Shoutbox 0 nowych PW 


16 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> akumulator do sportu
cowboy
post Thu, 25 Feb 2016 - 13:24
Post #101


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja musze pochwalic YUASA, aku daje rade u mnie, na 3 stronie jest fotka
co prawda nie jest mega lekki ale kreci bardzo dobrze a lekko nie ma bo w zime na alkoholu trzeba troiche pokrecic wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Feb 2016 - 13:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tommo
post Thu, 25 Feb 2016 - 13:48
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Sprawdziłem w katalogach, są identyczne akumulatory do Civica i Integry.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/akumulato...345-100042.html
http://www.iparts.pl/auto-czesci/akumulato...900-100042.html

Yuasa waży 12 kg.

Moim zdaniem warto przenieść aku do bagażnika. Głównie chodzi o poprawę rozłożenia masy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 25 Feb 2016 - 14:38
Post #103


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





425A i 45Ah wazy 11,5
ale mozna kupic YAUSa motocyklowy który wazy koło 8kg
ja mam w bagazniku aku wiec masą az tak sie nie przejmowałem
za to kreci 3 litrówką jak szalony


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Thu, 25 Feb 2016 - 15:53
Post #104


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





Ja dla testu włożyłem najtańszy aku 40ah 340a jaki był koło domu. 130 pln, równo 9kg wagi. Kręci 4l v8 turbo jak głupi.



14 kilo lżejszy od fabrycznego rozmiaru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 25 Feb 2016 - 16:11
Post #105


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Po co Wy testujecie takie wielkie akumulatory skoro już napisaliśmy, że działają mniejsze?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Thu, 25 Feb 2016 - 18:03
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Mniejsze nie koniecznie. Miałem nowego Braille a do sportu, i w bagażniku działać nie chciał. Mimo ze był niby żelowy, duży prąd rozruchu i takie. Za długie kable czy co..


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 25 Feb 2016 - 18:19
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Skoro temat powrócił to może ktoś już zgłębiał - jaka jest w praktyce przewaga takiego Odyssey PC680 :

POJEMNOŚĆ: 16Ah, PRĄD ROZRUCHU CCA (A): 170 , PRĄD ROZRUCHU PHCA (PRZEZ 5S.): 520 , waży 7kg, koszt ok 700zł

nad popularnym np. Yuasa:

NAPIĘCIE: 12V , POJEMNOŚĆ: 18AH , PRĄD ROZRUCHU: 270A (nie wiem dla jakich to norm, ale sądzę ze też wystarczający dla 2.0 ładnie odpalającego, waży podobnie , kosztuje połowę Odyssey'a

Obydwa producenci zachwalają podobnie - jako odporne na wstrząsy, montowane w dowolnej pozycji, lekkie, dobrze znoszące głębokie rozładowanie. Ale skądś ta 2x wyższa cena Odyssey'a cena wynika chyba ? i chyba nie tylko z klem samochodowych ?
Czy po sezonie faktycznie taki akku motocyklowy mały do śmieci idzie i zmienić trzeba , o odyssey'ach czytałem że przez wiele lat służą, tylko czy faktycznie te motocyklowe też nie posłużą tyle ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Thu, 25 Feb 2016 - 18:57
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





AndrzejSR swojego twinsparka spokojnie będziesz odpalał z takiego akumulatora motocyklowego Yuasy, możesz śmiało kupować i nie pchać się w Oddysey'a.

U mnie już niestety ale motocyklówki tanie nie dają rady ;/


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 25 Feb 2016 - 21:25
Post #109


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(CELICA FAN @ Thu, 25 Feb 2016 - 18:03) *
Mniejsze nie koniecznie. Miałem nowego Braille a do sportu, i w bagażniku działać nie chciał. Mimo ze był niby żelowy, duży prąd rozruchu i takie. Za długie kable czy co..

raczej problem jest z przniesieniem masy, tak przynajmniej obstawiam, mam to samo. z bagaznika kreci slabo i nie odpala stadnardowy aku(jak jest zimno i dluzej postoi), maly z moto 21Ah, ok 300A nawet jak podlacze kablami do terminala z klemami, ktory mam w miejscu aku pod maska, kreci jak wsciekły i odpala bez problemu. jak tem maly zapinam kablami do tego aku z tylu i tak nie odpali i ledwo kreci.
Waga, dwa male aku z moto o powyzszych parametrach nie waza chyba w sumie tyle co 45Ah normaly samochodowy, nie wazylem. takie mam wrazenie targajac jedno i drugie.
u mnie maly aku wpada w seryje miejsc, bo maly sie zmiesci. duzy/normalny wyladawał w bagazniku wlasnie przez brak miejsca.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Fri, 26 Feb 2016 - 08:48
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





to mamy Akcel 40Ah - 9kg 35 powinna być lżejsza
jakieś konkrety na coś lżejszego w normalnej cenie







--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 26 Feb 2016 - 08:54
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Porszak jaki dałeś przekrój przewodu głównego z tyłu na przód?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 26 Feb 2016 - 09:58
Post #112


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





To, że po zakupie nowy aku dobrany na styk odpala silnik, nie oznacza, że zawsze tak będzie. Bateria z czasem traci pojemność, dochodzą spadki na złączach, niska temperatura i robią się problemy. Z moich doświadczeń uważam, że taki motocyklowy nie spełni powierzonego zadania w rozsądnym okresie użytkowania.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 26 Feb 2016 - 10:10
Post #113


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Dlatego jak sie idzie juz w bardzo maly akumulator, to trzebaby go wspomoc jakimis kondensatorami. Wtedy nie bedzie problemu, pod warunkiem, ze miedzy odpaleniami akumulator nie zostanie wyczerpany do 0.

http://www.ebay.com/itm/Car-Jump-Start-Boo...SIAAOSwUdlWeE2q


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 26 Feb 2016 - 10:31
Post #114


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





A spotkał się ktoś z takim cudem :

http://80.53.239.242/motoshop/start.asp?WC...FJPL1lVUw%3D%3D

tu podają 5,2kg (?! - coś mało chyba jak na te parametry i technologię ?)
w innym miejscu znalazłem wagę aku o tym samym symbolu : 9,1kg. No to bardziej realna raczej chyba, i trochę różnica.

