Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: W poszukiwaniu serii w S4 4.2 V8 ;)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Surveyor
Postanowiłem przenieść temat tam gdzie powinien być:


CYTAT(Surveyor @ Thu, 18 Feb 2010 - 09:51) *
Witam serdecznie.
Krótko przedstawię pacjenta: S4 B7 Avant, prod. 2005r., przebieg obecny 90kkm. Jeżdżę nim od 5 mies, połknął w tym czasie 12kkm (90% w trasie).
Naczytałem się tu u Was sporo złego o tym silniku. Mój przypadek potwierdza nietrzymanie serii: na hamowni w "Kreatorze" wyszło 304km i 387Nm.
Auto jest ucieleśnieniem moich marzeń, nie zamierzam go sprzedawać, chcę nim się w pełni delektować, więc wypada coś zrobić, żeby mój pupil wyzdrowiał.
Do tego od ok. 1-1,5roku coś klekocze/zgrzyta przy odpalaniu-diagnoza wstępna:" przyspieszacz wałka rozrządu", ponoć odpływa stamtąd olej po postoju, bo wyłamane mogą być łopatki i stąd klekocze przez kilka sekund po odpaleniu. Nie znam się dokładnie na tym. Przez 5 mies. mojego użytkowania problem zauważalnie się nie powiększył.
Sporo też dolewam oleju: 0.5l-1.2l/1kkm (zależnie od trybu jazdy), podczas gdy normy AUDI,które znalazłem mówią o max. 0.5l(książka użytkowania) lub 0.8l(Enzold)/1kkm niezależnie od poj. silnika huh.gif
Dodam, że spalanie jest wg mnie w normie: miasto Wawa 13-16l, w korkach 18-24l, ciężki but 17-22l, trasa: 100-130km/h 10-12l, powyżej 130km/h i cięższym bucie 12-14l, średnie: 13-15l.
W związku z powyższym mam do Was kilka pytań:
Gdzie w stolicy ewentualnie na podkarpaciu, małopolsce lub lubelskiem mogę oddać auto do zdiagnozowania i usunięcia w/w usterek bez obaw, że coś może pójść nie tak i przy okazji nie wydając na to foruny.
W szczególności zależy mi na:
1.Dokładnym oczyszczeniu kanałów i zastosowaniu jakiegoś skutecznego rozwiązania typu "odma zewn" czy coś takiego, które zapobiegnie gromadzeniu się tego syfu.
2. Wymianie "przyspieszacza wałka", jeśli to o niego chodzi.
3. Ewentualnym usunięciu przyczyny sporego zużycia oleju (pewnie będą uszczelniacze zaworów).
4. Diagnostyce systemu i usunięciu drobnych problemów z elektryką m.in.: zaświeca się airbag pasażera, nie działają spryskiwacze lamp, wisza się czujnik parkowania
Co sami uważacie o tym wszystkim? Co tu robić? Zastanawiam się też nad delikatnym softem oraz drobnymi poprawkami typu filtry. itp, które po "wyleczeniu" auta dodadzą mu jeszcze kilka procent mocy i momentu.

Będę naprawdę wdzięczny za wszelkie porady, podkreślam, że nie znam się na szczegółach, nie chcę pisać głupot i być za nie banowany. Samochód eksploatuje na codzień, czasem trochę poszaleję, nie staruję w żadnych zlotach i konkurencjach ale chętnie zacznę biggrin.gif Natomiast chętnie podzielę się wszelką wiedzą na temat tego modelu i tego co uda się w nim już naprawić/stuningować, postaram się o jak najwięcej info i zdjęć. Nie mam też nic przeciw, jeśli moje auto będzie robił ktoś z forum, aby szczegółowo tutaj wszystko opisał. Dlatego m.in. wybrałem ten temat, jeśli chcecie można go przenieść.

Z góry dzięki. Pozdrawiam.



CYTAT(-Maciek- @ Thu, 18 Feb 2010 - 10:31) *
ZTCW w S4 B7 nie ma FSI, więc ten problem Ciebie nie dotyczy.

Pozdrawiam



CYTAT(rennen @ Thu, 18 Feb 2010 - 15:45) *
S4 B7 ma ten sam silnik co S4 B6 - nie ma tam FSI. A co do koni to nie jestem pewien czy będzie tak prosto - legenda głosi, że te silniki "tak mają" i nie jest to spowodowane żadną awarią czy kłopotami - po prostu tyle mają mocy w serii i tyle.



CYTAT(Surveyor @ Thu, 18 Feb 2010 - 21:53) *
No to trochę namieszałem. Zasugerowałem się błędnie, że szlam w FSI powoduje ubytek mocy w S4 B6 i B7. Sorki tongue.gif To jeden temat mamy z głowy. A co sądzicie o zużyciu oleju? Jest za wysokie? No i u kogo robić, na forum przewijają się Sportmile, VTG, Compsport, w rodzinnych stronach działa też SID ale z tego co znalazłem wszyscy lubią dłubać w 2.7l. Nie wiem czy ktoś by miał ochotę podłubać przy 4.2 biggrin.gif


Pozdrawiam.
lagadula
Z tego co zdążyłem nauczyć sie na audizine, a tam jest kopalnia wiedzy o S4 B6 / B7

1. Klekotanie - każdy ma ten kłopot a rozwiązania nie ma (podobno). AUDI mówi że tak ma być. Pewne osoby w USA wymieniały i ten felerny fazator i nawet napinacze rozrządu. Nie było poprawy. Jesli chcesz, to fazator kosztuje ok 500 PLN - możesz spróbowac. Jednak nie ma informacji o jakiejkolwiek awarii silnika spowodowanej klekotaniem. Doraźnym rozwiązaniem jest wymiana oleju, ale pomaga to na krótko.
2. Mody - w USA albo robią remap + wydech + wkladka "sportowa" powietrza K&N i maja lepsze samopoczucie, lub montują kompresor za nascie tysiecy naszych PLNów.
prnit
W temacie tego dzwieku przy zapalaniu auta to jest to raczej normalne, na Audizine zrobili sonde wsród użytkowników S4B6/B7 i 90% ma tą usterkę, niektórzy piszą zeby naprawiać bo moze to prowadzić do wiekszych uszkodzeń ale według np. ASO Audi jest to jak najbardziej normalne i nie należy się tym przejmować, ja się już przyzwyczaiłem.

W temacie spalania oleju podawane przez fabryke to do 1l/1000km, niestety jest to duzo ale chyba tutaj dużo do poprawienia nie masz, trzeba się przyzwyczaić i już, popatrz też na kanale na wycieki które mogą to powodować, ja miałem problem z miską olejową którą delikatnie uciekał olej, naprawiłem temat i dolewki są bardzo rzadkie.

