![]() ![]() |
Sat, 13 Sep 2025 - 12:17
Post
#6821
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Kolega testował na poznaniu na mx5 najpierw porównanie ar1 vs a052 to ar1 odstawał znacząco tzn ponad 1s. Potem porównywał a052 z 03g H1 czyli twardej i tutaj było różnie w zależności od pory dnia. Jak tor był zimniejszy z rana to szybsza o parę dych była a052, a jak tor był gorący to o parę dych 03g była szybsza.
Co do crs jeździ w mx5 koleś Gwidon co na niej bardzo dobre czasy kręci. Jedyna dla mnie niewiadoma to mieszanki. Crs V1 był mega słabe. Crs V2 już jest spoko. Ale znając doświadczenia z ar1 gdzie nankang potrafił rok do roku zmieniać mieszanki nie wiadomo czy czegoś nawet na ten rok już nie popsuli. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sat, 13 Sep 2025 - 12:17
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 18 Sep 2025 - 19:32
Post
#6822
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Sun, 21 Sep 2025 - 12:29
Post
#6823
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Jak wyglądają Wasze A052 czy inne semislicki po torowej sesji w ciepły dzień ?
Slicki się lepią, przylepiają wszystko zjeżdżając z toru, mają wyraźne ślady porządnej pracy w gorącej temp , podtopienia na krawędziach znaczników, zrolowaną gumę https://i.postimg.cc/TwP1P9mx/Zdj-cie-Whats...04-4f7dafc5.jpg A moje A052 gładkie jak pupa niemowlaka https://i.postimg.cc/q7PDJmWh/Zdj-cie-Whats...30-576234aa.jpg Niedawno na forum Westfielda ktoś przytaczał teorię , że A052 w rozmiarze 13 ma twardszą mieszankę niż w większych rozmiarach. Nigdzie nie znalazłem oficjalnego potwierdzenia tego, ale kurcze ta guma wygląda naprawdę na twardą . To nie po jednym przejeździe OSowym ale 2 sesje 15min , a wcześniej kilka sesji na dwóch TD wcześniejszych. Zastosowane w MNRrze 550 kg ze mną, ale kurcze slickowi to wystarcza do porządnego "topienia się" . Różnica w czasach okr : A052 1:19, slick 1:16 . No tez trochę za dużo chyba. Geometria ta sama, ciśnienia rzędu 1,1-1,2 w obu , A052 185 przód, 205 tył, slicki 200 przód i tył więc też podobnie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Sun, 21 Sep 2025 - 15:21
Post
#6824
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Mierzyłeś ich temperaturę zaraz po sesji?
-------------------- A110S
|
|
|
|
Sun, 21 Sep 2025 - 17:43
Post
#6825
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Nie , zanim się zjedzie, wygramoli z auta to całe te pomiary na nic. Kiedyś się zatrzymywałem na torze żeby zmierzyć "na ostro" bez schładzania , to wracając do koła od którego zaczynałem już miało znacznie niższą temp i wyrównany rozkład temp . Nie mierzę więc, ale warunki do osiągania temperatury miały identyczne jak slicki.
ta powierzchnia mi dziwnie wygląda, ale może semi tak mają - dlatego o ta powierzchnię semi po łomotaniu pytam, a w szczególności A052 ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Sun, 21 Sep 2025 - 19:43
Post
#6826
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Gumatak szybko nie stygnie. Nawet jak się wychlodzi 10 stopni to nadal ma zamiast 90 na zakręcie koło 80st. Ja jak zjeżdżam z łodzi pomiarowego jadąc kółko chłodzące na tyle mam koło 70stopni. Żeby schłodzi. Opony trzeba jechać ze 120 na prostej by byl wiatr. Jak jedzie się wolno opona nie wystygnie zwłaszcza jak asfalt ma 40stop i.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Mon, 22 Sep 2025 - 09:56
Post
#6827
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Pewnie że nie do temp pokojowej.
Ale nie w tym rzecz tylko czy semi tak moga wyglądać po porządniej pracy ? Trochę podtopienia gumy bym jednak oczekiwał , choć w sumie to opony tez na droge więc może nie? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 22 Sep 2025 - 10:25
Post
#6828
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
moje a062 wygladaja tylko ciut gorzej. widac nie osiagasz temperatur wiekszych niz 80 stopni i tyle.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 00:23
Post
#6829
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Wygląda na to że te moje semi są zbyt twarde do tego auta skoro nie łapią temp a w ten sam dzień to samo auto ten sam tor Michelin s412 stare robią się klejące rolując gumę i przyklejając do powierzchni piach i kamyki.
