![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
nie wiem, czy tak baaardzo odczujecie te 20-25 koni na drodze... najbardziej pewnie w portwelu ![]() z niskobudzetowych rozwiazan wyjscie printa (nitro) jest imo najefektywnijsze, jak isc grubiej, to dmuchac, co innego zalatuje mi perfumowaniem gowna Ja nie szukam, i to najlepsze wyjście. I tak jestem zadowolony ![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Niestety ja już tak mam, że jak się uprę, to muszę dojść do celu:) Same katy to jeszcze nie taka gruba kasa, jeśli ma oddać 25KM. Zobaczę czy po zabiegach ze świecami się coś poprawi. Przecież nie wypada wozić się V8 ze smrodem zgniłych jajek z tyłu
![]() -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Pamiętaj,że katy spokojnie jeszcze sprzedasz firmie która bawi się w odzysk platyny cena szt waha się od 200do 500pln...więc część kasy Ci się zwróci a przepływ spalin,opróznianie cylindrów bedzie lepsze
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
a ktore katy wycinaliscie? te blizej silnika czy te w srodku wydechu bo są 4? i co tam wstawiliście normalną rurę wspawaną czy jakis inny myk ...i jeszcze jedno..czy jest troche głośniej po wywaleniu katów czy różnica jest minimalna?
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
W a8 katy( te na wydechu) zostały zastąpione metalowymi ,dźwięk się raczej na moje ucho nie zmienił
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
rozumiem ze check engine sie nie swieci?
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
rozumiem ze check engine sie nie swieci? Z tego co pamietam...a było to z 2 lata temu to nie. Koloeszka robił też tam jakiś remap więc może zrobili mu OFF-a na sondy za katami ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
Panowie a jakie VAG-i macie do swoich S-ek? Nie chce mi się za każdą pierdołą czekać na termin w warsztacie i do tego bulić za diagnostykę. Myślę, że sporo rzeczy sam sobie VAG-iem wyłapię. A przy okazji jak w S4 B7 zrobić test przepływomierza(y) i jak zdiagnozować wypadające zapłony? Proszę o link lub priv jeśli to było, bo nie mogę znaleźć.
-------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#29
|
![]() |
Nie ma co pitolić odnośnie V8, kiedys tam pisałem że najlepsze wyniki da na pewno kompresor ale jak zachowa się silnik w eksploatacji to inna sprawa
![]() Układ wydechowy + katy = 6-7 + 5-8 = średnio +15PS Program + strojenie = + 10-15PS Airbox carbon = +6PS , 15-20NM Tak więc można coś podziałać ale w granicach rosądku jak widać powyżej tym można się zająć i satysfakcja gwarantowana jednak to jest wolny ssak a nie turbo, więc nie można oczekiwać przyrostów ca. 50-60KM. Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 02 October 2005 ![]() |
kiwi, poczytaj jak działa katalizator i co to jest dopalanie katalityczne i co to jest siarkowodów, oraz skąd się bierze i wyciągnij wnioski.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Do czego bijesz bo nie kumam.....katalizator miałem wałkowany i w technikum i na Polibudzie ( na silnikach spalinowych i ochronie środowiska) ....zacytuj moją wypowiedź ,która świadczy o mojej wiedzy lub jej braku...jak nie to nie rób OT ...i pisz na temat
![]() KATALIZATOR Właściwie (najpoprawniej) konwerter katalityczny - urządzenie montowane w układzie wydechowym samochodu, służące do oczyszczania spalin z trujących substancji. Montowane jest zwykle w miejsce pierwszego tłumika, a coraz częściej tuż za kolektorem wydechowym (by szybciej uzyskiwało temperaturę roboczą). Katalizator to swego rodzaju przelotowe ceramiczne sito o ogromnej liczbie bardzo długich kanalików, których łączna powierzchnia przekracza obszar boiska do piłki nożnej. Kanaliki pokryte są cieniutką warstwą platyny, rodu i/lub palladu, która stanowi katalizator pomagający usunąć ze spalin najbardziej agresywne składniki. Katalizator silników benzynowych bywa nazywany trójdrożnym lub trójfunkcyjnym, ponieważ zajmuje się likwidacją i trzech podstawowych trucizn zawartych l w spalinach: tlenku węgla, węglowodorów | i tlenków azotu. Jednakże nie jest to aż takie proste, ponieważ w rzeczywistości na jeden i konwerter katalityczny przypadają dwa fizykochemiczne urządzenia, zajmujące się redukcją