Kolejna sprawa to moc, niestety ale te autka tak mają-standardowo od 300 do 330 i nie więcej w serii, rozwiązaniem jest ściągnąc troche gratów z USA, niestety nie jest to taka tania zabawa ale wyniki są i można osiągnąc pod 360KM, wydech, kolektor, chip. Najlepiej opisywaną firmą jest www.jhmotorsports.com, wejdz sobie na ich stronkę i wszystko znajdziesz. Dla ciekawostki napiszę że właściciel tej firmy powsadzał wszystkie zabawki produkowane przez nich do 4,2V8 i zrobił wysoką 12 na 1/4 mili czym potwierdził informacje ze te rzeczy dają rzeczywisty dobry przyrost mocy i auto jezdzi podobnie nawet z RS4.

Ja bym się nie bawił w tuningowanie auta w naszym kraju jesli są sprawdzone rozwiązania, można jednak u nas zrobić wydech i np. popróbować coś z chipem, podobno jakieś tam doświadczenie ma firma Unitronic z Piaseczna, można też uderzyć do VTG. Przy dobrze wykonanym wydechu,chipie i strojeniu tego na hamowni pewnie możesz uzyskać do 5-10%.

Według mnie najlepszą ale niestety najdroższa opcją jest instalacja kompresora, niestety opcja droga chociaż można na niej uzyskać pod 460-500KM. Koszt kompletnej instalacji to 8500USD, do tego trzeba pewnie liczyć zrobienie wydechu i sprzęgła na początek.
Ja u siebie założyłem system NX, strzały +35/+50/+75 nie uszkodziły silnika i wszystko działa jak należy, koszt instalacji z kocykiem (u nas w kraju to MUS) to ok 4500,-zł ale system działa jak należy i w momencie jak brakuje mocy przy wyścigach z mocniejszymi autkami pomaga wink.gif

Najwięcej informacji na temat tych autek znajdziesz tutaj:http://www.audizine.com/forum/forumdisplay.php?46-B6-B7-S4-RS4
pozdrawiam
Surveyor
Kurcze to zabiliście mi ćwieka z tym klekotem. Nie jest to przyjemny dźwięk i myślałem, że da się go pozbyć.
Prnit skoro u Ciebie podobnie się dzieje, może byśmy się jakoś spyknęli, chciałbym porównać te dźwięki i ogólnie pogadać i poradzić się się jeśli nie masz nic przeciw.
W sumie mam mechanika, który mi to wstępnie zdiagnozował w Sandomierzu, robił wiele VAG-ów, nie robi tuningu tylko remonty, ma b.dobrą opinie ale tego 4.2l jeszcze nie robił. Cena tego przyspieszacza/fazatora w ASO to coś ok 1700PLN ale jeśli Lagadula mówi, że za 500PLN się znajdzie, to byłbym w stanie zaryzykować. Cały rozrząd jest od strony kabiny więc trzeba wyciągać silnik.Szkoda, że jednak nikt z forum nie chce tego obejrzeć. Popróbuje też na PW, może jednak się uda smile.gif
Zużycie oleju zaakceptuję jeśli okaże się, że kompresja i diagnostyka będzie ok. Wycieków jak narazie nie znalazłem, pod spodem jest wszystko ok.
Ogólnie wygląda na to, że nie jest tak źle z moim egzemplarzem, bo źle jest z wszystkimi tongue.gif Straciłem trochę szacunku do Audi, przez to wszystko ale nie widzę innej alternatywy jak moje S4 4.2 V8 no chyba, że RS6 V10 za parę lat cool.gif

Jeśli chodzi o tuning, to na początek obowiązkowo wymienię przepływki paliwa i powietrza, bo najwyższy czas. Rozglądałem się też za chipami. Spośród deklarowanych do tego modelu nieźle wygląda ten:

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Audi...4pk.html#header

32KM i 43Nm ciekawe ile w tym prawdy smile.gif i cholernie daleko, najbliżej do Belgii biggrin.gif w opiniach użytkowników znalazłem S4 B7 ale niewiele zrozumiałem, to chyba po Holendersku

a w PL np. ten:

http://www.44tuning.pl/audi/chip-tuning-au...4.2-344-km.html

21KM i 27Nm na forum o nich niewiele ale obiecująco brzmi i sporo opinii.

Po tych zabiegach powinna przynajmniej być seria laugh.gif

A przy okazji zapytam: można strzelać NX od 0km/h czy musisz już mieć jakąś v?

No i może za jakiś czas pomyślimy o tym kompresorze ale napewno nie chcę być pierwszy w PL biggrin.gif Trochę mnie przeraża ten świst ale w sumie coś w tym jest:

http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY

PS dzięki Wam za porady
Pozdrawiam
Pablo vel 2hot
CYTAT(Surveyor @ Sat, 20 Feb 2010 - 20:14) *
Kurcze to zabiliście mi ćwieka z tym klekotem. Nie jest to przyjemny dźwięk i myślałem, że da się go pozbyć.
Prnit skoro u Ciebie podobnie się dzieje, może byśmy się jakoś spyknęli, chciałbym porównać te dźwięki i ogólnie pogadać i poradzić się się jeśli nie masz nic przeciw.
W sumie mam mechanika, który mi to wstępnie zdiagnozował w Sandomierzu, robił wiele VAG-ów, nie robi tuningu tylko remonty, ma b.dobrą opinie ale tego 4.2l jeszcze nie robił. Cena tego przyspieszacza/fazatora w ASO to coś ok 1700PLN ale jeśli Lagadula mówi, że za 500PLN się znajdzie, to byłbym w stanie zaryzykować. Cały rozrząd jest od strony kabiny więc trzeba wyciągać silnik.Szkoda, że jednak nikt z forum nie chce tego obejrzeć. Popróbuje też na PW, może jednak się uda smile.gif
Zużycie oleju zaakceptuję jeśli okaże się, że kompresja i diagnostyka będzie ok. Wycieków jak narazie nie znalazłem, pod spodem jest wszystko ok.
Ogólnie wygląda na to, że nie jest tak źle z moim egzemplarzem, bo źle jest z wszystkimi tongue.gif Straciłem trochę szacunku do Audi, przez to wszystko ale nie widzę innej alternatywy jak moje S4 4.2 V8 no chyba, że RS6 V10 za parę lat cool.gif

Jeśli chodzi o tuning, to na początek obowiązkowo wymienię przepływki paliwa i powietrza, bo najwyższy czas. Rozglądałem się też za chipami. Spośród deklarowanych do tego modelu nieźle wygląda ten:

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Audi...4pk.html#header

32KM i 43Nm ciekawe ile w tym prawdy smile.gif i cholernie daleko, najbliżej do Belgii biggrin.gif w opiniach użytkowników znalazłem S4 B7 ale niewiele zrozumiałem, to chyba po Holendersku

a w PL np. ten:

http://www.44tuning.pl/audi/chip-tuning-au...4.2-344-km.html

21KM i 27Nm na forum o nich niewiele ale obiecująco brzmi i sporo opinii.

