![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6021
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
dlatego jeździmy na deszczowych z tyłu często ![]() Zgadza się, ale one mogą wręcz za dobrze trzymać tył i utrudniać rotację auta. Rozmawiałem niedawno z kierowcą który startował w Trofeo di serie (wyścigi fiatów 500 na Poznaniu0 , mówi że pompują tył do uwaga - około 4 barów , żeby na odjęciu gazu w zakręcie rotować lepiej . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6022
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Zgadza się, ale one mogą wręcz za dobrze trzymać tył i utrudniać rotację auta. Rozmawiałem niedawno z kierowcą który startował w Trofeo di serie (wyścigi fiatów 500 na Poznaniu0 , mówi że pompują tył do uwaga - około 4 barów , żeby na odjęciu gazu w zakręcie rotować lepiej . ja ostatnio miałem dwa komplety jeden 240 drugi 200, zacząłęm od najszerszych potem schodziłem w dół właśnie i ciśnienia w górę co by straty na rozpędzaniu ograniczyć i zmniejszyć podsterowność. Natomiast 240 na początku założyłem złe dystanse i opony zaczęły mi się "palić" w zakręcie w nadkolu, dym w kabinie a na zewnątrz wszyscy myśleli że już po silniku bo taki dym szedł ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6023
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
ja ostatnio miałem dwa komplety jeden 240 drugi 200, zacząłęm od najszerszych potem schodziłem w dół właśnie i ciśnienia w górę co by straty na rozpędzaniu ograniczyć i zmniejszyć podsterowność. Natomiast 240 na początku założyłem złe dystanse i opony zaczęły mi się "palić" w zakręcie w nadkolu, dym w kabinie a na zewnątrz wszyscy myśleli że już po silniku bo taki dym szedł ![]() No właśnie, czsem się okazuje że max przyczepność jest mniej ważna niż dobry balans auta przód / tył. Czy może i opory w przypadku mniejszej mocy (rozmawialiśmy z Yossarianem właśnie na raceday ostatnim o tym - odnośnie tych "złych co to się ich nie czuje " opon 13 240 vs 200 ) Jak się nie da zwiększyć przyczepności tej gorszej osi, to chyba warto trochę popsuć przyczepność tej lepszej, przynajmniej w przypadku rwd z nerwowym tyłem. Ja w Alfie FWD ostatnio też trochę się męczyłem żeby dobrze rotowała w zakręcie i ustawiała się nosem do wyjścia z lepszymi deszczowymi na tyle. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6024
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
To odnośnie 200 vs 240 i ja się wypowiem, skoro i tak mnie Andrzejsr wywołał
![]() ![]() W sumie na moim onboardzie to nieco widać: pogoń za 911 jest na 240 (i jeszcze z pasażerem około 90 kg, bo się kolega chciał przejechać), a potem jest kółko gdzie jadę sam na 200. Niestety bateria w kamerce padła i nie nagralo mi najlepszego na 240 ![]() Fakt, ze u mnie przy silniku z pomijalnym momentem obrotowym na pewno różnice w oporach toczenia kół mają dużo bardziej zauważalny wpływ, niż przy jakichś 3.0 czy 2.0T itp. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6025
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może trzeba większy negatyw żeby na prostej jechał tylko na połowie bieżnika
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6026
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Może to i jakiś pomysł
![]() Ale na wagę Michelina 240 nie pomoże, ani na jego większą średnicę w stosunku do 200 ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6027
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może to i jakiś pomysł ![]() Ale na wagę Michelina 240 nie pomoże, ani na jego większą średnicę w stosunku do 200 ;) Jeszcze zamierzam Pirelli 230 sprawdzić kiedy bo jak zważyliśmy ze znajomym to wychodzi, ze jest lżejsze o 3kg od Michelina 240. a w jakim profilu miałeś te Michały i Pirelli ? Ja mam te opony w 570 i to mnie najbardziej limituje (za małe nadkola ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6028
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Michelin 200 ma profil 540. Michelin 240 to profil 570. Pirelli 230 to też powinien być profil 570
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6029
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Może to i jakiś pomysł ![]() Ale na wagę Michelina 240 nie pomoże, ani na jego większą średnicę w stosunku do 200 ;) Jeszcze zamierzam Pirelli 230 sprawdzić kiedy bo jak zważyliśmy ze znajomym to wychodzi, ze jest lżejsze o 3kg od Michelina 240. A te 240 to ta sama mieszanka i mniej więcej zużycie? Ja w 2020r moje najlepsze czasy robiłem na 200/580 R15 hankook C52 i jak już złapała temperaturę, to kleiła mega. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6030
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
A te 240 to ta sama mieszanka i mniej więcej zużycie? Ja w 2020r moje najlepsze czasy robiłem na 200/580 R15 hankook C52 i jak już złapała temperaturę, to kleiła mega. Te moje 240 to Pirelli DM czyli niezajebywalna 13 jak dla mnie fajnie klei w ciepłe dni. Mam tego z dwa komplety prawie nowe nieużywane i leżą bo nie wchodzą w nadkole. Wejdą u Ciebie 13-tki ? ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6031
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Tak, Michelin 240 i 200 to ta sama mieszanka o ile wiem. To i to zużywa się u mnie podobnie
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6032
