Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
FlorekGTI
post Fri, 25 Jan 2013 - 15:57
Post #721


Rookie
Dołączył: Thu, 19 November 2009





Witam
Auto VW golf V GTI waga 1400kg, 310km/420nm teraz do sendna jakie 18nastki na przód żeby w miarę przenosiły moc na asfalt i nie były jakoś tragicznie głośne. Auto użytkowane na co dzień (głównie jazda wokół komina), czasami jakaś ćwiartka i pojeżdżawka ale na nie planuje inny komplet gum. Mogą byś jakieś semi slicki tylko nie kosmicznie drogie. Przejrzałem temat i mniej wiem niż wiedziałem wcześniej biggrin.gif Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdro!

P.S Rozmiary jakie mnie interesują to od 225/40/18 do 245/35/18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Jan 2013 - 15:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Fri, 25 Jan 2013 - 16:56
Post #722


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





michelin super sport
continental sport contac 5
goodyear assyemtric 2
pirelli p zero


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FlorekGTI
post Fri, 25 Jan 2013 - 17:11
Post #723


Rookie
Dołączył: Thu, 19 November 2009





Nad conti sam się zastanawiałem tylko czym różni się sp5 od 3 bo o 3 słyszałem najwięcej pozytywów a może jakieś opinie o potenza re050a?? Nad pozostałymi nie myślałem ale widzę że muszę trochę o nich poczytać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 25 Jan 2013 - 17:32
Post #724


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





conti 3 od conti5 roznia sie przede wszystkim wiekiem. 5tka to nowka a trojka bedzie to tylko uzywki lub nowe z dotem sprzed dwoch lat. w 5tce poza tym inna mieszanka ktora powoduje lepsza przyczpenosc o te pare %. dla kogos komu nie zalezy na tych paru %tach moze kupic dowolna opone.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Fri, 01 Feb 2013 - 12:52
Post #725


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





semi slick 215/45 16 na przednich kołach w Celice FWD to nie za szeroko?
Tył chcę założyć węższy - 205/50 16 - też semi

Opony ciut szersze od drogowych bo będzie to prawdopodobnie Yoko ad08, choć waham się też nad federalem rsr
Auto ma 200koni, ale z dużą nadwagą - ok.1300kilo, tylko do sportu, ale na raczej krótkich dystansach.

Pytania:
1. Czy zgodnie z oczekiwaniem będzie lepiej kleić?
2. Czy mocno odczuwalnie spowolni to samochód? może ktoś się przesiadał z drogowej 195-205 na semi 215
3. Kombinował ktoś z różną szerokością opon między osiami w przednionapędówkach? Teoretycznie jest dość rozsądnie założyć przód szerszy, ale rzadko się z tym spotykam

Do tej pory jeździła na toyo r1r, ale w pedalskim jak dla Celicy rozmiarze 195/50 15. Co oznaczało, że przednie gumy zjadała niemal szybciej niż paliwo.

W serii było 205/55 15
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Fri, 01 Feb 2013 - 16:39
Post #726


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Przy tej masie i tylko do sportu rozważałbym znacznie szersze opony drogowe na przód, nawet do 245.
Szerokość tyłu bym dograł jak przód by kleił "zadowalająco".
Myślę że nawet przy pełnym slicku można by brać coś szerszego niż 215.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Fri, 01 Feb 2013 - 18:22
Post #727


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





CYTAT(piwo @ Fri, 25 Jan 2013 - 17:32) *
conti 3 od conti5 roznia sie przede wszystkim wiekiem. 5tka to nowka a trojka bedzie to tylko uzywki lub nowe z dotem sprzed dwoch lat. w 5tce poza tym inna mieszanka ktora powoduje lepsza przyczpenosc o te pare %. dla kogos komu nie zalezy na tych paru %tach moze kupic dowolna opone.



