![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5921
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Brak. Inne warunki inny setup. Tylko feeling i czas jako taki. Moj best po kilku trackdayach na poznaniu (kolo 3) sprzed trzech lat (inna konfiguracja toru bo brak w wielu miejscach wyasfaltowanych poboczy jak jest obecnie) na zzr 225/40r17 a64 z tylu 1m48.8 wczoraj po 3 kolkach zanim silnik nie powiedzial papa na vr2 r7a 245/40r17 1,48,4 z czego duzo za wczesne punkty hamowan bo 3 lata nie jezdzilem po poznaniu , totalnie jeszcze nie wjezdzony i piekarnik z nieba i czulem ze na lajcie 1m46 do zrobienia. Ale setup auta ciut inny ( inny gwint, poprawione aero, silnik ten sam) . Ale grip extrema jest. I jedyne co tej oponie jak dla mnie brakuje to sztywnosci bocznej co nie uwazam ze wynika z twardosci bokow bo opona boki ma twarde jak sie reka naciska a z slabej osnowy lub drutowki ktora za bardzo pracuje. Ale mowie to tylko kwestia dostosowania stylu jazdy.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5922
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5923
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ale to jest stara czy nowa fabryka? bo oni sie w tym roku przenosza, mielismy z tym klopot bo byl plan na zamowienie deszczowych opon i okazalo sie ze wogole sie to nie uda, nie beda na razie produkowane
|
|
|
![]()
Post
#5924
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
trochę śmiesznie wygląda to zdjęcie gzie gaszą sobie parę opon na poboczu
![]() Pewnie trzeba było trochę kasy z ubezpieczenia odzyskać... A ten test - cy to napewno test ? 4 opony na krzyż oczywiście tylko czołowych uznanych producentów i się będą brandzlować pomiędzy sobą. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5925
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
porownanie yoko a052 z nankang ar-1:
a052 1m14s ar-1 1m14,6s -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5926
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Dokończyłem Extremy na Ułężu.
![]() Ta z foto po poprzednim razie była najlepsza. W moim przypadku starczyły na dwa starty to jest około 160km torowej jazdy. No dwie może jeszcze z jeden start przetrwają. Jak dla mnie ciut przy mało, ale może to kwestia za małego negatywu i kwsz. Chyba że to ja źle jeżdżę, choć z drugiej strony z rgc tak nie było. Z plusów to do końca trzymały dobrze i wynik wydaje mi się że jak na moje możliwości był ok. Teraz muszę choć te dwie sztuki kupić i zastanawiam się czy teraz nie spróbuję tych nowych race gc. Ewentualnie poszukam używki extrema żeby komplet dokończyć. |
|
|
![]()
Post
#5927
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
Ułęż zjada opony najmocniej z wszystkich obiektów w Polsce wiec z jedenk strony wynik nie dziwi.. ale 160km to rzeczywiście nie dużo :/
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#5928
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Dokończyłem Extremy na Ułężu. W moim przypadku starczyły na dwa starty to jest około 160km torowej jazdy. Od nowości te 160 czy to to dokończenie ? Mi też na Ułęzu znikały szybko. A ta krawędź zjedzona to wewn czy zewn ? tył ? masz ABS ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5929
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ułęż zjada opony najmocniej z wszystkich obiektów w Polsce wiec z jedenk strony wynik nie dziwi.. ale 160km to rzeczywiście nie dużo :/ To na torze w Bialymstoku nie jeździłeś. Z mojego doświadczenia jest jeszcze gorszym zabójcą opon, niż Ułęż ![]() @Kylo jaka to mieszanka i w jakich warunkach użytkowałeś? Bo od tego w sumie najbardziej zależy czy te 160 km to dużo, czy nie -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5930
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Mi ostatnio w upale trochę dziwnie szybko tylne slicki miękkie się skończyły, jak to było w ten weekend to też czynnik dodatkowy do zużycia .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5931
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To na torze w Bialymstoku nie jeździłeś. Z mojego doświadczenia jest jeszcze gorszym zabójcą opon, niż Ułęż ![]() @Kylo jaka to mieszanka i w jakich warunkach użytkowałeś? Bo od tego w sumie najbardziej zależy czy te 160 km to dużo, czy nie dokladnie. wszystko zalezy od mieszanek. jak r9a to faktycznie szybkie zejscie ze swiata. jak r7a lub nizej to wszystko zalezy od temperatury asfaltu i czasu stintu. mi na poznaniu (27stopni powietrze) r7a to maks dwa kolka pomiarowe i i tak widze ze zdecydowanie za cieplo bylo (rant zfioleciowial mimo -3stopni negatywu). a ze zdjecia widac ewidentnie ze katy za male, bo glebokosc bieznika na wewnetrznej jest glebszy niz na zewnatrz i tez guma sfioleciala a wiec przegrzana a gdy przegrzejemy to odpada platami (nie mozna nigdy doprowadzic do koloru fioletowego). na moje kat conajmniej o -1st za maly i skrocic czas pojedynczej proby lub przejsc na jedna twardsza. extreme to nie sa opony na dlugie dystanse. opona za bardzo pracuje by sie nie grzac. ale czas okrazenia i cena troche to rekompensuja. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5932
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Te 160km to od nowości.
