Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92
aresTDI
Czesc, potrzebuje opon, na ktorych bede mogl na codzien smigac w sezonie letnim bez obawy, ze spadnie deszcz a 2 razy w miesiacu skoczyc na tor nie tracac przez nie do reszty.

myslalem o Toyo T1R albo o Falkenach, teraz jezdzilem na Falkenach i naprawde kleja bardzo dobrze ale moze da sie lepiej zachowujac kompromis do jazdy na codzien?

Pacjent impreza wrx
ZbyszekAE86
Patrz temat: Toyo R1R Vs R888 Różnice Opinie Wrażenia itp. wink.gif
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;hl=toyo+r888
aresTDI
Patrzylem ale obie te opony odpadaja bo potrzebuje czegos bardziej kompromisowego smile.gif na czym bede mogl przejechac trase 300km nie martwiac sie o to czy w drodze powrotnej nie zacznie kropic a jak juz zacznie zebym mogl trzymac normalna predkosc nie wlekac sie za tirami smile.gif
240Z
Bridgestone RE050A? Badałem ten temat, opinie o jeździe na suchym i na mokrym są bardzo pozytywne, jedyny problem to szybkie ścieranie.
the.wolf
RE70.

albo dociete r888.

jesli falken Ci pasowal to bedzie bardz zadowolony z Firesone SZ90.

Oczywiscie zalezy na jaki tor wpadniesz, bo po Ulezu to duzo z opony Ci nie zostanie.
Tommo
Jeździłem kilkakrotnie na R888 w deszczu,raz nawet w ulewie.Nie miałem z tym problemu i opinia,że w deszczu jest tragedia jest mocno przesadzona.Jak jest dużo wody na ulicy trzeba zwolnić po prostu.Za to na suchym rekompensuje nam z nawiązką.
dejv667
CYTAT(the.wolf @ Tue, 09 Feb 2010 - 16:38) *
RE70.

Jak jest z trwałością tej opony? Wybacz być może głupie pytanie, czy to prawda ze nowa guma ma śladowa głębokość bieżnika? Spotkałem się gdzieś z taka opinia i nie wiem ile w tym prawdy.
240Z
Z tego co zrozumiałem, to chodzi o oponę do jazdy na co dzień w okazjonalnymi wypadami na tor. Czy nie sądzicie, że opona UHP byłaby lepszym kompromisem niż semislick, jakim jest RE070?
daniel1d11
yokohama parada spec 2
aresTDI
o tej yokohamie szlyszalem duzo dobrego wiem, ze do jazdy na codzien napewno nadaje sie znakomicie ale nie widze opinii na temat upalania jej po torze smile.gif


narazie sklaniam sie ku Falkenowi spowrotem lub Bridgestone RE050A
RacingTires.pl
w tytule tematu jest napisane

Dobrze klejące na codzień i na tor
a wiec

Toyo r1r
Yokohama neova 08
Michelin pilot sport cup
...

Jaki model falkena masz na mysli ?

Rt.pl
grzywaczewski
Jesli na codzien plus raz na jakis czas upalanie, to polecam Bridgestone RE050A a jesli troche taniej Firestone FHSZ80 / 90. Fireston troszke gorzej trzyma ale ma twardszy bark (co moze byc plusem przy wyzszym profilu) i wolniej schodzi. O wspomnianych wyzej 'michalkach' slyszalem swietne opinie, ale one sa po prostu b.drogie, jak dla mnie za drogie na co dzien.