Kolego, widać że się mało znasz. Dalej są w produkcji CSC 3, głównie ze względu na OE. Można ją kupić bez problemu z tegorocznym dotem.


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 01 Feb 2013 - 18:56
Post #728


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no ok. to polec je koledze. po co kupowac nowa technologie skoro mozna kupic ta sprzed 5 lat. internetowe sklepy juz sie ciesza, ze moga oproznic magazyny.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Fri, 01 Feb 2013 - 22:19
Post #729


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





CYTAT(piwo @ Fri, 01 Feb 2013 - 18:56) *
no ok. to polec je koledze. po co kupowac nowa technologie skoro mozna kupic ta sprzed 5 lat. internetowe sklepy juz sie ciesza, ze moga oproznic magazyny.



koleszko, odrwacasz kota ogonem. Wiadomo że nowszy produkt to inna technologia. Chcesz coś polecać dla Contiego? to musiałbym Cię znać bo dla niego od dobrych kilku lat pracuję. Masz jeszcze jakieś pytanie smile.gif?


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Sat, 02 Feb 2013 - 10:48
Post #730


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(nevada @ Fri, 01 Feb 2013 - 16:39) *
Przy tej masie i tylko do sportu rozważałbym znacznie szersze opony drogowe na przód, nawet do 245.
Szerokość tyłu bym dograł jak przód by kleił "zadowalająco".
Myślę że nawet przy pełnym slicku można by brać coś szerszego niż 215.



1300kilo to waga w specyfikacji do jazdy, już z kierowcą i pilotem, bakiem benzyny i zapasami, więc bardziej max niż min.
245 to chyba za dużo, pomijając czy w ogóle się zmieści w nadkole, to chodzi o to że będą jeżdżone krótkie próby - w chłodniejsze dni pewnie byłby problem żeby złapała temperature.

A testował ktoś w ogóle różnicę szerokości przednich i tylnych kół w FWD?
Jedyny minus takiego rozwiązania jaki przychodzi mi do głowy to brak możliwości przekładania kół przód/tył w miarę zużywania. Warto tu zaznaczyć, że Cela ma dużą dysproporcję masy między przednią a tylną osią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Sat, 02 Feb 2013 - 20:51
Post #731


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Best Motoring K20A FACE OFF

spójrz w prezentacje aut, masz podane masy i rozmiary kół- złapiesz punkt odniesienia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Sun, 03 Feb 2013 - 21:15
Post #732


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





Faktycznie Hondy o podobnej masie mają 245-255 na przednich kołach, jednak to specyfikacja typowo torowa gdzie guma się kiedy rozgrzać.
Na krótkie 2-3min próby to może być za szeroko, ale przynajmniej wiem, że spokojnie mogę wypróbować 215 i coś węższego z tyłu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 04 Feb 2013 - 12:08
Post #733


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Są już auta, które w serii mają węższe z tyłu aby był np. nacisk jednostkowy bardziej rozsądny, ale też ze względu na oczekiwaną większą nadsterowność.
Ja szczerze uważam, że od prowadzenia to są stabilizatory. A jak coś zmieniać to mieszankę na tył bardziej miękką. Problemy z tyłem, kiedy jest lżejszy niż przód wynikają ze słabego dogrzewania się. Zamiast iść w szerokość, co robi opory, lepiej dobrać mieszanki, a opona jak najwęższa ale na tyle szeroka z przodu i tyłu, że będzie trakcja jakiej się spodziewamy.
Golfy wychodziły w serii nawet na oponach 175 R 14. I jeździło to. Masa tych aut była tylko troszkę niższa ze względu na mniejszy silnik. Najwyżej 50 kg mniej. Więc 225 to już jest na prawdę szeroko, jeśli nie ma być głównie na tor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamlass
post Mon, 04 Feb 2013 - 14:00
Post #734