Yuasa ma serię high performance - wśród tych motocyklowych, może coś takiego:
http://www.yuasa.co.uk/batteries/motorcycl.../ytx20h-bs.html
(ok 350zł )


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 26 Feb 2016 - 10:50
Post #115


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Kazda technologia akumulatorow (czy to olowiowe, czy litowo-jonowe) ma swoj zakres pojemnosci/kg i tego sie nie przeskoczy. Mozna poprawic prad rozruchowy (zmniejszyc rezystancje wewnetrzna), ale zwiekszenie pojemnosci wiaze sie z wieksza waga.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 26 Feb 2016 - 11:27
Post #116


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





No Panowie. Ja zakładam mały aku i wymieniam co wiosnę na nowy. Dodatkowo staram się kiedy tylko się da kiedy jest silnik zimny odpalać przy pomocy innego.
Co do koksu jaki prezentuje mały aku to każdy z Was zdziwiłby się jak ładnie rozrusznikiem wyjechałem z grząskiego pola i wjechałem na lawetę. Ja byłem w szoku, że on nadal żwawo kręcił i żył.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 26 Feb 2016 - 12:24
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





MadeInPoland jaki CR masz w Xsarze?


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 26 Feb 2016 - 19:07
Post #118


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Grzesiekk, posłucham Cię znów smile.gif i stanie na motocyklowym ale z tych mocniejszych (18,9Ah, 310A, 6.3kg - to i tak 7kg mniej niż ten co mam teraz a ku schyłkowi już zmierza) . Po cichu liczę na więcej niż rok używania, zobaczymy.
Te motocyklowe to ciekawostka, zalewa się samemu elektrolitem, więc odpada ryzyko że jakiś stary się trafi w zakupie.

Też myślę zwykłym starym akumulatorem z zewnątrz( gdy będzie możliwość) odpalać, przy serwisie itd., dodatkowo podładowywać gdy nie używany często.
Co do tego ostatniego, to te akumulatory AGM/Żelowe potrzebują specjalnego prostownika - jeśli dobrze zrozumiałem, to ma on nie pozwolić przekroczyć 15V przy ładowaniu. Mam jakiś ruski stary , do zwykłych akku jest ok, ale mierzyłem i przekracza te 15V przy ładowaniu. I ten do AGM ma tryby oddzielne - na podtrzymanie, czy na ładowanie głęboko rozładowanego. Może nie dla każdego jak ktoś już ma taki prostownik , ale też trzeba liczyć ten wydatek dodatkowo.
Chyba taki Yato 8301 będzie ok?:
http://yato.com/program-profesjonalnych-prostownikow-yato/
wygląda na jeden z tańszych z tych do żelowych i AGM (135zł) , a i większy akumulator w razie czego podładuje i podtrzyma.
Chyba że ma ktoś z Was jakąś tańszą alternatywę?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 26 Feb 2016 - 19:17
Post #119


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 26 Feb 2016 - 19:07) *
Grzesiekk, posłucham Cię znów smile.gif i stanie na motocyklowym ale z tych mocniejszych (18,9Ah, 310A, 6.3kg - to i tak 7kg mniej niż ten co mam teraz a ku schyłkowi już zmierza) . Po cichu liczę na więcej niż rok używania, zobaczymy.
Te motocyklowe to ciekawostka, zalewa się samemu elektrolitem, więc odpada ryzyko że jakiś stary się trafi w zakupie.

Też myślę zwykłym starym akumulatorem z zewnątrz( gdy będzie możliwość) odpalać, przy serwisie itd., dodatkowo podładowywać gdy nie używany często.
Co do tego ostatniego, to te akumulatory AGM/Żelowe potrzebują specjalnego prostownika - jeśli dobrze zrozumiałem, to ma on nie pozwolić przekroczyć 15V przy ładowaniu. Mam jakiś ruski stary , do zwykłych akku jest ok, ale mierzyłem i przekracza te 15V przy ładowaniu. I ten do AGM ma tryby oddzielne - na podtrzymanie, czy na ładowanie głęboko rozładowanego. Może nie dla każdego jak ktoś już ma taki prostownik , ale też trzeba liczyć ten wydatek dodatkowo.
Chyba taki Yato 8301 będzie ok?:
http://yato.com/program-profesjonalnych-prostownikow-yato/
wygląda na jeden z tańszych z tych do żelowych i AGM (135zł) , a i większy akumulator w razie czego podładuje i podtrzyma.
Chyba że ma ktoś z Was jakąś tańszą alternatywę?


Jak juz chcesz kupic taki 6.3kg,to matizowy 35Ah wazy chyba 8 z hakiem. Kosztuje 130-140zl. Albo isc w hardcore 3-4kg, albo w 8kg od matiza.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 26 Feb 2016 - 19:44
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Matizowy ma tą wadę że ma elektrolit co w nim chlupocze, opary się tworzą, AGM nie ma takich wad, nawet na BK na większości imprez nie czepia się nikt za AGM w aucie bez dodatkowej obudowy i wentylacji na zewnątrz więc trzeba i takie aspekt brać pod uwagę.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 06:05