Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 31 32 33 34 35 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
norbivr6
post Fri, 14 Dec 2012 - 19:25
Post #641


Super User
Dołączył: Tue, 14 June 2005





Przeczytałem cały temat, chciałem zamawiać RSR ale odpuszczę... FWD, 1150kg, 240km... Na co dzień 205/40/17 RE050, a na kreski przód R888 205/50/15 będzie ok?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 14 Dec 2012 - 19:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Fri, 14 Dec 2012 - 19:56
Post #642


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(Kajman @ Mon, 10 Dec 2012 - 21:54) *

Specyfik fajny, przypomnę jednak że większość regulaminów sportowych zabrania traktowania opon taką chemią (w porywach wolno docinać).


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mati1989
post Fri, 14 Dec 2012 - 20:00
Post #643


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 November 2011
Skąd: Radom





norbivr6 R888 w tym rozmiarze powinno spokojnie dawać rade wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 14 Dec 2012 - 23:26
Post #644


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





r888 da radę z potenzami


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 15 Dec 2012 - 12:35
Post #645


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(hwojtek @ Fri, 14 Dec 2012 - 19:56) *
Specyfik fajny, przypomnę jednak że większość regulaminów sportowych zabrania traktowania opon taką chemią (w porywach wolno docinać).

Jaką możliwość sprawdzenia tego mają inspektorzy? Nie chcę bynajmniej namawiać do oszustwa, ale wydaje mnie się, że na większości imprez amatorskich, jeśli już patrzą na opony, to jedyne co jest sprawdzane to czy jest znaczek E.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nosferatu
post Sun, 23 Dec 2012 - 21:21
Post #646


User
Dołączył: Sat, 24 January 2009





prędzej czy później wyjdzie na jaw wśród zawodników którzy startują i wtedy bedzie kibel większy niżby pan "delgat" to wykrył hehe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Mon, 24 Dec 2012 - 04:40
Post #647


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





To dlaczego nei ma kibla jak ktoś zastosuje zajebiście drogie hi-endowe opony, a wszyscy lataja na takich ze sredniej półki? O.o Nie rozumiem tego...

Swoją droga to ciekawe na ile kółek starcza ejdno pomazania, a mozę efekt jest w maire trwały?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 24 Dec 2012 - 08:05
Post #648


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





To wnika wgłąb opony, więc działa jakiś czas, wszystko zależy ile wcześniej posmarujesz, ile razy itd. Co ciekawe, wd40 ma w mniejszym stopniu, ale podobne właściwości dla gumy. O ile dobrze pamiętam to jakiś związek ropopochodny zmiękcza prawdziwą gumę.
A co ciekawe, nie pamiętam w przepisach zapisu o środkach do opon, kto takowe umieścił?


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nosferatu
post Tue, 25 Dec 2012 - 22:13
Post #649


User
Dołączył: Sat, 24 January 2009





http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/regul...0120110_zal.pdf

Zał. 2 :
CYTAT
e. nie wolno stosować żadnych elementów przeciwpoślizgowych mechanicznych i chemicznych na oponach.
f. opony posiadające znak homologacji E


A glicerol nie zmiękcza gumy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Wed, 26 Dec 2012 - 00:12
Post #650


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





domowe mieszanki w google pod hasłem; Tire softener + homemade

np.

http://www.kartingtechinfo.com/tech/prep.htm

http://www.thedirtforum.com/ubb/Archives/A...1-5-000522.html

żadnych nie testowałem:P jeszcze


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mati1989
post Wed, 26 Dec 2012 - 11:40
Post #651


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 November 2011
Skąd: Radom





Jeździł ktoś na Kumho xs ku36?? Jak ta opona wypada w porównaniu do Advana AD08 lub R1R??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 26 Dec 2012 - 11:45
Post #652


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





z tego co wiem jest twardsza i bardziej porównywalna jest MX15, ale r1r jest znacznie bardziej miękkie.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mati1989
post Wed, 26 Dec 2012 - 12:14
Post #653


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 November 2011
Skąd: Radom





Obecnie mam Advana AD08 i nie wiem czy na wiosne kupować znowu AD08 czy może spróbować tych KU36, cenowo wychodzą porównywalnie obie opony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Wed, 02 Jan 2013 - 18:48
Post #654