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 March 2010





Pytanie z mojej strony jest następujące.
Powoli zaczynają się przygotowania do sezonu i planuję wypad na Ułęż. Mam dostępny drugi komplet felg - 17x7,5.
Co założyć? Wiem, że Ułęż zjada oponę, więc zakładam, że przednia ośka będzie na raz. Generalnie ma być budżetowo ale z rozsądkiem. To pierwszy wypad na tor więc z mojej strony będzie to wyglądało raczej szkoleniowo i zapoznawczo.
Używane UHP?
Nalewki?
Jaka szerokość opony na felgę 7,5 cala wyłącznie do jazdy w Ułężu (205, 215, 225)?
Auto z podpisu, czyli FWD 240/320.

Z góry dzięki za pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Mon, 04 Feb 2013 - 14:09
Post #735


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Przy 7,5 cala Ja bym zakładał 225 najlepiej w używce bo szkoda kasy ,preferował bym yoko a48 ,może dunlop 03g w dobrym stanie starczą pewniem na dwie imprzey.

http://www.jhm.com.pl/forum/viewtopic.php?...65&start=40

Tak wogóle napisz do Roberta to ci doradzi , ale odradzam napewno r888 bo przy tak ciężkim aucie w cieplejsze dni , na ułęży będzię płyneła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Mon, 04 Feb 2013 - 14:44
Post #736


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(Styku @ Mon, 04 Feb 2013 - 12:08) *
Są już auta, które w serii mają węższe z tyłu aby był np. nacisk jednostkowy bardziej rozsądny, ale też ze względu na oczekiwaną większą nadsterowność.
Ja szczerze uważam, że od prowadzenia to są stabilizatory. A jak coś zmieniać to mieszankę na tył bardziej miękką. Problemy z tyłem, kiedy jest lżejszy niż przód wynikają ze słabego dogrzewania się. Zamiast iść w szerokość, co robi opory, lepiej dobrać mieszanki, a opona jak najwęższa ale na tyle szeroka z przodu i tyłu, że będzie trakcja jakiej się spodziewamy.
Golfy wychodziły w serii nawet na oponach 175 R 14. I jeździło to. Masa tych aut była tylko troszkę niższa ze względu na mniejszy silnik. Najwyżej 50 kg mniej. Więc 225 to już jest na prawdę szeroko, jeśli nie ma być głównie na tor.


Jest też Yaris, który wychodzi na 175, ale co to ma do samochodu używanego tylko do sportu i fun'u?
Ale skoro nawiązałeś do seryjnych samochodów to np. civic fn2, ma podobną moc, na pusto jest trochę cięższy i w serii wychodzi na szerokości 225. Zresztą sporo współczesnych hot hach'ów wychodzi na tej szerokości. Są to cięższe samochody, ale też skonfigurowane głównie pod jazdę miejską, gdzie opony nie są wybitnie katowane - czyt. w założeniu opona nie będzie się zbyt nagrzewać.

Akurat zawieszoniowo, na aktualnym etapie dużo więcej nie jest potrzebne i największy problem leży chyba właśnie w oponach. 195/50 15 było zdecydowanie za małym kółkiem, dlatego na ten sezon chcę pójść w coś bardziej odpowiedniego. Zdaję sobie sprawę, że 225 zrobi różnicę w oporach, od początku o tym wspominam, dlatego zastanawiam się nad 215. Myślę że 205 może mieć zbyt małą różnicę w stosunku do 195.

Niestety w 16-stce macie tylko 205/55, a producenci nad którymi rozważam nie dają wyboru, dlatego mieszanką sobie za dużo nie pożongluje. Pozostaje tylko wybór rozmiaru.

W takiej sytuacji możesz coś doradzić?

