![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#781
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
poszukalem przemyslalem.
panowie . yoko advan ad08 czy kumho ku 36 yoko bylo by w rozmiarze 195/55 cena 300 z haczykiem kumho w rozmiarze 205/50 (technologia inch plus) realna powierznia styku wg kumho to 214mm cena taka sama jak za yoko. co bedzie lepsze . czytalem ze yoko lepsze na mokro sa |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#782
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Jakie opony 255/35 polecacie do turbodoładowanego auta rwd które ma ok 350 koni i 1300kg? Uzytkowane głównie po mieście.
Aktualnie posiadam P Zero Rosso - trakcja średnia. -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#783
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Auto: E36 140KM (mam nadzieję, że nie mniej
![]() Kupione pod kątem sprawnościówek organizowanych w regionie, zazwyczaj w stylu: próba 1000m przejeżdżana 5 razy. Nawierzchnia zazwyczaj podzielona następująco: 60% asfalt (w miarę równy), 20% szuter/piach, 20% betonowe płyty. Zauważyłem, ze sporo osób w tym startujących jeździ na semi slickach. Osobiście jednak nie jestem przekonany do tego pomysłu - przerwy między kolejnymi, krótkimi przejazdami są dość długie, wiec taka opona nie zdąży się nagrzać, a nawet jak się nagrzeje to ostygnie przed następnym przejazdem (chyba, ze się mylę, w takim razie proszę o wyprowadzenie z błędu). Myślę więc nad jakimiś przyzwoitymi oponami drogowymi - budżet do około 350-400zł na oponę, no chyba,że coś rzeczywiście ekstra, to mogę się zastanowić nad zapłaceniem więcej. Używanym oponom nie ufam, zdecydowanie wolę nowe. Czy możecie polecić mi coś, co da mi dobrą przyczepność w tych warunkach? Czy może powinienem uznać, że nawet zimny semi slick będzie trzymał lepiej niż opona drogowa? Inna sprawa, że w życiu na semi slickach nie jeździłem. myślę, że jeśli chodzi o wymiary to 195 - 205mm, na feldze 15 cali (na te płyty i szutry nie ma chyba sensu pchanie większej średnicy i szerokości, tak samo niskiego profilu) Z góry dziękuje za odpowiedzi. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#784
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Bierz R1R,nawet zimne kleja dużo lepiej niż opony drogowe..A bieżnik jest taki że i z syfem sobie poradzą..Jest to miękka guma i da sobie z tym rade bez problemów..
|
|
|
![]()
Post
#785
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie, jeździł ktos na tej gumie, vredestein ultrac vorti?
|
|
|
![]()
Post
#786
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 02 November 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Pacjent: 1000kg FWD, 160 KM użytkowany głównie na track-dayach (Kielce, Ułęż i podobne, próby po 2-4 km przejeżdżane raz pod rząd).
Co lepiej: Yoko Neova A08 195/50/15 czy Federal RS-R 195/50/15? -------------------- Pozdrawiam
Marcin - "BladeRunner" F**k It's A Turbo Punto GT |
|
|
![]()
Post
#787
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Pytasz o AD08 czy A048? Jeśli chodzi o porównanie AD08 vs RS-R to ta druga będzie lepsza jeśli chodzi o odporność temperaturową..Czyli Ułęż gdzie asfalt jest jak tarka i grzeje i zjada strasznie opony to na pewno RS-R,jeśli chodzi o Kielce tam jak najbardziej miękka guma bo jest strasznie ślisko..Czyli w tym wypadku toyo R1R/R888/AD08..Nie wiem czy w 1 tonowym FWD będziesz w stanie dogrzać RS-R na tylnej osi..i tu bym widział kombinacje RS-R przód a R1R tył..A jesłi pytasz o A048 to z opinii jest lepsza od tych dwóch wcześniej wymienionych
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#788
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 02 November 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Chodzi mi o AD08
![]() Dzięki za odpowiedź ![]() ![]() -------------------- Pozdrawiam
Marcin - "BladeRunner" F**k It's A Turbo Punto GT |
|
|
![]()
Post
#789
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Bierz R1R,nawet zimne kleja dużo lepiej niż opony drogowe..A bieżnik jest taki że i z syfem sobie poradzą..Jest to miękka guma i da sobie z tym rade bez problemów.. Dzięki bardzo za podpowiedź, te R1R byłyby idealne, ale są tylko o profilu 50. A przez często spotykane dziury w nawierzchni na imprezach, w których chce startować to będzie mało. Seryjnie E36 ma profil 65. Myślę, że jeszcze 60 byłoby zdatne, na mocno upartego 55. W tym profilu to tylko jakieś Dunlopy są: Sp Sport Fastresponse i Blueresponse (czym to się różni między sobą w ogóle?) - jeździł ktoś na nich? Są one cokolwiek warte? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#790
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 19 February 2009 Skąd: Wratislavia ![]() |
Ja mam Dunlop FastResponse 195/55/15 jako cywile i nie polecam. O ile na codzień na sucho jest OK, to na mokrym się ślizgają. Do upalania się nie nadają, bo nie dość że nie ma przyczepności, to ścianka jest jak z plasteliny i kładzie się straszliwie. Niektórzy narzekają na bardzo miękką ściankę w RainSportach, a tu jest gorzej.
