Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Sun, 24 Feb 2019 - 18:50
Post
#4341
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 July 2017 |
no to jak piszesz . musi byc miekka czyli szukaj najmniejszej wartosci utqg. ponizej 100. wtedy nigdy nie zaskoczy. przegrzana opona jest duzo stabilniejsza niz niedogrzana. 2000 za opony to zaden koszt. niektorzy by kupic cos w maire rozsadnego musza wydac 10tys. wiec... jak masz cos rosadnego do 2000 to beirz bez zastanawiania bo z dobrymi oponami wcale nie jest tak latwo. niby ich mnostwo a w rzeczywistosci jest tylko pare godnych uwagi opon w swoim rozmiarze z czego tylko jedna dwie w rozsadnej cenie. no chyba ze ktos akurat ma auto z oponami 225/40r18 wtedy moze kupic wszystko lub prawie wszystko. Właśnie to jest największy problem przy małych rozmiarach opon ich wybór wśród co lepszych producentów i dziwię się że producenci coraz bardziej omijają małe rozmiary na które jest naprawdę spore zapotrzebowanie. A nie tylko od 18" w górę. Te Nankangi NS2R (miękkie koniecznie bo 2 rodzaje są) są ok, ale raz huczą dość mocno, nie wiem na ile Ci to przeszkadzałoby, dwa - na deszczu od razu nie zabijają, ale jednak to semislick, trzeba uważać. Ale na suchym w porównaniu do drogowych świetne wrażenia i trzymania, i wrażliwości na kierownicę i bezpośredniości. Co do oznak, że zaraz puści, to co opisujesz, to wg mnie nie sprawa różnic w "puszczaniu" opony, a tego że nabierasz wrażliwosci i wyczuwasz wcześniej że będzie puszczać, czy jeszcze przed wystąpieniem tego, wiesz co się podzieje i przeciwdziałasz (nie wiem, podbiło tył, odjąłeś gaz itp) . Pierwsze moje spiny też pamiętam, odbierałem jako "znikąd tył puścił, no bez powodu i strasznie nagle " no nie tak znikąd i nie nagle wcale. Stąd chyba najwłaściwsza jest rada Norbiego, jakieś cywilne byle świeże i możliwie miękkie bo lekki wóz, i poznawanie ich reakcji i granic (które wynikają z opon, które z techniki, które z podłoża itp). O huczeniu nankangów jak najbardziej czytałem i się również zastanawiałem czy nie jest to kłopotliwe i twardości również miekkie-treadwear120, średnie/street-180. Na mojej liście z oponami do wyboru, w potrzebnym mi romiarze:) i co do miękkich cywili przyznam że jako "przetarcie" przed semi:) myślałem również nad Uniroyal Rainsport 3 XL(wzmacniane). Dużo ludzi sobie chwali, inni przeciwnie:), ale miękkie są, cena wporządku i mogły by być jak wspomniałem, dobrym przetarciem przed semi:). Czy może moglibyście polecić ewentualnie jakieś inne miękkie, sprawdzone cywile które może gdzieś mi umkneły czytając fora itd?? |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 24 Feb 2019 - 18:50
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 24 Feb 2019 - 21:02
Post
#4342
|
|
User Dołączył: Sat, 11 February 2017 |
Witam panowie. Szukam ultra dobrze klejacych opon z homolagacją drogowa nie koniecznie na europejskie drogi.
Przeznaczenie opon mocne AWD ok 900 PS i 900 Nm, waga ok 1400 kg, średnica felgi 17, szerokość najlepiej 9,5 do 10 cali. Znalazłem takie dwa modele opon: - Mickey Thompson ET STREET R (https://www.mickeythompsontires.com/drag-tires/et-street-r) - Hoosier D.O.T. Drag Radial 2 (https://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Hoosier&tireModel=D.O.T.+Drag+Radial+2&sidewall=Painted%20White%20Letters&partnum=74R7DDR2&tab=Sizes) Dlaczego zainteresowałem sie tymi oponami? Odpowiedź jest prosta, cała australiia na tym jeździ i kreci mega dobre czasu w streetowych setupach. Ktoś wie czy jest szansa kupic te opony w Europie? Jesli nie to słucham propozycji alternatyw, chce top opony, które pozwola mi wykrecic lepsze czasy na 1/4 mili, ale też takie na których będe mógł sie bezpiecznie poruszać po suchej drodze. |
|
|
Mon, 25 Feb 2019 - 21:04
Post
#4343
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 January 2019 |
Dobra a miał ktoś może Yokohama V105? Mam pytanie o zużycie opony. Znika czy się trzyma dzielnie? Skoro ma etykietę EA to raczej suchego i mokrego asfaltu się nie boi.
|
|
|
Mon, 25 Feb 2019 - 21:28
Post
#4344
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec |
Przejeździłem zeszły sezon na niej, trzyma się bardzo fajnie na mokrym, na suchym jest dobrze, ścianki twarde. Zużycie raczej średnie, jakieś 8kkm i coś tam widać że ubyło ale nie jest źle, myślę że 20-30 wytrzymają
|
|
|
Tue, 26 Feb 2019 - 08:45
Post
#4345
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 January 2019 |
Szukam czegoś pośredniego co się nie zetrze po 10 kkm. Nie musi być mega na mokrym asfalcie.
