![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6581
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
Na temperatury asfaltu 45 stopni plus to bym bral cos twardego fz201 hard czy chociaz nankang crs. R7a mozliwe ze da rade. Hl poplynie na pewno. Hl potrzebuje chwili pojechania z wyzsza predkoscia, nie potrzebuje zakretu i robi sie goraca. Ja ja przegrzalem jadac autostrada. Tym speedsterem? Generalnie na R7a zrobiłem sporo kilometrów, na HL dopiero zaczynam, o i le HL jest bardziej miękki i czuć to pod palcem, a opona jest trochę jak twarda plastelina po trasie, to jednak do spłynięcia jeszcze trochę IMHO (zakładam, że ta mieszanka ma być taka lepka/plastyczna, ale może to błędne założenie) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6582
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tak speedsterem. u mnie po jezdzie eska 120km/h pojawily sie wzdluzne marszczki czyli typowe dla przegrzania. ewidentnie opona stworzona pod te jedno szybkie okrazenie i nie ma co naciagac idei ze jest inaczej. opona bardzo szybko wchodzi w wysokie temperatury.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6583
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
fajne porownanie extreme do sport contact 7 w rozmairze 265
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6584
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
https://www.zakupopon.pl/wp-content/uploads...-techniczna.pdf
Zapewne by się zgadzało, bo wg specyfikacji szerokość bieżnika to 260mm, podczas gdy 255/35/18 ma szerokość bieżnika 255 ;p |
|
|
![]()
Post
#6585
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Zwracam się do Was o pomoc. Otóż do mojego auta nie ma sensownych opon w sensownej cenie z indeksem prędkości jaki przewidział producent auta. Powiedzcie mi proszę czy jeśli zakupię opony w dokładnie takim rozmiarze, i z dokładnie takim indeksem nośności jaki przewidział producent, ale z wyższym indeksem prędkości ( zamiast H byłoby to W lub Y ) to czy coś się stanie? Odczuję jakieś negatywne skutki takiego zachowania i czy taki manewr w ogóle jest bezpieczny i dozwolony ?
Gdyby to było ważne to mowa jest o aucie VW Sharan |
|
|
![]()
Post
#6586
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Zwracam się do Was o pomoc. Otóż do mojego auta nie ma sensownych opon w sensownej cenie z indeksem prędkości jaki przewidział producent auta. Powiedzcie mi proszę czy jeśli zakupię opony w dokładnie takim rozmiarze, i z dokładnie takim indeksem nośności jaki przewidział producent, ale z wyższym indeksem prędkości ( zamiast H byłoby to W lub Y ) to czy coś się stanie? Odczuję jakieś negatywne skutki takiego zachowania i czy taki manewr w ogóle jest bezpieczny i dozwolony ? Gdyby to było ważne to mowa jest o aucie VW Sharan zadałeś to pytanie na forum gdzie bez oporów pcha się 2x większe, szersze opony niż przewidział producent ![]() Dziwne pytanie zadałeś, naprawdę. Producent podaje indeks który jest bezpieczny dla poruszania sie z maksymalną dozwoloną prędkością i powineneś dostosować indeks do tego jak jeździsz przy założeniu że nie powinien być niższy niż X ale wyższy nie spowoduje żadnych negatywnych skutków. Natomiast uczepienie się indeksu podczas gdy na 100% nie zastosowałeś opony z którą auto wyjechało z fabryki a inny model to zazwyczaj diametralna zmiana zachowania się auta na drodze bo inna przyczepność bieżnika, inna twardość ścianki bocznej i innych zastosowanych technologii jest trochę śmieszne. Napisz chociaż jakie opony planujesz kupić a na jakich auto fabrycznie wyjeżdżało ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6587
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Dzięki za odpowiedź. Problem polega na tym, że opony ( model opon ) na jakich auto.opuscilo fabrykę nie są już od dawna produkowane. A były to opony Bridgestone w rozmiarze 215/55/16 97 H XL. I taki też rozmiar i z takim właśnie indeksem nośności zamierzam założyć. Tylko chodzi o indeks prędkości który byłby wyższy. Nie wiem konkretnie jeszcze jakiego produceta i jaki model opony kupię, więc jestem otwarty na wszelkie sugestie w tej kwestii.