Weź Yoko albo Toyo 205/50, wysokość prawie jak 195/55. Ja wyższego profilu na nie-zimę bym nie brał, bo się będzie bardzo kładło. |
|
|
![]()
Post
#791
|
|
User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
RSR nigdy nie dogrzejesz na tyle w lekkiej osce, chyba, że będzie 35c i zar z nieba
-------------------- _https://www.facebook.com/szybciejnizrynek
|
|
|
![]()
Post
#792
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
No to Dunlopy chyba odpadną, dzięki za odpowiedź. Zmiana szerokości na 205 pozostanie chyba jedyną opcją, choć przy 140KM w niezbyt lekkim E36 trochę się waham. To jeszcze jedno pytanie: jeździł ktoś na Yokohama C drive?
EDIT poznajdywalem stare posty i wygląda na to, ze C drive będzie dobre, tym bardziej, że cenowo wychodzi w porządku, wybór rozmiarów duży i chyba na to się zdecyduję. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#793
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Jakie oponki będą najlepsze do jady po mokrym asfalcie, "bez kałuż"? (225/40r18 Audi a4 b5 FWD)
Nokian Hakka Blue? |
|
|
![]()
Post
#794
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Testuję Z-line nokiana i są baardzo miłe
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#795
|
|
User Dołączył: Tue, 09 October 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Yossarian, na takie sprawnościówki bierz R1R 205/50 jeśli cena Cię nie zabije. Bieżnik na maxa uniwersalny - woda, syf, sucho - i mieszanka klejąca już na zimno, od samego początku.
|
|
|
![]()
Post
#796
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
No właśnie cena tych 205/50 R1R odstrasza. Za jedne Toyo mogę mieć prawie dwie Yokohamy. A przy moim braku skilla i ciągłych wydatkach na auto (jeszcze fotele, płyta pod silnik, inne pierdoły) to na razie wrzuce te Yokohamy. Na przyszly sezon może się zdecyduje na R1R, jak juz będe lepiej ogarniał samochód i będe mógl tą przewagę przyczepności rzeczywiście wykorzystać (no i odbiję się trochę finansowo
![]() Tak czy inaczej, dzięki wszystkim za podpowiedzi -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#797
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Akurat dodatkowa przyczepność często może zrekompensować brak skilla. Brak skilla i przyczepności poza wartością edukacjyjną nie wnosi nic dobrego do wyników.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#798
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
I w tym wypadku moze warto zastanowic sie nad jakimis Profilami/Markgumami 185/55/15,trakcyjnie wypada to ponoc niezle,aczkolwiek osobiscie nie uzytkowalem..
|
|
|
![]()
Post
#799
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Co racja, to racja. Kuszą te Toyo strasznie... no nic, policzę jak z budżetem wyjdzie i może jakoś się uda to cudo założyć na koła. A Profil też wypada ciekawie, trzeba zgłębic temat
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#800
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Tychy ![]() |
Panowie, jakie opony polecicie do 460konnego fwd ?? auto używane weekendowo oraz od czasu do czasu do jazdy na ćwiartkę
felga to 7,5J16 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 15:17 |