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





Mam mały dylemat jakie opony kupić do mx5 nb 1,8 140km, niestety potrzebuję pewien kompromis, tym autem nie mogę zabrać 2 kompletu kół na pojeżdzawkę.
Przeznaczenie 90% miasto, reszta to jakaś trasa i 2-3 razy w roku wypad na tor( na więcej brak $$$$).
Rozmiar 205-45-16 żywotność opony 10 000-20 000 km
Obecnie mam Yokohama PARADA Spec-2 205/45 R16 87 V które nie do końca są takie jakbym oczekiwał, co prawda na co dzień dobrze kleją, ale na deszczu się gubią, są głośne, a na wypadzie na tor po 2 kółkach płyną.
Waham się miedzy:
Yokohama S.drive AS01 205/45 R16 87 W, a Yokohama advan neova AD08 205/45 R16 87w

S drive jest bardziej cywilną oponą do użytku codziennego, czy podoła jednorazowo powiedzmy 6-7 kółek na torze Poznań (sesja 20 minut)? Czy mają twarde boki, nie kłądą się w zakręcie?
AD08 to semislick, czy jest na co dzień sens w nie inwestować i jak się będą spisywać w normalnym użytkowaniu.

Postanowiłem odrzucić toyo i federale z różnych powodów.

Ewentualnie rozwiązanie takie: dobre 16 ma co dzień, a drugi komplet 15 opon na tor, ale taki co wytrzyma wawa>poznań tor> wawa, wiec sliki odpadają, muszą być dopuszczone do ruchu i gwarantować powrót na kołach. Nie wiem czy profile itp są do tego odpowiednie. Poza tym jadę na tor poszaleć i pouczyć się jazdy wiec, chyba lepiej jedzić na tym na czym jeździ się na co dzień.


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Wed, 02 Jan 2013 - 21:38
Post #655


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Użytkowałem komplet Advana AD08 i musiał być i na miasto, i na tor na suche i w deszcz, szczerze nie mogłem się niczego czepić.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_Celica
post Wed, 02 Jan 2013 - 23:15
Post #656


User
Dołączył: Fri, 04 May 2012





Nie wiem, czy pomogę, ale przesiadłem się z Yokohama AVS Sport 195/55/R15 na BF Goodrich G-Force Profiler 205/45/R16.
Duży plus na korzyść BF - lepiej kleją na suchym, lepsze są na torze - na tor tez wyjeżdżam tylko 2 razy do roku.
Skoro AD08 to semislic, to możesz nie zdążyć ich rozgrzac w mieście na krótkim odcinku, dziura/hopka, tracisz przyczepność i do widzenia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 03 Jan 2013 - 00:29
Post #657


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





ZYZY - jak chcesz mam parę kompletów ciekawych opon w 195/50R15 to możemy potestować jak się to będzię zachowywać. Jakieś R888 i Advany chyba własnie te o których mówisz...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mati1989
post Thu, 03 Jan 2013 - 09:19
Post #658


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 November 2011
Skąd: Radom





AD08 nie trzeba dogrzewać. Mam je w moim aucie (240ps 350nm 1150kg) i zupełności dają rade. Mają twarde boki więc na ostrych zakrętach na torze nie powinny się uginać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nosferatu
post Fri, 04 Jan 2013 - 13:39
Post #659


User
Dołączył: Sat, 24 January 2009





AD 08 ma twarde boki ? Pierwsze słyszę.
Według mnie to boki ma jak jakaś zimówka Hakkapelitta...W porównaniu do Toyo r1r,r888 czy RS-R najbardziej miękkie boki ma własnie AD08.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 04 Jan 2013 - 19:29
Post #660


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Dobra, to precyzyjne pytanie bo od czytania testów mam już mętlik...
205/45R16 87V lub W (nośność i indeks prędkości musi być co najmniej taki a to skreśla sporo opon).

Kumho KU31
Federal 959 Evo
Kumho KU39
Falken ZE-914
Falken ZE-912
Hankook Ventus V12 Evo K110
Dunlop SP SPORT MAXX
Yokohama s.drive
Yokohama Parada
Bridgestone Potenza RE002
Michelin Pilot Sport 3

Przy czym Parada/Bridgestone/Michelin są już znacząco droższe niż reszta stawki i wolałbym coś tańszego. Przednionapędowe 1400kg/200KM/300Nm. Opona do szybkiej codziennej jazdy, jak najlepszy stosunek price/performance smile.gif Komfort i trwałość są drugorzędne. Opony muszą jak najlepiej trzymać na suchym i co najmniej dobrze na mokrym. Auto swoje waży, więc dobrze by było aby opony miały twarde boki i nie kładły się w zakrętach.

Czy ktoś może coś polecić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 31 32 33 34 35 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 04:45