![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6381
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
Dzięki
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6382
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wręcz jedno zagrzanie opon tradycyjnym zerwaniem przyczepności na paru metrach i oponka czysta
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6383
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na GSMP widziałem ze się bawią z tymi opalarkami, ale tam nie ma gdzie pojeździć przed startem .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6384
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
Na taką średnią pogodę jaką mamy teraz tj 10-15 stopni i wilgotno, ale bez stojącej wody mając do wyboru opone letnią i VR2 R7 zakładam, ze lepszy będzie VR2?
|
|
|
![]()
Post
#6385
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 November 2016 ![]() |
Mam dwie pary slicków R13: Hankook C72 oraz Pirelli PZERO DM. Które są twardsze? Chcę je założyć do Civica 6g, ale nie wiem które na przód a które na tył. Trochę późna odpowiedz ale Zależy od imprezy. Jak sesje to można sie pokusić o DM przód i c72 tył, jak np. Superoes to hankook na przód stanowczo. W 700kg pudle Hankooka nie potrafiłem zagrzać nawet na treningu. DM rozgrzewa się znacznie chętniej, na minus ścianka, strasznie auto skacze i np. U siebie nie schodziłem poniżej 1.5/1.6b. Hankook ogólnie wydaje się trwalszy. Co do mojego pytania o Super Pilot Sporty… są ok ![]() |
|
|
![]()
Post
#6386
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 November 2016 ![]() |
Na taką średnią pogodę jaką mamy teraz tj 10-15 stopni i wilgotno, ale bez stojącej wody mając do wyboru opone letnią i VR2 R7 zakładam, ze lepszy będzie VR2? Jaki obiekt i auto i najlepiej impreza, to wiele zmienia. Np w ciężkim FWD (np. Mój TypeR FN2), kładłbym VR2 przód i letniak tył. Przód sie ładnie dogrzeje a tył powinien działać szeroko już na starcie (w końcu cywil ![]() |
|
|
![]()
Post
#6387
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
Jaki obiekt i auto i najlepiej impreza, to wiele zmienia. Np w ciężkim FWD (np. Mój TypeR FN2), kładłbym VR2 przód i letniak tył. Przód sie ładnie dogrzeje a tył powinien działać szeroko już na starcie (w końcu cywil ![]() Hej, dzięki za odpowiedź. Tor toruń, cieżki RWD (370Z), ostatecznie wziąłem extremy i było w porządku. Jedyne tylko co zauwazyłem, a nie mam dużo doswiadczenia to ze opony lewe, które dużo mniej pracują strasznie dużo syfu nałapały (gumy i kamieni, foto zalaczone), podczas gdy prawe sa czyste. Po porządnym dogrzaniu ten cały syf poodpada? https://i.ibb.co/FBVCP11/IMG-20231015-101249112.jpg |
|
|
![]()
Post
#6388
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tak
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6389
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Hej, pytanie.. czy dojazd na RGC02 FullWET SOFT z Warszawy na Poznań i z powrotem zabije te opony, nadmiernie je zużyje? W kolejny weekend nie przewidują wysokich temperatur max 13-14c, z czego będę w drodze wieczorami gdy temp spada ponizej 10c, a do tego możliwe przelotne opady. Czy może lepiej jechać na A052? Już raz jechałem na A052 w deszczu do Poznania po zmroku... żadna przyjemność w tym samochodzie
![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6390
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie chce mowic na pewno ale to chyba malo prawdopodobne by zabic opony od jazdy na wprost z predkosciami do 140km/h. moim zdaniem nic sie nie zuzyje no chyba ze masz mega agresywne zbieznosci ale tak czy siak wydaje mi sie to glownie wewnetrzna strone ebdzie scierac delikatnie gdzie na torze i tak zewnetrzne bardziej dostaja.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6391
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jakie wielosezonowe opony polecacie do dużego kombi 4x4? Rozmiar 225/55/17, dostępne jest wszystko i ceny się znacznie nie różnią.