Ile waży corolka? Na jakim Ty jeździsz rozmiarze w sezonie letnim?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 04 Feb 2013 - 15:25
Post #737


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(kordos555 @ Mon, 04 Feb 2013 - 14:44) *
Jest też Yaris, który wychodzi na 175, ale co to ma do samochodu używanego tylko do sportu i fun'u?
Ale skoro nawiązałeś do seryjnych samochodów to np. civic fn2, ma podobną moc, na pusto jest trochę cięższy i w serii wychodzi na szerokości 225. Zresztą sporo współczesnych hot hach'ów wychodzi na tej szerokości. Są to cięższe samochody, ale też skonfigurowane głównie pod jazdę miejską, gdzie opony nie są wybitnie katowane - czyt. w założeniu opona nie będzie się zbyt nagrzewać.

Akurat zawieszoniowo, na aktualnym etapie dużo więcej nie jest potrzebne i największy problem leży chyba właśnie w oponach. 195/50 15 było zdecydowanie za małym kółkiem, dlatego na ten sezon chcę pójść w coś bardziej odpowiedniego. Zdaję sobie sprawę, że 225 zrobi różnicę w oporach, od początku o tym wspominam, dlatego zastanawiam się nad 215. Myślę że 205 może mieć zbyt małą różnicę w stosunku do 195.

Niestety w 16-stce macie tylko 205/55, a producenci nad którymi rozważam nie dają wyboru, dlatego mieszanką sobie za dużo nie pożongluje. Pozostaje tylko wybór rozmiaru.

W takiej sytuacji możesz coś doradzić?

Ile waży corolka? Na jakim Ty jeździsz rozmiarze w sezonie letnim?


Celica na ulicę może jeździć nawet na 205/50 R 16. Mamy i slika i Tornado F1 w tym rozmiarze. W sliku dociętym to może działać sprawnie. Liczę to tak, że opona seryjna ma 205/50, więc slik ma minimum 30% większą powierzchnię. Do tego dochodzą lżejsze felgi. Slik 215 działał by już lepiej. Na tor torchę mało 205 nawet w sliku.
Chodzi o masę auta. Kolega Lestat w Celice IV robi świetne czasy na 205/50 R16, ale jego Celica waży mało.

Opona ze wzorem bieżnika musi być szersza, aby uzyskać tą samą powierzchnię. 225 nie jest czymś nadzwyczajnym w tym przypadku.
195/50 R 15 to chory rozmiar. Po pierwsze nośność takiej opony jest za mała. To jest opona dla samochodów w okolicach 1100 kg. Po drugie bardzo niski profil prosi się o skasowanie. A drogi po zimie wyglądają tragicznie.
Corolla ważyła ostatnio 1040, ale niedługo powinna około 1030. Ja mam wyjątkowy komfort bo wchodzi od 14'' do 17''. W zależności od warunków jeżdżę w lecie na 185/55 R 15 w sliku, przez slika 205/50 R 16, bo auto jest poszerzone i da się a mam też cywilne 17'' gdzie zakładam różne opony aż po rozmiar 215/35 R17. Ja mam wyjątkowy problem bo kompresor ma ponad 200 Nm już od 2000 praktycznie, więc opony są bardzo ważne. Ale mogę powiedzieć na 100% lepsze jest 205 w sliku niż 215 w cywilu. Nawet może 225 w cywilu jest gorsze, ale nie testowałem. IMO zanim pójdziesz w 17'' sprawdź jak jest na dociętym sliku 205/50 R 16. Inna mieszanka na przód inna na tył. I zobaczysz czy potrzeba szerzej. Albo 215/45 R17 w sliku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Tue, 05 Feb 2013 - 08:49
Post #738


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(Styku @ Mon, 04 Feb 2013 - 15:25) *
Celica na ulicę może jeździć nawet na 205/50 R 16. Mamy i slika i Tornado F1 w tym rozmiarze. W sliku dociętym to może działać sprawnie. Liczę to tak, że opona seryjna ma 205/50, więc slik ma minimum 30% większą powierzchnię. Do tego dochodzą lżejsze felgi. Slik 215 działał by już lepiej. Na tor torchę mało 205 nawet w sliku.
Chodzi o masę auta. Kolega Lestat w Celice IV robi świetne czasy na 205/50 R16, ale jego Celica waży mało.