Po tych zabiegach powinna przynajmniej być seria laugh.gif

A przy okazji zapytam: można strzelać NX od 0km/h czy musisz już mieć jakąś v?

No i może za jakiś czas pomyślimy o tym kompresorze ale napewno nie chcę być pierwszy w PL biggrin.gif Trochę mnie przeraża ten świst ale w sumie coś w tym jest:

http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY

PS dzięki Wam za porady
Pozdrawiam



Cześć,

Informacje masz na prv, możemy to ogarnąć dla Ciebie.
Nie będę się rozpisywał, ponieważ jak jesteś zainteresowany skontaktujemy się bezpośrednio.

Pozdrawiam,

Paweł
kiwi
Słuchaj może nie w temacie w 100% Ale: stare V6 i V8 audi też nie trzymały mocy.Moja kupeta po zakupie miała problem ,żeby zrobić 100Km/h w 9 s.,choć fabryka obiecuje 8. Rozebrałem silnik : wymieniłem pierścienie,prowadnice uszczelniacze ( kompresja była dobra ok 14 na każdym garze) ...poprawiłem kanały ssące ,wydechowe ( trochę zdjęć http://forum.apmotorsport.pl/viewtopic.php?t=1745 ). Auto robi setke poniżej 8sec,łyka o połowe mniej oleju ..przed remontem od 0,5-1l w zależności od stylu jazdy.

Znajomy w A8 4,2 też miał problemy z mocą winny okazał się niedrożny katalizator
Surveyor
Już mnie qrwica zaczyna brać z tym autem.

Wymieniłem filtr powietrza, zmieniłem olej na Motula Specific 504-507 , przed wymianą płukanka Liqui Moly (9000km wcześniej, po kupnie zalałem Motula 300V Competition bez płukanki) i...
..od razu zauważyłem cichszą pracę silnika, klekot przy odpalaniu też odrobinę mniejszy, na trasie okazało się, że spala o 1l mniej benzyny na 100km i bierze znacznie mniej oleju (jak narazie na 800km ubyło ok 1-2mm na bagnecie, co jest sporą różnicą), auto mniej hamowało silnikiem, tak jakby były dużo mniejsze opory na silniku. Wygląda na to, że sporo syfu było w silniku przed płukanką (olej po zlaniu czarniuteńki).

Już w myślach widziałem te wykresy zbliżone do serii tongue.gif

Następnie odstawiłem auto do RM na wymianę filtra paliwa, kompresję, oględziny tego fazatora i parę spraw z elektroniką, w sumie istotna wymiana filtra paliwa, po której nie zauważyłem istotnych zmian w osiągach i kompresja od 10,5 do 11,5 [mPa ?].

No i znów hamownia (ta sama w Kreatorze bo w RM ciężko się umówić):
poprzedni wynik: 304KM i 377Nm ( w październiku) a teraz: 286KM i ok355Nm ohmy.gif !@#$%^ Przebieg mocy z obu pomiarów jest podobny, bez wyraźnych zakłóceń.

Myślałem, że pie...dolne, już totalnie zgłupiałem.

Przy pomiarze czuć było dziwnie spaliny, tak jakby trochę zgniłymi jajami, co też zauważył jeden z chłopaków na hamowni.
Później w czasie jazdy, być może już bardziej subiektywnie, zauważyłem, że reakcja na gaz jest jakby bardziej opóźniona niż wcześniej.

No i co tu teraz robić?
1. Może ten zapach i mniejsza moc z niedrożnych katalizatorów, podobnie jak pisał Kiwi? Dziwne by to trochę było, że akurat mi się to zdażyło po 10kkm, bo raczej to dopiero ja zacząłem dbać o auto. Jak to zdiagnozować? Ile kosztują metalowe katy? Czy po ewentualnym zastąpieniu ich przelotówkami, mogę mieć problemy z badaniami techn? Czy auto wtedy będzie dużo głośniejsze, czy ucierpi komfort?
2. Jeśli nie to, to co może być przyczyną spadku mocy? Czy kompresja jest wg Was ok? Ja nigdzie nie znalazłem ile ma być.
3.Co jeszcze innego i jak to diagnozować?

Narazie nie chcę bawić się w żadne chipy i wydechy dopóki sytuacja się nie poprawi.
Już mi ręce opadają.
Poszukuję też kogoś, kto na spokojnie zająłby się autem, bez pośpiechu, bez nastawienia na jak najwięcej klientów, jak dotąd mi się to nie udało.
MACH
jest szansa ze znajdziesz troche mocy w katach, ten zapach tez moze byc jedna z przeslanek. w tym temacie moge cos zaproponowac na pw
cowboy
CYTAT
Już w myślach widziałem te wykresy zbliżone do serii tongue.gif


no cóż, podobno większośc S4 B6/B7 tak własnie wychodzi na hamowni 290-300KM, podobno z uwagi na grzanie sie komory silnika

moze shamuj auto jakimś dynometem na drodze dla porównania ?
kiwi
Zapach zgniłego jaja sugeruję zapchany katalizaror...z tego co wiem masz sonde lambda przed i za katalizatorem więc bez ingerencji w centralke wtrysku tak po prostu wyciąć nie możesz . Katalizator nie jest tłumikiem więc głośność nie będzie dużo większa . Jeżeli chodzi o badanie techniczne ...zawsze możesz pojechać gdzieś do mało uczestrzanej stacji SKP w której nie bedzie się chciało podłączać analizatora spalin . Zeby diagnosta też sie nie czepiał zostawisz seryjne obudowy a do wew. wstawisz rury o średnicy takiej jak układ wydechowy przed i za nim .

