![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#881
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Witam Panów !
Przeczytałem niemalże cały wątek i teraz już mam totalny miszmasz w głowie bo chciałem kupic federale 595 rsr ale już wiem że to byłby mój największy błąd. Auto Civic 1.6 sohc vtec turbo 220km. Stroiłem na federalach ss i byłem bardzo zadowolony ale! Potrzebuje opon na street/zawody 1/4 , autem wyjezdzam tylko jak jest ładna pogoda , sucho. Co polecicie z przedziału 195/15 / 205/15 w budżecie 1600 zł ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#882
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Yoko AD08
|
|
|
![]()
Post
#883
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Upalałem ostatnio na Torze Kielce na Hankookach Ventus RS-2 w 205/50/15 - mistrz opona, mimo śliskiej nawierzchni bardzo dobrze kleiła, nie przegrzewała się na tylnej osi w rwd, mimo że trochę szedłem bokiem. Klei znacznie lepiej niż federal 595 rs-r , polecam.
-------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#884
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 08 September 2012 ![]() |
A jak te opony sprawdzaja sie w nizszych temperaturach?? Bo zastanawiam sie nad oponami, ktore chce uzywac tylko na SuperOesach w Poznaniu (okres od pazdiernika do marca) a czytalem ze opony sa malo uniwersalne jesli chodzi o temperature. A zastanawialem sie jeszcze nad Profilami XR-01 albo wlasnie 595 rs-r, bo sa w moim przedziale finansowym i nie wiem, ktora wybrac.
W dodatku dolacze jeszcze jedno pytanie do forumowiczow, czy do 150 konnego E36 320i w sedanie lepiej wybrac opony 205/50/15 czy starcza 195/15/15?? Czy jest duza roznica w przyczepnosci? |
|
|
![]()
Post
#885
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak ma być chłodno to na pewno nie Federal RsR...
On jest słaby nawet jak się rozgrzeje, więc na zimno każda lepsza drogowa opona będzie lepsza |
|
|
![]()
Post
#886
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
Jak ma być chłodno to na pewno nie Federal RsR... On jest słaby nawet jak się rozgrzeje, więc na zimno każda lepsza drogowa opona będzie lepsza Bzdury, RSR wcale nie jest słabą oponą, a wogóle co to za pojęcie "lepsza drogowa"? Fakt dobrze trzyma powyżej 25st ale na kręte próby nawet poniżej tej temperatury,napewno lepiej się zachowa niż jakaś "lepsza drogowa" z milionowymi nacięciami bieżnika które się podwiną na pierwszym "lepszym" zakręcie ![]() |
|
|
![]()
Post
#887
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
Federal jest mega uniwersalny. Kupujesz na na lato i w sam raz na jesień pojawiają się na nim dodatkowe pęknięcia odprowadzające wodę, co sprawia że pojawiające się opady deszczu są nam niegroźne
![]() |
|
|
![]()
Post
#888
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 08 September 2012 ![]() |
A ktoś może się dokładniej wypowiedzieć co do Hankooków Ventus RS-2?? Jak one się sprawują w niższych temperaturach? No i jaki rozmiar lepszy do mojego samochodu?
