![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja musze pochwalic YUASA, aku daje rade u mnie, na 3 stronie jest fotka
co prawda nie jest mega lekki ale kreci bardzo dobrze a lekko nie ma bo w zime na alkoholu trzeba troiche pokrecic ![]() -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Sprawdziłem w katalogach, są identyczne akumulatory do Civica i Integry.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/akumulato...345-100042.html http://www.iparts.pl/auto-czesci/akumulato...900-100042.html Yuasa waży 12 kg. Moim zdaniem warto przenieść aku do bagażnika. Głównie chodzi o poprawę rozłożenia masy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
425A i 45Ah wazy 11,5
ale mozna kupic YAUSa motocyklowy który wazy koło 8kg ja mam w bagazniku aku wiec masą az tak sie nie przejmowałem za to kreci 3 litrówką jak szalony -------------------- |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 August 2012 ![]() |
Ja dla testu włożyłem najtańszy aku 40ah 340a jaki był koło domu. 130 pln, równo 9kg wagi. Kręci 4l v8 turbo jak głupi.
![]() 14 kilo lżejszy od fabrycznego rozmiaru. |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Po co Wy testujecie takie wielkie akumulatory skoro już napisaliśmy, że działają mniejsze?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Mniejsze nie koniecznie. Miałem nowego Braille a do sportu, i w bagażniku działać nie chciał. Mimo ze był niby żelowy, duży prąd rozruchu i takie. Za długie kable czy co..
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Skoro temat powrócił to może ktoś już zgłębiał - jaka jest w praktyce przewaga takiego Odyssey PC680 :
POJEMNOŚĆ: 16Ah, PRĄD ROZRUCHU CCA (A): 170 , PRĄD ROZRUCHU PHCA (PRZEZ 5S.): 520 , waży 7kg, koszt ok 700zł nad popularnym np. Yuasa: NAPIĘCIE: 12V , POJEMNOŚĆ: 18AH , PRĄD ROZRUCHU: 270A (nie wiem dla jakich to norm, ale sądzę ze też wystarczający dla 2.0 ładnie odpalającego, waży podobnie , kosztuje połowę Odyssey'a Obydwa producenci zachwalają podobnie - jako odporne na wstrząsy, montowane w dowolnej pozycji, lekkie, dobrze znoszące głębokie rozładowanie. Ale skądś ta 2x wyższa cena Odyssey'a cena wynika chyba ? i chyba nie tylko z klem samochodowych ? Czy po sezonie faktycznie taki akku motocyklowy mały do śmieci idzie i zmienić trzeba , o odyssey'ach czytałem że przez wiele lat służą, tylko czy faktycznie te motocyklowe też nie posłużą tyle ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
AndrzejSR swojego twinsparka spokojnie będziesz odpalał z takiego akumulatora motocyklowego Yuasy, możesz śmiało kupować i nie pchać się w Oddysey'a.
U mnie już niestety ale motocyklówki tanie nie dają rady ;/ -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Mniejsze nie koniecznie. Miałem nowego Braille a do sportu, i w bagażniku działać nie chciał. Mimo ze był niby żelowy, duży prąd rozruchu i takie. Za długie kable czy co.. raczej problem jest z przniesieniem masy, tak przynajmniej obstawiam, mam to samo. z bagaznika kreci slabo i nie odpala stadnardowy aku(jak jest zimno i dluzej postoi), maly z moto 21Ah, ok 300A nawet jak podlacze kablami do terminala z klemami, ktory mam w miejscu aku pod maska, kreci jak wsciekły i odpala bez problemu. jak tem maly zapinam kablami do tego aku z tylu i tak nie odpali i ledwo kreci. Waga, dwa male aku z moto o powyzszych parametrach nie waza chyba w sumie tyle co 45Ah normaly samochodowy, nie wazylem. takie mam wrazenie targajac jedno i drugie. u mnie maly aku wpada w seryje miejsc, bo maly sie zmiesci. duzy/normalny wyladawał w bagazniku wlasnie przez brak miejsca. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
to mamy Akcel 40Ah - 9kg 35 powinna być lżejsza
jakieś konkrety na coś lżejszego w normalnej cenie -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Porszak jaki dałeś przekrój przewodu głównego z tyłu na przód?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
To, że po zakupie nowy aku dobrany na styk odpala silnik, nie oznacza, że zawsze tak będzie. Bateria z czasem traci pojemność, dochodzą spadki na złączach, niska temperatura i robią się problemy. Z moich doświadczeń uważam, że taki motocyklowy nie spełni powierzonego zadania w rozsądnym okresie użytkowania.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dlatego jak sie idzie juz w bardzo maly akumulator, to trzebaby go wspomoc jakimis kondensatorami. Wtedy nie bedzie problemu, pod warunkiem, ze miedzy odpaleniami akumulator nie zostanie wyczerpany do 0.
