![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6321
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 January 2021 Skąd: Kraków ![]() |
Moim zdaniem jak autem jeździsz w ruchu ulicznym to kup sobie porządną oponę na drogę która odprowadza wodę i nie ma strachu na niej jeździć. Na tor jeżeli nie startujesz w zawodach i nie walczysz o każde 0.5s to ja bym polecił coś tańszego i przekręcał na miejscu - zajmuje to właściwie 15 minut. Każda opona UHP czyli czy to będzie asym 6 czy potenza sport, płynie po pierwszym szybkim kółku - o ile faktycznie dochodzisz do granic możliwości opony i znika w oczach. Z mojego doświadczenia wziął bym federala - super precyzji to tam nie doświadczysz, na pewno opona będzie gorsza niż direzza ale trzyma i tak dużo dużo lepiej na suchym niż jakakolwiek drogowa, a trwałość jest całkiem dobra. Ja jeździłem na 595RSR oraz FZ201. Jedna i druga według mnie jest trwała. Na 595 ze śmietnika objeździłem jeszcze 700km torowych i dopiero wyszły druty. Do samego końca ta opona całkiem nienajgorzej działała.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6322
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Moim zdaniem jak autem jeździsz w ruchu ulicznym to kup sobie porządną oponę na drogę która odprowadza wodę i nie ma strachu na niej jeździć. Na tor jeżeli nie startujesz w zawodach i nie walczysz o każde 0.5s to ja bym polecił coś tańszego i przekręcał na miejscu - zajmuje to właściwie 15 minut. Każda opona UHP czyli czy to będzie asym 6 czy potenza sport, płynie po pierwszym szybkim kółku - o ile faktycznie dochodzisz do granic możliwości opony i znika w oczach. Z mojego doświadczenia wziął bym federala - super precyzji to tam nie doświadczysz, na pewno opona będzie gorsza niż direzza ale trzyma i tak dużo dużo lepiej na suchym niż jakakolwiek drogowa, a trwałość jest całkiem dobra. Ja jeździłem na 595RSR oraz FZ201. Jedna i druga według mnie jest trwała. Na 595 ze śmietnika objeździłem jeszcze 700km torowych i dopiero wyszły druty. Do samego końca ta opona całkiem nienajgorzej działała. +1 Drugi torowy komplet na pakę i zmieniasz na torze. Wszystkie inne rozwiązania to pseudo protezy. Coś jak wielosezonówki ani to zimowe ani letnie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6323
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
I plus taki, że jak zjedziesz/uszkodzisz torowe opony to bez stresu wracasz do domu na drogowym komplecie
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6324
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 September 2023 ![]() |
No to całkiem możliwe, że w tę stronę właśnie pójdę, czyli osobny komplet na tor i semislicki. Przemawia do mnie argument, że pieniądze zaoszczędzone na oponie to pieniądze stracone na niewykorzystaniu track dayu. Te Federale FZ201 wyglądają kusząco. Tak jak mówiłem, najpierw chcę się obyć, pojeździć ile się da, a dopiero potem ładować pieniądze w sprzęty i opony z wyższej półki.
Dzięki za dobre rady i podzielenie doświadczeniem ![]() |
|
|
![]()
Post
#6325
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
A Nankang AR1? Nie lepszy od tego Federala?
|
|
|
![]()
Post
#6326
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Ja bym poszedł w sliki używki, 18 są najtańsze bo jest ich mnogo na rynku, ceny zaczynają się od 100zł.
Na Poznań można wjechać na sliku bez klatki, zależy to od organizatora danej imprezy. A Nankang AR1? Nie lepszy od tego Federala? Nankang dobra opona, ma chyba najtwardszą ściankę boczną ze wszystkich semi. Ostatnio na Poznaniu każdy kto na niej jeździł ją chwalił, nic się z nimi nie dzieje. Federale w co drugim aucie mają głębokie pęknięcia do samego kordu. |
|
|
![]()
Post
#6327
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Ja bym poszedł w sliki używki, 18 są najtańsze bo jest ich mnogo na rynku, ceny zaczynają się od 100zł. Na Poznań można wjechać na sliku bez klatki, zależy to od organizatora danej imprezy. Nankang dobra opona, ma chyba najtwardszą ściankę boczną ze wszystkich semi. Ostatnio na Poznaniu każdy kto na niej jeździł ją chwalił, nic się z nimi nie dzieje. Federale w co drugim aucie mają głębokie pęknięcia do samego kordu. Zastanawia mnie czy dużo gorsze od Direzzy, której ceny są poyebane. Na Ringu też jeżdżą na Nankangach. |
|
|
![]()
Post
#6328
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No to całkiem możliwe, że w tę stronę właśnie pójdę, czyli osobny komplet na tor i semislicki. Przemawia do mnie argument, że pieniądze zaoszczędzone na oponie to pieniądze stracone na niewykorzystaniu track dayu. Te Federale FZ201 wyglądają kusząco. Tak jak mówiłem, najpierw chcę się obyć, pojeździć ile się da, a dopiero potem ładować pieniądze w sprzęty i opony z wyższej półki. Dzięki za dobre rady i podzielenie doświadczeniem ![]() A na ulicę kup drogową oponę która jest dobra w deszczu jeżeli auto jest na daily. Nie ma czegoś takiego że nie ładujesz kasy w opony jeżeli jezdzisz na tor i zależy Ci na dobrym czasie a nie tylko na przejechaniu 3 okrążeń potem fajeczka i opowiadanie jak to byś pojechał 4 kółko jakbyś chciał. ALe nie chcesz ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6329
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z tymi slickami używanymi to różnie jest. Zdarzają się że płaty gumy odpadają szybko, w końcu nie wiadomo co się z nimi działo wcześniej. Nie wiem przegrzanie powierzchowne, przyblokowane miejscowo itd. Semi poza tym że nowe i grube na pewno więcej przebiegu zniosą a dodatkowo co nie nieistotne - jak trochę mokrawo będzie czy spadnie deszcz w trakcie czekania w kolejce czy sesji też jakos pojadą . Na gładkich - kaplica z opanowaniem auta (potencjalne rozwalenie) w żółwim tempie .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6330
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#6331
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Dublet.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#6332
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
Hej, fabryczna Toyota Supra 2.0, 260KM, 1450KG jakieś przyzwoite semi slicki na TPTD takie, żeby nie kosztowały 8k za komplet? Rozmiar 255/40R18 przód, 275/40R18 tył.
