![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6541
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Olbrzymie. Guma starzeje sie nie od temperatury w tym wypadku a od swiatla uv.
https://www.fennerdunlopemea.com/pl/the-eff...e-uv-on-rubber/ Od 5 minuty -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6542
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Pytanie w kwestii oponiarskiej - czy dla semi slicka w kwestii zużycia/starzenia ma duże znaczenie czy opona lezy na słońcu lub jest przechowywana w cieniu? Wydaje się, że stojąc nawet długo na słońcu nie przekroczy okna temperaturowego, wiec nie powinna sie zniekształcać/pękać? żadna guma nie lubi słońca - to jest promieniowanie UV które na dłuższą metę niszczy wszystko na tej planecie. Nie na darmo producenci piszą żeby przechowywać w chłodnym miejscu z dala od słońca. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6543
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Zrobiłem ponad 30tyś na premiumcontact 6. Mam teraz Conti SC5 porównując Conti PC6 są dużo lepsze niż SC5, przynajmniej do jazdy na co dzień. Gdyby były w moim rozmiarze premium contact 7 to chętnie bym kupił, niestety nie ma więc pewnie wlecą jeszcze raz premium contact 6 - są na prawdę dobre, na mokrym przewaga nad SC5 jest kolosalna - nawet przy mniejszej ilości bieżnika w PC6 Na nowszych nie jeździłem więc zostaje studiowanie tabelek ![]() znalazlem tez czasy na sportcontact7 tego bmw m240i Moto Kuncik (187) hhc2023.nickesh.pl/ranking/race-results/3 najlepszy czas tor silesia to 2:04.266 . 78 miejsce na 113 zawodnikow. wszystkie czasy 2:04.266 at 10:01:25, 2:08.150 at 10:03:33, 2:08.326 at 10:05:41, 2:04.321 at 12:36:00, 2:07.217 at 12:38:08, 2:04.732 at 14:06:51, 2:09.645 at 14:09:00 z tego wynika ze opona chyba dosc szybko sie przegrzewala i starczala na tylko jedno szybkie kolko pomiarowe. no ale mnie to wcale nie dziwi skoro to opona glownie uliczna i dziala od 0 stopni celcjusza. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6544
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
Dzięki za odpowiedż z temperaturami, mam jeszcze jedno pytanie odnośnie opon i konkretniej semi. Wiadomo, że najlepsza jest opona nowa. Pytanie jeżeli taki semi slick już ma sezon (bądź wiecej) i kilka track dayów, wiec sporo cykli cieplnych to o ile będzie gorszy od takiego samego modelu z tymże całkiem nowego na minutę okrążenia (zakładająć, że opona nie była przegrzana albo 'dojeżdzana' bezmyślnie)? pół sekundy, sekunda?
|
|
|
![]()
Post
#6545
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
przy kolku typu poznan bedzie to 3-5 sekund, tak z moich obserwacji na federalach, ktory jest o tyle fajny ze na poczatku robisz best lapa a potem dlugo dlugo jest troszke gorszy ale bardzo stabilny jednak
|
|
|
![]()
Post
#6546
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wiadomo, że najlepsza jest opona nowa. Pytanie jeżeli taki semi slick już ma sezon (bądź wiecej) i kilka track dayów, wiec sporo cykli cieplnych to o ile będzie gorszy od takiego samego modelu z tymże całkiem nowego na minutę okrążenia (zakładająć, że opona nie była przegrzana albo 'dojeżdzana' bezmyślnie)? pół sekundy, sekunda? moim zdaniem tak jak mowisz. ja przechodzac tylko na tyle z starej (4lata, polowa bieznika) avon ZZR (jeden z drozszych semi) na nalewki extreme vr2 hl zszedlem z czasem z 1 minuty na 57,5s na lodzi. oczywiscie dochodza inne czynniki ale mysle ze 1s pyklo w dol z samej opony. takze te pierwsze 0,5s w dol to mysle ze jest kwestia pierwszych okolo 50km torowych, a kolejne 0,5s/1min w dol postepuje z czasem. wiadomo ze jak opona jeszcze przegrzana czy stara (wiecej niz pare lat) roznice moga byc jeszcze wieksze. nie bez powodu jest tyle uzywek z bieznikiem sporym na rynku wtornym. czolowi zawodnicy jada probe dwie trzy na nowej oponie i zmieniaja na nowa bo wiedza ze juz czasu nie poprawia -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6547
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
nie bez powodu jest tyle uzywek z bieznikiem sporym na rynku wtornym. czolowi zawodnicy jada probe dwie trzy na nowej oponie i zmieniaja na nowa bo wiedza ze juz czasu nie poprawia No to własnie dało mi do myślenia, mam extrema r7 z zeszłego roku, tak naprawdę może z 5-6 track dayów przeżył + kilometry na dojazdy i mimo, że warunki zewnętrzne były bardzo dobre to jednak kleił zauważalnie gorzej. Nadal można było szybko pojechać i wciąż dobrze trzyma, ale nie tak dobrze jak kiedyś |
|
|
![]()
Post
#6548
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6549
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Czyli Dębica hamowanie na mokrym jak zwykle w formie
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6550
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 April 2024 ![]() |
Cześć!
