Shoutbox 0 nowych PW 


339 Stron V  « < 328 329 330 331 332 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
cybuch
post Sun, 07 Jul 2024 - 20:59
Post #6581


User
Dołączył: Fri, 26 November 2021





CYTAT(piwo @ Sat, 06 Jul 2024 - 14:24) *
Na temperatury asfaltu 45 stopni plus to bym bral cos twardego fz201 hard czy chociaz nankang crs. R7a mozliwe ze da rade. Hl poplynie na pewno. Hl potrzebuje chwili pojechania z wyzsza predkoscia, nie potrzebuje zakretu i robi sie goraca. Ja ja przegrzalem jadac autostrada.


Tym speedsterem? Generalnie na R7a zrobiłem sporo kilometrów, na HL dopiero zaczynam, o i le HL jest bardziej miękki i czuć to pod palcem, a opona jest trochę jak twarda plastelina po trasie, to jednak do spłynięcia jeszcze trochę IMHO (zakładam, że ta mieszanka ma być taka lepka/plastyczna, ale może to błędne założenie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 Jul 2024 - 20:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Mon, 08 Jul 2024 - 07:53
Post #6582


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tak speedsterem. u mnie po jezdzie eska 120km/h pojawily sie wzdluzne marszczki czyli typowe dla przegrzania. ewidentnie opona stworzona pod te jedno szybkie okrazenie i nie ma co naciagac idei ze jest inaczej. opona bardzo szybko wchodzi w wysokie temperatury.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 09 Jul 2024 - 06:14
Post #6583


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





fajne porownanie extreme do sport contact 7 w rozmairze 265


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cybuch
post Tue, 09 Jul 2024 - 09:11
Post #6584


User
Dołączył: Fri, 26 November 2021





https://www.zakupopon.pl/wp-content/uploads...-techniczna.pdf

Zapewne by się zgadzało, bo wg specyfikacji szerokość bieżnika to 260mm, podczas gdy 255/35/18 ma szerokość bieżnika 255 ;p
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 04:35
Post #6585


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





Zwracam się do Was o pomoc. Otóż do mojego auta nie ma sensownych opon w sensownej cenie z indeksem prędkości jaki przewidział producent auta. Powiedzcie mi proszę czy jeśli zakupię opony w dokładnie takim rozmiarze, i z dokładnie takim indeksem nośności jaki przewidział producent, ale z wyższym indeksem prędkości ( zamiast H byłoby to W lub Y ) to czy coś się stanie? Odczuję jakieś negatywne skutki takiego zachowania i czy taki manewr w ogóle jest bezpieczny i dozwolony ?

Gdyby to było ważne to mowa jest o aucie VW Sharan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 11 Jul 2024 - 06:22
Post #6586


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(wskers @ Thu, 11 Jul 2024 - 04:35) *
Zwracam się do Was o pomoc. Otóż do mojego auta nie ma sensownych opon w sensownej cenie z indeksem prędkości jaki przewidział producent auta. Powiedzcie mi proszę czy jeśli zakupię opony w dokładnie takim rozmiarze, i z dokładnie takim indeksem nośności jaki przewidział producent, ale z wyższym indeksem prędkości ( zamiast H byłoby to W lub Y ) to czy coś się stanie? Odczuję jakieś negatywne skutki takiego zachowania i czy taki manewr w ogóle jest bezpieczny i dozwolony ?

Gdyby to było ważne to mowa jest o aucie VW Sharan

zadałeś to pytanie na forum gdzie bez oporów pcha się 2x większe, szersze opony niż przewidział producent laugh.gif
Dziwne pytanie zadałeś, naprawdę. Producent podaje indeks który jest bezpieczny dla poruszania sie z maksymalną dozwoloną prędkością i powineneś dostosować indeks do tego jak jeździsz przy założeniu że nie powinien być niższy niż X ale wyższy nie spowoduje żadnych negatywnych skutków.
Natomiast uczepienie się indeksu podczas gdy na 100% nie zastosowałeś opony z którą auto wyjechało z fabryki a inny model to zazwyczaj diametralna zmiana zachowania się auta na drodze bo inna przyczepność bieżnika, inna twardość ścianki bocznej i innych zastosowanych technologii jest trochę śmieszne.
Napisz chociaż jakie opony planujesz kupić a na jakich auto fabrycznie wyjeżdżało laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 11:06
Post #6587


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





Dzięki za odpowiedź. Problem polega na tym, że opony ( model opon ) na jakich auto.opuscilo fabrykę nie są już od dawna produkowane. A były to opony Bridgestone w rozmiarze 215/55/16 97 H XL. I taki też rozmiar i z takim właśnie indeksem nośności zamierzam założyć. Tylko chodzi o indeks prędkości który byłby wyższy. Nie wiem konkretnie jeszcze jakiego produceta i jaki model opony kupię, więc jestem otwarty na wszelkie sugestie w tej kwestii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 11 Jul 2024 - 12:27
Post #6588


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(wskers @ Thu, 11 Jul 2024 - 11:06) *
Dzięki za odpowiedź. Problem polega na tym, że opony ( model opon ) na jakich auto.opuscilo fabrykę nie są już od dawna produkowane. A były to opony Bridgestone w rozmiarze 215/55/16 97 H XL. I taki też rozmiar i z takim właśnie indeksem nośności zamierzam założyć. Tylko chodzi o indeks prędkości który byłby wyższy. Nie wiem konkretnie jeszcze jakiego produceta i jaki model opony kupię, więc jestem otwarty na wszelkie sugestie w tej kwestii.