Znajomy od A8 ( prowadzi SKP) wstawił 2 metalowe katy...i auto zmieniło się diametralnie na + wink.gif
prnit
pisałeś do mnie na priva ale za bardzo nie mam Ci jak pomóc, ja właściwie nic w aucie jeszcze nie robiłem a mam je już roczek zaraz...miałem problem z check enginem ale po zamianie sond lamba problem zniknał, auta nie hamowałem ale gdybym miał to zrobić to na hamowni drogowej i tam też ci radze to sprawdzić, brak mocy w S4 jest znany od początku, standardowo wychodzi od 290 do 320KM przy dobrym wietrze, pewnie bede swoje hamować na tą wiosnę to tez sie podziele wynikami, co do katalizatorów to też bym je wyciął w cholere, wszyscy mówią ze to daje troche %. Nie przejmuj się tymi wynikami na hamowni tak bardzo, sprawdz auto na drogowej i według mnie w tym dziwnym aucie własnie te wyniki będą prawdziwe...albo sprzedaj autko jak Cię tak bardzo denerwuje i tyle. wink.gif P.S na jakim paliwie sprawdzałeś autko na tym samym dwa razy?
lagadula
Problemem w tym silniku są wypadające zapłony, z powodu słabych świec, kończących się cewek, czy nawet słabego oleju (fazatory gorzej działają). Długotrwała jazda w takim stanie niszczy właśnie katalizatory. To mogło Cię spotkać. W USA maja patent na sondy, wywaleniu katów, odsuwają je na dystansach od głównego strumienia spalin i CEL (Check Engine) się nie świeci.
Dobrze że zmieniłeś filtr paliwa, podobno zabiera trochę "pałera" , ale podstawą w tym silniku to świece. Jesli nie zmieniłeś, to zrób to, przedtem zdiagnozuj czy nie wypadaja zapłony. Podczas zmiany świec, pozamieniaj cewki miejscami. Nie poznasz auta, ja bynajmniej swojego nie poznałem. Spalanie spadło mi o 2 litry w mieście, ale jaka reakcja na gaz wróciła.

A propos wydechu pogadaj z kolego od MAGNAFLOW, zna patenty na pewno. Głowa do góry. Ja już kocham moją S4, po pierwszych dąsach z jej strony.
Jak by co wal na PRIV, lub GG
Surveyor
CYTAT(MACH @ Mon, 15 Mar 2010 - 12:02) *
jest szansa ze znajdziesz troche mocy w katach, ten zapach tez moze byc jedna z przeslanek. w tym temacie moge cos zaproponowac na pw


już poszedł smile.gif



CYTAT(cowboy @ Mon, 15 Mar 2010 - 12:15) *
no cóż, podobno większośc S4 B6/B7 tak własnie wychodzi na hamowni 290-300KM, podobno z uwagi na grzanie sie komory silnika

moze shamuj auto jakimś dynometem na drodze dla porównania ?


sprawdzę auto na tej i na tej ale po wszystkim, bo też jestem ciekawy jakie będą różnice

CYTAT(kiwi @ Mon, 15 Mar 2010 - 12:49) *
Zapach zgniłego jaja sugeruję zapchany katalizaror...z tego co wiem masz sonde lambda przed i za katalizatorem więc bez ingerencji w centralke wtrysku tak po prostu wyciąć nie możesz . Katalizator nie jest tłumikiem więc głośność nie będzie dużo większa . Jeżeli chodzi o badanie techniczne ...zawsze możesz pojechać gdzieś do mało uczestrzanej stacji SKP w której nie bedzie się chciało podłączać analizatora spalin . Zeby diagnosta też sie nie czepiał zostawisz seryjne obudowy a do wew. wstawisz rury o średnicy takiej jak układ wydechowy przed i za nim .

Znajomy od A8 ( prowadzi SKP) wstawił 2 metalowe katy...i auto zmieniło się diametralnie na + wink.gif


A gdzie ma tą SKP jakby co biggrin.gif (na priv), jaki on ma model tej A8? Pewnie ja też tak zrobię, tylko to już większy koszt.

CYTAT(prnit @ Mon, 15 Mar 2010 - 13:28) *
pisałeś do mnie na priva ale za bardzo nie mam Ci jak pomóc, ja właściwie nic w aucie jeszcze nie robiłem a mam je już roczek zaraz...miałem problem z check enginem ale po zamianie sond lamba problem zniknał, auta nie hamowałem ale gdybym miał to zrobić to na hamowni drogowej i tam też ci radze to sprawdzić, brak mocy w S4 jest znany od początku, standardowo wychodzi od 290 do 320KM przy dobrym wietrze, pewnie bede swoje hamować na tą wiosnę to tez sie podziele wynikami, co do katalizatorów to też bym je wyciął w cholere, wszyscy mówią ze to daje troche %. Nie przejmuj się tymi wynikami na hamowni tak bardzo, sprawdz auto na drogowej i według mnie w tym dziwnym aucie własnie te wyniki będą prawdziwe...albo sprzedaj autko jak Cię tak bardzo denerwuje i tyle. wink.gif P.S na jakim paliwie sprawdzałeś autko na tym samym dwa razy?


Przy I-ym pomiarze albo Lukoil albo BP przy II-im NESTE ale nie wierzę, że to może być przyczyna straty 18KM szczególnie, że po płukance auto chodzi lżej a do tego są wymienione filtry.
Do tego żebym ją sprzedał jeszcze dużo brakuje biggrin.gif , poza ubytkiem mocy, który na co dzień nie ma aż takiego znaczenia i klekotem przy odpalaniu, to naprawdę wdzięczna i piękna Niuńka cool.gif


CYTAT(lagadula @ Mon, 15 Mar 2010 - 13:38) *
Problemem w tym silniku są wypadające zapłony, z powodu słabych świec, kończących się cewek, czy nawet słabego oleju (fazatory gorzej działają). Długotrwała jazda w takim stanie niszczy właśnie katalizatory. To mogło Cię spotkać. W USA maja patent na sondy, wywaleniu katów, odsuwają je na dystansach od głównego strumienia spalin i CEL (Check Engine) się nie świeci.
Dobrze że zmieniłeś filtr paliwa, podobno zabiera trochę "pałera" , ale podstawą w tym silniku to świece. Jesli nie zmieniłeś, to zrób to, przedtem zdiagnozuj czy nie wypadaja zapłony. Podczas zmiany świec, pozamieniaj cewki miejscami. Nie poznasz auta, ja bynajmniej swojego nie poznałem. Spalanie spadło mi o 2 litry w mieście, ale jaka reakcja na gaz wróciła.
A propos wydechu pogadaj z kolego od MAGNAFLOW, zna patenty na pewno. Głowa do góry. Ja już kocham moją S4, po pierwszych dąsach z jej strony.
Jak by co wal na PRIV, lub GG


A przy wypadnięciu zapłonu nie zapali się CHECK? Świec jeszcze nie ruszałem. Mam w tym tyg. mieć jeszcze diagnostykę przepływomierzy, bo może uszkodziłem przy wymianie filtrów, to od razu poproszę o sprawdzenie pod kątem wypadających zapłonów.
Ja swoją tez kocham a jak przestanie się dąsać, to będę ją kochał jeszcze mocniej tongue.gif

Dzięki Panowie za błyskawiczną reakcję, od razu lżej się na duszy zrobiło rolleyes.gif
PS Zmieniłem tytuł wątku, na lepiej brzmiący i żeby innym było łatwiej coś znaleźć smile.gif
lagadula
Jesli są błedy przejsciowe to może się CHECK nie świecic, ale jesli złapie błąd stały to na pewno zacznie migać a potem zaświeci się.
Świece bezwzglednie zmien, bo jesli masz wypadające zapłony to zniszczysz nowy olej nie spalonym paliwem.