Przy wyborze opon trzeba się kierować nie tylko rozmiarem ale warto rozważyć, typ opony w zależności od warunków, w jakich najczęściej będziesz jeździć. Opony letnie: Idealne do suchych i mokrych warunków, bez śniegu i lodu. Opony zimowe: Konieczne do jazdy w trudnych warunkach zimowych, takich jak śnieg, lód i oblodzenia. Opony całoroczne: Jeśli nie dużo jeździsz i mieszkasz w regionie o łagodnym klimacie, opony całoroczne mogą być dobrym wyborem. Opony terenowe: przydatne w terenie Nie kupuj używek, opony starsze niż 10 lat nie nadają się do jazdy, ponieważ guma traci swoje właściwośći. Na zachodzie nie wolno jeżdzić na takich oponach. Przy wyboże opony, według mnie są bardzo ważne indeksy Indeks prędkości Indeks nośności Indeks zużycia paliwa Jndeks głośności Więcej o doborze opon możesz przeczytać na stronie https://tuauta.pl/blog/9-zakupowe-porady/3-...ak-dobrac-opony |
|
|
![]()
Post
#6551
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
O i bocik doradza. Super. Coraz madrzejsze te boty.i
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6552
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
oo fajnie, że forum odżyło... nie wiecie dlaczego nie było dostępne przez ostatni miesiąc?
co do opon... pytanie.. aktualnie jeżdżę na Advanie A052 205/50/15 przód i 225/50/15 tył. Pojawiły się w PL Nankangi CR-S... szersze dla 15", przy okazji niższy profil dla 225 i 245. Mógłbym pokusić się o wymianę na 225/45/15 (felga 8J) na przód oraz 245/40/15 (felga 9J) na tył.. pomijając fakt czy się zmieszczą w nadkolach.. czy uważacie, że taka zmiana przyniesie poprawę wyników na torze (lepsza przyczepność w zakręcie i prędkość na wyjściu) czy też je pogorszy przez większe opory i spowolnienie auta. p.s. z A052 jest kiepsko z dostepnością i cenami w tym sezonie. Czy ktoś ma doświadczenie z tymi Nankangami? Czy są lepsze od A052? Na pewno trwalsze, z tego co czytałem. Jest jeden test w którym gość uznaje wyższość zmiany takiego setupu... dokładnie sytuacja jak u mnie.. ale nie wiadomo, czy lepszy czas powoduję lepsza opona czy zamiana na szerszą oponę. Pytam o to również, gdybym chciał przejść na Nankanga utrzymując aktualny rozmiar opon. Nie przypuszczam, że będzie szybsza od A052, ale może niewiele wolniejsza... natomiast jest podobno znacznie trwalsza. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&a...re=emb_imp_woyt -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6553
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Polepszy na poznaniu na pewno. Na lodzi moze pogorszyc. I chodzi tu o twardosc mieszanek.