|
|
|
![]()
Post
#6333
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Te rozmiary to chyba tylko po to żeby ładnie wyglądała.
|
|
|
![]()
Post
#6334
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6335
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Mam na myśli szerokość opony, 3 litrowa Supra ma takie wymiary.
|
|
|
![]()
Post
#6336
|
|
User Dołączył: Fri, 26 November 2021 ![]() |
Hej, fabryczna Toyota Supra 2.0, 260KM, 1450KG jakieś przyzwoite semi slicki na TPTD takie, żeby nie kosztowały 8k za komplet? Rozmiar 255/40R18 przód, 275/40R18 tył. Kup cztery takie same JR SL-01 i semi slick ze średniej półki to pewnie na to samo co wyjdzie co komplet opon na twoje rozmiary, a będziesz mógł całe koła przekładać. Miałem ten sam problem z 370Z i wyszło lepiej kupić osobne felgi w sprawdzonym rozmiarze (na podstawie doświadczeń innych użytkowników) |
|
|
![]()
Post
#6337
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jak ktos lubi analizowac czasy, porownanie czasow na sliku federal fz101 vs hoosoer slick s100
I w sumie Tor lodz 1,03s ferdek rsr, 59.8s yoko a048, 57s slik hoosier s100 To poznan 1m49 Rsr 1m47 a048 1m43 hossier s100 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6338
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Piwo a jakie szerokości tych opon?
Troche mnie to pociesza, bo ja zrobiłem MR2 na Federalu 1:02 na Łodzi, na seryjnym zawiasie i skrzyni. Czyli na sliku już wstydu by nie było ![]() |
|
|
![]()
Post
#6339
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Hej, fabryczna Toyota Supra 2.0, 260KM, 1450KG jakieś przyzwoite semi slicki na TPTD takie, żeby nie kosztowały 8k za komplet? Rozmiar 255/40R18 przód, 275/40R18 tył. Weź sobie tą Yokohame nową AD09, są akurat twoje rozmiary. Ja osobiście jeszcze nie testowałem, ale wg. testów jest niby szybsza od AR1, a kosztuje okolice 1000 zł / szt.. Na torze też ludzi chwalili. |
|
|
![]()
Post
#6340
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Moim zdaniem jak autem jeździsz w ruchu ulicznym to kup sobie porządną oponę na drogę która odprowadza wodę i nie ma strachu na niej jeździć. Na tor jeżeli nie startujesz w zawodach i nie walczysz o każde 0.5s to ja bym polecił coś tańszego i przekręcał na miejscu - zajmuje to właściwie 15 minut. Każda opona UHP czyli czy to będzie asym 6 czy potenza sport, płynie po pierwszym szybkim kółku - o ile faktycznie dochodzisz do granic możliwości opony i znika w oczach. Z mojego doświadczenia wziął bym federala - super precyzji to tam nie doświadczysz, na pewno opona będzie gorsza niż direzza ale trzyma i tak dużo dużo lepiej na suchym niż jakakolwiek drogowa, a trwałość jest całkiem dobra. Ja jeździłem na 595RSR oraz FZ201. Jedna i druga według mnie jest trwała. Na 595 ze śmietnika objeździłem jeszcze 700km torowych i dopiero wyszły druty. Do samego końca ta opona całkiem nienajgorzej działała. Optymalnie jest posiadac drugi komplet torowy. Wtedy mozesz miec zwykle, nawet nie-sportowe UHP na codzien i komplet semi/slikow, ktore mozesz zjechac do drutow ![]() Alternatywnie, jak nie masz miejsca na drugi komplet/ochoty czesto zmieniac itp., polecam wspomniane wczesniej fedki RSR. Opona nie daje topowych osiagow na torze, ale: - jest wytrzymala (wytrzymuje znacznie wiecej chlosty niz dowolne inne UHP), mozesz krecic kolko za kolkiem i sesje za sesja; - jest sztywna, daje dobre czucie; - wbrew pozorom daje rade na co dzien i na mokro; na wilgotnym torze (bez stojacej wody) na lysych starych fedkach krecilem czasy niegorsze niz na swiezszych PS4; dzis mialem okazje pojezdzic po miescie w stojacej wodzie (ulewa kilka godzin) i tez bez zadnych problemow (4-5mm bieznika); - na suchym stare (6-7 lat), zjechane do ogranicznikow fedki rsr wciaz krecily lepsze czasy niz 2-3 letnie PS4 (silesia ring); - stosunkowo tania; dobry stosunek wytrzymalosci na torze do ceny; - co do pekniec, to ja na rsr jeszcze nie spotkalem (a mam obecnie chyba ze 4 komplety w roznym stopniu zuzycia) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 00:34 |