![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#641
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 June 2005 ![]() |
Przeczytałem cały temat, chciałem zamawiać RSR ale odpuszczę... FWD, 1150kg, 240km... Na co dzień 205/40/17 RE050, a na kreski przód R888 205/50/15 będzie ok?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#642
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Specyfik fajny, przypomnę jednak że większość regulaminów sportowych zabrania traktowania opon taką chemią (w porywach wolno docinać). -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#643
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 November 2011 Skąd: Radom ![]() |
norbivr6 R888 w tym rozmiarze powinno spokojnie dawać rade
![]() |
|
|
![]()
Post
#644
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
r888 da radę z potenzami
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#645
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Specyfik fajny, przypomnę jednak że większość regulaminów sportowych zabrania traktowania opon taką chemią (w porywach wolno docinać). Jaką możliwość sprawdzenia tego mają inspektorzy? Nie chcę bynajmniej namawiać do oszustwa, ale wydaje mnie się, że na większości imprez amatorskich, jeśli już patrzą na opony, to jedyne co jest sprawdzane to czy jest znaczek E. |
|
|
![]()
Post
#646
|
|
User Dołączył: Sat, 24 January 2009 ![]() |
prędzej czy później wyjdzie na jaw wśród zawodników którzy startują i wtedy bedzie kibel większy niżby pan "delgat" to wykrył hehe.
|
|
|
![]()
Post
#647
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
To dlaczego nei ma kibla jak ktoś zastosuje zajebiście drogie hi-endowe opony, a wszyscy lataja na takich ze sredniej półki? O.o Nie rozumiem tego...
Swoją droga to ciekawe na ile kółek starcza ejdno pomazania, a mozę efekt jest w maire trwały? |
|
|
![]()
Post
#648
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To wnika wgłąb opony, więc działa jakiś czas, wszystko zależy ile wcześniej posmarujesz, ile razy itd. Co ciekawe, wd40 ma w mniejszym stopniu, ale podobne właściwości dla gumy. O ile dobrze pamiętam to jakiś związek ropopochodny zmiękcza prawdziwą gumę.
A co ciekawe, nie pamiętam w przepisach zapisu o środkach do opon, kto takowe umieścił? -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#649
|
|
User Dołączył: Sat, 24 January 2009 ![]() |
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/regul...0120110_zal.pdf
Zał. 2 : CYTAT e. nie wolno stosować żadnych elementów przeciwpoślizgowych mechanicznych i chemicznych na oponach. f. opony posiadające znak homologacji E A glicerol nie zmiękcza gumy ? |
|
|
![]()
Post
#650
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
domowe mieszanki w google pod hasłem; Tire softener + homemade
np. http://www.kartingtechinfo.com/tech/prep.htm http://www.thedirtforum.com/ubb/Archives/A...1-5-000522.html żadnych nie testowałem:P jeszcze -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#651
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 November 2011 Skąd: Radom ![]() |
Jeździł ktoś na Kumho xs ku36?? Jak ta opona wypada w porównaniu do Advana AD08 lub R1R??
|
|
|
![]()
Post
#652
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
z tego co wiem jest twardsza i bardziej porównywalna jest MX15, ale r1r jest znacznie bardziej miękkie.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#653
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 November 2011 Skąd: Radom ![]() |
Obecnie mam Advana AD08 i nie wiem czy na wiosne kupować znowu AD08 czy może spróbować tych KU36, cenowo wychodzą porównywalnie obie opony.
|
|
|
![]()
Post
#654
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
Mam mały dylemat jakie opony kupić do mx5 nb 1,8 140km, niestety potrzebuję pewien kompromis, tym autem nie mogę zabrać 2 kompletu kół na pojeżdzawkę.
Przeznaczenie 90% miasto, reszta to jakaś trasa i 2-3 razy w roku wypad na tor( na więcej brak $$$$). Rozmiar 205-45-16 żywotność opony 10 000-20 000 km Obecnie mam Yokohama PARADA Spec-2 205/45 R16 87 V które nie do końca są takie jakbym oczekiwał, co prawda na co dzień dobrze kleją, ale na deszczu się gubią, są głośne, a na wypadzie na tor po 2 kółkach płyną. Waham się miedzy: Yokohama S.drive AS01 205/45 R16 87 W, a Yokohama advan neova AD08 205/45 R16 87w S drive jest bardziej cywilną oponą do użytku codziennego, czy podoła jednorazowo powiedzmy 6-7 kółek na torze Poznań (sesja 20 minut)? Czy mają twarde boki, nie kłądą się w zakręcie? AD08 to semislick, czy jest na co dzień sens w nie inwestować i jak się będą spisywać w normalnym użytkowaniu. Postanowiłem odrzucić toyo i federale z różnych powodów. Ewentualnie rozwiązanie takie: dobre 16 ma co dzień, a drugi komplet 15 opon na tor, ale taki co wytrzyma wawa>poznań tor> wawa, wiec sliki odpadają, muszą być dopuszczone do ruchu i gwarantować powrót na kołach. Nie wiem czy profile itp są do tego odpowiednie. Poza tym jadę na tor poszaleć i pouczyć się jazdy wiec, chyba lepiej jedzić na tym na czym jeździ się na co dzień. -------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#655
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Użytkowałem komplet Advana AD08 i musiał być i na miasto, i na tor na suche i w deszcz, szczerze nie mogłem się niczego czepić.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#656
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 May 2012 ![]() |
Nie wiem, czy pomogę, ale przesiadłem się z Yokohama AVS Sport 195/55/R15 na BF Goodrich G-Force Profiler 205/45/R16.
Duży plus na korzyść BF - lepiej kleją na suchym, lepsze są na torze - na tor tez wyjeżdżam tylko 2 razy do roku. Skoro AD08 to semislic, to możesz nie zdążyć ich rozgrzac w mieście na krótkim odcinku, dziura/hopka, tracisz przyczepność i do widzenia... |
|
|
![]()
Post
#657
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
ZYZY - jak chcesz mam parę kompletów ciekawych opon w 195/50R15 to możemy potestować jak się to będzię zachowywać. Jakieś R888 i Advany chyba własnie te o których mówisz...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#658
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 November 2011 Skąd: Radom ![]() |
AD08 nie trzeba dogrzewać. Mam je w moim aucie (240ps 350nm 1150kg) i zupełności dają rade. Mają twarde boki więc na ostrych zakrętach na torze nie powinny się uginać.
|
|
|
![]()
Post
#659
|
|
User Dołączył: Sat, 24 January 2009 ![]() |
AD 08 ma twarde boki ? Pierwsze słyszę.
Według mnie to boki ma jak jakaś zimówka Hakkapelitta...W porównaniu do Toyo r1r,r888 czy RS-R najbardziej miękkie boki ma własnie AD08. |
|
|
![]()
Post
#660
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Dobra, to precyzyjne pytanie bo od czytania testów mam już mętlik...
205/45R16 87V lub W (nośność i indeks prędkości musi być co najmniej taki a to skreśla sporo opon). Kumho KU31 Federal 959 Evo Kumho KU39 Falken ZE-914 Falken ZE-912 Hankook Ventus V12 Evo K110 Dunlop SP SPORT MAXX Yokohama s.drive Yokohama Parada Bridgestone Potenza RE002 Michelin Pilot Sport 3 Przy czym Parada/Bridgestone/Michelin są już znacząco droższe niż reszta stawki i wolałbym coś tańszego. Przednionapędowe 1400kg/200KM/300Nm. Opona do szybkiej codziennej jazdy, jak najlepszy stosunek price/performance ![]() Czy ktoś może coś polecić? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 04:45 |