![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6421
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
No tak, przy semi to nie byłoby tematu, ale przy deszczówkach nie mam żadnego doświadczenia, nie wiem czy ma to aż taki wpływ w warunkach stojącej wody.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6422
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
pod deszcze nie ma to żadnego znaczenia bo siły boczne na mokrym są nikłe w naszych dupowozach i szersza felga nie da tu wymiernych korzyści.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6423
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Tak mi się właśnie zdawało, że większe znaczenie będzie miał kształt bieżnika (możliwość odprowadzania wody) i rodzaj mieszanki.
Dzięki -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6424
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
na mokrym wezsza moze byc lepsza bo moze poprzez prace nagrzewac opone
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6425
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
Cześć,
stoję przed dylematem Falken Azenis FK510, Hankook Ventus S1 Evo3 K127 lub Federal Evoluzion ST-1. Niestety nic więcej sensownego w moim rozmiarze nie ma. FWD, 380hp, 500nm, street, raczej żeby kleiło do "jazdy na wprost" w suche dni ![]() |
|
|
![]()
Post
#6426
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a co to za rozmiar ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6427
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6428
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
w tym rozmiarze masz nankanga ns-2 możesz też założyć 225 goodyear eagle assymetric 6 - świetna guma na każde warunki lub budżetowe ale właśnie dobrze klejące "na wprost" Goodride/Westlake Sport RS 235/15/R19. Mam je i to w dużo mniejszym rozmiarze 195/50R15 w 300KM+ FWD i za każdym razem nie mogę się nadziwić jak wiele warta jest tu każda wydana na nie złotówka. Jak dla mnie niczym nie ustępują takim R888.
Te różnice pomiędzy 215 a 235 są pomijalne w wysokości ale już w trakcji odczuwalne -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6429
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
w tym rozmiarze masz nankanga ns-2 możesz też założyć 225 goodyear eagle assymetric 6 - świetna guma na każde warunki lub budżetowe ale właśnie dobrze klejące "na wprost" Goodride/Westlake Sport RS 235/15/R19. Mam je i to w dużo mniejszym rozmiarze 195/50R15 w 300KM+ FWD i za każdym razem nie mogę się nadziwić jak wiele warta jest tu każda wydana na nie złotówka. Jak dla mnie niczym nie ustępują takim R888. Te różnice pomiędzy 215 a 235 są pomijalne w wysokości ale już w trakcji odczuwalne Dzięki za odpowiedź! Obawiam się, że 235/35 nie wcisnę, choć pewnie taki semislick by robił najlepszą robotę... Z czystej ciekawości, poruszanie się z punktu A do punktu B w deszczowy dzień na semislickach to walka o przetrwanie przy spokojnej jeździe? Od bidy 225 powinno wejść. Jeżeli mowa o 225/35 przy tych samych założeniach lepiej iść w Goodyear Eagle Assymetric 6 czy Continentale Sport Contact 7? Cenowo podobnie. |
|
|
![]()
Post
#6430
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Jazda ja semi w deszczu jeśli spokojna to bez dramatu.