P.S. Teraz doczytałem, nie kombinuj z paliwem, bo ten zwierz jest na to wrazliwy. Ja leje tylko BP Ultimate (na V-Power 99+ mnie nie stać biggrin.gif) Kiedyś raz nalałem zwykłej 95 na Orlenie i trzęsło motorem tak ze się wytraszyłem.
Surveyor
O jeszcze jednej rzeczy mi przypomniałeś:
Poziom oleju się czasem waha o ok 1-2mm, pomiędzy jazdą na krótkim dystansie po mieście a dłuższą jazdą w trasie. W obu przypadkach sprawdzałem stan po 5 min. Być może właśnie benzyna się tam dostaje po trasie? Jutro zmieniam świece, na jakich Ty się wozisz Lagadula? Wytłumacz mi jeszcze jak "zamienić cewki" bo nie kumam zupełnie?

PS Leję tylko 98, szukałem sporo o stacjach w Wawie i w kraju i niestety ciężko wysnuć wnioski. Znalazłem złe opinie o BP(ogólnie), jak i sporo dobrych o 98 NESTE, więc nie chciałem przepłacać smile.gif
lagadula
Jesli oleju przybywa, to znaczy że dostaje się paliwo do niego i poziom rośnie, ale nie tak krótkim czasie. Wahania wynikaja z napełniania się hydrauliki rozrzadą po uruchomieniu i opróznianiu na postoju. Ja jednak tego nie zauważyłem. Cały czas mam równo z :::: (kropkowane pole).
Każdy cylinder ma swoją cewkę, możesz je zamienić miejscami. Świece to NGK BKR6EQUA

P.S. Amerykanie mówią że te silniki zwiekszają zużycie oleju w trasach dłuższych jak 100 mil, ale czy to prawda... Ja jechałem Poznań - Katowice i z powrotem i nic mi nie ubyło cool.gif
prnit
Fajnie ze wkoncu ktos ma te autka w Polsce bo dotychczas byłem sam LOL. Lagadula napisz coś wiecej na temat wywalenia tych katów może od tego trzeba zacząć w "uwalnianiu" mocy w naszych V8...szkoda by było jednak zeby było to kosztem swiecącego się cały czas Check Engine bo jest to naprawde denerwujące. W temacie swiec u siebie mam wszystkie nowe, po kupnie oczywiscie oleje, filtry, itd itd. Podobno zeby dojsc do jako takiej serii mozna tez pobawic sie programem, zaproponuje Ci to Pablo z tego forum lub mozna tez podjechac do P. Poniedziałka w piasecznie który robił programy w tym aucie i dawały ok 5 7% czy to prawda z nikim kłócić się nie bede, patrząć po tabelach w stanach takie przyrosty są mozliwe i seria jest do osiągnięcia. Napiszcie coś o tych katach bo mi chodzi po głowie zeby je w tym tygodniu wyrąbać i zobaczyć co to da biggrin.gif P.S co do paliwa to ja/zona jak jezdze po miescie bez napinki to leje 95, przy jezdzie na nitro tylko 98 jakies lepsze albo Vpower. Według mnie na vpowerze jest jednak troszeczke lepiej i gdybym miał hamować auto to na tym paliwie.
mihas66
Czytam wasz temat panowie i widzę że w tej kwestii audi się nie popisało, no ale nie ma co płakać 300km piechtą nie galopuje;p Co do tych katalizatorów to może zróbcie podobnie jak robią ludzie z dpf/fap. Cały układ wydechowy zrobić eleganci z kwasówki bez tych katów i wywalić te sondy lambda co były za katalizatorami. Po całym zabiegu z wydechem pojechać do kumatego tunera co ogarnia takie silniki tak aby programowo ustawił wam tak że ECU wie że lambd ma nie być i checka nie będzie przy okazji zrestroił by ładnie silniczek co w sumie mogło by dać te utracone konie a problem z katami i wydechem do końca życia z głowy... Oczywiście tak jak już tu wcześniej było pisane zmienić świece itp... Problemy z katami nie tylko maja te auta... Całość można dopełnić jakimś dobrym dolotem który by izolował gorące powietrze z pod maski silnika, na pewno trochę by to pomogło... Nie wiem jak tam wygląda sprawa z innymi duperelami pseudo eko typu EGR itp bo jeśli auto posiada EGR to też może być ciekawie i proponuje zrobić z tym tak samo jak z katami przy okazji wyczyścić cały dolot z sadzy i odseparować odmę od dolotu... Przy okazji można tak jak ktoś wcześniej napisał ładnie dolocik wyrównać i przeszlifować aby był gładziutki w wolnosaku na pewno coś to da... Wiem że kasy to trochę może kosztować i czasu ale na S4 z takim silnikiem nie ma co żałować wg mnie...
stempel72
Ja nie mam katów już pół roku. Błędów nie wywala, mocy nie przybyło.

Prnit - eSek lata sporo.
Taffarel
nie wiem, czy tak baaardzo odczujecie te 20-25 koni na drodze... najbardziej pewnie w portwelu biggrin.gif

z niskobudzetowych rozwiazan wyjscie printa (nitro) jest imo najefektywnijsze, jak isc grubiej, to dmuchac kompressorem, co innego zalatuje mi perfumowaniem gowna
lagadula
CYTAT(Taffarel @ Mon, 15 Mar 2010 - 19:41) *
nie wiem, czy tak baaardzo odczujecie te 20-25 koni na drodze... najbardziej pewnie w portwelu biggrin.gif

z niskobudzetowych rozwiazan wyjscie printa (nitro) jest imo najefektywnijsze, jak isc grubiej, to dmuchac, co innego zalatuje mi perfumowaniem gowna


