![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5541
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ma tylko dot
https://odsserwis.com/hoosierracing/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5542
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 August 2021 ![]() |
Cześć.
To moja pierwsza wiadomość na forum, witam wszystkich Forumowiczów. Skoda octavia rs 260 KM fwd. Temperatura zew 24'C, opona Bridgestone Turanza t005, 225/45/18, felga oem skoda 18x7.5 waga 12 kg. Racebox 0-60 3.00s, 60-100 2.84s, razem 0-100 5.84 s, najlepszy czas. Powtarzalne 6.00. Kupiłem OZ ultraleggera 18x8 waga <9 kg. Kupiłem opony UHP Bridgestone Potenza Sport 225/45/18. Wczorajsze pomiary, temperatura zewnętrzna 17'C. Racebox 0-60 3.30s, 60-100 2.75s, razem 6.05 s, najlepszy czas. Powtarzalne 6.4. Opona nie łapie trakcji, ślizga się nawet na drugim biegu. Opona powinna być znacznie bardziej klejąca ze względu na duży wear i to że producent kwalifikuje ją jako UHP, a jednak jest zupełnie odwrotnie. Potrzebuję opony cywilnej, bo auto jeździ cywilnie, ale chcę wycisnąć maksymalne osiągi z opony, a na pewno lepsze ze względu na lżejszą felgę - to był cel zmiany, poprawa osiągów. Mam plan na Stage 1 na 300 KM+. Jakie opony polecicie? Cel to suchy asfalt, maksymalne osiągi w sprincie. Zwiększenie szerokości opony nie wchodzi w grę, bo mam ET 35, które przy szerokości 225 z rantem ochronnym wystaje poza obrys pojazdu. Michelin Pilot Sport Cup2? Jaka opona faktycznie poprawi osiągi? Czy paradoksalnie lżejsza felga może pogorszyć osiągi ze względu na to, że opona ślizga się, ze względu na mniejszy docisk? |
|
|
![]()
Post
#5543
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Pilot sport 4 lub Goodyear f1 assymetric 5
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5544
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 August 2021 ![]() |
Dzięki.
Czy ktoś jeździł daily na advan a052? Doczytałem, że nie są bardzo głośne, że kleją od początku. Pytanie o zużycie na codzień bez wyjazdu na tor, przejadą 10.000 km? |
|
|
![]()
Post
#5545
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
cup2 na pewno nie sklei na zimno. potrzebuje ciepla. a052 od cup2 na zimno jest o lata swietlne lepsza. ale sie zastanawiam czy na zimno beda lepsze od potenzy sport. kuzwa wez tu doradz zebys znow aksy nie utopil. pamietam kiedys test kolegi mojego co mial toyo slawetne t1r a potem chcial na cwiare polepszyc czas i zalozyl miekkie przeciez z mieszanki r888 ktore schodza w oczach. no i czas na cwiare byl gorszy.
ogolnie na cwiare czy ze startu przez pierwsze 50m najlepsze sa opony z mega miekkim bokiem. potenza sport jest swietna na ulice ale na zakrety bo ma dosc sztywne boki. i a052 na pewno bardziej miekkich tez ich nie ma. szukaj opon z mieciutkim bokiem. byly opinie ludzi co juz kupili a052 na cwiare i byli zadowoleni ale kurcze to chyba nie jest do tego celu opona. raczej na zakrety na ulicy niz na prosta. i zuzyc moze sie szybciej niz te 10tys km. obstawiam duzo wczesniej. mozliwe ze goodyear faktycznie assymetric 5 bylby faktycznie ok. a moze leciwe conti sportcontact5 to tez byly mega miekkie kapcie z bokami jak z papieru. sprobuj na poczatek zejsc z cisnieniem w osi napedzanej na tych potenzach sport. walnij z 1,6 bara i zobacz czy nie jest duzo lepiej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5546
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Czy paradoksalnie lżejsza felga może pogorszyć osiągi ze względu na to, że opona ślizga się, ze względu na mniejszy docisk? Nie wiem jak na suchym, ale miałem dokładnie takie odczucie na śniegu jak przełożyłem ze słabych całorocznych na stali na dobre zimówki na alu. Na alu miałem dużo większy problem wjechać pod zaśnieżoną górę, mimo to, że były nowe opony zimowe założone |
|
|
![]()
Post
#5547
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
@oni ciśnienie w oponach próbowałeś obniżyć?
|
|
|
![]()
Post
#5548
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 August 2021 ![]() |
Dzięki Piwo.