Tak jak napisałem - indeks prędkości ma być nie niższy. W górę dowolnie - zazwyczaj idzie on w parze z jakością opony czyt jest lepsza, lepiej skonstruowana, z lepszych materiałów więc tak naprawdę same dobro. Nikt nie wie jak Ty tym autobusem jeździsz i do czego te opony CI są potrzebne.
Jedno jest pewne - jak kupisz jakiegoś marnego chińczyka to żaden choćby najwyższy indeks Ci nie pomoże - "zepsujesz" auto aczkolwiek z drugiej strony mozesz być tym jednym z wielu milionów userów którzy nawet nie poczują przesiadki z Bridgestone na Imperiala laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Thu, 11 Jul 2024 - 13:09
Post #6589


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(wskers @ Thu, 11 Jul 2024 - 03:35) *
Zwracam się do Was o pomoc. Otóż do mojego auta nie ma sensownych opon w sensownej cenie z indeksem prędkości jaki przewidział producent auta. Powiedzcie mi proszę czy jeśli zakupię opony w dokładnie takim rozmiarze, i z dokładnie takim indeksem nośności jaki przewidział producent, ale z wyższym indeksem prędkości ( zamiast H byłoby to W lub Y ) to czy coś się stanie? Odczuję jakieś negatywne skutki takiego zachowania i czy taki manewr w ogóle jest bezpieczny i dozwolony ?

Gdyby to było ważne to mowa jest o aucie VW Sharan


Wyższy może być.
Budżetowo masz takie Uniroyal RS5. https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-r...-y-xl#466907286
Będziesz zadowolony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 11 Jul 2024 - 13:30
Post #6590


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(kinko @ Thu, 11 Jul 2024 - 13:09) *
Wyższy może być.
Budżetowo masz takie Uniroyal RS5. https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-r...-y-xl#466907286
Będziesz zadowolony.

ja nie byłem. Na deszczu wcale nie są takie super i mimo że wolniej niż 3 to nadal szybko znikają.
W porównaniu do wielosezonów Goodyear 4Seassion Gen2 są jak dla mnie gorsze co oznacza że jest milion lepszych opon letnich.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 11 Jul 2024 - 13:36
Post #6591


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





teoretycznie im wyzszy indeks predkosci tym twardsza i ciezsza bywa opona by sie nie rozpadla przy wyzszej predkosci. wiec moze sie zdarzyc tak ze w sharanie opony beda ci sie mniej dogrzewac przy wyzszym indeksie smile.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 14:08
Post #6592


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





CYTAT(kinko @ Thu, 11 Jul 2024 - 13:09) *
Wyższy może być.
Budżetowo masz takie Uniroyal RS5. https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-r...-y-xl#466907286
Będziesz zadowolony.


Dzięki za propozycje, ale Uniroyal jest chyba jedyną markę opon której nigdy więcej nie kupie. Mam z nimi złe wspomnienia, co prawda nie w Sharanie a w Hondzie " Ufo ", ale nie chcę.

CYTAT(piwo @ Thu, 11 Jul 2024 - 13:36) *
teoretycznie im wyzszy indeks predkosci tym twardsza i ciezsza bywa opona by sie nie rozpadla przy wyzszej predkosci. wiec moze sie zdarzyc tak ze w sharanie opony beda ci sie mniej dogrzewac przy wyzszym indeksie smile.gif


Czy kwestia dogrzewania się opon ma duże znaczenie podczas cywilnej, codziennej jazdy? Pytam, ponieważ po prostu tego nie wiem, a to jednak może okazać się ważne.

