Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 40 41 42 43 44 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Kajman
post Wed, 15 May 2013 - 19:52
Post #821


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Zerknij na Nokian Z-line, powiem że jestem w jednym z aut bardzo zadowolony, z toru wróciła z pucharkiem smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 May 2013 - 19:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
0SKI
post Wed, 15 May 2013 - 20:35
Post #822


Rookie
Dołączył: Fri, 10 May 2013
Skąd: Gdańsk





PSS chyba nie ma w 17" sad.gif
po torze nie jedze wiec pewno GY da rade smile.gif
cena okolo 480zl/szt wiec nie jest zle
jak ktos dba o bezpieczenstwo to nie powinno sie ogladac ogloszen z oponami 4mm smile.gif jak uzywki to 6mm+ a zimowki tylko nowki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 15 May 2013 - 21:18
Post #823


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Opony generalnie nówki, a przy 4mm śmietnik/allegro.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 15 May 2013 - 21:19
Post #824


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





czyli nowe r888 mozna od razu na smietnik wyrzucic bo maja tylko 5,5 mm. super podejscie. bardziej od glebokosci bieznika patrzylbym na wiek opony i starsze niz 4 lata odrzucal.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 15 May 2013 - 21:26
Post #825


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Piwo, domyśl się, że mówię tu o oponach drogowych. Zanim dojdziesz do 4mm to będą miały tyle cykli za sobą, że i tak daleko im będzie do nowych. Chcesz się męczyć na starych gumach, nie bronię, chcesz mieć osiągi nowej opony, to swoje zdanie przedstawiłem. Chcesz zapierdalać, nie oszczędzasz na gumach. Koni srylion, filozofie geometrii z kosmosu, a gumy z allegro łysiejące, nie widzisz tu pewnego braku logiki?
A dodam, że testuje mnóstwo semi ze starymi i nowiutkimi dotami i te starsze są znacznie lepsze niż łysiejące świeże po zbyt dużej ilości cykli/przegrzań smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 15 May 2013 - 21:33
Post #826


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie mowie ze nie warto kupowac nowych. sam tak kupuje. ale nie mowy ze wyznacznikiem przyczepnosci jest glebokosc bieznika, bo tak to jest tylko na kopnym sniegu czy plynacej na jeznid wody. na suchym i wilgotnym asfalcie im plytszy bieznik tym lepij i lepiej miec michelina super sporta z 3mm bieznika niz ps3 z 8mm bieznika. co do kilkunastokrotnego przegrzania opony ciezko sie niezgodzic ze to smietnik. opona traci miekkosc i robi sie kamien.trzymania wtedy zero.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 15 May 2013 - 21:38
Post #827


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Dlatego skrótem myślowym było że jak ma 4mm, to już swoją ilość cykli mogła przeżyć jeśli kierowca uzdolniony. Każda zniesie ich inną ilość, semi mniej, cywile więcej, ale wbrew pozorom pełnego dogrzania to nie jest za wiele wcale razy do dyspozycji zanim będziemy o stopień twardości wyżej wink.gif
No i pamiętaj, że kilku producentów głębiej daje słabszą mieszankę, żebyś chciał zmienić opony smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Thu, 16 May 2013 - 00:31
Post #828


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Przyłączam się do pytania kolegi SzybkiKuba - jak ma się wykładanie w zakrętach opon o sztywnej ściance (jak np. RE002) do opony typu RunFlat? Ja również będę niedługo zmieniał i chcę przesiąść się na coś nie-ROF (spooro większy wybór opon UHP), ale boję się, czy nie stracę precyzji prowadzenia..


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Fri, 17 May 2013 - 19:52
Post #829


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Koledzy, byłem dzisiaj na torze i jestem mocno zawiedziony... e36 coupe z 3.0 z e46, zawias b8+ H&R -1.5'' i - 1'', opony z przodu 205/50/16, tył 215/55/16. Samochód jest tak nadsterowny, że ciężko w ogóle szybciej wejść w zakręt. Zanim zacznę bawić się z zawieszeniem chciałbym zmienić opony- myślałem o Federalach 595 rs-r 255/40/17 tył i 225/45/17 przód na felgach 9'' ET26 i 8'' ET20. Czy taki zestaw nie zamuli zbytnio przyspieszenia? Czy może macie jakieś lepsze propozycje? (wiem o konieczności wypchnięcia nadkoli z tyłu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 17 May 2013 - 22:05
Post #830


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tyl masz mocno zbiezny? warto usawic w takim wypadku +20 +30 na strone. ferdki naleza do tych twardszych do driftu jak znalazl dp czystej jazdy nadaja sie na dluzsze tory typu poznan gdzie sie dogrzeja. ja bym najpierw zdjal stabilizator z tylu i wtedy pojechal jeszcze raz. mzoe wina nadsterownosci jest w zawieszneiu zle ustawiony,m nie w oponach? moze masz ustawione amory z tylu za twardo?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Fri, 17 May 2013 - 23:57
Post #831


