176


User
Dołączył: Wed, 04 February 2009





haha, pytam bo chce dorobic mocowanie do aku i będzie wycinana podstawka na wymiar itd, wiec muszę się zdecydować na coś konkretnego i dostępnego jak trzeba będzie wymienić smile.gif

Co sugerujesz kontrolm - jakies 12Ah czy jeszcze mniej ? Popatrzylem nawet z ciekowości na te aku do kosiarek/traktorków i 15Ah i większe przeważnie. No chyba, że masz na myśli takie maleństwa http://allegro.pl/akumulator-zelowy-agm-do...5996250654.html ale boje się troche, że będe musiał codziennie z prostownikiem gonic wink.gif


--------------------
Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 12 May 2016 - 04:02
Post #177


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



proponuję Ci jednak ten 18Ah do cywilnego auta - wytrzyma Ci trochę jak na światłach zostawisz albo radia nie wyłączysz.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Tue, 08 Nov 2016 - 19:48
Post #178


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Mam akumulator 45Ah i 330A o wymiarach 125x235mm i wysokości 225mm. Potrzebuję coś mocniejszego ale nie większych wymiarach. Może być litowo jonowy. Ma ktoś jakieś info gdzie znaleźć?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Wed, 09 Nov 2016 - 07:58
Post #179


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Najmocniejszy jaki znalazłem w tych wymiarach to 65Ah i 600A. http://allegro.pl/akumulator-usa-acura-hon...6288115452.html
Czy akumulatory litowo jonowe będą mocniejsze?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek2f
post Wed, 09 Nov 2016 - 10:20
Post #180


User
Dołączył: Fri, 26 June 2015





Co rozumiesz przez "mocniejszy"? Więcej Ah czy prąd rozruchowy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 03:03