Ja nie szukam, i to najlepsze wyjście. I tak jestem zadowolony biggrin.gif
Surveyor
Niestety ja już tak mam, że jak się uprę, to muszę dojść do celu:) Same katy to jeszcze nie taka gruba kasa, jeśli ma oddać 25KM. Zobaczę czy po zabiegach ze świecami się coś poprawi. Przecież nie wypada wozić się V8 ze smrodem zgniłych jajek z tyłu laugh.gif
kiwi
Pamiętaj,że katy spokojnie jeszcze sprzedasz firmie która bawi się w odzysk platyny cena szt waha się od 200do 500pln...więc część kasy Ci się zwróci a przepływ spalin,opróznianie cylindrów bedzie lepsze wink.gif
prnit
a ktore katy wycinaliscie? te blizej silnika czy te w srodku wydechu bo są 4? i co tam wstawiliście normalną rurę wspawaną czy jakis inny myk ...i jeszcze jedno..czy jest troche głośniej po wywaleniu katów czy różnica jest minimalna?
kiwi
W a8 katy( te na wydechu) zostały zastąpione metalowymi ,dźwięk się raczej na moje ucho nie zmienił wink.gif
prnit
rozumiem ze check engine sie nie swieci?
kiwi
CYTAT(prnit @ Tue, 16 Mar 2010 - 11:27) *
rozumiem ze check engine sie nie swieci?


Z tego co pamietam...a było to z 2 lata temu to nie. Koloeszka robił też tam jakiś remap więc może zrobili mu OFF-a na sondy za katami wink.gif
Surveyor
Panowie a jakie VAG-i macie do swoich S-ek? Nie chce mi się za każdą pierdołą czekać na termin w warsztacie i do tego bulić za diagnostykę. Myślę, że sporo rzeczy sam sobie VAG-iem wyłapię. A przy okazji jak w S4 B7 zrobić test przepływomierza(y) i jak zdiagnozować wypadające zapłony? Proszę o link lub priv jeśli to było, bo nie mogę znaleźć.
Pablo vel 2hot
Nie ma co pitolić odnośnie V8, kiedys tam pisałem że najlepsze wyniki da na pewno kompresor ale jak zachowa się silnik w eksploatacji to inna sprawa cool.gif

Układ wydechowy + katy = 6-7 + 5-8 = średnio +15PS
Program + strojenie = + 10-15PS
Airbox carbon = +6PS , 15-20NM

Tak więc można coś podziałać ale w granicach rosądku jak widać powyżej tym można się zająć i satysfakcja gwarantowana jednak to jest wolny ssak a nie turbo,
więc nie można oczekiwać przyrostów ca. 50-60KM.

Pozdr.
stempel72
kiwi, poczytaj jak działa katalizator i co to jest dopalanie katalityczne i co to jest siarkowodów, oraz skąd się bierze i wyciągnij wnioski.
kiwi
Do czego bijesz bo nie kumam.....katalizator miałem wałkowany i w technikum i na Polibudzie ( na silnikach spalinowych i ochronie środowiska) ....zacytuj moją wypowiedź ,która świadczy o mojej wiedzy lub jej braku...jak nie to nie rób OT ...i pisz na temat cool.gif

KATALIZATOR

Właściwie (najpoprawniej) konwerter katalityczny - urządzenie montowane w układzie wydechowym samochodu, służące do oczyszczania spalin z trujących substancji. Montowane jest zwykle w miejsce pierwszego tłumika, a coraz częściej tuż za kolektorem wydechowym (by szybciej uzyskiwało temperaturę roboczą). Katalizator to swego rodzaju przelotowe ceramiczne sito o ogromnej liczbie bardzo długich kanalików, których łączna powierzchnia przekracza obszar boiska do piłki nożnej. Kanaliki pokryte są cieniutką warstwą platyny, rodu i/lub palladu, która stanowi katalizator pomagający usunąć ze spalin najbardziej agresywne składniki. Katalizator silników benzynowych bywa nazywany trójdrożnym lub trójfunkcyjnym, ponieważ zajmuje się likwidacją i trzech podstawowych trucizn zawartych l w spalinach: tlenku węgla, węglowodorów | i tlenków azotu. Jednakże nie jest to aż takie proste, ponieważ w rzeczywistości na jeden i konwerter katalityczny przypadają dwa fizykochemiczne urządzenia, zajmujące się redukcją cząstek chemicznych oraz ich utlenianiem. Właściwie więc należałoby mówić l o dwóch katalizatorach zawierających się i w konwerterze katalitycznym - oksydacyjnym i redukcyjnym. Katalizator redukcyjny i (pierwszy od strony silnika) wykorzystuje platynę i rod do rozkładu cząsteczek tlenków azotu. Kiedy cząsteczka któregoś z tlenków azotu (NOX) styka się z platyną lub rodem, atom azotu jest z niej (najprościej mówiąc) "wyrywany", po czym łączy się z innymi tak uwolnionymi atomami azotu w cząstkę atmosferyczną N2- Jednocześnie uwalnia się tlen w również atmosferycznych cząsteczkach C. Ten z kolei wykorzystywany jest w drugiej części katalizatora - oksydacyjnej - do utleniania cząstek węglowodorów i tlenku węgla. W efekcie w idealnym układzie z rury wydechowej auta wydobywają się niemal wyłącznie nietrujące substancje: para wodna i dwutlenek węgla. Prawidłowe działanie konwertera katalitycznego uwarunkowane jest zachowaniem optymalnego, stechiometrycznego składu mieszanki paliwowo-powietrznej. W przypadku benzyny skład ten określany jest jako liczba lambda i wynosi 14,7 części powietrza na jedną część benzyny. Za zachowanie składu odpowiada układ sterowania silnikiem, który wydaje polecenia układowi wtryskowemu na podstawie danych przekazywanych mu przez sondę lambda. Najnowsze silniki wysokoprężne również są łączone z konwerterami. Tu jednak urządzenia te zajmują się tylko utlenianiem tlenków azotu. Jako uzupełnienie katalizatora utleniającego niektórzy producenci montują dodatkowo filtry cząstek stałych - czyli sadzy. Niezależnie od rodzaju katalizatora należy pamiętać o jego obecności pod samochodem. Urządzenie to pracuje rozgrzane do temperatury ok. 400 st. (co właśnie tłumaczy coraz częstsze umieszczanie konwerterów tuż za kolektorem wydechowym), więc np. parkowanie na trawie lub nad zeschniętymi liśćmi może się skończyć pożarem.
candy81
Jak bedziesz jezdzil w dluzsze trasy to nie bedziesz mial problemu ze smrodem zgnilych jaj. To nie jest zadna usterka w pracy motoru. W moim samochodzie zastosowano fabrycznie prekaty i mam ten problem z glowy.
pinczi
I ja dopisze swoje "5 groszy".