CYTAT(kontrolm @ Thu, 11 Jul 2024 - 12:27) *
Tak jak napisałem - indeks prędkości ma być nie niższy. W górę dowolnie - zazwyczaj idzie on w parze z jakością opony czyt jest lepsza, lepiej skonstruowana, z lepszych materiałów więc tak naprawdę same dobro. Nikt nie wie jak Ty tym autobusem jeździsz i do czego te opony CI są potrzebne.
Jedno jest pewne - jak kupisz jakiegoś marnego chińczyka to żaden choćby najwyższy indeks Ci nie pomoże - "zepsujesz" auto aczkolwiek z drugiej strony mozesz być tym jednym z wielu milionów userów którzy nawet nie poczują przesiadki z Bridgestone na Imperiala laugh.gif


Sharan to niestety nie rajdówka smile.gif Używam pojazd do bezpiecznego przewiezienia rodziny z punktu, A do punktu B. Jeżdżę raczej agresywnie ( chociaż nie wiem czy użycie tego pojęcia w przypadku Sharana jest odpowiednie ) smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 11 Jul 2024 - 14:13
Post #6593


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Thu, 11 Jul 2024 - 13:36) *
teoretycznie im wyzszy indeks predkosci tym twardsza i ciezsza bywa opona by sie nie rozpadla przy wyzszej predkosci. wiec moze sie zdarzyc tak ze w sharanie opony beda ci sie mniej dogrzewac przy wyzszym indeksie smile.gif

sądzę że w tym baloniastym rozmiarze to nie będzie wybierał pomiędzy oponami z indeksem W i Y a raczej H albo V choć tu i opona z T da radę koncertowo. Więc nie liczyłbym na sztywne ścianki itp laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 14:14
Post #6594


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





Opona z indeksem T do Sharana nie jest zalecana ( minimum to H ), więc rozmawiajmy od H w górę smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapustus
post Thu, 11 Jul 2024 - 14:31
Post #6595


Rookie
Dołączył: Thu, 21 January 2021
Skąd: Kraków





Temperatura opon z serii tych cywilnych to w letnie dnie nie ma większego znaczenia. Do auta rodzinnego to trzeba brać opone która na mokrym działa dobrze i tyle.
Jak budżet nie jest mocno nagięty to czy weźmiesz Turanze 6, Goodyera Performance 2 czy michały Primacy 4 to będziesz zadowolony. Conti w tym rozmiarze nie ma premium contact z tego co widzę, a te ultra contact są słabe - plusem są duże przebiegi.
Jak budżet jest w średnim zakresie to są Hankooki prime 4 K135, miałem okazji przejechać sie vanem na poprzednim modelu i było całkiem ok.
Z tańszych to wspomniany wcześnie uniroyal (też nie lubie charakterystyki uni) albo można Firestona roadhawk - nie jeździłem ale podobno jest całkiem nieźle.

Jak wcześniej wspomniano indeks prędkości im wyższy tym lepszy. Oznaczenie XL definiuje wzmocniony bok i z reguły wyższą nośność opony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 15:12
Post #6596


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





Dziękuję serdecznie za Twoje wskazówki. Będę więc szukać wśród zaproponowanych przez Ciebie opon. Zauważyłem tylko, że zaproponowane przez Ciebie Micheliny w rozmiarze jaki potrzebuję występują pod nazwą 4+ a nie 4. Czy 4 oraz 4+ to ta sama opona ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 11 Jul 2024 - 15:24
Post #6597


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(wskers @ Thu, 11 Jul 2024 - 14:14) *
Opona z indeksem T do Sharana nie jest zalecana ( minimum to H ), więc rozmawiajmy od H w górę smile.gif

jeździsz nim po 210 ? laugh.gif Bo T masz do 190 - jeździsz nim 190 ? Może faktycznie jezdzisz bo masz VR6 ale za uja się tego nie dowiem bo nic nie napisałeś. Może nigdy nie przekraczasz 100 i jak pada nie wyjeżdżasz a Oni ci tu proponują opony prawie że premium.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 15:42
Post #6598


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





Nie, nie jeżdżę nim po 210, ale wytłumacz to Policji podczas kontroli drogowej bo opony nie będą zgodne z wytycznymi producenta smile.gif Tak jak już pisałem - Sharan to nie rajdówka, ale te złoty 80 czasami się leci ( w sprzyjających warunkach bo samobójcą też nie jestem ) smile.gif. Jeżdżę w każdych warunkach - nie jestem niedzielnym kierowcą smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 11 Jul 2024 - 15:50
Post #6599


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



różnicy w cenie pomiędzy indeksem T a H to pewnie nie ma żadnej. Tak więc nie o oszczędności tu chodzi ale czasem może trafić się fajna opona w dobrej cenie tylko indeks będzie miała niższy. Policja ciekawe jak przyczepi się do indeksu prędkości skoro rozmiaru i typu opon nie ma w naszym dowodzie i na przeglądzie też tego nie sprawdzają.
Jedyny moment kiedy sprawdzą w aucie wszystko to jak zabijesz kogoś na drodze ale wtedy ten indeks będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wskers
post Thu, 11 Jul 2024 - 17:11
Post #6600


User
Dołączył: Fri, 18 March 2016





Na wlepce klapki wlewu paliwa jest napisane jakie opony ma mieć auto ( tzn w Sharanie tak jest ) smile.gif Jednak myślę, że dyskusja o oponach z indeksem T i tak nie ma sensu, bo nie widziałem opon z takim indeksem prędkości w rozmiarze jaki potrzebuję smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

339 Stron V  « < 328 329 330 331 332 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:24