Z tego co poszukałem to TW dla a052 to aż 200. Nankang ns2r miękki (kiedyś z homologacja już nie ) 120 , z homologacja 180 a uważany za zbyt twardy dla lekkich aut. Co ciekawe toyo r888 Tw tylko 100 .trochę nie wiem czy wierzyć .. Ale to by tłumaczyło ochy i achy dla r888 w kitkarach z westfieldowego forum wobec narzekań na twardość a052.. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 06:18
Post
#6830
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
wszystkie a052 to 200. i nie sugeruj sie tym bo to kompletnie nie ma sie nijak do twardosci. wszyscy oznaczaja tw 200 bo sa takie klasy opon do scigania. a052 jest stosunkowo miekka mieszanka. mieksza niz cup2, mieksza niz crs, mieksza niz zzr a64, mieksza niz ar1 ktory ma trread wear 80, mieksza niz federal rsr, znacznie mieksza niz dunlop 03g h1 i wiele innych. mieksze od a052 to juz tlko miekkie miesznaki slikow.
i kompletnie nie kieruj sie tread wear. mowi kompletnie o niczym. dla przykladu treadwear avon zzr w mieszance sredniej a64 to 20 a w mieszance miekkiej a24 to 20. i jak porownam bo uzywalem obu i a052 to zzr a64 o treadwear 20 jest twardsza opona od a052 o tw 200, a zzr a24 o tw 20 jest opona mieksza od a052 i robi sie szybciej od niej fioletowa. https://www.avontyres.com/en-gb/tyres/zzr takze ten. tw mowi o niczym. to tylko jakis wskaznik by lamac regulaminy i nie ma zadnych norm sprawdzajacych czy ktos trzyma sie wytycznych. jest sobie ten wskaznik i producent wg wlasnego uznania go nadaje. a co do zuzycia gumy zeby tez byla jasnoc to avon zzr a64 o tw 20 zuzywa sie tak 3 razy wolniej niz a052 o tw 200 dlatego tylko wlasne doswiadczenia i innych maja sens. zadne tam tw. jesli dana opona ci sie nie nagrzewa zmien na rozbiezne mocno pod -50 minut na przodzie czy +30 na tyle. jak nadal sie nei nagrzewa to cisnienia na 1,7 na cieplo. a jak to nie pomaga to juz zmiana mieszanki na mieksza ale wg wlasnych doswiadczen zawodnikow a nie wg kryterium tw. z moich doswiadczen moge polecic extreme vr2 hl. no i avon zzr a24 tez grzal sie bardzo szybko tylko tempo nie takie jak bym chcial ale to dawno bylo wiec moze nie jest to dokladnie prawda a tylko nieobiektywne odczucia z tamtych lat gdzie setup auta byl zupelnie inny ( duzo duzo gorszy). -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 11:45
Post
#6831
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Lecz w przypadku przypadku Nankanga NS2-R gdzie występuje z TW 120 i z TW180 to się sprawdza - przełożenie na "miękkosć" gumy . No tylko ten 120 już nie ma homologacji na drogi.
Może niekoniecznie między różnymi producentami to jest porównywalny parametr, ale innym nie dysponujemy w zasadzie. (widziałem gdzieś pomiar A052 i R888 durometrem , obie 13tki , pierwsza 68 , druga 57,5 . Na ile z kolei to wiarygodne nie wiem) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 13:09
Post
#6832
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
no czyli wychodzi a052 dosc podobnie do bardzo miekkiej przeciez r888 ktora zuzywala sie w oczach.