Na ułężu 9x8km przejechane. Z czego 3x tak na luzie. Mieszanka r7a. Ranty lecą mi bardziej z przodu gdzie mam 2 z groszem negatywu. Abs jest. Dla porównania mam foto race gc średnich z mniej więcej 2x takim przebiegiem u mnie. Kupione jako używane więc ile mają od nowości nie wiem. ![]() Może to je uratowało że gdzieś w połowie żywota je przełożyłem. No i muszę przyznać że te sztuki 5 letnie zauważalnie gorzej trzymają od tego extrema . Założyłem je na zapoznanie żeby oszczędzić te nowe i czuć było że gorzej kleją. |
|
|
![]()
Post
#5933
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
No to jak R7a i cieplo+Ułęż to normalny przebieg wyszedł. RaceGc 01 generalnie sie zużywają wolno, ale co z tego, jak są też zauważalnie gorsze od Extreme jeśli chodzi o przyczepność (za to dużo lepsze jeśli chodzi o kontrolę jakości)
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5934
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dodklanie. mozna pojsc w r9a. zuzycie spadnie, a osiagi powinny byc lepsze niz na racegc. nie sztuka jest znalesc zywotne opony . gorzej znalesc zywotne opony ktore kleja mega dobrze. a juz praktycznie nie istnieja opony zywotne ktore mega kleja w szerokim zakresie temperatur od niskich 30stopni do 100stopni. zycie. kazda opona to sztuka kompromisow.
da sie tylko osiagnac niektore cele a nie wszystkie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5935
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
Mi ostatnio w upale trochę dziwnie szybko tylne slicki miękkie się skończyły, jak to było w ten weekend to też czynnik dodatkowy do zużycia . Andrzej, ty miałeś Pirelli DMA założone na tyle, dobrze widziałem gdzieś na zdjęciu? Ta opona jest kiepska, daleko jej do wytrzymałości Pirelli DM. Przegrzewa się w moment i zaczyna znikać. Zwykłe Pirelli DM żyje 6 razy dłużej. Trakcyjnie też było tak sobie, ale porównywaliśmy 230 w DMA z 250 w DM ![]() |
|
|
![]()
Post
#5936
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Andrzej, ty miałeś Pirelli DMA założone na tyle, dobrze widziałem gdzieś na zdjęciu? Ta opona jest kiepska, daleko jej do wytrzymałości Pirelli DM. Przegrzewa się w moment i zaczyna znikać. Zwykłe Pirelli DM żyje 6 razy dłużej. Trakcyjnie też było tak sobie, ale porównywaliśmy 230 w DMA z 250 w DM ![]() No właśnie chciałem napisać że na DM-ach to można cały dzień katować a i pięknie kleją jak jest ciepło -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5937
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tak - DMA 230 szeokości. Te same co na Silesii przez pół trackdaya. No ale używane wcześniej nie wiem ile (używki).
@canar - czy Ty to jeden z was dwóch z Formuły ? ![]() Może słabsze są przez to , że strasznie lekkie te Pirelli 230 , gdzieś zapisywałem wagi , kilka kg różnicy względem Michelin s412 . W sumie to chyba na nich tym razem najlepszy czas zrobilem (a na Silesii na s412 ale to nie zaleta opon a innej jazdy) Miałem je na tyle, jak tak mówisz to może przez to że już tak zużyte byly przez to szybkie ich zużywanie to przez to ten tył tak łatwo blokował. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5938
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
co do opon cywilnych, nie do sportu to na jedno auto założyłem teraz nowe Uniroyle RainExpert i powiem wam że na autostradzie, szczególnie w deszczu czuć dużą róznicę. Wcześniej na tym aucie miałem Micheliny z dobrym jeszcze bieżnikiem, ale dość stare (2009 rok) i na Uniroyalach jest wyraźnie lepiej.
|
|
|
![]()
Post
#5939
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Co lepiej? Przecież URE to budżetowa opona, która niską cenę ratuje małą ilością gumy na oponie, a większą ilością nacięć. W kopnym śniegu pojedzie, błoto pośniegowe też, trochę się szybciej grzeje co ma znaczenie spore w deszczu. Chyba, że masz jakieś dane zebrane to się może podzielisz?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5940
|
|
User Dołączył: Tue, 26 August 2014 ![]() |
No raczej nic dziwnego jak przesiadasz się z 13 letniej opony na nową. Dlatego ludzie chwalą dębice i tym podobne. Przez pierwszy rok wszystko jest lepsze od nastoletniej opony
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 15:08 |