![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#621
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 11 August 2010 Skąd: ze wsi ![]() |
Jeżdżenie na codzień na rsr to delikatnie mówiąc zły pomysł... A do fabii w szambie to już w ogóle pomyłka.
-------------------- JDM sucks
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#622
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
kup UHP (np. csc, re50a, ps2 itp.) na semi przy codziennej jezdzie będziesz sie męczył: mokro niska temp + zimna semi = kupa, jak zagrzejesz może brakować zawiasu hebli..
-------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#623
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
Jest sansa zeby w takiej tmp jak jest teraz -2 do -6 federal Fz-201 poprawnie pracowal? Zastanawiam się nad upalaniem ale boję sięze opona się nie nadaje na takie warunki...
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#624
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
na torze może byś dogrzał kiedyś, na ulicy bez szans. Przy tych temperaturach to ja swoje wszystkie semi i pełne slicki dziś przełożyłem z zimnego do ogrzewanego pomieszczenia
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#625
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
Celem jest ułęż i sie waham...
trzeba slicki i semi slicki przelozyc do cieplego pomieszczenia? Powaznie mroz im zaszkodzi? -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#626
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie wiem czy wszystkim, ale np Yokohama przy slicku A005 KATEGORYCZNIE nakazuje trzymać je z dala od okolic 0st i niższych temperatur, tłumacząc to tym, że guma ulegnie nieodwracalnemu uszkodzeniu i straci swoje właściwości. Biorąc w/w pod uwagę, widząc jak Niemcy na zimę trzymają slicki w dodatnich temperaturach, owinięte stretchem, swoje wszystkie cenniejsze dziś przeniosłem do cieplejszego pomieszczenia. Nie chciało mi się w kołach spuszczać powietrza do połowy cisnienia, co też sugeruje wielu, m.in. Hoosier, ale może w wolnej chwili...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#627
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Wyglada to tak z trzymaniem opon w ciepłym miejscu przez okres zimowy, fakt nalezy przechowywac w temp dodatnich, ale nie oznacza ze jak ktos ma r888 czy jakiegos slicka typu A005 na aucie ktore stoi w garazu gdzie temp spada do -5 np. to przestana trzymac, nie poprostu wytraci sie z opony składnik ktory odpowiada za miekkosc gumy i bedzie ciezej je dogrzac (czy wolniej)
Tyle ze dla amatara ktory upala na SUperOesach czy TD nie da sie tego zauwazyc. W WTCC byla by pewnie roznica i stad te ostrzezenia producentów. Ogolnie polecam i Ja trzymam opony typu slick i semi w temeraturach dodatnich bo np 4 zimy i z opony mamy kartofla twardego i ciezko dajacego sie dogrzac. aha i do tego dosc wilgotnym najlepiej to wtedy nie trzeba owijac folia zeby nie odparowała itp |
|
|
![]()
Post
#628
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
Pytanko
FWD, ok.220km/300Nm, 1200kg, gumki na jakieś pojeżdżawki ale pewnie coś na normalnej drodze też będę używał Czego szukać w 15'? Mam teraz Kumho SPT 195/50 ale to jest zbyt wąskie. Na codzień mam inne kółka więc mogę pozwolić sobie na jakiś semi slick. Co polecacie w rozsądnej kasie? Chyba najlepiej 205 by było wrzucić. |
|
|
![]()
Post
#629
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Opona nie musi być zbyt wąska, może po prostu za słabo kleić
![]() Kumho SPT to KU31 o ile pamiętam? Dość twarde opony i nie specjalnie zachwalane w świecie, UTQG 290 chyba, MX15 ma sporo niższe koło 180, a to wciąż dużo ponad R888 czy nawet Potenzy. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#630
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
Tak, KU31
Ogólnie dla mnie nie najgorsze ale jeszcze nie mam rozeznania w innych, lepszych oponach. 225 za szeroko dla tego auta i felg. Dlatego najrozsądniesza opcja to 205. R888 wyjdą nieźle za komplet. |
|
|
![]()
Post
#631
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Będzie pan zadowolony
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#632
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Wyglada to tak z trzymaniem opon w ciepłym miejscu przez okres zimowy, fakt nalezy przechowywac w temp dodatnich, ale nie oznacza ze jak ktos ma r888 czy jakiegos slicka typu A005 na aucie ktore stoi w garazu gdzie temp spada do -5 np. to przestana trzymac, nie poprostu wytraci sie z opony składnik ktory odpowiada za miekkosc gumy i bedzie ciezej je dogrzac (czy wolniej) Tyle ze dla amatara ktory upala na SUperOesach czy TD nie da sie tego zauwazyc. W WTCC byla by pewnie roznica i stad te ostrzezenia producentów. Ogolnie polecam i Ja trzymam opony typu slick i semi w temeraturach dodatnich bo np 4 zimy i z opony mamy kartofla twardego i ciezko dajacego sie dogrzac. aha i do tego dosc wilgotnym najlepiej to wtedy nie trzeba owijac folia zeby nie odparowała itp Kurde a moja Skoda stoi w nieogrzewanym garażu, zmieniac koła na zimę? ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#633
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jak masz na co... Gumki tanie nie są, człowiek wykosztowuje się żeby miękkie były, to można się trochę poświęcić.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#634
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
A nie lepiej pomalować preparatem zmiękczającym?
Z tego co wiem guma nie lubi przede wszystkim zmian temperatury. Wilgoci raczej też nie. |
|
|
![]()
Post
#635
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
A nie lepiej pomalować preparatem zmiękczającym? możesz kilka słów co to i jak działa? -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#636
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Są preparaty, które wchodzą w reakcję z porowatą w końcu strukturą gumy i zmniejszają twardość nawet o 10 Shorów. Przy okazji zatykając pory zwalniają degradację mieszanki wynikającą ze zmian temperatury i wilgotności.
Idealnie było by zamknąć oponę szczelnie bez dostępu powietrza. Dlatego był argument - stretch. To będzie znacznie lepiej działało. |
|
|
![]()
Post
#637
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Możesz podać jakieś wartości twardości gum w popularnych oponach? Albo link do jakiegoś źródła?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#638
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Każdy producent podaje z reguły na stronach usa, ew kupujesz durometr i sam sprawdzasz
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#639
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
Są preparaty, które wchodzą w reakcję z porowatą w końcu strukturą gumy i zmniejszają twardość nawet o 10 Shorów. Przy okazji zatykając pory zwalniają degradację mieszanki wynikającą ze zmian temperatury i wilgotności. Idealnie było by zamknąć oponę szczelnie bez dostępu powietrza. Dlatego był argument - stretch. To będzie znacznie lepiej działało. możesz podać nazwe specifiku? -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 04:45 |