Kupujesz na na lato i w sam raz na jesień pojawiają się na nim dodatkowe pęknięcia odprowadzające wodę A jak kupię w dopiero w jesień to też się zrobią pęknięcia? |
|
|
![]()
Post
#889
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bzdury, RSR wcale nie jest słabą oponą, a wogóle co to za pojęcie "lepsza drogowa"? Fakt dobrze trzyma powyżej 25st ale na kręte próby nawet poniżej tej temperatury,napewno lepiej się zachowa niż jakaś "lepsza drogowa" z milionowymi nacięciami bieżnika które się podwiną na pierwszym "lepszym" zakręcie ![]() Jeśli serio nie wiesz co oznacza lepsza drogowa to już spieszę z tłumaczeniem. Lepsza drogowa opona to wyższa półka opon stosowanych w seryjnych autach, produkowana przez uznanych producentów, np. Continentala ze swoim ContiSport i Michelina ze swoim Pilotem (od Exalto po Sport Cup'a) Na wiosnę założyłem rsr na tylnej osi, a na przodzie r1r - ok.20st C - myślałem, że nie nadąże z kontrami. Potem przejechałem cały rajd Nadwiślański z nowym Federalem na przodzie i używanymi pięcioletnimi Michelin Pilot Exalto 2 na tyle - temperatury ponad 30st i długie odcinki więc miały gdzie się dogrzać. Założyłem taki zestaw w nadzieji, że auto będzie mocno nadsterowne, dla uciechy publiczności. Niestety efekt nie był taki na jaki liczyłem i parę razy na dohamowaniach się przejechałem, a tył wcale nie trzymał gorzej. Jest tani i to jest jego zaleta, jednak nie uznawajmy rsr'a za oponę 'dobrą' na zakręty - do driftu pewnie jest zajebista, może na cały dzień na gorącym Ułężu też jest spoko, ale do dobrej opony ubiegającej o miano sportowej jest jej daleko. Takie pytanie mi się nasuwa na koniec, jeździłeś na tym Federalu w ogóle? A na jakiejś innej nowej sportowej oponie? |
|
|
![]()
Post
#890
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Exalto to normalna opona drogowa. Tylko marka jest lepsza. I ma prawo zachowywać się lepiej niż nie jedna groźniej wyglądająca opona tańszej marki. Może się szybciej nagrzewać bo jest dużo bardziej ponacinana niż Federal. Ale to na suchym mimo wszystko nie powinno być lepsze. Sport Cup nie można wrzucać do jednego worka z Exalto.
O ile Exalto idzie może napierwszy montaż, to Sport Cup w czym niby? W Lamborgini? A jeśli rozpatrywać sprawę w ten sposób, to na pewno znajdzie się producent, który oferuje i Federala i Yokohamę A048 i pewnie też R888 na pierwszy montaż. Trzeba poszukać między takimi producentami jak Ariel, Radical czy Ultima. Ponieważ to są normalne, ulicznie legalne samochody to też te opony można zaliczyć do normalnych ulicznych jeśli tą filozofią będziemy dzielili opony na uliczne i nie. Prawidłowy podział opon jest taki, że wyczynowe mają inną konstrukcję niż drogowe. Są projektowane tak, aby wytrzymały tylko tyle ile wymaga się od nich na odcinku, a nie dajmy na to 50000 km po pięknych równych drogach jak u nas w kraju. Więc w zasadzie wszystko co jest na ulicy legalne to opony z jednej kategorii pomijając rodzaj mieszanki i kształt bieżnika. |
|
|
![]()
Post
#891
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Pisząc 'Exalto po Sport Cup'a' bardziej chodziło mi o początek przedziału czyli Pilot Exalto i zwykłe Pilot Sport co zresztą kilka linijek niżej rozwinąłem. Opony wrzucane na pierwszy montaż w normalnych seryjnie produkowanych samochodach, takie opony które muszą być uniwersalne (na sucho i mokro) i wytrzymać taki dystans o jakim piszesz. Sport Cup idzie na pierwszy montaż w szybszych 911 i M trójkach, więc do Lambo jeszcze kawałek - jednak fakt faktem to już opona skierowana bardziej na sport.