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak jest ustawione koło, ale raczej w miarę neutralnie i z tego co wiem w e36 nie ma jakiejś dużej regulacji. Na pewno jednym z czynników jest duża różnica wysokości między tyłem, a przodem, samochód wygląda prawie jak dragster, więc i tył pójdzie ze 2-3cm w dół. Amory z tyłu to seryjna b8, moim zdaniem ustawiona mocno humanitarnie (da się tym spokojnie jeździć na codzień, nie podskakuje itd). Samochódem zdarza mi się jeździć na codzień, na uczelnię, jakiegoś spota itd. Na torze staram się bywać raz, góra dwa razy w tygodniu. Akurat problem był na rozecie i z tego co mówił Wróbel- na ten tor z cywilnych opon to kolejno: Federal, R888, Potenza, pilot sport cup. Oczywiście jeśli jest sucho i ciepło. Oprócz rozety bywam jeszcze w nowym mieście i na ułężu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sun, 19 May 2013 - 08:57
Post #832


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Hej,

Mamy w domu E36 325, która była zakupiona jako zimówka, ale jest w dalszym ciągu w domu, więc trzeba zakupić jakieś koło na lato. Auto będzie jeżdżone od czasu do czasu na torze.

Wlatują felgi motorsporty 17" (szerokość 7,5" przód oraz 8,5" tył). I teraz pytanie - jaki rozmiar opony będzie najlepszy? Opony o jakich myślę, to Federal 595RS-R. Czy rozmiar 215/45R17 i 235/40R17 będzie ok? Nie zmuli to za bardzo auta?

Pozdrawiam,
Paweł


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubi91
post Sun, 19 May 2013 - 11:43
Post #833


Super User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(pawel934 @ Sun, 19 May 2013 - 08:57) *
Hej,

Mamy w domu E36 325, która była zakupiona jako zimówka, ale jest w dalszym ciągu w domu, więc trzeba zakupić jakieś koło na lato. Auto będzie jeżdżone od czasu do czasu na torze.

Wlatują felgi motorsporty 17" (szerokość 7,5" przód oraz 8,5" tył). I teraz pytanie - jaki rozmiar opony będzie najlepszy? Opony o jakich myślę, to Federal 595RS-R. Czy rozmiar 215/45R17 i 235/40R17 będzie ok? Nie zmuli to za bardzo auta?

Pozdrawiam,
Paweł



Wydaje mi sie ze szerokosc 235 na tyl moze byc za duza. Zalezy ile wazy Twoj egzemplarz, ale w rx-8 230konnej przy 1,3t+ 225 tyl wystarczaja do poprawnej jazdy w zakretach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sun, 19 May 2013 - 17:20
Post #834


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Też dużo bardziej wolałbym 225 albo coś jeszcze węższego. Pytanie, czy 225 nie jest za wąskie na 8,5 cala?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Sun, 19 May 2013 - 19:06
Post #835


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Jak na tor bierz 235 , Ja przy 120 KM mam w serri 225 i już wiem że przydało by się coś szerszego.
CYTAT(pawel934 @ Sun, 19 May 2013 - 17:20) *
Też dużo bardziej wolałbym 225 albo coś jeszcze węższego. Pytanie, czy 225 nie jest za wąskie na 8,5 cala?

Exige wychodzi na 225/40/17 na feldze 8,5 cala ,więc będzie dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Sun, 19 May 2013 - 22:37
Post #836


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





CYTAT(pawel934 @ Sun, 19 May 2013 - 17:20) *
Też dużo bardziej wolałbym 225 albo coś jeszcze węższego. Pytanie, czy 225 nie jest za wąskie na 8,5 cala?


mam na cywilnych kołach w rwd z tyłu 225 na 8,5" i jest troche naciągnięta, na zakrętach to czuć na minus, na 235 zdecydowanie lepiej, ale niech jeszcze się ktoś wypowie


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Słonik
post Mon, 20 May 2013 - 07:46
Post #837


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2010
Skąd: Łowicz





Federal na 8,5" sie nie naciagnie, 215/40 u mnie sie minimalnie naciaga, poprostu w rzeczywistosci jest szerszy niz producent podaje, 225/40 sie wogole nie naciagnie. ja mam 595evo.


--------------------
B4 Competition quattro 1.8 20VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Słonik
post Mon, 20 May 2013 - 07:48
Post #838


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2010
Skąd: Łowicz





Federal na 8,5" sie nie naciagnie, 215/40 u mnie sie minimalnie naciaga, poprostu w rzeczywistosci jest szerszy niz producent podaje, 225/40 sie wogole nie naciagnie. ja mam 595evo.


--------------------
B4 Competition quattro 1.8 20VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Mon, 20 May 2013 - 08:12
Post #839


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





To jak w końcu z tym doborem opon do e36 coupe (ok 1200kg z połową baku, 221KM, 311NM)? 225/45/17 przód i 255/40/17 tył na Federalu RS-R będzie ok, czy zbytnio zamuli? Samochód tak jak pisałem- rozeta, ułęż, nowe miasto, czasami gdzieś podjechać w mieście.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 20 May 2013 - 10:51
Post #840


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Bety mają lekki tył, trza się ratować gumą, Ja mam na ulicy 235 przód i tył 255-285 i jest ok, ale mocy więcej i dupa lżejsza. Może daj 225 i 245 na początek w słabszym 328 (choć ja akurat uważam, że uspokojenie tyłu da większy przyrost niż strata przez cięższą/szerszą oponę i dałbym szeroko).
Może jednak R1R albo R888 a nie fedki... Federal jest ekonomiczny (wolno schodzi nieźle trzyma), ale nie najszybszy. No i pęka na potęgę.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 40 41 42 43 44 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 17:55