![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
A Ty go masz w poziomie?
Przy paru aku agm widzialem informacje, ze mozna je umieszczac w pozycji do 45 stopni od pionu. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja go mam dopiero wyjęty z pudełka , nie zalany jeszcze
![]() Te co 45 stopin to inne zauważyłem - z zaworkiem i celami z zakrętkami. Ale nie będę się wymądrzał, zobaczę tą instrukcję wieczorem ok? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Ja dzis troche poszukalem i mam nastepujace wnioski:
- akumulatory agm typu sucholadowane (czyli wiekszosc) - te dostarczane z osobnym elektrolitem, moga pracowac w przechyle do 45 stopni; - akumulatory agm zalane i uszczelnione przez producenta moga pracowac w pozycji lezacej (czesto oznaczane SLA). |
|
|
![]()
Post
#164
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No mam tą instrukcję i kurcze nie widzę tego co mi się zdawało że tam było - rysunek z postawionym pionowo, poziomo , na boku aku - jako dopuszczalne, i do góry nogami - jako niedopuszczalne. Albo mam przywidzenia albo nie wiem, gdzieś w sieci to widziałem,może przy odyssey'ach bo o nich równolegle coś szukałem ?
Oficjalnie piszą o Yuasa żeby te napełniane samemu jednak w pionie, a te które są w fabryce napełniane - można poziomo. http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=27 Więc dam w pionie na wszelki wypadek jednak. Dobrze że zapytałeś, bo jakoś temat odfajkowałem i zamontowałbym może poziomo. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Mogłeś widzieć Andrzeju ten zapis przy akumulatorach EXIDE - one przychodzą fabrycznie napełnione i mogą leżeć na boku,
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Nie jest to do konca prawda. Exide, podobnie jak Yuasa i wielu innych producentow akumulatorow, ma kilka roznych serii, w tym serie Factory Sealed, ktora jes przedstawicielem akumulatorow SLA, o ktorych pisalem wczesniej. Zdecydowana wiekszosc akumulatorow Exide to zwykle "sucholadowane" agm'y, ktore nie moga pracowac w poziomie.
Czy myslicie, ze aku o pojemnosci 12Ah i pradzie rozruchowym CCA 200A wystarczy do silnika o poj. 1300 (CR ok. 10-10,5:1)? Nie wiem jaki dokladnie pobor ma rozrusznik, cos pomiedzy 900 a 1200W. Bedzie w razie potrzeby w stanie pokrecic przez minute? Samochod nie uzywany w zimie, wiec tylko temperatury dodatnie. |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To musiała być jakaś notatka / rysunek do Yuasa, tylko ja nie zwróciłem uwagi na to że się różnią te uszczelniane fabrycznie i samemu przez odbiorcę w tym względzie.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
User Dołączył: Sat, 24 January 2009 ![]() |
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no...&bid=104622. Jak podlacze to dam znac czy 4.2 v8 odpala. Waga 1.1 kg
|
|
|
![]()
Post
#169
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no...&bid=104622. Jak podlacze to dam znac czy 4.2 v8 odpala. Waga 1.1 kg Zadzwon i dopytaj o prad ladowania. Pisza o 4-8min a prad ladowania podaja 2A. Przy 4 min to jest 180A, nie uwzgledniajac maks napiecia ladowania 12.6v. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#170
|
|
User Dołączył: Sun, 17 March 2013 Skąd: Pruszków ![]() |
Słuszna uwaga. Technologia litowo jonowa nie pozwala na ładowanie ogniw dużo wyższymi napięciami niż nominalne. Maksymalnie 4,2V na jedno ogniwo, a tu są trzy ogniwa. Teoretycznie więc regulator napięcia w samochodzie jest do wymiany. A co za tym idzie będzie mniejsza sprawność pozostałych urządzeń elektrycznych w samochodzie min. żarówek, wentylatorów, rozrusznika itp. Przy okazji nie można ładować takiego akumulatora zwykłym prostownikiem bo też ma zbyt duże napięcie ładowania. Nie ma żartów, bo przekroczenie napięcia ładowania najczęściej skutkuje wybuchem ogniwa a w kontakcie z powietrzem lit ulega samozapłonowi.