Co do ostatniego pytania. Na Continental nie jeździłem, ale w daily mam Goodyeara i jestem bardzo zadowolony. Semi to to nie jest, ale jako opona na co dzień sprawdza się bardzo dobrze -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6431
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dzięki za odpowiedź! Obawiam się, że 235/35 nie wcisnę, choć pewnie taki semislick by robił najlepszą robotę... Z czystej ciekawości, poruszanie się z punktu A do punktu B w deszczowy dzień na semislickach to walka o przetrwanie przy spokojnej jeździe? Od bidy 225 powinno wejść. Jeżeli mowa o 225/35 przy tych samych założeniach lepiej iść w Goodyear Eagle Assymetric 6 czy Continentale Sport Contact 7? Cenowo podobnie. Pomiędzy 215 a 235 masz ledwie7mm na średnicy ![]() Na semi jak wiesz że je masz po prostu jedziesz w deszczu i nic się nie dzieje, śmigałem nawet przy +5-10 stopni czasem 200+ i nie odczuwałem dyskomfortu i to właśnie na tych budżetowych Goodride a jednak na ciepłym suchym trakcja nawet w porównaniu do Goodyearów zdecydowanie na plus. Co do różnic pomiędzy COnti a Goodyear - są tak naprawdę pomijalne - to już półka premium. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6432
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Jak sa CSC7 to brać ,na suchym kleją 500KM/700nm w RWD od 2 biegu totalnie…lepsze niz PS4S itp…
|
|
|
![]()
Post
#6433
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Conti lepsze na suchym i ciut gorsze na mokrym od gy. Co kto lubi. Ja do mazdy na wiosne laduje conti sc7 bo uwazam ze sa szybsze
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6434
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ciekawe porownanie trzech rozmiarow opon
245/40r17 235/40r17 245/40r15 Czy najlzejsze kolo bedzie najszybsze? https://grassrootsmotorsports.com/articles/...ize-comparison/ 1 proba 245/40r17 1m26,7 235/40r17 1m26,9 245/40r15 1m27,4 2 proba 245/40r17 1m26,4 235/40r17 1m26,6 245/40r15 1m27,5 3 proba 245/40r17 1m26,3 235/40r17 1m26,8 245/40r15 1m26,8 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6435
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
większa średnica większy placek a różnica na wadze minimalna tak naprawdę. Ale dosyć spora jeżeli chodzi o przełożenie główne.
Ja do swojej 206 mam felgi 17 które ważą okolice 9kg i 15tki z masą 4,7kg i to już bardzo czuć w przyśpieszeniu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6436
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
17x9 powinny wazyc miedzy 8 a 9kg. to nie jest niewiadomo jak duzo. 15x9 tez malo nie waza. te 4,7kg to pewnie jakies waskie 15x7. jedynie te fele z formuly na prawde malo waza.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6437
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
17x9 powinny wazyc miedzy 8 a 9kg Ale wiesz że tak lekkie felgi ciężko znaleźć ? WIększość takich odpowiedników to raczej 11-12 ![]() 15 jasne że wąska jakby były szersze za 250zł za komplet bo tyle płaciłem to by wszyscy zmieniali rozstaw na 4x108 co jeżdżą na 15 ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6438
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Conti lepsze na suchym i ciut gorsze na mokrym od gy. Co kto lubi. Ja do mazdy na wiosne laduje conti sc7 bo uwazam ze sa szybsze Nie zgodzę się, Conti sc7 to najlepsza obecnie opona na mokre nawierzchnie, nazywana jest cywilna wyścigowa oponą na deszcz. Mam już 2 komplet w rozmiarze 245/35/19 w deszczu latasz jak na suchym. GY jest świetny na suchym i tańszy od SC7. Bridgestone mam w S3 żony i jest gorsza na suchym i o wiele gorsza w deszczu niż sc7. Według mnie sc7 to obecnie najlepsza opona do szybkiego latania na rynku. Robi także o 50% większy przebieg niż sc6 - ta za to była o wiele lepsza na suchym, kleiła jak semislick. -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#6439
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Moze i racja. Myslalem ze sc7 ma znacznie mniejsza glebokosc bieznika od assymetric6 a okazuje sie ze obie maja 6,5. Assymetric5 miala prawoe 8. W takim razie faktycznue gy chyba nawet w deszxz ulewny nie powinna byc lepsza.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6440
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ja sie naoglądałem wielu testów zanim kupiłem swoje gy6 tam obydwie opony szły często łeb w łeb ale zazwyczaj z delikatną przewagą gy6 ale wiadomo wszystko zależy od rozmiaru.
Kupiłem gy6 i na zawodach w Słomczynie na deszczu byłem w jednym biegu 3 w generalce dosyć ciężkim autem FWD w full strecie plus pasażer gdzie moja konkurencja w wydmuszkach miała profi deszczowe opony mięciusie jak pupa niemowlaka gdzie moje w tych warunkach (ledwo parę stopni na plusie) były już twarde ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 06:13 |