cząstek chemicznych oraz ich utlenianiem. Właściwie więc należałoby mówić l o dwóch katalizatorach zawierających się i w konwerterze katalitycznym - oksydacyjnym i redukcyjnym. Katalizator redukcyjny i (pierwszy od strony silnika) wykorzystuje platynę i rod do rozkładu cząsteczek tlenków azotu. Kiedy cząsteczka któregoś z tlenków azotu (NOX) styka się z platyną lub rodem, atom azotu jest z niej (najprościej mówiąc) "wyrywany", po czym łączy się z innymi tak uwolnionymi atomami azotu w cząstkę atmosferyczną N2- Jednocześnie uwalnia się tlen w również atmosferycznych cząsteczkach C. Ten z kolei wykorzystywany jest w drugiej części katalizatora - oksydacyjnej - do utleniania cząstek węglowodorów i tlenku węgla. W efekcie w idealnym układzie z rury wydechowej auta wydobywają się niemal wyłącznie nietrujące substancje: para wodna i dwutlenek węgla. Prawidłowe działanie konwertera katalitycznego uwarunkowane jest zachowaniem optymalnego, stechiometrycznego składu mieszanki paliwowo-powietrznej. W przypadku benzyny skład ten określany jest jako liczba lambda i wynosi 14,7 części powietrza na jedną część benzyny. Za zachowanie składu odpowiada układ sterowania silnikiem, który wydaje polecenia układowi wtryskowemu na podstawie danych przekazywanych mu przez sondę lambda. Najnowsze silniki wysokoprężne również są łączone z konwerterami. Tu jednak urządzenia te zajmują się tylko utlenianiem tlenków azotu. Jako uzupełnienie katalizatora utleniającego niektórzy producenci montują dodatkowo filtry cząstek stałych - czyli sadzy. Niezależnie od rodzaju katalizatora należy pamiętać o jego obecności pod samochodem. Urządzenie to pracuje rozgrzane do temperatury ok. 400 st. (co właśnie tłumaczy coraz częstsze umieszczanie konwerterów tuż za kolektorem wydechowym), więc np. parkowanie na trawie lub nad zeschniętymi liśćmi może się skończyć pożarem. -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Jak bedziesz jezdzil w dluzsze trasy to nie bedziesz mial problemu ze smrodem zgnilych jaj. To nie jest zadna usterka w pracy motoru. W moim samochodzie zastosowano fabrycznie prekaty i mam ten problem z glowy.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 January 2009 ![]() |
I ja dopisze swoje "5 groszy".
Jezdze eSa prawie 14 miesiecy. Zrobilem ok 15 tys km. Olej Motul X-Cess 5W-40. Poprzedni wlasciciel wymienil wszystkie swiece i cewki w 2008 roku - jakies 20 tys km temu (tak, tak...prawie nia nie jezdzil) Na hamowni nie bylem, bo poprostu szkoda mi narazie kasy na to. Dla mnie wazna jest moja wlasna "dupo-hamownia" ![]() 1. Olej do tej pory dolewalem dwa razy - po ok. 0.7 L. Czyli wynik chyba niezly bo wychodzi jedna dolewka na ok 7500 km 2. Jeden kat mam zapchany bo co jakis czas wywala mi VAG blad i pojawia sie check engine. Na szczescie problem niedlugo sie skonczy bo jade do MG Motorsport na wyciecie wszystkich katow i ewentualne wstawienie dwoch sportowych. Tak, sa wstanie to zrobic zeby check sie nie pojawial. Co do mocy w S4 B6/B7....to powiem tylko tyle: Doslownie w zeszly czwartek stanalem na kresce z RS4 B7...i wynik - REMIS, a jak gosciu zle zapial 4-ty bieg to tylko mu pomachalem. Absolutnie nic nie sciemniam, mam na to kilku swiadkow ![]() Nie wiem czy ten RS az tak byl zjeb....czy moja nunia trzyma dobrze serie, ale rezultat mowi sam za siebie Co do modyfikacji, po wielu rozmowach z roznymi tunerami nie ma sensu nic grzebac. Tylko kompresor wchodzi w gre. NAjlepiej byloby zalozyc kompresor MTMu, ale to koszt ok 25 tys Euro z montazem ;/ PES i Giac w USA robia kompresory, ale podobno zdarzaja sie przypadki ze silniki mowia "pa pa" Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Znaczy zdrowe S staneło na kresce z RS4 z dodatkiem carbonu w głowicy
![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 24 March 2010 Skąd: Poznań ![]() |
chętnie też się dowiem jak to naprawdę z tymi katalizatorami jest
jakby nie było to najtańsza opcja... "wywalić" bebechy i zaspawać - w mniejszych silnikach nie ma problemu z tym a tu nie wiem jak z sondą -------------------- V8 all the way
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 02 October 2005 ![]() |
pinczi - odnośnie MTM i PES to tu każdy twierdzi odwrotnie, że MTM wybucha.
