Shoutbox 0 nowych PW 


342 Stron V  « < 339 340 341 342 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Tommo
post Tue, 29 Jul 2025 - 08:50
Post #6801


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ale jak się zobaczy generalkę TA na Silesii np. to te wielkie walce, z ogromnymi mocami są najszybsze. Gdzieś się zaplącze jakiś Radical i tyle w zasadzie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 29 Jul 2025 - 08:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Tue, 29 Jul 2025 - 13:04
Post #6802


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





liczy sie srednica kola. nie kazdy ma srednice kola 650mm.niektorzy maja np 580mm i wiadomo ze 17stek czy 18stek nie wloza bo nie ma opon pod 580 srednice pod 18stki. i na odwrot. ktos kto ma w serii 650mm srednice nie zalozy 15' opon bo nie wiem jaki balon by musial miec chyba 70 profil musialby jezdzic. kazdy ma nadkola i zawias dostosowany pod dana srednice kola (nie felgi). miedzy 650 a 580 jest 7cm srenicy i 3,5cm roznicy wysokosci zawieszenia. a tonie sa jeszczeskrajne wartosci. bo sa i sliki 670mm w 18' i sa i 540mm w 13'. wiec nie idacgrubo czyli przerobki mocowan wahaczy czy przebudowa nadkoli jestesmy skazani na konkretne rozwiazania z gory i zaglowac sie nie da.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 29 Jul 2025 - 21:39
Post #6803


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Oczywiście ja rozumiem , że wielkie moce wymagają wielkich kół, chodzi mi o taką trackdayową / czy przed i po trackdayową praktyczność - to trzeba nosić, trzymać, wozić, zdejmować zakładać dziesiątki razy przy zmianach geometrii, serwisie hamulców choćby itp .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 30 Jul 2025 - 05:49
Post #6804


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no zgadza sie. dlatego raczej nikt nie stosuje slickow 22'. sa 18' 17' 15' i 13'' . i da sie 18x9 w wadze 9kg kupic. do tego opona nie wazy wiecej niz 9kg czyli 18kg komplet w 18' wiec jest ciezko ale bez tragei. oczywiscie malutkie koleczkona 13' to moze 12 kg wazyc w calosci. wiec 6kg mniej co na pewno czuc na lapie przy montazu.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 30 Jul 2025 - 10:27
Post #6805


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Są i 20' do niektórych aut bo mniejsze się nie zmieszczą ze względu chociażby na hamulec.

https://www.odsserwis.com/produkt/opony/sli...-335-25-r20-r7/

Konieczność ich dźwigania to chyba najmniejszy problem dla zawodnika którego stać na jazdę samochodem klasy GT3


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 31 Jul 2025 - 00:46
Post #6806


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nieźle ! 4 koła za jedną sztukę opony. Plus jej cykl życia torowy przy tych masach i mocach, testy geometrii uszkodzenia itp... Rozpiescily mnie te kitkary smile.gif (10 szt a052 w cenie tej jednej.4 nowe slicki, używek 20 z grubsza). Tak wiem do gokartów pewnie to setki ?

Co do noszenia - kwestia granic przyjemności, bo to ma być przyjemność w końcu. ( Ja nie znoszę podnoszenia i opuszczania ciężkich przedmiotów nawiązując do definicji siłowni wg niektórych )
Wóz z zespołem serwisowym i transportem wszystkiego ciężarówka, dla kierowcy tylko wsiadającego i jeżdżącego inna i nie moja bajka i inne przyjemności zapewne. Przyjmuje , nie rozumiem ,.ale whatever works.

Zaczęło się od aut seryjnych, uznawanych tradycyjnie za sportowe których poza masa przecząca sportowi te rozm kół przytoczył @kontrolm i mnie mocno zaskoczyly.
W klocu SUV ok. Ale małym sedanie ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 31 Jul 2025 - 09:34
Post #6807


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Już nie ma małych sedanów.
Najmniejszy jaki mi przychodzi do głowy to Audi RS3 które i tak jest większe od pierwszej A4 B5 biggrin.gif
Robili jakieś badania rynku z których wynikało że ilość miejsca wewnątrz jak i bagażnik miał być ważnym czynnikiem decydującym o zakupie. Zobaczcie, że z rynku znikają auta segmentu A i B. Kiedyś każdy producent miał je w ofercie. Takie mamy czasy. Buduje się ciężkie, duże samochody z bogatym wyposażeniem już w serii.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 31 Jul 2025 - 16:11
Post #6808


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To nie moda co unijne durne przepisy. Ja bym bardzo chętnie kupił duże auto bez poduszek powietrznych czy asystentów bezpieczeństwa ale nie mogę.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 01 Aug 2025 - 01:22
Post #6809


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Małe hobbystyczne auta na małych kołach jeszcze są. Ale duze ...chat GPT mówi że są jeszcze w świecie produkowane pugi 405 na rynki Egipt Iran...


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 01 Aug 2025 - 09:06
Post #6810


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(piwo @ Thu, 31 Jul 2025 - 16:11) *
To nie moda co unijne durne przepisy. Ja bym bardzo chętnie kupił duże auto bez poduszek powietrznych czy asystentów bezpieczeństwa ale nie mogę.