Co innego jezeli planujesz czesto upalac... od razu ogarnij drugi komplet kol. Przerabialem krotko na jednym, ani to ekonomiczne, ani bezpieczne, nie mowiac o komforcie. Najedziesz pechowo na wyrypana tralke, rozwalisz opone albo cale kolo i bedziesz turlal sie do domu na dojazdowce. Dorobilem sie kilku kompletow, na upalanie jade na sliczniutkich prawie nowych oponkach, a na miejscu zakladam drugi zestaw... tylko rano sie zastanawiam ktore plesnie zabrac tongue.gif

P.S. aresTDI, quadracz to na wszystkim pojedzie cool.gif Z kwartal zabijalem hamerykanskie caloroczne, jakis Bridgestone RE92 czy inna padlina... tak slabo trzymaly ze sie nie scieraly. Wrobel szydzil ze na szutrowkach jezdze biggrin.gif
aresTDI
aktualnie jezdze na: Falken FK 452 225/45R17 i dla mnie klei mocno smile.gif

Grzywaczewski tez, o tym myslalem zeby kupic slicki na eventy a normalna gume na codzien, jest to jakas alternatywa smile.gif
Strasznie ciekawie wygladaja te Micheline Sport Cup czy testowal to ktos z was na torze i na mokrym?
shafter
Ja tylko nie wiem co w towarzystwie takich opon jak 888 R1R, sport cup robi nieszczesne RE050A ktore jest opona nizszego typu i do tego calkiem kiepska w swoje klasie ...

W R888 nie pchaj sie jezeli robisz jakies dalsze trasy, przy wyzszych predkosciach i czyms wiecej niz wilgotny asfalt zaczynaja sie cyrki ... duzo lepszy w deszczu jest sport cup i moim zdaniem to zajebistte opony ... nie wiem czy do upalania fwd ale do mocnych rwd pasuja idealnie ...
tsss
co sądzicie nt goodyear f1. spełniłby się dobrze do takich celów jak wymienione w temacie?
Arti09
Miałem oponki F1 w bmw i powiem tak:

+:

- Dobrze się trzyma na suchym jak i mokrym
- Przy ponad 220km/h ciche
- super wyglądający bieżnik

-:

- szybko się ścierały, autem jeździła moja połówka i nie było upalane. Jeżdżone normalnie
- nie wiem czy miałem wadliwą ale po delikatnym wjechaniu w dziurę bokiem mi druty z opony wyszły (prędkość 20km/h)
aresTDI
Nie sugerujcie sie nickiem i avatarem poprostu nie mialem czasu go zmienic caly czas jest mowa o imprezie wrx z napedem awd smile.gif

Sam osobiscie nie mialem okazji jezdzic na F1 ale moj dobry kumpel meczyl sie z nia caly sezon i z tego co on mowil to raczej guma dla 'tunerow' zeby ladnie wygladal bieznik bo z przyczepnoscia nie wiele maja wspolnego
grzywaczewski
shafter, jezdziles na RE050A? Porownywales ja z innymi 'zwyklymi' oponami? Moim zdaniem w tej klasie - czyli gornej polce opon cywilnych - to jest wysmienita opona. Mialem kiedys podobny dylemat przy swojej Imprezie - a moze to, a moze tamto - na szczescie Carfit pstawil mnie do pionu, przyslal RE050A i tak juz zostalo.

Pozostale wymienione sa semi-slickami i jest to kiepskie kompromisowe rozwiazanie. W codziennej jezdzie potrafia przykro zaskoczyc w koleinach wypelnionych woda czy na syfie i sa bardzo drogie, w torowej jezdzie sprawuja sie gorzej od slicka a sa rownie drogie.

Tym bardziej ze inny profil opony sprawdzi sie na drogach krajowych i w miescie, a inny na torze. Trzeba miec dwa komplety i tyle. Uzywane felgi kosztuja duzo mniej niz komplet nowych opon, zwlaszcza teraz zima.
240Z
Shafter, o RE050A wspomniałem, ponieważ patrząc po takich "profi" serwisach jak Ceneo jest stosunkowo atrakcyjna cenowo w segmencie UHP. Jeśli mówimy w kategoriach absolutnych to bezkonkurencyjna powinna być Michelin Pilot Sport 2, przynajmniej tak wynika z opinii użytkowników zbieranych w Sieci. Z opon w tym segmencie testowałem wielokrotnie GY F1 (bardzo w porządku) i ContiSportContact3 (świetny all-rounder, ale trochę za twarde i za głośne). Zastanawia mnie jeszcze jak by sobie poradziły Dunlopy (GT, TT) i wszelkie odmiany PZero (gubię się gdy o nich czytam).

