![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5741
|
|
User Dołączył: Thu, 10 January 2013 ![]() |
Zgadza sie, pamietam jak były dosyć tanie
![]() Ale teraz już wróciły do normy |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5742
|
|
User Dołączył: Thu, 10 January 2013 ![]() |
A Michały super sport ? One chyba na mokrym będą gorsze od pozostałych czy mi się wydaje ? Nie jest to kryterium wyboru akurat, tylko tak pytam
![]() |
|
|
![]()
Post
#5743
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Jak kupowałem 04.2020 to PS4 chyba nawet mniej kosztowały. Za to różnica ceny pomiędzy PS4S to było jakieś 50zł na sztuce. 40/235 18"
|
|
|
![]()
Post
#5744
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Eee to chyba potenze sport spróbuje ![]() daj znaka jak sie sprawują. szukam czegoś na ten sezon, może podpowiecie. 700+, 4-ro łap, szybko po ulicy i amatorsko 1/4. Raczej twarda ścianka, żeby w zakrętach mi nie odpływał i w razie deszczu chciałbym dojechać cały i zdrowy do chaty. Co wybrać? Teram mam PS4 (zmiana ze względu na wiek/świeżość). -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#5745
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jak cie stac na zmiane co 5tys km to a052
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5746
|
|
User Dołączył: Tue, 11 November 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Panowie odbieram niedługo 8r na zwykłych 18stkach prawdopodobnie z Hankook evo lub Bridgestone cośtam cośtam. Pytanie jaka najlepszą gumę mogę zaoferować temu wozowi? Specjalnie zamówiłem auto na 18 stkach żeby dokupić lekkie oz w rozmiarze... no właśnie lepiej 18 czy 19"? W moim doświadczeniu 18" lepiej będzie pracować w takim aucie. W rozmiarze 225/40/18 Pilot Super Sporty czy Cup 2 Connect? Co to wogóle za opona, bo Cup 2 dobrze znam z Porsche ale Connect? Czy PS4 lub PS4S, ponoć te opony wywodzą się z Michelin Exalto? Tak apropo to w tym rozmiarze jest też moja ulubiona opona czyli Pilot Sport 2 do której mam słabość ale ma już chyba z 10 lat?
|
|
|
![]()
Post
#5747
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
W 225/40r18 masz praktycznie pena palete wyboru.
Cup 2 connect to cup2 z miejscem wewnatrz na czujnik cis temperatury. Ogolnie zadna nowosc bo to ta sama opona. Co najlepsze to zalezy. Obecnie na topie opon cywilnych masz michelin pilot sport 4s,continental sportcontact7, bridgstone potenza sport, goodyear supersport. Jak chcesz wiecej przyczepnosci na suchym kosztem na mokrym to wleciec musi semislick. Cup2 jest dosc wszechstronny i dlugowieczny, a052 szybsze na mokrym i suchym kosztem 5krotnie krotszych przebiegow, extreme vr2 tani i szybki, dunlop 03g topowy na suchym i mozna tak wymieniac i wymieniac. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5748
|
|
User Dołączył: Tue, 11 November 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Czyli a052?
|
|
|
![]()
Post
#5749
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
A052 jest super ale jest w cholere droga i sciera sie maks po 5tys km do zera. Nie kazdego na to stac.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5750
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ostatnio byłem na dniu otwartym na Słomce i mogę się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie opon.
Pogoda była jak to na Słomce...zmienna. Z samego rana zimno i opady śniegu a pod spodem lód a potem słońce które wraz z jeżdżacymi autami szybko zaczęło roztapiać śnieg i w końcu lód niemniej było max 2 stopnie. Przetestowałem na początek Profile Winter extrema trzeba przyznać że mimo podłego rozmiaru 155 bardzo fajnie napędzały auto na śniegu i zaskakująco fajnie hamowały najpierw na śniegu i lodzie a potem mokrej nawierzchni zakręt też nawet nawet. Porównując do zwykłej zimówki - znacząco lepiej śnieg lód, na mokrym podobnie. W każdym razie na przedniej osi. Bo potem pojawiła się mokra bo mokra i często też brudna resztkami śniegu i naniesionego błota nitka i postanowiłem przetestować pierwszy raz Avony ZZ-R kupione pod koniec sezonu. Mieszanka podobno miękka. Używki ale ładne. I nie ukrywam że byłem zdzwiony jak fajnie te opony na takiej nawierzchni w temperaturach bliskich zeru się spisywały. Rozmiar męski czyli 215 na r13 na moim słabawym i lekkim aucie a mimo tego byływ stanie się dogrzać i łomotałem konkurencję aż miło. Na tył na początek wrzuciłem te Profile z opisu powyżej i hmm. Niby trzymały ale tył pływał jak guma. Bardzo dziwne uczucie. Potem zamieniłem na Avony cr28 i problem się skończył choć i je potrafio oderwać a przecież są to świetne opony na takie warunki. A ZZR-a nie zrywało... P.S z ciekawostek przyjechał Jarek GR ale nie wyciągał ewidentnie ze sprzętu tego co by można i do tego wywalił płyn chłodniczy. Nowe auto 8 tysi przebiegu w tym 5 na torach ale patrząc na tempo to katowaniem bym tego nie nazwał ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5751
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Rozumiem ze zzr a24 skoro miekka. Mega betonowy bok ma. Ciekawe ze na syfie pravowala. Moze byla podocinana?