To ile waży ta poduszka, która może życie uratować przy wypadku 3 kg? X powiedzmy 4 to masz 12 kg smile.gif Jak nie ma kurtyn, które są opcją. Asystenci też są opcją w wielu przypadkach. Masz tylko system start stop i przekroczenie prędkości alarm dźwiękowy obowiązkowy. Tyle że ludzie chcą mieć szklane dachy, duże koła i żeby klapkę do zamykania obiegu powietrza z zewnątrz zamykał silnik elektryczny smile.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 01 Aug 2025 - 10:06
Post #6811


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





3kg razy 10 masz 30kg z samych poduszek. ten ciezar moze tak samo wplynac na bezpieczenstwo dynamiczne czyli moze zabraknac ci skretu by uniknac przeszkody czy hamowania przyspieszenia przez wieksza o 30kg wage. ja wole miec lepsze bezpieczenstwo czynne niz bierne. bo tak to obecnie wyglada ze bezpieczenstwo bierne wzrasta kosztem bezpiecznestwa czynnego
mysle ze rezygnacja z elementow ktorych nie chce czyli np silniki elektryczne w oknach czy siedzeniach czy poduchy czy asystenci i inne rzeczy ktorych ja bym nie wybral do swojego auta to minimum 100kg dodatkowo ktore codziennie sie wozi.
tak samo ktos wspomnial o tym bmw 1800kg. ta waga nie bierze sie znikad. naped 4x4 to co najmniej 60kg dodatkowej wagi jak nie wiecej. skrzynia automatyczna vs manual to conajmniej 70kg wiecej. wiec samych tych dwoch rzeczy jest 130kg.do tego trzeba wiekszych hebli i grubszego zawiasu by te 130kg dodatkowe wozic wiec moze te dwie zmiany wplywaja na 150kg. takie stare 328i tez wazylo prawie 1400kg. jak sie doda 150kg to juz mamy 1550kg. dodatkowo dochodza szersze ciezsze kola z+30kg 1580kg, turbina duzo wieksze chlodnice odprowadzajace cieplo z 500koni nie z 300koni i jesszcze wieksze heble by ta moc zatrzymac w ciezkim aucie itd czyli plus kolejne 80kg 1660kg i duzo szersze wyposazenie i mamy 1800kg w m2. takie zycie. oczywiscie alpine poszedl w inna strone czyli mala pojemnosc 4 cylindrow 1,8l i najlzszejsza przekladnia dsg 60kg. do tego lekkie nadwozie i marne wyposazenie i naped tylko na tyl i mamy dosc lekka mase. kwestia w ktora strone pojszedl producent.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 01 Aug 2025 - 10:53
Post #6812


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Wiesz co tzw. laików najbardziej szokuje oglądając A110 ? Przynajmniej ja to zauważyłem. Że tak drogie auto ma silnik 1.8. Ciężko jest im zrozumieć, bo za podobną kasę możesz kupić BMW z 3.0 albo Mustanga 5.0 V8. Ludzie nie patrzą ile samochód waży (zdecydowana większość). Patrzą na duży silnik, moc i wyposażenie. To jest istotą uzasadnionej ceny samochodu.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 01 Aug 2025 - 11:44
Post #6813


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a najsmieszniejsze ze zuzycie paliwa jest wprostproporcjonalne nie do osiagow a do mocy. czyli taki alpine z 300koni spalni 30 litrow na torze a taki m2 z 500koni spali 50 litrow na torze mimo ze osiagi beda takie same. a taka totalna wydmuszka 200konna o identycznych osiagach spali 20litrow w tym samym czasie.
nie mowiac o zuzyciu opon, przegubow czy klockow. 1800kg m2 bedzie je zuzywac conajmniej dwa razy szybciej niz taki 900kg lotus elise.
wiec wysoka moc przy duzej wadze to tylko problemy.
lepiej miec nizsza moc i duzo nizsza mase.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 22 Aug 2025 - 08:40
Post #6814


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Złego słowa nie powiem o CR-S ale nie jest to liga A052 jednak. Dobra solidna opona ale nie wybitna


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sat, 06 Sep 2025 - 14:34
Post #6815


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Test najszybszych na rynku opon kontra wyścigowy slick.
Co zaskakuje między slikiem a najszybszą oponą jest tylko sekunda różnicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 08 Sep 2025 - 13:32
Post #6816


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





jeszcze nie analizowalem tego filmu doglebnie ale tak na szybko z semi dostepnych u nas to chyba mega fajnie hoosier timeattack pro wypadl. lepiej niz a052 i crs. w ods zdaje sie oponka dostepna.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KEIL
post Mon, 08 Sep 2025 - 18:57
Post #6817


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 April 2007
Skąd: Kraków





macie jakieś wybitne korzystne strony na Yokohame A052?? poszukuje 245/35/19


--------------------
kiedyś było...Megane3RS #RB7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 08 Sep 2025 - 19:04
Post #6818


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jest problem z A052 obecnie na rynku


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Fri, 12 Sep 2025 - 18:24
Post #6819


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Jak obecnie wyglada porownanie popularnych topowych semi, jelsi chodzi o best lapy? Zakladajac, ze opona jest jedyna zmienna, to co bedzie szybsze a co wolniejsze, np. na Poznaniu lub Silesii: Direzza, FZ201, CRS, A052, AR1?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 13 Sep 2025 - 09:59
Post #6820


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ciężko jednoznacznie określić. Ja z tych podanych wyodrębniłbym trzech faworytów. Direzze, CR-S i A052.
Każda z nich ma swoje wady i zalety. Nieco różnią się twardością i to też będzie decydować w jakich warunkach zostanie użyta.
Najlepiej by było mieć trzy komplety do dyspozycji i dobierać w razie potrzeby smile.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post

342 Stron V  « < 339 340 341 342 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 13:51