|
|
|
![]()
Post
#6392
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ja polecam Michelin Crossclimate 2. W A6 3.0 TDI (a więc podobne auto) mam już drugi komplet. Co prawda pierwszy po 5 latach wyglądał słabo mimo niezłego bieżnika (sparciałe), ale po reklamacji 5-letnich (!) opon Michelin przysłał nowe Crossclimate 2, więc koniec końców liczę to na plus
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#6393
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 November 2016 ![]() |
Hej, pytanie.. czy dojazd na RGC02 FullWET SOFT z Warszawy na Poznań i z powrotem zabije te opony, nadmiernie je zużyje? W kolejny weekend nie przewidują wysokich temperatur max 13-14c, z czego będę w drodze wieczorami gdy temp spada ponizej 10c, a do tego możliwe przelotne opady. Czy może lepiej jechać na A052? Już raz jechałem na A052 w deszczu do Poznania po zmroku... żadna przyjemność w tym samochodzie ![]() Ja bym zmieniał. Woziłem na sztywnym Fiata na deszczach i jadąc 80-100kmh grzały się strasznie. |
|
|
![]()
Post
#6394
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Przy niepewnej pogodzie i temp poniżej 10 pojadę na deszczach, mieszanka jest soft a nie super soft, będzie przynajmniej wilgotno o ile nie deszczowo, a temp poniżej 10c. Zobaczymy jak wyjdzie, ale napewno bezpieczniej niż na semi w deszczu.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6395
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja polecam Michelin Crossclimate 2. W A6 3.0 TDI (a więc podobne auto) mam już drugi komplet. Co prawda pierwszy po 5 latach wyglądał słabo mimo niezłego bieżnika (sparciałe), ale po reklamacji 5-letnich (!) opon Michelin przysłał nowe Crossclimate 2, więc koniec końców liczę to na plus ![]() Super, dzięki ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6396
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Pojechałem w końcu na A052, droga była wilgotna, ale bez stojącej wody. Sama Impreza na Poznaniu była w całości ‚mokra’ więc jeździłem na full wet. Opony deszczowe w warunkach jakie były wczoraj, dają dużo więcej pewności i stabilności, słychać jak działają w zakręcie, gdzie SEMI dawno by puściło
![]() ![]() Mam jeszcze jedno pytanie do osób jeżdżących na Advanach a052. Czy próbowaliście je kiedyś zamieniać stronami.. w sensie zamiana kierunku opony na feldze inside/outside ? Wiem, że opon asymetrycznych nie powinno się przekładać, a Yoko twierdzi, że opona w każdym miejscu wyprodukowana jest z innej mieszanki, natomiast słyszałem opinie, ze asymetryczna opona na suchym może równie dobrze pracować po odwróceniu kierunku obrotu.probowaliscie tego z a052? Jak wiecie ta opona zużywa się duży szybciej zewnętrzna stroną, więc byłby to sposób a przedłużenie ich żywotności o 2/3 imprezy. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6397
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
u mnie zuzywaja sie dosc rowno. masz negatywy ponizej -3stopni? no i ja zuzywalem ze wczesniej jak mi czesc zewnetrzna mocno sie zuzywalo to wynik tez byl wlasnie za waskiej felgi. na szersej nie ma podwijania opony.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6398
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
-3.5 przód, -3 tył, ale faktycznie felga wąska, mam w planie na przyszły sezon wymienić.
Pytanie jednak pozostaje otwarte… -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#6399
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
przejechałem na A052 ok. 750km torowych, zużycie równomierne (różne ustawienia cambera od 2,5-3,2'), nie mierzyłem ile ma obecnie bieżnik ale myśle że jeszcze nawet 2 imprezy odjade, z drugiej strony nie ma się co tym sugerować bo u mnie emerycka jazda
![]() F - 245/40/18 - felga 8'5 R - 265/35/18 - felga 9'5 -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#6400
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
a ja mam pytanie. czy ktos wie jak zmienia sie srednica kola wraz ze zmiana szerokoscia felgi? rozumiem ze jak naciagnie sie opone to srednica kola sie zmniejsza. jest gdzies na stronie internetowej jakis prosty kalkulator gdzie mozna obliczyc o ile zmieni sie srednica?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 21:53 |