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Te moje 240 to Pirelli DM czyli niezajebywalna 13 jak dla mnie fajnie klei w ciepłe dni. Mam tego z dwa komplety prawie nowe nieużywane i leżą bo nie wchodzą w nadkole. Wejdą u Ciebie 13-tki ? ![]() mam 10 kół 13" i jeszcze opony zapasowe z zeszłego roku ![]() Tak, Michelin 240 i 200 to ta sama mieszanka o ile wiem. To i to zużywa się u mnie podobnie CHodzi o to, czy opona tak samo wiekowo i zużyciem dojechana. Ja po przejściu z twardego hankooka c52 200mm na Pirelli DMA 230mm w 13" miałem zauważalnie większe przeciążenie w zakręcie. Pirelli DMA bardziej miękka guma. Ale po paru trackdayach już nie mogłem takiego peak przeciążenia zrobić co na "świeżych". Domyślam się, że te używki są już na jakiejś krzywej utraty gripu i dlatego nikt tego dalej nie używa, bo co okrążenie to będzie gorzej. Ja jestem fanem węższej opony, bo łatwiej to nagrzać. W przypadku przegrzewania się opony można iść w szerszą i zyskać trochę gripu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6033
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ale przecież jak porównasz placek z 240/540 kontra 200/570 to pewnie powierzchnia wyjdzie niewiele mniejsza ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6034
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
ale przecież jak porównasz placek z 240/540 kontra 200/570 to pewnie powierzchnia wyjdzie niewiele mniejsza ? Ja jeździłem na 570-580 średnicy , szerokość 250,230 (pirelli) 240 michelin, 250 avon. Jakoś taka szeroka guma u mnie nie dawała mega różnicy. Szersza guma i większa średnica to więcej kg gumy do nagrzania i większa powierzchnia chłodzenia. A to ma znaczenie przy odkrytych kołach. Pirelli DMA 230mm na poznaniu w taki pochmurny dzień 20 stopni , po zjeździe do depo (szybki zjazd, chłodzące nadal na limicie w zakręcie) miałem 55 stopni maks, 35 minimum na tej samej oponie. W ogóle poza oknem pracy opony takie temperatury. Ale to nie temat o moich oponach ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6035
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
No tu ciężko ocenić bo oczywiście kupowałem używane. Wiekowo o ile mnie żaden sprzedający nie oszukał, to podobne, zużycie jak mierzyłem w tych dziurkach było porównywalne. No i w sumie nie ma co tu szukać drugiego dna: 200 trzyma, 240 trzyma jeszcze lepiej wiec chyba tak powinno być. Dziwnie by było żeby było na odwrót. A różnica czasów na minus w 240 w zeszłym roku na pewno była przez gorsze napędzanie bo to akurat widziałem wyraźnie na onboardach. Teraz już sie nieco z tym poprawiło dzięki lepiej przygotowanemu autu i 240 mogło pokazać lepszy czas
![]() U mnie jest FWD wiec dogrzanie przodu nigdy nie jest problemem. Gorzej z tyłem, ale też tragedii nie ma. Po jednym kółku na Jastrzębiu już wszystko trzyma i można cisnąć ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6036
|
|
User Dołączył: Sat, 16 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Jako, że nie ma głupich pytań...
Auto Abarth 500, 200km, 300nm. Rozmiar 205/40/17. Do tej pory jeździłem na nankangach ns-2r, o ile tył działa wzorowo, nigdy mi nie uciekł itp.. to przód jest taki sobie - płużą w zakrętach, musze jeździć naokoło. Przyszedł czas wymiany przodu, 2szt. Budżet wiadomo ograniczony i o dziwo dostępność. Mam do wyboru: - nankang ar-1 205/40/17 2szt. - federal rs-r, ale 215/40/17 (ten rozmiar to max co się zmieści), ale za to 4szt. Co byście wybrali? Najbliższa jazda na Silesi. P.S. Jest jeszcze trzecia opcja: od ostatniej wizyty na torze będę miał poprawioną geometrię z przodu. Do tej pory miałem tylko -1 pochylenie, a na Silesię planują -2 z hakiem i korektę kąta wyprzedzenia sworznia. I wtedy może jeszcze raz spróbować ns-2r? |
|
|
![]()
Post
#6037
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Zgadza się, ale one mogą wręcz za dobrze trzymać tył i utrudniać rotację auta. Rozmawiałem niedawno z kierowcą który startował w Trofeo di serie (wyścigi fiatów 500 na Poznaniu0 , mówi że pompują tył do uwaga - około 4 barów , żeby na odjęciu gazu w zakręcie rotować lepiej . oni odejmuja gaz w zakrecie? przeciez nie maja tyle mocy zeby jechac za szybko |
|
|
![]()
Post
#6038
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
oni odejmuja gaz w zakrecie? przeciez nie maja tyle mocy zeby jechac za szybko tak z poznaniem jak i jak i każdym innym torem - jedni hamują inni przyśpieszają ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6039
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Bez odjęcia Poznań ? no chyba nie bardzo, w Asseto Corsa się nie da, w realu pewnie też
![]() W zasadzie to właśnie mniej można pewnie stracić prędkości i / lub obrotów gdy lekkim odjęciem zrotuje tył i nos już się ustawi do wyjścia na bardziej prostych kołach niemielących jak takie skręcone (mocy może nie ma ale i opony chyba wąskie) niż gdy tył trzyma i trzeba mocniej odjąć żeby tył lekko odkleić do tej rotacji. Jak jeżdżą bok w bok to jakiś tam materiał porównawczy różnych ustawień i co gdzie daje pewno mają, co daje lepsze ustawienie auto do wyjścia z zakrętu, jakim kosztem itd. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6040
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
te piecestki maja 80 koni, tam nie pohulasz
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 19:05 |