Opona ze wzorem bieżnika musi być szersza, aby uzyskać tą samą powierzchnię. 225 nie jest czymś nadzwyczajnym w tym przypadku.
195/50 R 15 to chory rozmiar. Po pierwsze nośność takiej opony jest za mała. To jest opona dla samochodów w okolicach 1100 kg. Po drugie bardzo niski profil prosi się o skasowanie. A drogi po zimie wyglądają tragicznie.
Corolla ważyła ostatnio 1040, ale niedługo powinna około 1030. Ja mam wyjątkowy komfort bo wchodzi od 14'' do 17''. W zależności od warunków jeżdżę w lecie na 185/55 R 15 w sliku, przez slika 205/50 R 16, bo auto jest poszerzone i da się a mam też cywilne 17'' gdzie zakładam różne opony aż po rozmiar 215/35 R17. Ja mam wyjątkowy problem bo kompresor ma ponad 200 Nm już od 2000 praktycznie, więc opony są bardzo ważne. Ale mogę powiedzieć na 100% lepsze jest 205 w sliku niż 215 w cywilu. Nawet może 225 w cywilu jest gorsze, ale nie testowałem. IMO zanim pójdziesz w 17'' sprawdź jak jest na dociętym sliku 205/50 R 16. Inna mieszanka na przód inna na tył. I zobaczysz czy potrzeba szerzej. Albo 215/45 R17 w sliku.



Ale ja nie chcę iść w 17, od początku mowa o 16-stkach, a seryjny rozmiar w celice to 205/55 15

195/50 15 kupiłem do innego samochodu, zanim zdążyłem je rozpakować to kupiłem rajdówkę i je założyłem, więcej tego błędu nie popełnię. Generalnie nie wiem czy dobrze zrozumiałeś co napisałem - celica waży ok.1300kg w specyfikacji startowej, tj. z połową baku, zapasami, załogą i całym niezbędnym wyposażeniem. na sucho waży ok. 1100-1150kg.

Rozumiem, że seryjna opona z normalnym bieżnikiem ma mniejszą powierzchnie nomen omen styku, ale ja nie szukam seryjnej opony - szukam semi slicka, gdyż potrzebuję homologację drogową. Sam napisałeś że 205 to może być za mało, więc chyba pójdę w 225 yokohamy ad08 i zobaczę co się stanie.

Generalnie teraz rozważam nad dwoma rozmiarami: 215/45R16 86W vs. 225/45R16 89W
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 05 Feb 2013 - 11:26
Post #739


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Może inaczej.
Celica GT4 VII generacji podkręcona czyli cięższa i bardziej obciążająca opony, przemieszcza się sprawnie na 215/45 R 17. Więc śmiem twierdzić, że powyżej 215 jest za dużo, biorąc pod uwagę, że FWD jest lżejsze i ma mniej momentu. 205 może być za mało ale nie musi. Dla przykładu na miękkiej mieszance do 1/4 mili diezle po 350 Nm sprawnie startują nawet na 185. Tylko opony nie mogą być już do wszystkiego, ale na OESy jeden komplet na ulicę drugi. I wtedy zupełnie inne twardości mieszanek. I inna na przód i na tył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kordos555
post Tue, 05 Feb 2013 - 11:46
Post #740


User
Dołączył: Tue, 09 October 2007
Skąd: Warszawa





17 cali nie wchodzi w grę, więc kupię dwie sztuki yoko ad08 215/45 16, a jeśli okaże się za mało i samochód za bardzo nie zwolni, to rzucę je na tył i dokupię 225. Chociaż im dłużej się zastanawiam tym bardziej wydaję mi się, że 225 to za dużo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 35 36 37 38 39 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 10:02