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Słuszna uwaga. Technologia litowo jonowa nie pozwala na ładowanie ogniw dużo wyższymi napięciami niż nominalne. Maksymalnie 4,2V na jedno ogniwo, a tu są trzy ogniwa. Teoretycznie więc regulator napięcia w samochodzie jest do wymiany. A co za tym idzie będzie mniejsza sprawność pozostałych urządzeń elektrycznych w samochodzie min. żarówek, wentylatorów, rozrusznika itp. Przy okazji nie można ładować takiego akumulatora zwykłym prostownikiem bo też ma zbyt duże napięcie ładowania. Nie ma żartów, bo przekroczenie napięcia ładowania najczęściej skutkuje wybuchem ogniwa a w kontakcie z powietrzem lit ulega samozapłonowi. Napiecie to jedno, a prad to drugie. Obydwa parametry musza byc kontrolowane (tzw. ladowanie CC/CV). Dlatego ja bym sie nie odwazyl wsadzac Li-ion do auta. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W akumulatorze z tego co widzę to jest sterownik mikroprocesorowy. Domyślam się, że po to, aby skutecznie i bezpiecznie naładować taki aku.
Dlatego bajecznie brzmią teksty, że trzeba mieć specjalną ładowarkę do tego. Skoro w samochodzie się łąduje to i tutaj powinien. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
User Dołączył: Sun, 17 March 2013 Skąd: Pruszków ![]() |
No właśnie jeśli ma elektronikę, która to będzie kontrolowała to nie powinno być problemu w samochodzie. Z ładowaniem zwykłym prostownikiem to jednak bym nie ryzykował, bo może być za małe natężenie albo napięcie na prostowniku i elektronika sobie z tym nie poradzi.
Jeśli będzie ok z ładowaniem to pamiętać trzeba też że akumulatory li-ion są bardzo mało odporne na niskie temperatury. W połączeniu z małym prądem rozruchowym i niewielka pojemnością akumulatora to strzelam, że po nocnych przymrozkach auto nie odpali. Oczywiście pod uwagę trzeba wziąć też ograniczoną ilość cykli ładowania takich baterii Li-ion. Najlepsze ogniwa na rynku mają trwałość 2500 cykli czyli jak będziesz odpalał samochód 5 razy dziennie to aku wystarczy przy dobrym wietrze na około 1,5 roku. |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
Zastanawiam sie nad wsadzeniem AGMa do mojego auta - 1.0 turbo, 3 cylindry, stopien sprezania 7.8:1
![]() http://www.akumulatory24.pl/httpwwwakumula...html-p-619.html 12V 18Ah 270A ponoc 6,6kg uzupelniony... nie za mocny ? ![]() -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#175
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no może korki powyrzucać na słupie....taki silnik to odpala akumulator od kosiarki ;-) i to małej ...
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
haha, pytam bo chce dorobic mocowanie do aku i będzie wycinana podstawka na wymiar itd, wiec muszę się zdecydować na coś konkretnego i dostępnego jak trzeba będzie wymienić
![]() Co sugerujesz kontrolm - jakies 12Ah czy jeszcze mniej ? Popatrzylem nawet z ciekowości na te aku do kosiarek/traktorków i 15Ah i większe przeważnie. No chyba, że masz na myśli takie maleństwa http://allegro.pl/akumulator-zelowy-agm-do...5996250654.html ale boje się troche, że będe musiał codziennie z prostownikiem gonic ![]() -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
proponuję Ci jednak ten 18Ah do cywilnego auta - wytrzyma Ci trochę jak na światłach zostawisz albo radia nie wyłączysz.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Mam akumulator 45Ah i 330A o wymiarach 125x235mm i wysokości 225mm. Potrzebuję coś mocniejszego ale nie większych wymiarach. Może być litowo jonowy. Ma ktoś jakieś info gdzie znaleźć?
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#179
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Najmocniejszy jaki znalazłem w tych wymiarach to 65Ah i 600A. http://allegro.pl/akumulator-usa-acura-hon...6288115452.html
Czy akumulatory litowo jonowe będą mocniejsze? -------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#180
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2015 ![]() |
Co rozumiesz przez "mocniejszy"? Więcej Ah czy prąd rozruchowy?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 03:03 |