|
|
|
![]()
Post
#6588
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dzięki za odpowiedź. Problem polega na tym, że opony ( model opon ) na jakich auto.opuscilo fabrykę nie są już od dawna produkowane. A były to opony Bridgestone w rozmiarze 215/55/16 97 H XL. I taki też rozmiar i z takim właśnie indeksem nośności zamierzam założyć. Tylko chodzi o indeks prędkości który byłby wyższy. Nie wiem konkretnie jeszcze jakiego produceta i jaki model opony kupię, więc jestem otwarty na wszelkie sugestie w tej kwestii. Tak jak napisałem - indeks prędkości ma być nie niższy. W górę dowolnie - zazwyczaj idzie on w parze z jakością opony czyt jest lepsza, lepiej skonstruowana, z lepszych materiałów więc tak naprawdę same dobro. Nikt nie wie jak Ty tym autobusem jeździsz i do czego te opony CI są potrzebne. Jedno jest pewne - jak kupisz jakiegoś marnego chińczyka to żaden choćby najwyższy indeks Ci nie pomoże - "zepsujesz" auto aczkolwiek z drugiej strony mozesz być tym jednym z wielu milionów userów którzy nawet nie poczują przesiadki z Bridgestone na Imperiala ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6589
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zwracam się do Was o pomoc. Otóż do mojego auta nie ma sensownych opon w sensownej cenie z indeksem prędkości jaki przewidział producent auta. Powiedzcie mi proszę czy jeśli zakupię opony w dokładnie takim rozmiarze, i z dokładnie takim indeksem nośności jaki przewidział producent, ale z wyższym indeksem prędkości ( zamiast H byłoby to W lub Y ) to czy coś się stanie? Odczuję jakieś negatywne skutki takiego zachowania i czy taki manewr w ogóle jest bezpieczny i dozwolony ? Gdyby to było ważne to mowa jest o aucie VW Sharan Wyższy może być. Budżetowo masz takie Uniroyal RS5. https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-r...-y-xl#466907286 Będziesz zadowolony. |
|
|
![]()
Post
#6590
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wyższy może być. Budżetowo masz takie Uniroyal RS5. https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-r...-y-xl#466907286 Będziesz zadowolony. ja nie byłem. Na deszczu wcale nie są takie super i mimo że wolniej niż 3 to nadal szybko znikają. W porównaniu do wielosezonów Goodyear 4Seassion Gen2 są jak dla mnie gorsze co oznacza że jest milion lepszych opon letnich. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6591
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
teoretycznie im wyzszy indeks predkosci tym twardsza i ciezsza bywa opona by sie nie rozpadla przy wyzszej predkosci. wiec moze sie zdarzyc tak ze w sharanie opony beda ci sie mniej dogrzewac przy wyzszym indeksie
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6592
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Wyższy może być. Budżetowo masz takie Uniroyal RS5. https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-r...-y-xl#466907286 Będziesz zadowolony. Dzięki za propozycje, ale Uniroyal jest chyba jedyną markę opon której nigdy więcej nie kupie. Mam z nimi złe wspomnienia, co prawda nie w Sharanie a w Hondzie " Ufo ", ale nie chcę. teoretycznie im wyzszy indeks predkosci tym twardsza i ciezsza bywa opona by sie nie rozpadla przy wyzszej predkosci. wiec moze sie zdarzyc tak ze w sharanie opony beda ci sie mniej dogrzewac przy wyzszym indeksie ![]() Czy kwestia dogrzewania się opon ma duże znaczenie podczas cywilnej, codziennej jazdy? Pytam, ponieważ po prostu tego nie wiem, a to jednak może okazać się ważne. Tak jak napisałem - indeks prędkości ma być nie niższy. W górę dowolnie - zazwyczaj idzie on w parze z jakością opony czyt jest lepsza, lepiej skonstruowana, z lepszych materiałów więc tak naprawdę same dobro. Nikt nie wie jak Ty tym autobusem jeździsz i do czego te opony CI są potrzebne. Jedno jest pewne - jak kupisz jakiegoś marnego chińczyka to żaden choćby najwyższy indeks Ci nie pomoże - "zepsujesz" auto aczkolwiek z drugiej strony mozesz być tym jednym z wielu milionów userów którzy nawet nie poczują przesiadki z Bridgestone na Imperiala ![]() Sharan to niestety nie rajdówka ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6593
