![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#701
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no wlasnie problem taki ze wiekszosc semislikow robi sie pod auta 1500 tony a wiec sa z dosc twardych mieszanek. na prawde niewiele jest miekkich i jeszcze przyczepnych na zakretach. hoosier odpada bo z tego co widze to slick a wiec niedopuszczony do jazdy po drogach. r888 w sg widze na jebaju tylko pare sztuk w rozmiarowkach 18 i 17 cali.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#702
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Michelin TB5F występuje w miękkiej mieszance, tylko cena lekko bandycka, mam w twardej i jest baaardzo dobrą oponą, lekką, przyczepną, szybko dogrzewającą się, wolno zużywająca. Twarda jest bardziej miękka niż Fz201soft, twardsza niż R888 GG. I jest homologowany
![]() ![]() Ale nie wiem czy są w 16", możesz zejść do 15"? -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#703
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no ja mam nietypowe felgi. et20 a 5x110 sruby. malo producentow ma cos takiego w sprzedazy i na dodatek 288 tarcze a mozliwe ze bede rpzechodzil na 306mm. ale widze ze szerokosci tez kosmiczne, w nadkola mi sie nie zmieszcza.
http://www.longstonetyres.co.uk/page/michelin-tb5 ale fajna oponka.szok ze dopuszczona do ruchu. ciekawe co na to polscy policjanci ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#704
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nic, ma homologację i każę im sp... na drzewo
![]() Na heble 288 powinny Ci 15 wejść, szerokość 225 to za dużo? Moje 270/45/15 ze zdjęć ważą niecałe 10kg/szt ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#705
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
o kurcze. wyglada miodnie
![]() 205tki potrafia mi na dolkach na zakrecie ocierac niestety. masz jakies mzoe porowania czasowe z innymi ? kamyki sie ladnie przyczepiaja wiec musi byc miodzio. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#706
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Szkoda mi ich było na dłuższe katowanie na torze, mam dużo pełnych slicków yoko soft na treningi, a na lokalnych zawodach jeżdżę na Hoosierach A6.
TB5R jeżdżę co jakiś czas sobie po ulicy, robią sporą zadymę z tyłu jak jest jakiś syf na drodze, ale są super przyczepne i dość wolno znikają ![]() ![]() Jedyną wadą tb5r jest to, że musiałem zrobić felgi stalowe, a nie mogę dorwać 9x15 alufelg, tu kilka kg tracę ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#707
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
kurcze fajna oponka,jak wygląda cenowo i skąd kupujesz?są wieksze rozmiary niz 15"?
|
|
|
![]()
Post
#708
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Kupiłem okazyjnie nówki na allegro, na nie trzeba polować na ebay/allegro albo płacić sporo w sklepie, nawet Michelin Polska je sprowadza o ile wiem, tylko wtedy się ceeeenią. http://www.michelin.com/corporate/EN/conte.../flash.html#/9/ Rozmiarówka i takie tam wszelakich classic.
Michelin teraz wypuścił jakąś nową mieszankę rajdową (mega miękką) na temperatury ujemne, ale nie ma homologacji drogowej ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#709
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Każdy producent rozumie coś innego przez rozmiar. Więc jeśli za bazę przyjmiemy 225/45 R 17 średnią oponę, to różnice będą dochodziły do 1 cm +/-. I to samo dotyczy się obwodu. A jeśli chodzi o opony Chińskie to mają jeszcze inne definicje wysokości bieżnika.