Doczytałem już, że Cup 2 to opona, która dostaje trakcji dopiero po dogrzaniu, znacznie później niż inne opony cywilne i faktycznie ma dopiero wtedy trochę lepsze osiągi. Podobnie będzie z Potenzą Sport, bo to opony przeznaczone na track day przy okazji użytku daily. Tutaj tkwi problem, po prostu Potenza Sport jest oponą trwardszą (nawet bym ją okreslił jako hard). Poza tym wyraźnie potenza sport ma trwardszą ściankę niż turanza 005. Czułem to w ręku trzymając obydwie opony i czuję to teraz w zakrętach, że potenza sport przyjmie więcej. Masz rację! Doczytałem też, że A052 wytrzyma przy jeździe tylko cywilnej 6000 mil do zera bieżnika, czyli około 10 tyś km. Doczytałem też, że bardzo szybko łapią temperaturę i zachowują się jak opony w mieszance soft. Jednak A052 to opona typowo do zakrętów na niskie temp i na krótkie próby, bo po dogrzaniu traci na przyczepności. Zmierzyłem dzisiaj Potenzę, ma bardzo szeroki rant ochronny na felgę, opona 225/45/18 ma szerokość całkowitą 238 mm ze względu na szeroki rant ochronny przy naciągu na felgę 8". Wynika z tego tyle, że mogę zmieścić 235/45/18 lub 235/40/18 bez rantu ochronnego albo z małym rantem. Wyższy profil ścianki powinien być bardziej miękki. I ponawiam dalej pytanie, jaka do FWD 300 KM+ w celu poprawy trakcji na starcie? ![]() Szerokość zwiększać na 235? Poczekam parę dni, aż będzie znowu około 25'C i wtedy porobię próby raceboxem. Zejdę też z ciśnieniem jak sugerujesz. Poczytam o oponach, które sugerujecie. Batorer, czy szerokość opony była taka sama na stalowych na alu? Jeśli alu były szersze to był mniejszy docisk na szerokość opony i możliwe, że to sprawiło pogorszenie osiągów. |
|
|
![]()
Post
#5549
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 August 2021 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5550
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pamitaj ze to jak meikka jest meiszanka nie ma nic do twardosci barkow opony. sa opony z twardymi bokami i na miekkiej mieszance czola jak i na odwrot czy z twardymi mieszankami na powierzchni a miekkimi bokami. jedno nie ma sie nijak do drugiego. ty potrzebujesz i miekkich bokow i miekkiej mieszanki na powierzchni by klepac dobre czasy na cwierc mili. z drugiej strony miekki bok spowoduje mniej stabilne prowadzenie na zakretach.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5551
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ja po założeniu lekkich felg czasy zdecydowanie na plus w wielu różnych od siebie autach. Według mnie problem to opony i tylko opony.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5552
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Hej. Jestem po pierwszej ever rundzie superoesu na torze kielce.
Chciałbym poznać waszą opinię na temat zdjęć opon po każdym kółku. Na przodzie są nowe bridgestone potenza sport. Opony super na codzień dla bardziej wymagających, na torze przejechałem na nich jakieś <20km, na próbie też ładnie trzymały, ale bardzo piszczały. I moje pytanie, czy nie są przegrzane...? Ciśnienia : Zimno Przód 2.1 Tył 2.0 Na Cieplo po oesie: Przód 2.5 Tył 2.3 Wrzucam zdjęcia, pierwsze foto po pierwszym kółku itd. https://ibb.co/FhJytWG https://ibb.co/K2YC3QY https://ibb.co/djk5k2Y https://ibb.co/1ZZxN6L |
|
|
![]()
Post
#5553
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jakie auto jaka masa jaki rozmiar opon ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5554
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Bmw 123d e87, 1500kg,totalna seria poza programem na 250hp/500nm. Przód i tył 225/45/17 XL
|
|
|
![]()
Post
#5555
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ogolnie widac ze pracowaly w dosc wysokich temperaturach ale jeszcze bez dramatu bo nei zrobily sie fioletowe
![]() co moge powiedziec to 225 na 1500kg to wasko. na 1500 ja bym polecil przejsc na 255 lub 265. to raz. dwa to te cisnienia zmierzone. jesli na zimno miales temeperatury kolo 25stopni to z cisnien na cieplo wynika ze przod nagrzal sie do 65 stopni (0,4 bara roznicy) a tyl do 55 stopni (0,3 bara rozinicy). i te temperatury mysle ze sa zanizone a wiec i cisnienia sa zanizone patrzac na zuzycie bieznika. mysle ze na torze jeszcze przed zjazdem do pomiaru cisnien temperatury byly znaczaco wyzsze a wiec i cisnienia byly wyzsze. a wiec ja bym zjechal z cisnieniem na zimno ciut nizej np po 1,9 bara przod i tyl. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5556
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Potwierdzam że mogło być więcej bo manometr pożyczony nie chciał współpracować.
Zastanawiam się nad kupieniem pełnego slicka jako kpl tylko na tor, ale wtedy musiałbym przejść na 18" bo w 17"jest mały wybór używek. Więc jeśli kpl na tor kielce to średnia mieszanka i szerokość ok250? |
|
|
![]()
Post
#5557
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ok ale te opony nie wyglądają jakby miały zbyt dużo ciśnienia i nie pracowały całym bieżnikiem.
I czy nie jest tak że jak spuści powietrze to podniesie temperaturę opony jeszcze bardziej zamiast ją obniżyć ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5558
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Może ja się bardzo nie znam ale wydaje mi się że po prostu przylepiła się do nich guma z toru, a nie są zniszczone temperaturą. Coś tam na brzegu lekko powyrywane a tak chyba ok.
Ewentualnie trzeba by na nie zerknąc jeszcze raz po tym jak się troche pojeździ i ta guma odpadnie. No i po umyciu auta i opon trzeba by rzucić na nie okiem czy koloru nie zmieniły, zwłaszcza na zewnętrznym brzegu. |
|
|
![]()
Post
#5559
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Guma się rolowała z kostek, widać to po każdym kolejnym zdjęciu.
|
|
|
![]()
Post
#5560
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
dla mnie to tez jest w 99% nalepiona guma z toru a a nie zadne zuzycie. Dla mnie po tych fotkach nic sie raczej powiedziec nie da.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 23:55 |