Jezdze eSa prawie 14 miesiecy. Zrobilem ok 15 tys km. Olej Motul X-Cess 5W-40. Poprzedni wlasciciel wymienil wszystkie swiece i cewki w 2008 roku - jakies 20 tys km temu (tak, tak...prawie nia nie jezdzil)

Na hamowni nie bylem, bo poprostu szkoda mi narazie kasy na to. Dla mnie wazna jest moja wlasna "dupo-hamownia" smile.gif

1. Olej do tej pory dolewalem dwa razy - po ok. 0.7 L. Czyli wynik chyba niezly bo wychodzi jedna dolewka na ok 7500 km
2. Jeden kat mam zapchany bo co jakis czas wywala mi VAG blad i pojawia sie check engine.

Na szczescie problem niedlugo sie skonczy bo jade do MG Motorsport na wyciecie wszystkich katow i ewentualne wstawienie dwoch sportowych. Tak, sa wstanie to zrobic zeby check sie nie pojawial.

Co do mocy w S4 B6/B7....to powiem tylko tyle:

Doslownie w zeszly czwartek stanalem na kresce z RS4 B7...i wynik - REMIS, a jak gosciu zle zapial 4-ty bieg to tylko mu pomachalem.
Absolutnie nic nie sciemniam, mam na to kilku swiadkow smile.gif

Nie wiem czy ten RS az tak byl zjeb....czy moja nunia trzyma dobrze serie, ale rezultat mowi sam za siebie

Co do modyfikacji, po wielu rozmowach z roznymi tunerami nie ma sensu nic grzebac. Tylko kompresor wchodzi w gre.
NAjlepiej byloby zalozyc kompresor MTMu, ale to koszt ok 25 tys Euro z montazem ;/

PES i Giac w USA robia kompresory, ale podobno zdarzaja sie przypadki ze silniki mowia "pa pa"

Pozdrawiam
lagadula
Znaczy zdrowe S staneło na kresce z RS4 z dodatkiem carbonu w głowicy wink.gif

antons
chętnie też się dowiem jak to naprawdę z tymi katalizatorami jest
jakby nie było to najtańsza opcja... "wywalić" bebechy i zaspawać - w mniejszych silnikach nie ma problemu z tym a tu nie wiem jak z sondą
stempel72
pinczi - odnośnie MTM i PES to tu każdy twierdzi odwrotnie, że MTM wybucha.

Odnośnie wywalenia katów w S4 to pierwsza sonda zostaje jak jest przed prekatem, druga na rurce ok. 10 cm skierowanej przeciwnie do wylotu spalin i jest ok. Tylko te katy są metalowe nie ceramiczne i naprawdę nie stanowią żadnego oporu jak są zdrowe.

lagadula, gdzie w RS masz karbon w głowicy ? Chodzi Ci o ten syf co się zbiera przy zaworach dolotowych ?

Przeciętnie RS ma 350 KM, a S 310 KM - a pewnie jest nieco lżejsze. Więc wyniki podobne.
pinczi
stempel - to moze cie zaskocze.

Patrzylismy z gosciem w dowody rej. - RS4 - 1700 kg, a moja S4 (Avant) - 1820 kg.

Ale zeby wynik "wyscigu" byl podobny to gosciu wzial dodatkowego pasazera zeby wlasnie wyrownac wagi
Surveyor
CYTAT(antons @ Wed, 24 Mar 2010 - 01:15) *
chętnie też się dowiem jak to naprawdę z tymi katalizatorami jest
jakby nie było to najtańsza opcja... "wywalić" bebechy i zaspawać - w mniejszych silnikach nie ma problemu z tym a tu nie wiem jak z sondą


Rozmawiałem w sprawie katów z EL-TEC i RPMotorsport. W EL-TEC-u podobno robili S-kę 3 mies. temu od kolektora bez końcowych tłumików, z tego co wiem bez zmiany programu i jest OK. W RPM wstawiają katy Magnaflow o sporej przepustowości i podobno też jeszcze nie mieli problemów z checkami.



W mojej S-ce z kolei po weekendowej wymianie świec sporych różnic nie zauważyłem. Jak robię kick down-y przy 3500rpm, to nadal odczuwam przez moment opóźnienie, powyżej 4500rpm już go nie ma. Skusiłem się też na pomiary 0-100km/h (niestety narazie ze stoperem w ręce) no i jest obiecująco biggrin.gif Kiedyś mi wyszło ok 6.5s. Teraz trzy pomiary: I-6.4s, II-6.2s, III-6.1s.
Po diagnozie VAG-iem, który już dotarł smile.gif, skuszę się na hamownię drogową razem z pomiarami osiągów. Zobaczymy jak to wygląda faktycznie.

Przy okazji: kto w Stolicy ma hamownię drogową? Ciężko coś znaleźć na ten temat: podobno Rogalloti i Tomaracing. Znacie kogoś jeszcze?
pinczi
Jak ja robilem z pol roku temu pomiary vagiem, to z pasazerem na pokladzie i z poczatkami slizgajacego sie sprzegla wyszlo 6.1 s do 100. (Avant, manual)
prnit
ciekawy temat z tymi katalizatorami, a macie jakies oferty na całkowity wydech do eski?, moze by sie skrzyknąc i zrobić hurtem ze 2 lub 3 to i cena byłaby lepsza, moznaby wywalic wtedy całkowicie te katalizatory i zrobić porządne wydechy na np. 1 tłumiku. Co do osiągów to Pinczi zostałe jeszcze NX który u mnie DZIAŁA. Kosztowało to wszystko licząc 5K ale efekty są. Kompresor to juz mocne grzebanie w aucie i najgorsze jest to ze przy sprzedaży auta raczej nikt ci za ten kompresor nie zapłaci ;(. Hamownie drogową ma Tomaracing i mysle ze własnie na takiej hamowni otrzyma się w esce prawdziwe wyniki. To auto jest STRASZNIE podatne na zmianę temperatur i jednak na paliwo. Zalać Vpowera i pojechać go wieczorem sprawdzić na hamowni drogowej...i wyniki będa prawdziwe a Ci którzy mowią ze nie ma znaczenia hamownia i temperatura widocznie nigdy nie jezdzili eską..ja jezdze moją już prawie rok i auto jest mega podatne na grzanie. P.S moje wyniki do 100kmh przy uzyciu NX zawsze miały 5 z przodu.
Arek_RS4
Szukałem gdzie się mogę przywitać i nie bardzo mogłem znaleźć, więc jak ktoś miły by mógł podpowiedzieć.
Pinczi to ze mną się ganiałeś ostatnio. Wynik faktycznie REMIS, choć sam nie wiem dlaczego może rozmiar kół tu coś jeszcze psuje jednak 2" różnicy. A jeśli chodzi o hamownie drogową to jeszcze takie cudo ma VemaPol w Jabłonnie. Sam mam zamiar się tam wybrać w niedługim czasie.
prnit
dziwny wynik tego sciganka..jednak co by nie mówić RS4 powinno być szybsze, w porównaniu danych katalogowych np. na 1/4 mili RS4 robi wysoką 12 a S4 wysoką 13 i to jest przepasć w osiągach mellow.gif, dla porównania doładowane kompresorem w stanach S4 zrobiło czas 12,5.
pinczi
Hehe...siemka Arek.

