![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
coś dużo to lpg zeżarło, jaka tam instalka siedzi? 25KM czyli poniżej 10% to dużo?? Przecież to nie wtrysk w fazie ciekłej...wg mnie dobry wynik ![]() -------------------- quattro
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice ![]() |
Podłącze się z pytaniem do tematu.
Kupiłem trochę zaniedbane s4 i doprowadzam do wymarzonej serii. Jest ciągły błąd 16395. Czy to jest fazator (a może coś innego?) i czy trzeba wyciągać silnik by to naprawić? Ma ktoś doświadczenie i może pomóc mi w tej sprawie? Czy ten błąd wpływa na osiągi? Dzięki |
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Czas w końcu zdać relację:
Na stół poszły wspomniane fazatory ale to jednak nie one powodowały ten klekot. Winne okazały się zaworki zwrotne oleju, które kosztują 2x90PLN w ASO. Pamiętajcie jeśli zdecydujecie się wyeliminować nieporządany klekot przy odpalaniu, wymieńcie najpierw te zaworki . Są pod kolektorem, pomiędzy głowicami, pod specyficzną blaszaną pokrywą uszczelniającą. Jeśli to nie przyniesie skutku, dopiero konieczność wyjęcia silnika (dla przedmówcy) i wymiana fazatorów. Ja niestety zrobiłem odwrotnie, a fazatory były w dobrym stanie. Po usunięciu niedomagań technicznych zabraliśmy się za STAGE I ![]() 1.W miejsce prekatów poszły katy met. Magnaflow, zamiast drugich strumienice. Końcowe tłumiki przelotowe na zamówienie od Sportig'a z kwasówki z ori końcówkami. Efekt dźwiękowy powalił mnie i każdego, kto go usłyszał. Do 2200rpm lekki głęboki piękny bas ale we wnętrzu przyzwoicie. Powyżej rasowe V8 nieco głośniejsze i basowe niż ori S4B7. 2. Wkładka K&N. Odczucia i pomiary na VAG-u: dużo lepiej w dole, góra niewiele lepiej wyniki na 120bloku VAG: 405Nm, 320KM (po przeliczeniu), bardzo mocno w górze cofało zapłony od czujników stukowych (nawet 8st.) szczególnie przy dużej temp. w dolocie (letnie upały bez przewietrzenia komory) 3. Strojenie u GTO na dwóch przepływkach (okazało się, że wymieniona rok temu na ori zastępczą zaniżała dawkę) Efekt końcowy: 1. W dole jeszcze lepiej, góra znacznie odżyła, brak cofania zapłonów. 2. Natychmiastowa reakcja na każde nawet lekkie dodanie gazu. 3. Konfrontacja w drodze powrotnej z Focusem RS 305KM/440Nm, 200kg lżejszym, tylko z kierowcą, eSka z kier. i pasażerem lekko odjeżdżała w zakersie 100-230km/h, co nas mocno ucieszyło. 4. 0-100km/h 5,5s (bez większych ćwiczeń), przed modami 5,8s (pomiar VAGiem) 5. Chętnie skonfrontuję efekty z innymi porównywalnymi autami bez napinki oczywiście, ku chwale nauki ![]() Pomiar momentu VAGiem niemiarodajny: 465Nm, 400KM ![]() ![]() Seria raczej pokonana. Największy nakład w remont dołu silnika i głowicy (części ASO cholernie drogie, brak zamienników), poza fazatorami (niepotrzebnie 3,5kPLN) i sprzęgłem ClutchMasters FX400 (niekonieczne i bardzo twarde ![]() następny krok: STAGE II: 4.2 V8 TT ![]() Wnioski: Nie załamywać się brakiem serii tylko brać się do roboty ![]() ![]() -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#264
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice ![]() |
Super opis oparty na faktach i własnych doświadczeniach.
