![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Dlatego pytam o loga dla kolektora, robiłeś go?
Jeśli się przełącza w okolicach tych samych obrotów, co przymyka przepustnica, to może być powiązane. -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
a pamietasz moze w ktorej grupie sa logi dla kolektora? to zrobie. Poszedlem przed chwila do samochodu, bo rano wyczailem w ktoryms temacie schematy podcisnienia i znalazlem jeszcze jedno miejsce ktore moze miec jakis niewielki wplyw na calosc. Miedzy przeplywką a przepustnicą jeszcze w części plastykowej, uchodzą/wchodzą dwa wężeyki podciśnienia. Klej na łączeniu ich z tym plastykiem jest sparciały i sie cale ruszaja. Pewnie coś tam miedzy sciankami maja prawo przepuszczac.... ale nie sadze zeby tyle, aby byla taka roznica.
I sprawdzilem jeszcze jedną rzecz. Odpalilem silnik, dalem mu 5 min pochodzic, wsiadlem, pojechalem kawalek. Jak silnik nie jest dogrzany to jest zupelnie inna reakcja na gaz. Gdy temp wsazywala ok 70 stopni (wiem ze tak sie nie robi, ale musialem sprawdzic), depnąłem mu do końca ii... przyspieszal jak po***y... yyyy w sensie duzo lepiej niż 5 min pozniej po osiągnięciu 90 stopni, wlasnie szczegolnie w zakresie 3000-5000rpm. Jak się dogrzal to mam wrazenie ze momentami jest jakies takie niewielkie wachnięcie momentu obrotowego gdzies w okolicach 3500rppm. Tak sobie mysle, ze moze dopoki czesci plastykowe/gumki sa zimne, twarde, to w miejscach nieszczelnosci trzymaja cisniene, a po rozgrzaniu miękną i zaczynają popuszczac.... tylko jeszcze nie bardzo wiem co wnosi mi ten moj wywód.....? ![]() EDIT: różnica między chlodnym dniem z zimnym silnikiem,, a gorącym silnikiem w cieply dzien w 0-100 to mniej wiecej >0,5 sekundy... a to już jest przepasc. WTF? |
|
|
![]()
Post
#363
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/090-098.html
095 lub 097 ostatnia grupa ON/OFF fajnie, że też tak grzebiesz i szukasz...niedługo ten silnik będzie tak ogarnięty jak 2.7TT ![]() -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#364
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
patrząc na moj samochod nie jestem pewien czy cala ta nagonka na silnik vaga 4.2 jest zasadna.... bo moj najpewniej na zwyklej hamowni wyplułby ze 300 KM. Natomiast na drogowej, podejrzewam ze w granicach 350. Zbiera sie w chlodny wieczor lepiej niz producent to obiecuje. Na potwierdzenie powiem tylko ze focus rs zebral baty z rolki i ze startu wielokrotnie, w chlodny wieczor. A w poludnie , po staniu w korku, to ja bym dostał srogie lanie. Termika tego silnika to jakis dramat. Musze obadac temat dolotu, bo chyba warto by bylo zainwestowac w coś co doprowadzi trochę chłodu.... narazie doczytalem o carbonio, ale opini uzytkownikow w s4 b6 nie ma. Jest natomiast mnóstwo pianobijców, którzy mieli pomontowane w innych silnikach (być moze w takich w ktory h temat temp nie byl az tak istotny). W stanach mało która eska ma seryjny... a chlopaki tam wiedza co robią. Napisalem do JHM, zobaczymy czy mi cos powiedzą ciekawego w tym temacie. Poza tym mocno rozwazam sprzeglo z flajłiiiilem od nich , bo urywa dosc sporo 0,xx sek.