http://www.ebay.com/itm/Car-Jump-Start-Boo...SIAAOSwUdlWeE2q -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A spotkał się ktoś z takim cudem :
http://80.53.239.242/motoshop/start.asp?WC...FJPL1lVUw%3D%3D tu podają 5,2kg (?! - coś mało chyba jak na te parametry i technologię ?) w innym miejscu znalazłem wagę aku o tym samym symbolu : 9,1kg. No to bardziej realna raczej chyba, i trochę różnica. Yuasa ma serię high performance - wśród tych motocyklowych, może coś takiego: http://www.yuasa.co.uk/batteries/motorcycl.../ytx20h-bs.html (ok 350zł ) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kazda technologia akumulatorow (czy to olowiowe, czy litowo-jonowe) ma swoj zakres pojemnosci/kg i tego sie nie przeskoczy. Mozna poprawic prad rozruchowy (zmniejszyc rezystancje wewnetrzna), ale zwiekszenie pojemnosci wiaze sie z wieksza waga.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No Panowie. Ja zakładam mały aku i wymieniam co wiosnę na nowy. Dodatkowo staram się kiedy tylko się da kiedy jest silnik zimny odpalać przy pomocy innego.
Co do koksu jaki prezentuje mały aku to każdy z Was zdziwiłby się jak ładnie rozrusznikiem wyjechałem z grząskiego pola i wjechałem na lawetę. Ja byłem w szoku, że on nadal żwawo kręcił i żył. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
MadeInPoland jaki CR masz w Xsarze?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Grzesiekk, posłucham Cię znów
![]() Te motocyklowe to ciekawostka, zalewa się samemu elektrolitem, więc odpada ryzyko że jakiś stary się trafi w zakupie. Też myślę zwykłym starym akumulatorem z zewnątrz( gdy będzie możliwość) odpalać, przy serwisie itd., dodatkowo podładowywać gdy nie używany często. Co do tego ostatniego, to te akumulatory AGM/Żelowe potrzebują specjalnego prostownika - jeśli dobrze zrozumiałem, to ma on nie pozwolić przekroczyć 15V przy ładowaniu. Mam jakiś ruski stary , do zwykłych akku jest ok, ale mierzyłem i przekracza te 15V przy ładowaniu. I ten do AGM ma tryby oddzielne - na podtrzymanie, czy na ładowanie głęboko rozładowanego. Może nie dla każdego jak ktoś już ma taki prostownik , ale też trzeba liczyć ten wydatek dodatkowo. Chyba taki Yato 8301 będzie ok?: http://yato.com/program-profesjonalnych-prostownikow-yato/ wygląda na jeden z tańszych z tych do żelowych i AGM (135zł) , a i większy akumulator w razie czego podładuje i podtrzyma. Chyba że ma ktoś z Was jakąś tańszą alternatywę? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Grzesiekk, posłucham Cię znów ![]() Te motocyklowe to ciekawostka, zalewa się samemu elektrolitem, więc odpada ryzyko że jakiś stary się trafi w zakupie. Też myślę zwykłym starym akumulatorem z zewnątrz( gdy będzie możliwość) odpalać, przy serwisie itd., dodatkowo podładowywać gdy nie używany często. Co do tego ostatniego, to te akumulatory AGM/Żelowe potrzebują specjalnego prostownika - jeśli dobrze zrozumiałem, to ma on nie pozwolić przekroczyć 15V przy ładowaniu. Mam jakiś ruski stary , do zwykłych akku jest ok, ale mierzyłem i przekracza te 15V przy ładowaniu. I ten do AGM ma tryby oddzielne - na podtrzymanie, czy na ładowanie głęboko rozładowanego. Może nie dla każdego jak ktoś już ma taki prostownik , ale też trzeba liczyć ten wydatek dodatkowo. Chyba taki Yato 8301 będzie ok?: http://yato.com/program-profesjonalnych-prostownikow-yato/ wygląda na jeden z tańszych z tych do żelowych i AGM (135zł) , a i większy akumulator w razie czego podładuje i podtrzyma. Chyba że ma ktoś z Was jakąś tańszą alternatywę? Jak juz chcesz kupic taki 6.3kg,to matizowy 35Ah wazy chyba 8 z hakiem. Kosztuje 130-140zl. Albo isc w hardcore 3-4kg, albo w 8kg od matiza. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Matizowy ma tą wadę że ma elektrolit co w nim chlupocze, opary się tworzą, AGM nie ma takich wad, nawet na BK na większości imprez nie czepia się nikt za AGM w aucie bez dodatkowej obudowy i wentylacji na zewnątrz więc trzeba i takie aspekt brać pod uwagę.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 06:05 |