A przygoda gr yarisa ? No coz. Myslalem ze tylko stare badziewia sie psuja. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5752
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 March 2019 ![]() |
Cześć! Szukam opon stricte treningowych do Civica EK4; trackdaye Jastrząb, Kielce, Kaczyce oraz jazda po okolicznych drogach.
Zastanawiałem się nad 195/50 R15 lub 205/50 R16 TD02 RGC oraz Federalach 595-RS-R(jest fajne promo na nie na oponeo), ale w przypadku RGC nie jestem pewien czy wytrzymają one satysfakcjonująca ilość km. Co byście polecili? W grę wchodzą również opony używane. |
|
|
![]()
Post
#5753
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Jak mieszanka twarda w RGC TD02 jest taka jak w 01 to bym się nie obawiał o wytrzymałość. Zjechać to cholerstwo to jest na prawdę wyczyn
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5754
|
|
User Dołączył: Tue, 11 November 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Wracam do Michałków
PS4 PS4S PS2 CUP 2 CONECT |
|
|
![]()
Post
#5755
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Moje 3gr z jeżdżenia na polskich semi W 2016 porównywałem race gc do Extreme na tym samym samochodzie, feldze, pogodzie, asfalcie itd itp Extreme trzymały od razu od pierwszego zakrętu rgc nie dawały takiej pewności. Start i hamowanie bez porównania lepsze na Extreme. Trzymanie w zakręcie na rgc jak już się trafiło w okienko było niezle. Miękkie rgc w moim przekonaniu były za miękkie, samochód mocno pływał, nawet na założona na tył powodowała mocna niestabilność. Rgc w 15' ważyły 11kg/szt, Extreme był o 2.5kg lżejszy Wtedy zaletą rgc była cena i dostępność. W tym roku znów trochę pojeździłem na rgc po Kielcach akurat i niestety stwierdzam że okienko pracy tych opon jest bardzo wąskie Do tego to co podaje producent odnośnie zalecanych mieszanek względem temp na zewnątrz nie trzyma się kupy Np temp na zewnątrz 16st, październik, średnia mieszanka z przodu, zalecana na temp od 5 do 25 Po jednym przejeździe SuperOes ciśnienie w oponie 3-3.2bary ze startowych 1.8. Źle się jechało. Ta sama opona na Pucharze Jesieni przy temp zewn 8-10 spisywała się najlepiej i temp opony po przejezdzie oscylowana w granicach 35-45st. Z tyłu mieszanka miękka też była odpowiednia. -RGC w 15" 11kg?!? Dementuje te plotki. okolice 7,5-8,5 kg w zależności od karkasu. Sprawdzone info. Ważyliśmy ![]() -Z temperaturami które podajesz to się dopiero kupy nie trzyma. Taki przyrost ciśnienia jest niemożliwy do osiągnięcia. 1,4 bara to absurd. błąd pomiaru albo coś. To można policzyć równaniem Clapeyrona |
|
|
![]()
Post
#5756
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jest to z pewnością związane z metodą pomiaru i warunkami.