AresTDI, rozumiem, że w takim układzie szukasz opony UHP, a nie semi-slicka? W teście poniżej wychwalają "wet traction" w takich oponach jak Potenza RE-11 i Advan AD08...

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=118
Logan
RE070. Super opony na codzień. Mam je jako letnie w dupowozie i jestem bardzo zadowolony.
alphaOne
Yokohama neova 08 jest do kupienia w PL? a jezeli tak to gdzie?
Kras
Szukalem i nie znalazlem niestety...
iacoski
Dołączam się do pozytywnych opinii kolegów na temat opon RE050A (225/45/17). Jak dla mnie mistrzostwo i kleją się niesamowicie, zużywają się dosyć szybko ale to zapewne zasługa mojego energicznego sposobu przemieszczania sięwink.gif No ale coś za coś.
GRE
pewnie w racingtires.pl będą smile.gif
ja z r888 a re70 na codzień wybrałbym potenze
the.wolf
GYF1 to kupa, trzyma na wodzie tylko jak jest nowa. na suchym bardzo sie wyklada i srednio sie nadaje na przyczepny asfalt.
alphaOne
wlasnie na racingtires.pl niestety ich nie ma.

co do RE050A to tez potwierdzam ze sa bardzo dobrymi oponami, tylko ze jak na tor to chyba jednak drogo wyjdzie
grzywaczewski
Dobra propozycja, szkoda ze 17" najmniejsze, choc dla WRXa to nie problem.
aresTDI
dzieki za wszystkie sugestie teraz musze sobie je znalezc cenowo w necie i porownac cena/jakosc co wypadnie najkorzystniej.

a takie krotkie pytanie jeszcze szukac 215 czy 225 ? na 17" felge
grzywaczewski
A jaka szerokosc tej felgi? Najpierw szerokosc opony do szerokosci felgi, pozniej profil opony zeby zachowac seryjna srednice kola (lub odrobine mniejsza). Ile masz tam mocy? 260KM?
WojtekMR
dołączę do tematu:
jak się mają:
bridgestone s-02
bridgestone re-050a
yokohama advan sport
toyo r1r
hmm i r888
auto do zabawy -przebieg powiedzmy 4000km na sezon
grzywaczewski
...i patrz po dostepnosci, bo mozesz sobie taka szerokosc i profil wyliczyc, ze bedziesz mial jeden model do wyboru wink.gif
grzywaczewski
Bridgestone s-02 to sie chyba nie maja bo to antyki. Rok temu udalo mi sie w kraju znalezc komplet S-02 albo 03 ale gosciu nie chial oficjalnie sprzedac bo byly z poczatku stulecia rolleyes.gif A szukalem bo slyszalem ze swietne.
RacingTires.pl
ile ludzi tyle oponii na temat opon tongue.gif

do wrx 225
w wiekszosci krajów kazdy chce miec mozliwie jak najszersze opony
a w PL czesto zdarza się odwrotnie

Pamietajcie ze szersza opona jest mniej obciążana i przez to może się wolniej zużywać.

Jeden model opony występuje w różnych rozmiarach.
W jednym rozmairze jest ok
a w innym nie.




aresTDI
oki teraz jezdzilem na 225 ale zastanawialem sie czy to nie za duzo smile.gif Mocy ok 270km felga to STI z lat 03-05
exocet
Kup sobie Dunlopa Sport Maxx (bez TT, bo te są kiepskie podobno), są ok na co dzień, a do tego dosyć tanie, a do tego kup używanego opony do upalania, tak jest dużo lepiej.
kosiniak
sport maxxx to najwieksza kupa na jakiej jezdzilem, jak do tej pory najlepsze to yokohama parada spec2 i uniroyal rainsport, teraz bede testowal fk452, zobaczymy smile.gif
Hiro
A jak wypada pirelli pzero nero/rosso przy bridgestone re050a?
grzywaczewski
CYTAT(aresTDI @ Wed, 10 Feb 2010 - 18:12) *
oki teraz jezdzilem na 225 ale zastanawialem sie czy to nie za duzo smile.gif Mocy ok 270km felga to STI z lat 03-05