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
teoretycznie im wyzszy indeks predkosci tym twardsza i ciezsza bywa opona by sie nie rozpadla przy wyzszej predkosci. wiec moze sie zdarzyc tak ze w sharanie opony beda ci sie mniej dogrzewac przy wyzszym indeksie ![]() sądzę że w tym baloniastym rozmiarze to nie będzie wybierał pomiędzy oponami z indeksem W i Y a raczej H albo V choć tu i opona z T da radę koncertowo. Więc nie liczyłbym na sztywne ścianki itp ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6594
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Opona z indeksem T do Sharana nie jest zalecana ( minimum to H ), więc rozmawiajmy od H w górę
![]() |
|
|
![]()
Post
#6595
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 January 2021 Skąd: Kraków ![]() |
Temperatura opon z serii tych cywilnych to w letnie dnie nie ma większego znaczenia. Do auta rodzinnego to trzeba brać opone która na mokrym działa dobrze i tyle.
Jak budżet nie jest mocno nagięty to czy weźmiesz Turanze 6, Goodyera Performance 2 czy michały Primacy 4 to będziesz zadowolony. Conti w tym rozmiarze nie ma premium contact z tego co widzę, a te ultra contact są słabe - plusem są duże przebiegi. Jak budżet jest w średnim zakresie to są Hankooki prime 4 K135, miałem okazji przejechać sie vanem na poprzednim modelu i było całkiem ok. Z tańszych to wspomniany wcześnie uniroyal (też nie lubie charakterystyki uni) albo można Firestona roadhawk - nie jeździłem ale podobno jest całkiem nieźle. Jak wcześniej wspomniano indeks prędkości im wyższy tym lepszy. Oznaczenie XL definiuje wzmocniony bok i z reguły wyższą nośność opony. |
|
|
![]()
Post
#6596
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Dziękuję serdecznie za Twoje wskazówki. Będę więc szukać wśród zaproponowanych przez Ciebie opon. Zauważyłem tylko, że zaproponowane przez Ciebie Micheliny w rozmiarze jaki potrzebuję występują pod nazwą 4+ a nie 4. Czy 4 oraz 4+ to ta sama opona ?
|
|
|
![]()
Post
#6597
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Opona z indeksem T do Sharana nie jest zalecana ( minimum to H ), więc rozmawiajmy od H w górę ![]() jeździsz nim po 210 ? ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6598
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Nie, nie jeżdżę nim po 210, ale wytłumacz to Policji podczas kontroli drogowej bo opony nie będą zgodne z wytycznymi producenta
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6599
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
różnicy w cenie pomiędzy indeksem T a H to pewnie nie ma żadnej. Tak więc nie o oszczędności tu chodzi ale czasem może trafić się fajna opona w dobrej cenie tylko indeks będzie miała niższy. Policja ciekawe jak przyczepi się do indeksu prędkości skoro rozmiaru i typu opon nie ma w naszym dowodzie i na przeglądzie też tego nie sprawdzają.
Jedyny moment kiedy sprawdzą w aucie wszystko to jak zabijesz kogoś na drodze ale wtedy ten indeks będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6600
|
|
User Dołączył: Fri, 18 March 2016 ![]() |
Na wlepce klapki wlewu paliwa jest napisane jakie opony ma mieć auto ( tzn w Sharanie tak jest )
![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:24 |