Zauważ że ciśnienie w oponie nie jest związane bezpośrednio z temperaturą bieżnika którą zazwyczaj mierzymy a z temperaturą powietrza W oponie której nie mierzymy. I na takich zawodach trackdayach następuje pewna historia gdzie na początku mierzymy temperaturę zimnej opony zimnego bieżnika i pośrednio zimnego powietrza w oponie. Potem katujemy po torze nagrzewamy wszystko i ? Odrazu po zakończeniu jeszcze nie zjeżdżając z toru zatrzymujesz się i w te pędy lecisz mierzyć temperaturę ? Nie. A już ten czas w którym się zatrzymałeś temperatura bieżnika opony spadła parę stopni. A więc - zjeżdżasz z toru do siebie, na dworzu parę stopni asfalt zimny czasem po drodze jeszcze jakaś kałuża i bieżnik chłodzi się w sekundę. Ale powietrze w oponie juz nie wychładza się tak szybko bo jest dobrze izolowane przez gumę i nadal podgrzewane przez gorącą często felgę (a ona przez tarczę) a co za tym idzie ciśnienie które nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Sam ostatnio tego doświadczyłem gdzie przed kolejnym wjazdem na pętlę upuszczałem sobie ciśnienie temperatura 0 stopni wszędzie mokro, bieżnik mokry i zimny a powietrze z opony cieplutkie po ostatnim przejeździe. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5757
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Cześć! Szukam opon stricte treningowych do Civica EK4; trackdaye Jastrząb, Kielce, Kaczyce oraz jazda po okolicznych drogach. Zastanawiałem się nad 195/50 R15 lub 205/50 R16 TD02 RGC oraz Federalach 595-RS-R(jest fajne promo na nie na oponeo), ale w przypadku RGC nie jestem pewien czy wytrzymają one satysfakcjonująca ilość km. Co byście polecili? W grę wchodzą również opony używane. Co do 02TD to jeśli trackday'e i jazda "w kółko" w warunkach letnich to twarda mieszanka i powinny sporo wytrzymać (w zależności ile to satysfakcjonująca ilość km). Im zimniej tym miększa mieszanka |
|
|
![]()
Post
#5758
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
jest to z pewnością związane z metodą pomiaru i warunkami. Zauważ że ciśnienie w oponie nie jest związane bezpośrednio z temperaturą bieżnika którą zazwyczaj mierzymy a z temperaturą powietrza W oponie której nie mierzymy. I na takich zawodach trackdayach następuje pewna historia gdzie na początku mierzymy temperaturę zimnej opony zimnego bieżnika i pośrednio zimnego powietrza w oponie. Potem katujemy po torze nagrzewamy wszystko i ? Odrazu po zakończeniu jeszcze nie zjeżdżając z toru zatrzymujesz się i w te pędy lecisz mierzyć temperaturę ? Nie. A już ten czas w którym się zatrzymałeś temperatura opony spadła parę stopni. A więc - zjeżdżasz z toru do siebie, na dworzu parę stopni asfalt zimny czasem po drodze jeszcze jakaś kałuża i bieżnik chłodzi się w sekundę. Ale powietrze w oponie juz nie wychładza się tak szybko bo jest dobrze izolowane przez gumę i nadal podgrzewane przez gorącą często felgę (a ona przez tarczę) a co za tym idzie ciśnienie które nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Sam ostatnio tego doświadczyłem gdzie przed kolejnym wjazdem na pętlę upuszczałem sobie ciśnienie temperatura 0 stopni wszędzie mokro, bieżnik mokry i zimny a powietrze z opony cieplutkie po ostatnim przejeździe. Pełna zgoda, Dodatkowo taka wyjęta z garażu zimna opona po rozgrzaniu nie ma prawa dobrze działać jak wskoczyła na 3bary. Oponę należy wstępnie nagrzać przed treningiem, skorygować ciśnienie w niej i dopiero używać zgodnie z przeznaczeniem. Wtedy różnice w ciśnieniu w zależności od zmieniających się warunków na torze będą się wahać w przedziale mniej więcej 0.2- 0.5bara. Zmienia się temperatura otoczenia, zmienia się stan nawierzchni, tempo idzie w góre etc. Dopiero wtedy można efektywnie pracować nad ciśnieniami. A zimne koło z garażu ma zimną felgę, wilgotne powietrze w sobie (co też wpływa na wzrost ciśnienia) i zimną gumę. |
|
|
![]()
Post
#5759
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
A zimne koło z garażu ma zimną felgę, wilgotne powietrze w sobie (co też wpływa na wzrost ciśnienia) i zimną gumę. Skąd niby wilgoć w oponie? A nawet jak jest, to w jaki sposób miałaby zniknąć po rozgrzaniu- gdzie niby miałaby odparować? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5760
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Skąd niby wilgoć w oponie? A nawet jak jest, to w jaki sposób miałaby zniknąć po rozgrzaniu- gdzie niby miałaby odparować? Z powietrza, z kompresora (należy z niego co jakiś czas spuszczac wode), karkas jest hydrofilowy etc. Co odparuje to odparuje, a co nie- to już po rozgrzaniu wstępnym masz ustawione plus minus ciśnienie z którym możesz dalej podczas treningu pracować. jego skoki w zależności od warunków itd. nie będą jednak już tak duże a co za tym idzie precyzyjnie będziesz mógł je ustawiać i na nim pracować. Podobnie sytuacja ma się z wszystkimi oponami. Podobnie również w rajdach. Fia w tym sezonie chce wprowadzić strefy grzania opon przed każdym odcinkiem. A takie strefy grzania przed pierwszym oesem danej pętli już występowały wcześniej. Podsumowując- ustawienie ciśnienia "w domu" i latanie bez korekty ciśnień (po wstępnym nagrzaniu) zawodów to błąd w sztuce. Nagrzewasz -> korygujesz-> masz ustawienie bazowe z którym możesz już pracować. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 05:21 |