Coś takiego znalazłem. I w sumie mi pasuje, na suchym super, nie ściera się za bardzo, a na mokrym zdecydowanie noga z gazu przy 500 KM. https://www.adac.de/infotestrat/tests/reife...p;recordId=3481 Conti wiem że znikną, Michelin to samo. Rozważam jeszcze Pirelli P Zero, ale trochę płyną na suchym. Opona do jazdy codziennej, może z raz pojadę na jakiś suchy tor na 30 minut.. Montują je chyba w Mercedesach i BMW M5 na 1 montaż.. |
|
|
Tue, 26 Feb 2019 - 22:21
Post
#4346
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2017 |
Dobra a miał ktoś może Yokohama V105? Mam pytanie o zużycie opony. Znika czy się trzyma dzielnie? Skoro ma etykietę EA to raczej suchego i mokrego asfaltu się nie boi. Ja miałem w rozm 225/45/17 94Y w FWD 280 KM, 1500 kg i osobiści nie bylem zadowolony, trakcja podczas startu dynamicznego spod świateł bardzo słaba, w upalne dni czy po rozgrzaniu już lepiej, na torze nie byłem. Duży plus za reakcję na kierownice (sztywne ścianki, ale to pewnie dlatego że indeks 94) i trzymanie w zakrętach - tutaj wyczucie zachowania opony dobre. O zużyciu po 1 sezonie (~5k km) ciężko coś powiedzieć, ale raczej przyzwoite bedzie, jednak finalnie pozbyłem sie jej i nie wróce |
|
|
Wed, 27 Feb 2019 - 13:02
Post
#4347
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 January 2019 |
A na co zmieniłeś?
|
|
|
Wed, 27 Feb 2019 - 20:48
Post
#4348
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2017 |
A na co zmieniłeś? Dunlop Sport Maxx RT2 - 225/40/18 92 Y - i nie powiem , że to lepsza zmiana . Start spod świateł lepszy ale na szybkich zakrętach auto "pływa" , reakcja na kierownice "opóźniona", ale to głównie przez indeks nośności, który ww. rozmiarze jest max. 92 , a sam producent do mnie zaleca 93, wyższy indeks jest już w 235 ale te mi już nie wejdą . W tym roku już miałem kupić Michelin PS4 jako złoty środek (trakcja + trzymanie na boki ) o ile taki istnieje , ale pojawił się nowy faworyt Vredestein Ultrac Vorti - znacznie tańsza od PS4, a interesującymi mnie parametrami i opisami na tym forum, bardzo podobna do PS4, więc raczej będzie Vrede Może ten Pan Ci coś pomoże w naświetleniu sprawy, mnie osobiście jego testy i opinie przekonują https://www.youtube.com/watch?v=QseDx-aBaK4 https://www.youtube.com/watch?v=aMv64liOqIE a na ich stronie można sobie porównywać: http://www.tyrereviews.com/ |
|
|
Thu, 28 Feb 2019 - 05:45
Post
#4349
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
wez moze redestein Ultrac Vorti r sa duzo szybsze od wersji bez r.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Thu, 28 Feb 2019 - 10:22
Post
#4350
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2017 |
|
|
|
Sun, 03 Mar 2019 - 14:33
Post
#4351
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
takie pytanie. czy utqg to co innego niz treadwear?
chodzi mi o to ze zakupilem kumho v70a 215/40r17 k91 mieszanka twarda bo chodza teraz w smiesznych pieniadzach 415zl i na oficjalnych stronie podaja ze k91 ma utqg 500 (na dole) a na oponie wybite jest treadwear 50. o co tu chodzi? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 03 Mar 2019 - 16:30
Post
#4352
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka |
https://info.kaltire.com/utqg-ratings/
Trochę to niepotrzebnie skomplikowali... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
Sun, 03 Mar 2019 - 17:05
Post
#4353
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Czyli treadwear wybite na oponie 50 nie ma się nijak do utqg 500 AA a podawane przez producenta ? Czy to się jakoś przelicza?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 04 Mar 2019 - 17:50
Post
#4354
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Hej
peugeot 207 około 250km, nic na tor, ale lubię jak opona w zakręcie dobrze klei. Rozmiar seryjny - 205/45/17. Czy jestem skazany na same "stare" modele opon? Co patrzę, to albo profil 40 albo szerokość 225 z tych nowszych modeli. |
|
|
Tue, 05 Mar 2019 - 10:07
Post
#4355
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 08 April 2014 |
Nie chcesz profilu 40? Sam jezdze na 205/40/17 i bardzo sobie chwale.
|
|
|
Wed, 06 Mar 2019 - 22:47
Post
#4356
|
|
User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa |
Jakieś opinie odnośnie Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 vs Toyo T1-R Proxes Sport? Chodzi o rozmiary 255/35/18.
Szukam opony w miarę sztywnej (żeby auto nie pływało po zakrętach), dobrej na suchym, co najmniej przyzwoitej na mokrym i niezbyt głośnej. -------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
Fri, 08 Mar 2019 - 15:12
Post
#4357
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
a zwykłe Toyo Proxes T1R to dalej dobra opona? Tylko taka jest w moim rozmiarze albo chinczyk jakis :/
|
|
|
Fri, 08 Mar 2019 - 15:38
Post
#4358
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Ta opona nigdy nie byla dobra.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Fri, 08 Mar 2019 - 15:57
Post
#4359
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
|
|
|
Mon, 11 Mar 2019 - 11:26
Post
#4360
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 |
Szukam dobrze klejących opon do corvetty, myślałem o slickach ale to przesada bo jednak samochód głównie używany na co dzień.
Rozmiar 275/35r18 przód i 325/30r19 tył. Czy pilot sport cup 2 to dobry wybór? Wszyscy chwalą p zero corsa ale w tym rozmiarze nie występuje. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:05 |