Da się jakoś zdiagnozować te fazatory? U mnie nic nie hałasuje przy odpalaniu jest "tylko" błąd 16395: czujnik położenia wałka rozrządu - bank 2 - mieprawidłowy sygnał Co z tym robić? |
|
|
![]()
Post
#265
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira
![]() ![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
nie wspominajac o saabie
![]() |
|
|
![]()
Post
#267
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 24 March 2010 ![]() |
Generalnie chore RS4 B7 idzie identycznie co takie nie ruszane S4 B6 wiem z doświadczenia ale gratuluje wyniku i czekam na te 4.2TT V8
![]() Ciekawi mnie tylko jak to zestroić ale życzę powodzenia. |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 October 2007 Skąd: cała polska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#269
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
... Da się jakoś zdiagnozować te fazatory? U mnie nic nie hałasuje przy odpalaniu jest "tylko" błąd 16395: czujnik położenia wałka rozrządu - bank 2 - mieprawidłowy sygnał Co z tym robić? Jeśli nic nie klekocze, to masz szczęście, niczego tam nie ruszaj. Fazatory da się zdiagnozować dopiero po ich wyjęciu i rozkręceniu, mogą mieć wyrobione otwory na zapadki blokujące, tu masz sporo: http://www.euroaddiction.net/forum/b6-b7-p...ion-thread.html tak to wygląda: http://i770.photobucket.com/albums/xx344/a...on/P1020568.jpg ale objawem jest podobno klekot przy odpalaniu więc ja bym nie ruszał Jeśli chodzi o ten czujnik, to chyba ten pod fazatorem, na zdj. poniżej to te czujniki z wtyczkami http://www.nogaroblue.com/cars/s4v8.jpg wydaje mi się, że powinieneś go wyciągnąć bez ruszania silnika i zdejmowania osłon bocznych, może same wtyczki wystarczy wymienić? A po skasowaniu od razu się zapala ten błąd, czy po jakimś czasie? Jakie są objawy w pracy silnika? Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira ![]() ![]() ...zawsze znajdzie się ktoś szybszy ![]() Generalnie chore RS4 B7 idzie identycznie co takie nie ruszane S4 B6 wiem z doświadczenia ale gratuluje wyniku i czekam na te 4.2TT V8 ![]() Ciekawi mnie tylko jak to zestroić ale życzę powodzenia. Najwięcej motania będzie z upchaniem FMICa i przewodów, K04 z RS6 powinny się zmieścić w miejscu prekatów. Strojenie podobno nie będzie trudne ![]() ![]() -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
To auto sie grzeje w serii , wiec roboty z tym bedzie wiecej niz to warte. Lepiej kupic rsa i wstawic manuala.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Czesław rs4 od zawsze były tylko z manualem ;-) chyba ze masz na myśli rs6...
-------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Wywnioskowalem ze Surveyor posiada s6, byc moze blednie. Oczywiscie odnosilem sie do rs6.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice ![]() |
Błąd wyskakuje po jakiejś chwili, tzn.: jak odpalę auto, to nic się nie dzieje, nawet przy jeździe na niskich obrotach nie ma błędu, a pojawia się dopiero "pod butem" - podejrzewam, że w sytuacji, gdy ten rozrząd powinien się przestawić. O ile pamiętam, to jest komunikat - za wczesny sygnał ale nie jestem teraz pewinen).
Jak ten temat rozwiązać/zdiagnozować? |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
VAG i sprawdzenie kanału z katem zapłonu, czy pokrywa się z nadanym i czy jest taki sam jak druga głowica.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Błąd wyskakuje po jakiejś chwili, tzn.: jak odpalę auto, to nic się nie dzieje, nawet przy jeździe na niskich obrotach nie ma błędu, a pojawia się dopiero "pod butem" - podejrzewam, że w sytuacji, gdy ten rozrząd powinien się przestawić. O ile pamiętam, to jest komunikat - za wczesny sygnał ale nie jestem teraz pewinen). Jak ten temat rozwiązać/zdiagnozować? Faktycznie warto sparawdzić wskazania rozrządu jak mówi Kuba od bloku 91 się zaczynają w szczególności 93 jak siedzą głowice no ijak wskazują poszczególne blank'i chyba 92 albo 94 BTW Kuba nie widzi mi się Twój Avatar ![]() -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 30 December 2006 Skąd: Otrębusy ![]() |
BTW Kuba nie widzi mi się Twój Avatar +1 ![]() ![]() -------------------- [b]RS4[/b]
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice ![]() |
Dzięki za odpowiedź i rady.
Jakie świece najlepiej użyć do tego silnika? |
|
|
![]()
Post
#278
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Z modami ostrożnie bo to auto dla mojej kobitki, ale plany są
![]() Ja zastosowałem świece NGK BKR6EQUA -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#279
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Ja też miałem NGK i nie narzekałem, ostatnio założyłem irydowe Denso IK20, 1-elektrodowe, różnicy narazie nie zauważyłem. Czytałem, że te kilka elektrod, to tylko dla wydłużenia żywotności, za każdym razem iskra jest tylko na jedenej z nich. Jak się jedna zmęczy to iskra idzie na następną. Denso i tak podaje żywotność 100kkm.
... a co będzie dla Ciebie Kuba? -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#280
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 20 October 2011 Skąd: szczecin ![]() |
najlepiej jednak uzywac NGK-BKR6EQUP lub BOSCH-FGR7KQE0
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 18:08 |