czy w obrebie jednej firmy tw ma odzwierciedlenie? no nie podalem rpzyklad avon zzr a64 srednia meiszanka tak do 70 stopni u mnie po zjezdzie jeszcze nie spalona i a24 ktora przy 60 robila sie u mnie fioletowa. obie tw 20, to samo nankang z ar1. co roku inny tw. raz 80 raz 100. wuj wie z czego to wynikalo. ja bym na prawde nie bazowalo na odczycie tw. oczywiscie jak producent mowi ze w danej oponie sa dwie meiszanki czy trzy o roznej twardosci miedzy soba to na pewno ma to odzwierciedlenie w rzeczywistosci. czyli miekka bedzie bardziej miekka niz srednia. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 13:16
Post
#6833
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Wg AI różnica 10 jednostek skali Shore A to nie jest wcale podobnie :
Różnica 11 punktów na skali Shore A** to spora zmiana w zachowaniu gumy. Przy twardości 68 Shore A opona jest wyraźnie twardsza, więc mniej elastyczna, co przekłada się na niższą przyczepność, ale większą trwałość. Opona o twardości 57 będzie bardziej elastyczna i lepiej trzymać się nawierzchni, ale też będzie się szybciej zużywać. A R888 ma TW 100 , A052 200, więc by się zgadzało i tutaj. Kiedyś zamówiłem sobie taki durometr, ale gdzieś w świecie po drodze do mnie zaginął, a później mi entuzjam na pomiary minął. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 13:31
Post
#6834
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
a zle spojrzalem. myslalem ze 58 i 57,5. ok.
ja to jeszcze proponuje porownywac durometrem nie tylko nowa gume bo ta moze byc bardzo miekka np w avon zzr a24 kamien wchodzil w nowa opone calkowicie w niej sie chowajac, a juz po pierwszym trackdayu tak by juz sie nie udalo. wierzchnia warstwa czyli ta ktora mierzysz kamienieje i dopiero po nagrzaniu znow robi sie miekka. takie cuda. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 15:02
Post
#6835
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
A te cuda to znam jeszcze ze slicków z pucharu AR, kilkunastoletnie, plastik twardy dotkając, a topiące się i mięciutkkie po zjechamiu z toru. To też był powód że nie drążyłem tych pomiarów póxniej .
No nic, wnioski moje że A052 wcale nie taka miękka, przynajniej do auta 450kg i przynajmniej w tym rozm 13, może coś w tych pogłoskach internetowych o innej mieszance 13 i 14 jest. Cyt z forum Caterhama : "I can't really comment on how long A052's last, but I know a few folks that have tried 13" AO52's, and been disappointed with their performance, which came as a surprise considering how competitive the larger sizes are on hillclimbs. Having witnessed a hardness comparison with a durometer, its clear that the 185/60-13 and 205/60-13 AO52's are a harder compound than the larger sizes." Może jeszcze spróbuję tych R888 tylko teraz są r888r a mam parkę r888 jeszcze , ledwo co przebiegu , ale swoje przeleżały z drugiej strony. Dam na przód najwyżej, trochę podsterwności nie zabije raczej -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 19:57
Post
#6836
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
R888r to dwie klasy gorsze opony od r888. Typowa opona uliczna nie torowa.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 21:10
Post
#6837
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Ale R888- bez R , już nie ma w sprzedaży ? a mam 3 sztuki .
Chętnie kupię 1 szt 205/60/13 ! Co ja zrobię że zawody na torze, ktoś wymyślił dla opon ... ulicznych :-/ Ale te r888-R to te bardziej miękkie od A052 które wychodzi za twarde są więc i tak powinny więc być lepsze. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Wed, 24 Sep 2025 - 07:01
Post
#6838
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
R888 są miększe od a052 ale r888r są raczej twardsze od a052. r888r zuzywaja sie bardzo powoli i to raczej taka bardziej cywilna opona niz sportowa. nie pchalbym sie w r888r. a r888 to zakonczyli produkcje chyba z 10 lat temu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Thu, 25 Sep 2025 - 21:59
Post
#6839
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Cóż wybiera się z dostępnego i w zasięgu, bo inaczej można utknąć. Wygląda na to że nie ma nic z homologacją bardziej miękkiego niż te R888 - nawet z R , na felgi 13". Ale faktycznie, chyba się jeszcze wstrzymam bo na dwa TD w roku chyba nie ma sensu tysiaca na parę opon wydawać. Z2giej strony takie semi są niegłupie w chłodniejsze dni na próby 1no przejazdowe typu OS. Chyba innej opcji nie ma na 13.
R888 moje ta parka są z 2017. trochę pewnie stwardniały. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Fri, 26 Sep 2025 - 10:08
Post
#6840
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
https://www.zakupopon.pl/kategoria-produktu...iar-srednica=13
mieszanka w3a na pewno bedzie bardziej miekka niz a052. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 11:48 |