Postaram sie na poczatku tygodnia zrobic logi 095 097. WIELKIE dzięki za pomoc ![]() |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#365
|
![]() |
a pamietasz moze w ktorej grupie sa logi dla kolektora? to zrobie. Poszedlem przed chwila do samochodu, bo rano wyczailem w ktoryms temacie schematy podcisnienia i znalazlem jeszcze jedno miejsce ktore moze miec jakis niewielki wplyw na calosc. Miedzy przeplywką a przepustnicą jeszcze w części plastykowej, uchodzą/wchodzą dwa wężeyki podciśnienia. Klej na łączeniu ich z tym plastykiem jest sparciały i sie cale ruszaja. Pewnie coś tam miedzy sciankami maja prawo przepuszczac.... ale nie sadze zeby tyle, aby byla taka roznica. I sprawdzilem jeszcze jedną rzecz. Odpalilem silnik, dalem mu 5 min pochodzic, wsiadlem, pojechalem kawalek. Jak silnik nie jest dogrzany to jest zupelnie inna reakcja na gaz. Gdy temp wsazywala ok 70 stopni (wiem ze tak sie nie robi, ale musialem sprawdzic), depnąłem mu do końca ii... przyspieszal jak po***y... yyyy w sensie duzo lepiej niż 5 min pozniej po osiągnięciu 90 stopni, wlasnie szczegolnie w zakresie 3000-5000rpm. Jak się dogrzal to mam wrazenie ze momentami jest jakies takie niewielkie wachnięcie momentu obrotowego gdzies w okolicach 3500rppm. Tak sobie mysle, ze moze dopoki czesci plastykowe/gumki sa zimne, twarde, to w miejscach nieszczelnosci trzymaja cisniene, a po rozgrzaniu miękną i zaczynają popuszczac.... tylko jeszcze nie bardzo wiem co wnosi mi ten moj wywód.....? ![]() EDIT: różnica między chlodnym dniem z zimnym silnikiem,, a gorącym silnikiem w cieply dzien w 0-100 to mniej wiecej >0,5 sekundy... a to już jest przepasc. WTF? U mnie występował ten sam problem auto a4 3.0 benzyna , raz nawet uszkodzeniu uległ czujnik temp i wtedy to już wogóle auto było petarda oczywiscie nie cały czas tylko chwilami. Wymieniłem cewki i świece oraz czujnik nic sie nie poprawiło nadal auto jest mocne tylko gdy zimne , nie występuje już nawet chwilowe "włączenie" mocy |
|
|
![]()
Post
#366
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
wymieniłem gruszkę podcisnienia. Jeszcze nie wiem jak na cieplym powietrzu, ale w obecnych temperaturach dół wrócił prawie natychmiast po wyjechaniu z garazu
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#367
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
po kilku dniach jazdy moge powiedziec, ze roznica na zimnym i cieplym silniku dalej jest, ale duuuzo mniejsza. Samochod na cieplym, ale nie mocno rozgrzanym silniku idzie zaj****e od 2000rpm, po rozgrzaniu od 2800-3000rpm.(przed zmiana od 5000rpm). Nie zmienia to faktu ze bidy nie ma i tak miedzy 1000-2800 . Powalcze jeszcze z tymi wężykami od podcśnienia, bo mam pewną teorię. PS. Wymiana tego zaworu sprawila ze kolektor dziala prawidlowo.
Natomiast mam prosbę - ktos w jakimś temacie dawno temu opisywal jakąś tam możliwość wyczysczenia "czegoś" co moze byc odpowiedzialne za zwiekszone znikanie oleumu. Moglibyscie przyomniec co, albo podeslac link?, bo - szczerze - zgubilem ten link, a nie mam sily przekopywac sie znow przez cale forum... ![]() |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#368
|
![]() |
A stosował ktoś może dodatek do płynu chłodzącego Millers??
|
|
|
![]()
Post
#369
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 April 2012 ![]() |
witam
może z Was się ktoś orientuje o co biega w b6 BBK blad P0020?? (Camshaft Position Actuator Circuit Bank 2 Malfunction) na "żywo" s4 nie jedzie prawie wogole do 4000 obrotów. powyżej jakotako... autko mam od niedawna a juz spedza mi sen z powiek jak i wizja wyciągania silnika ![]() wie ktoś jak toto ugryźć?? dzieki za pompc pozd |
|
|
![]()
Post
#370
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
czujnik polozenia walu? czy moze lancuch się "wyciągnął" poprzez te znamienite tensionery?