Natomiast bym pominął raczej kwestię odległości boku opony do stopki czyli powierzchni montowania na felgę. Opona jest elastyczna i leżąc np. na płasko ściśnięta innymi oponami będzie na pierwszy rzut oka mniejsza odległość między stopkami co nie ma znaczenia. A faktycznie dopiero widać jak się układa po napompowaniu na feldze. |
|
|
![]()
Post
#710
|
|
User Dołączył: Fri, 03 April 2009 Skąd: Łochów ![]() |
witam
Zbliża się nowy sezon ,więc pasuje zakupić nowe oponki. Auto mało sportowe (Accord CL7 155km), ale na innych forach ciężko zadobyć jakies konkretne info. Tematy kręcą się w granicach 205/65/16 w kółko. Potrzebuje opon w rozmiarze 215/40 r18. Auto to typowy DD mody raczej kosmetyczne gwint, grubsze stabilizatory (plan), wachacze itp (patrzać na wasze-kosmetyka). Do tej pory zjechałem Conti Sport 2 Conti sport 3 Bridgestone RE50 Wniski tak na szybka conti fajnie sprawdzały się w zakrętach na suchym gorzej jak zrobiło się mokro RE50 dobrze na suchym i mokrym, ale wydawało mi się że conti w szybkim pokonywaniu zakrętów na ciepłym suchym asfalcie wypadało lepiej. Krótko mówiąc od opon oczekuje bardz0 dobrej trakcji na suchym, ale jak spadnie deszcz nie modlić się co zakręt. Czy opony typu Falken FK452/ZE914 będą odpowiednie ? Cena bardzo atrakcyjna i z tego co wyczytałem do tej pory zbierają pozytywne opinie. pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#711
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Falkeny na mokrym to dramat.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#712
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Moźesz testować np. federala ss595, opinie są różne ale w tym rozmiarze biorąc pod uwagę cenę (nie dużo droższy od falkena czy federala) najsensowniej wygląda hankook v12, ew. na bogato michelin super sport;]
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#713
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie wiem czy bylo:
http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-han...dgestone-re-11/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#714
|
|
User Dołączył: Fri, 03 April 2009 Skąd: Łochów ![]() |
federale ss595 też brałem pod uwagę.
Falkeny na mokry to mocny dramat ? |
|
|
![]()
Post
#715
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Ja przejezdzilem sezon na Federalach 595EVO 215/40/17 na feldze 8,5j i jak dla mnie stosunek jakosci do ceny i prowadzenia na suchym i mokrym jest bdb.
Na suchym kleja elegancko, czuc wyraznie jak sie zagrzeja ze zaczynaja mocniej kleic, na mokrym troche gorzej. kumpel jezdzil na moich kolach oska po deszczy to mowi ze jak popada to sie zaczynaja slizgac startujac agresywnie, rainsporty ktore mial u siebie lepiej sie w taka pogode sprawowaly. Mnie po mokrym ani nie prowadzalo jakos przy wiekszych predkosciach ani jakichs dziwnych zachowan tez nie zaobserwowalem podczas deszczu. Jak narazie nie popekaly. Scieraja sie wg mnie wolno w porównaniu do innych cywilnch opon ktore mialem. Jedna istotna rzecz, zauwazylem ze na tych oponach auto duzo lepiej prowadzi sie w szybkich i ciasnych lukach, nie wiem cz to kwestia tego ze sa szersze niz np Toyo 215/40 przez co mniej sie naciagnely czy to przez konstrukcje bieznika i twardosc scianki bocznej ale sa duzo pewniejsze, zdecydowanie duzo mniej czuc ze opona idzie bokiem a nie cala szerokoscia bieznika. Auto to Audi 80 quattro ~1500kg ~220KM/320Nm. -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#716
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 May 2012 ![]() |
@Słonik
Czy masz może zdjęcia jak auto wygląda na Federalach 595EVO 215/40/17 na feldze 8,5j? |
|
|
![]()
Post
#717
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
To nie za szeroka felga na taka opone?
|
|
|
![]()
Post
#718
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Dobra rada - nie pakuj 18" do tego Accorda. 225/45/17 spokojnie ogarnie, dobrze wyglada, rozmiar jest popularny wiec wybor duzy a ceny nie zabijaja.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#719
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Mam, podesle wieczorem.
Nie za szeroka, jest akurat jak na mój gust. Federale w rzeczywistości są szersze niż np Uniroyal czy Toyo. Inne na tych felgach się naciagnely, Federale praktycznie wogole. -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#720
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
-------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 10:02 |