Pisząc o nagrzewaniu miałem na myśli Federala, który miał się gdzie dogrzać bo był na przodzie w Celice FWD, która ma bardzo ciężki przód i leciutki tył. Faktycznie trochę się zapędziłem próbując postrzegać Federala jako coś więcej niż zwykła opona drogowa, ale tworzy się wokół nich taką otoczkę. Tworzy się wokół nich otoczkę wybitnych osiągów, których nie ma. Sam się dałem na to złapać, kupiłem, sprawdziłem i teraz staram się pomóc innym w wyborze. Jak jest chłodno to są po prostu śliskie, może -tak jak pisałem wcześniej- na gorącym Ułężu zaczną działać, ale ja już tego nie sprawdzę. Styku sam chyba przyznasz, że na suchym pięcioletni zużyty Pilot Exalto nie powinien mieć podejścia do nowego Federala RSR, co nie? W ogóle brzmi jak porównanie kompletnie od czapy, a jednak jego wynik nie jest tak różowy, co chyba nie świadczy zbyt dobrze o Federalu. Federal jest tani i trwały, jednak daje za to odpowiednio mniej przyczepności - niestety. |
|
|
![]()
Post
#892
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
Jeżdżę na nowym federalu rsr i mogę go porównać do r888 i GY F1 bo na takich też jeździłem i nie ma co narzekać, federal jest z twardszej mieszanki lepiej pracuje w wyższych temperaturach do tego ma twardą ściankę ,da się kręcić dobre czasy latem na tej oponie. R888 moim zdaniem działa lepiej od federala poniżej 20st widać lepsze zachowanie auta podczas skręcania i hamowania, ale w gorące dni podczas upalania r888 również niegwarantowało lepszej przyczepności i opona już nie trzymała jak powinna bo się przegrzewała do tego znikała w oczach, tu federal nadrabia trochę lepszą trwałością jaki również dobrą przyczepnością.Od np. "byłej"lepszej drogowej opony GY F1 ,federal jest o stokroć lepszy
|
|
|
![]()
Post
#893
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
kumho ku36 ecsta xs
zna ktos moze te oponki . testowal ktos? ![]() |
|
|
![]()
Post
#894
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
kumho ku36 ecsta xs zna ktos moze te oponki . testowal ktos? ![]() Jeżdżę na nich od początku maja, przejechałem 4000km. jak sa zimne sa przecietne, pozniej przyzwoite, a im szybciej jedziesz i mocniej dajesz im w dupe tym lepiej kleja Przeleciałem się nimi raz w trasę 150km w deszczu na przemian z ulewą i stałe 140 w porywach 180 nie powodowało problemów, choć fakt nie było kolein. Na suchym, zwłaszcza jak jesto ciepło, są lepsze niż moim zdaniem bardzo dobre potenzy S001. Nawet sobie podniosłem ciśnienie doładowania na 2ce ![]() Ale fakt, jak było do 15 stopni to trakcja potrafiła zamrugać na suchym na 3ce. -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#895
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
O kolega z ocp. czyli jezdzisz nimi na codzien i daje rade. a jak ze zurzyciem po tych 4000km?
co do mielenia u mnie jest sporo mniejsza moc bo 135hp przy 1150kg. ale rozmiar bedzie mniejszy bo 205/50 r15 |
|
|
![]()
Post
#896
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie mierzyłem prawdę mówiąc, ale przy takich przebiegach wystarczą mi na 2 sezony conajmniej
![]() ![]() ![]() -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#897
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
teraz mam 195/55 i eibach b12 prokit i buja sie na oponach. nie chce mocno z profilu zchodzic bo wiadomo jakie mamy drogi. mysle ze te kumho na pewno boki maja twardsze niz CPC2
|
|
|
![]()
Post
#898
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Federal nie powinien być gorszy niż mocno ponacinana opona i to jeszcze stara. Możliwe, że się przegrzewał a stara opona nie. Przyznaję natomiast że te opony są benchmarkiem ale to wynika z tego, że mało kogo stać na prawdziwą oponę sportową. I dlatego panują błędne poglądy wśród nawet całkiem na pierwszy rzut oka rozsądnych ludzi, że opona mieć to czy tamto bo opona X ma to i jest super.
|
|
|
![]()
Post
#899
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
panowie czy opona 255/35/18 będzie dobrze pracować na przednich felgach 9.5 cala? auto to mocne RWD.
teraz mam 275 ale powoli mam dosc bo jest masakra w koleinach i chciałbym coś węższego... |
|
|
![]()
Post
#900
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Będzie ok
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 20:09 |