![]() ps. nie dam w tej chwili złego slowa powiedziec na s4. Tak jak pisalem wyzej - u mnie temat gorszego dolu, rozwiazal zawor podcisnienia. Co do temperatury, to bardzo duzo daje zmiana uszczelek pod kolektorem na JHM - działają na zasadzie peltiera, powodując znacznie mniejsze rozgrzewanie sie kolektora od głowic. Nie musze pisac jaki to ma dawac efekt. Przyjedzie to do mnie razem ze sprzeglem na przelomie maja/czerwca ![]() Z ciekawostek - m3 e46 zebralo kilkukrotnie sromotne baty. Jak bedzie lajtfajłiiil z dociskiem od rs4 od JHM z tymi uszczelkami to powinno juz rwac dupe jak na S4 ![]() pozdro |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 April 2012 ![]() |
na gutmannie wylazlo "silownik walka rozrzadu bank 2"
KTS rzekl: "nastawnik walka rozrzadu, zwarcie do plusa" :/ bank 2-- strona pasażera?? |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#372
|
![]() |
Czyli możesz spróbować wymienić czujnik strona pasazera tył silnika, rozebrać kolektor i wyciągnąc plastikowy wałek by ocenić stan zużycia ogólnie po większym przebiegu wymieniłbym wałek i gruszki podcisnienia.
|
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 April 2012 ![]() |
a moze wiesz (wiecie) ktory to czujnik?? widzialem tam dwa.... ew moze jakies numerki OEM moze ktos by mial??
dzieki i pozd |
|
|
![]()
Post
#374
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 April 2012 ![]() |
problem rozwiązany. okazał się nim zwęglony kabel od nastawnika walka.... "zwarcie do plusa" :/ leżał sobie na kacie.
ale coby milo nie było, to się następny pojawił ![]() migająca kontrolka silnika, która potem się zapala na stale. błąd to coś takiego jak problem ze spalaniem?? na cylindrze 1 2 4 6 7. czyżby tyle cewek na raz padło by zapłony wypadały???? świece nowe. dodam, ze stało się to po tankowaniu vervy na orlenie. po skasowaniu błędu i zalaniu v-powera znów to samo, ale przy ok 5500 rpm. no i autko jeździ całkiem normalnie. ehh pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#375
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
Mam to samo w s8 avp 2001. Wypadanie zapłonow na wszystkich cylindrach. Ja wymieniłem swiece 2 razy.Przepływomierz nowy 15 tysiecy km. Cewki sa nowe raczej w ciagu 15 tysiecy nie padly wszystkie.Sondy tez wymienione. Zadnych innych błedow nie zgłasza. Dla pewnosci sprawdzona szczelnosc wtryskiwaczy(wymienione gumki) i tez dobrze. Jutro beda sprawdzac mi sam komputer.
|
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#376
|
![]() |
Uszczelki pod deklami?
|
|
|
![]()
Post
#377
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Witamy w klubie BBK
![]() Najpierw cewki do wymiany. Potem pomyslimy co dalej. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Może nieszczelności w dolocie:niedokręcony kolektor lub niedopasowany po ściągnięciu albo uszczelka kolektora puszcza? Żadnych błędów poza błędami zapłonów nie ma?
-------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#379
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 April 2012 ![]() |
cześć
![]() no i chyba problem znaleziony. szkoda tylko, ze silnik trza było wyciągać ![]() zaczęło się od wypadających zapłonów. następnie samochodu nie dało się odpalić. wyskakiwały błędy czujnika walu i czujników walków rozrządu. ale po kasacji odpalał i śmigał... aż do rana. i tak w koło macieju. diagnoza: rozrząd świruje. ale ostatecznie to nie to. chodziło dokładnie o walnięta dwumase. a dokładnie o pierścień (nie wiem jak to fachowo się nazywa) który zczytuje czujnik walu. latał sobie w te i we wte... czujnik walu też ładnie obszlifowało ![]() teraz ino czekać tydzień na koło zamachowe. i mieć nadzieje, ze to wszystko rozwiąże ![]() pozdrawiam |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#380
|
![]() |
To zdejmij odrazu pare kg z koła zamachowageo
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 17:44 |