Odnośnie wywalenia katów w S4 to pierwsza sonda zostaje jak jest przed prekatem, druga na rurce ok. 10 cm skierowanej przeciwnie do wylotu spalin i jest ok. Tylko te katy są metalowe nie ceramiczne i naprawdę nie stanowią żadnego oporu jak są zdrowe. lagadula, gdzie w RS masz karbon w głowicy ? Chodzi Ci o ten syf co się zbiera przy zaworach dolotowych ? Przeciętnie RS ma 350 KM, a S 310 KM - a pewnie jest nieco lżejsze. Więc wyniki podobne. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 January 2009 ![]() |
stempel - to moze cie zaskocze.
Patrzylismy z gosciem w dowody rej. - RS4 - 1700 kg, a moja S4 (Avant) - 1820 kg. Ale zeby wynik "wyscigu" byl podobny to gosciu wzial dodatkowego pasazera zeby wlasnie wyrownac wagi |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska ![]() |
chętnie też się dowiem jak to naprawdę z tymi katalizatorami jest jakby nie było to najtańsza opcja... "wywalić" bebechy i zaspawać - w mniejszych silnikach nie ma problemu z tym a tu nie wiem jak z sondą Rozmawiałem w sprawie katów z EL-TEC i RPMotorsport. W EL-TEC-u podobno robili S-kę 3 mies. temu od kolektora bez końcowych tłumików, z tego co wiem bez zmiany programu i jest OK. W RPM wstawiają katy Magnaflow o sporej przepustowości i podobno też jeszcze nie mieli problemów z checkami. W mojej S-ce z kolei po weekendowej wymianie świec sporych różnic nie zauważyłem. Jak robię kick down-y przy 3500rpm, to nadal odczuwam przez moment opóźnienie, powyżej 4500rpm już go nie ma. Skusiłem się też na pomiary 0-100km/h (niestety narazie ze stoperem w ręce) no i jest obiecująco ![]() Po diagnozie VAG-iem, który już dotarł ![]() Przy okazji: kto w Stolicy ma hamownię drogową? Ciężko coś znaleźć na ten temat: podobno Rogalloti i Tomaracing. Znacie kogoś jeszcze? -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 January 2009 ![]() |
Jak ja robilem z pol roku temu pomiary vagiem, to z pasazerem na pokladzie i z poczatkami slizgajacego sie sprzegla wyszlo 6.1 s do 100. (Avant, manual)
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
ciekawy temat z tymi katalizatorami, a macie jakies oferty na całkowity wydech do eski?, moze by sie skrzyknąc i zrobić hurtem ze 2 lub 3 to i cena byłaby lepsza, moznaby wywalic wtedy całkowicie te katalizatory i zrobić porządne wydechy na np. 1 tłumiku. Co do osiągów to Pinczi zostałe jeszcze NX który u mnie DZIAŁA. Kosztowało to wszystko licząc 5K ale efekty są. Kompresor to juz mocne grzebanie w aucie i najgorsze jest to ze przy sprzedaży auta raczej nikt ci za ten kompresor nie zapłaci ;(. Hamownie drogową ma Tomaracing i mysle ze własnie na takiej hamowni otrzyma się w esce prawdziwe wyniki. To auto jest STRASZNIE podatne na zmianę temperatur i jednak na paliwo. Zalać Vpowera i pojechać go wieczorem sprawdzić na hamowni drogowej...i wyniki będa prawdziwe a Ci którzy mowią ze nie ma znaczenia hamownia i temperatura widocznie nigdy nie jezdzili eską..ja jezdze moją już prawie rok i auto jest mega podatne na grzanie. P.S moje wyniki do 100kmh przy uzyciu NX zawsze miały 5 z przodu.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 08:02 |