Nasz Impreza N/A 180kilkaKM jezdzi na 205mm, tak samo Legacy Turbo (teroetycznie 220KM) wiec 225mm do 270KM nie bedzie za duzo.
Kupuj drugi komplet, 17" z rozstawem srub 5x100 jest mnostwo a ceny nizsze niz 16" angry.gif No chyba ze masz juz Brembo z STI, to wtedy musisz miec i odpowiednio rzadsze felgi.
grzywaczewski
Tu kawiorek http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=100...e1e76d9#1007035
slavi
Jak wygląda RE050A vs Pilot Sport PS2 ? Jazda tylko cywilna (sucho/deszcz) bez upalania ale bardzo szybka.
shafter
CYTAT(slavi @ Wed, 10 Feb 2010 - 21:56) *
Jak wygląda RE050A vs Pilot Sport PS2 ? Jazda tylko cywilna (sucho/deszcz) bez upalania ale bardzo szybka.


To najprawdopodbniej zalezy od nadwioza w ktorym porownujesz te opony. Ja w BMW czuje wyrazna przewage PS2 nad RE050A(made in .pl) szczegolnie na przedniej osi !!!!!!!

Ale istnieje duza szansa ze wymagajaca dogrzania PS2 lepiej sprawdza sie tutaj a RE050A w ulicznych figtherach 4x4 ...
tdik
mialem komplet re050a. opony bardzo twarde na wodzie nie da sie jechac na nich
kanon45
A miał ktoś z was do czynienia z oponą Nexen N3000?
aresTDI
Co sadzicie o BF Goodrich G-Force Profiler? wyglada bardzo ciekawie i cene ma super
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So
buryy
CYTAT(tdik @ Mon, 15 Feb 2010 - 19:35) *
mialem komplet re050a. opony bardzo twarde na wodzie nie da sie jechac na nich

Trzeba jeszcze nauczyć się jeździć FWD... I nie epatować nie aktualnym opisem...
Dla wolnych WRX-ów każda guma będzie .. prawie dobra laugh.gif
R1R wydaje się być rozsądną propozycją
Pozdrawiam
grzywaczewski
tdik, co rozumiesz przez twarde? Mieszanka twarda? Moze miales jakies zlezale, u mnie mieciutka wink.gif
Bo jesli chodz o sztywnosc barku, to rzeczywiscie jest lepiej w porownaniu do wiekszosci opon i mozna szybko przejechac zakret bez szlifowania rantem felgi wink.gif Koledzy chwala za to rowniez Firestone SZ80 / 90... podobno trzeba ja zakladac na maszynach do runflatow. Moze sprawie sobie komplecik do TurboDziadka.
Sev
Hmm z tymi firestone'ami to nie był bym taki pewien.


Firehawk SZ90 Na pokładzie Fabii RS na niskich łąkach.
Iron666
Ja może trochę nie w temacie, w celach szkoleniowych się pytam, nie jestem starym wyjadaczem co jeździł na najróżniejszych kompletach opon, jeżdżę dwoma autami, mam swoje odczucia i chcę je zweryfikowac, pierwszy pojazd do Polo `91, masa wg dowodu 730kg minus ok 30kg, zawias beton (MTS Technik -80/-60), opony Continental ContiPremiumContact 185/55R14 (mają ze sto lat), drugi pojazd to Punto `93, pełna seria, masa wg. dowodu 880kg, zawias jakiś inny ale nie wiem jaki (wóz kupiony już z takim) trochę twardszy i minimalnie w dół, opony Firestone Firehawk SZ80 195/50R15 (kilkumiesięczne), ze zestawu w Polo jestem wniebowzięty a to co jest w Punto to dla mnie porażka, proszę o weryfikację moich odczuc, może nie czuję Firestonek, może po prostu muszę się na nich nauczyc jeździc. rolleyes.gif
specu
Zawias taczka... rolleyes.gif
Iron666
Że co tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.