Wybierz sie na hamownie i sie okaze co jest nie tak smile.gif

Jestem bardzo ciekaw wyniku
stempel72
pinczi to te RS jakieś odchudzone. Wg. mojej wiedzy waży 1785 kg.
prnit po czym poznajesz tą podatnosć na zmianę temp. Przecież to nie jest silnik doładowany.
prnit
CYTAT(stempel72 @ Wed, 24 Mar 2010 - 14:11) *
pinczi to te RS jakieś odchudzone. Wg. mojej wiedzy waży 1785 kg.
prnit po czym poznajesz tą podatnosć na zmianę temp. Przecież to nie jest silnik doładowany.


zgadza sie ale przez to ze w tak małej komorze zmiescili V8 auto cholernie sie grzeje i troche obcina tego i owego...przy zimniejszej wieczornej pogodzie auto jedzie zdecydowanie lepiej.
stempel72
W zimie też lata lepiej bo jest zimniejsze powietrze. Moim zdaniem to nie tak bo silnik trzyma temp. wody 90 st. więc mowy o przegrzewaniu nie ma. To, że wydziela dużo ciepła to owszem, przecież to kawał mela i ciepło musi oddawać.
Surveyor
Ja też nie zauważyłem u siebie żeby silnik się grzał przy ostrzejszej jeździe, wskazówka praktycznie nie przekracza 90st.

Jeśli chodzi o hamownie drogowe, to w Tomaracing dopiero w połowie maja, bo szykują się do sezonu, a do Rogallotiego się nadal nie dodzwoniłem. Chętnie się wybiorę do Jabłonnej jakby co, więc mamy już 2 auta smile.gif
DepecheGreg
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat,
kilka miesięcy temu pisałem w osobnym wątku, że będę kupował A6 (C6) 4.2 (2005-2007). Pytanie, czy w silniku 4.2 40V (bardziej zbliżonym do S4) i 4.2 32V FSI są podobne problemy, o których piszecie powyżej. Czy silnik również podobnie się grzeje? Nie trzyma mocy? Tutaj mamy trochę więcej miejsca w komorze silnika.
Wiele osób zalecało szukać FSI, co jest zrozumiałe, ale ze względu na nowsze roczniki są nieco droższe, a w ogłoszeniach w PL i USA jest ich znacznie mniej lub nie ma, porównując do 4.2 40V.

Jakie zmiany w granicach rozsądku robić i czy w ogóle jest sens? Marzy mi się układ Milltek - koszt ok. 3,7 tys. PLN i do tego zapewne wypadałoby program, aby to dobrze współgrało, wiem, że góra 10 KM około, ale z wydechem kolejny mały przyrost, zawsze coś. Czy filtr K&N daje jakiś przyrost? Jak robić program to u kogo? SKN? Z forum i netu znam wiele firm, ale chciałbym poradzić się Was właśnie o wolnossącą benzynę, gdyż znane firmy bardziej lubują się w turbo, co zrozumiałe. Dzięki za odp.
lagadula
K&N nie daje nic. wydech z katami, może 15 KM może wiecej, sterownik też grosze. Raczej nalezy dbać o dobrą kondycje motoru:

- świece
- cewki
- filtr paliwa, plus powietrza
- dobry olej (porąbane fazatory i rozrząd na łancuchu)
Surveyor
CYTAT(DepecheGreg @ Thu, 25 Mar 2010 - 10:35) *
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat,
kilka miesięcy temu pisałem w osobnym wątku, że będę kupował A6 (C6) 4.2 (2005-2007). Pytanie, czy w silniku 4.2 40V (bardziej zbliżonym do S4) i 4.2 32V FSI są podobne problemy, o których piszecie powyżej. Czy silnik również podobnie się grzeje? Nie trzyma mocy? Tutaj mamy trochę więcej miejsca w komorze silnika.
Wiele osób zalecało szukać FSI, co jest zrozumiałe, ale ze względu na nowsze roczniki są nieco droższe, a w ogłoszeniach w PL i USA jest ich znacznie mniej lub nie ma, porównując do 4.2 40V.

Jakie zmiany w granicach rozsądku robić i czy w ogóle jest sens? Marzy mi się układ Milltek - koszt ok. 3,7 tys. PLN i do tego zapewne wypadałoby program, aby to dobrze współgrało, wiem, że góra 10 KM około, ale z wydechem kolejny mały przyrost, zawsze coś. Czy filtr K&N daje jakiś przyrost? Jak robić program to u kogo? SKN? Z forum i netu znam wiele firm, ale chciałbym poradzić się Was właśnie o wolnossącą benzynę, gdyż znane firmy bardziej lubują się w turbo, co zrozumiałe. Dzięki za odp.


Fajnie się składa, bo ja też planowałem A6 C6 4.2 no ale akurat trafiła się S4 biggrin.gif Też zastanawiam się czy robić coś z wydechem ale podana przez Ciebie cena chyba nie dotyczy całego Millteka blink.gif Ja zastosowałem się do porad chłopaków z forum i powiem Ci, że coraz lepiej tongue.gif

Panowie wczoraj w końcu podpiąłem VAG-a, sporo tam funkcji i trochę ciężko się połapać ale parę rzeczy się udało. Co istotne na silniku nie było błędów, nie wiem dalej jak sprawdzić wypadające zapłony ale w weekend poszukam. Natomiast udało mi się znaleźć test 0-100km/h cool.gif
Były 3 próby: I-a 6.13s ale zapomniałem o ESP tongue.gif, II-a: 5.94s, III-a: 5.93s biggrin.gif dodam,że wg producenta ma być 5.8s (avant)

Powoli dochodzi do mnie, że jednak z autem jest wszystko w porządku. Kusi mnie jeszcze ta hamownia drogowa, bo wątpię, że takie osiągi mogą być przy mocy 304km czy też 286km z 344km deklarowanych, co o tym sądzicie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.