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopi...4&start=390 A co do lodzi tak to jest. Wchodza konie czlowiek liczy na niewiadomo jaka poprawe a tu sekunda w dol tylko. Liczy sie grip i tym buduje sie czasy. No i chyba warto zobaczyc test Marcina o sportcontact7. Na silesi urwal 2s wzgledem sportcontact6 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6554
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Polepszy na poznaniu na pewno. Na lodzi moze pogorszyc. Masz na myśłi, że zmiana na szersze Nankangi? Na łodzi po swapie zszedłem w pierwszym kontakcie z autem z 1.01.55 na 1.00.37 (optimal 1.00.01 ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6555
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mam na mysli ze a052 jest mieksza opona i bardziej uginajaca sie. to jest mega dobre na krotki tor lodz i raczej niedobre na poznaniu.
wkleilem linka do mx5. tam jezdzi gwidon na crs. ostatni jastrzab walka do konca miedzy gwidonem na crs vs Bartek wygral a jechal na sliku hoosier s100 (poznan 1m43s lub 42 jak dobrze pameitam, a lodz 57,2). takze crs sie broni. ale moim zdaniem a052 na lodzi bedzie szybszy. ale jak szeroki crs to pamietaj tez felgi na szersze zmienic. do mnie tez jest crs 275-35r17 i chyba jedyna taka propozycja od kogokolwiek. ale 275 to juz trzeba 10,5 fele zeby mialo to sens. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6556
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
no mam właśnie, dopiero co wymieniłem felgi na szersze... 8J na przód i 9J na tył.. musiałyby dla opon 225/245 wystarczyć. CRSy napewno też wystarczą na dłużej... i w trakcie sesji są stabilniejsze i wolniej schodzą niż A052. W tej chwili zaczynam jeździć po szybszych torach, więc może przejdę na CRSy. Póki co mam zapas A052 na tył, na przodzie natomiast wolno schodzą, więc pewnie sezon oblecę do końca sezpnu na A052.
Generalnie miałem na Łodzi taki problem, że jak ustawiłem sztywność zawieszenia tak jak jeździłem w zeszłym roku (50%/100% twardości) to przy takim samym ciśnieniu 1.8/2.2 po dogrzaniu, auto zaczęło latać bokami, stało się bardzo nadsterowne. Zmniejszyłem twardość na 0%/50% albo na 0/0 i trzymało ok, ale body za bardzo pracowało na boki. Co się zmieniło vs ubiegły rok.. sporo... 1. Poliuretan wleciał przód + tył, geo (przód z -3.5 na -3.0 camber plus caster (nie wiem ile dokłądnie), tył z -3.0 na -3.5 camber. Felgi z 7" przód/tył na 8/9". Wydaje mi się, że dużo szersza felga z tyłu naciągnęła oponę i uniemożliwia jej pracę na boki. Powinienem był zmniejszyć ciśnienie na tyle do 1.9/2.0b, ale byłem skupiony na tym co dzieję się z nowym silnikiem. Pojadę 16go to jeszcze się pobawię twardością p/t i ciśnieniami. Opony z tyłu już do dojeżdzenia, też nie jest najlepsza. PB na niej pewnie już nie zrobię, ale nowe wole na Silesie zostawić, a stare na Ułężu poświęcić ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6557
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mozesz crsy zmienic tylko na tyle. ja tak robilem ze twardsze na tyl dawalem. to tez ma znaczenie ze na tyle dalbys tez twardszy bok ktory ma crs. no i wiadomo ze na tyle temperatury pewnie tez masz 10 stopni wyzsze niz z przodu. latwiej by stabilnosc zachowac. wiec moim zdnaiem zostalbym z a052 z przodu a na tyle sam rozwazam crs. bo to wyglada na to dobra opona i tak jak mowisz stabilna temperaturowo na wyzsze temperatury.
9 cali jest idealne na 245. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6558
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
ale jak dam 245 crsy na tył, to na przód powinny wjechać 225/45
![]() ![]() 225/50: 112.5mm 225/45: 101.25mm 245/40: 98mm teoretycznie, gdybym wymienił 225/50 na 245/40 będzie szerzej, ale dużo niżej, więc jeśli teraz nic nie obciera, jest szansa, że 245 też siądzie. Na przodzie różnica nieznaczna w wysokości opony. 205/50: 102.5mm 225/45: 101.25mm Co ciekawe, przód byłby odrobinę wyższy przy takim setupie: P 225/45: 101.25mm T 245/40: 98mm -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6559
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ja na przodzie zostawilbym a052 a tyl crs
Te same opony to sa dobre w autach z rozklafem masy 50:50 a nie 65:35 Trzeba tak dobierac opony by przod tyl zuzywal sie jednakowo szybko -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6560
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
chyba tutaj tez warto wkleic
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 03:05 |