![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5481
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
wcześniej jeździłem na nexenach, myślisz, że będzie podobnie?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5482
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5483
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Ogólnie to mam dość słabe furki i raczej na nexenach nie miałem problemu, żeby traciły trakcję. Dzisiaj trochę przesadziłem, bo miałem wrażenie, że w zakręcie przytarłem przednią oponą o błotnik (zakręt dość ostry, a zawias z przodu za miękki + et w felgach przymałe), no i dodatkowo chyba ukręciłem półoś, a opona nawet nie zapiszczała
|
|
|
![]()
Post
#5484
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Z tego co pamiętam to miały być 205 60 15. Ciekawy jestem co w tym rozmiarze by go miło zaskoczylo? dobra masz pamiec CYTAT Ja się zastanawiam nad tymi Falkenami Ziex i Vredesteinami Sportrac 5. Rozm. 205/60/15 auto e36 323i touring no powiem ze w tym rozmairze to ciezko cokolwiek doradzic. 225/50r15 sa a052. to by mialo kopniecie na suchym. ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5485
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Jak mi nie przypadną te hankooki do gustu to je sprzedam za rok. Kupiłem 2 sztuki za 570 zł z 2021 roku, więc w sumie cena spoko
225/50 niby fajnie by kleiło, ale moim zdaniem na co dzień do tak małej mocy to bez sensu. Przy dobrych wiatrach kupię drugi komplet opon na tor, ale nie wiem co z tego będzie, bo auto stało rozkręcone od lutego, w tym tygodniu pewnie je dopiero odpalę, a jeszcze parę innych napraw i modów mam do ogarnięcia. |
|
|
![]()
Post
#5486
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT 225/50 niby fajnie by kleiło, ale moim zdaniem na co dzień do tak małej mocy to bez sensu. a co ma moc do szybkiego wchodzenia w zakrety? kolega ople speedsterem 147konnym krecil na poznaniu 1m50s500. zwiekszajac moc do 240km pierwsze trackdaye na poznaniu to bylo 1m48-1m49s. dopiero z czasem z kolejnymi poprawkami setupu zawieszenia i docisku zaczal jechac w dol. tak na prawde najwazniejsze jest jak szybko wychodzic z zakretu a nie to ile potem sie napedzisz przez krotka prosta. a najlatwiej to poprawic nie poprzez zmiane zawieszenia a poprzez opony. takie a052 225/50r15 zamiast tych hankookow to podejrzewam ze by byla zmiana w tym bmw na poznaniu zamiast np 2m10s 2m5s. czyli wiecej niz jakbys wladowal tam 50koni wiecej poprzez niewiadomo jakie mody. oczywiscie a052 to nie jest panaceum na wszystko. bo to fajne opony na best lapa i na ulice. schodza tak szybko ze glowa boli. wiec ksozta tego sa gigantyczne. ale frajda niesamowita. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5487
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Ogólnie uznałem, że chcę w miarę spoko oponki na co dzień (mam kilka aut, więc przebiegów dużych nie ma), a na tor dokupię po prostu drugi komplet. Uznałem, że wolę mieć dwa komplety.
Jakbym brał te opony na tor to raczej bym nnie kupił hankooków tylko w ogóle bym kupił jakieś inne felgi i jakieś fajniejsze opony, ale uznałem, że to nie ma sensu, bo mam 4 komplety felg 15 cali i nie chce mi się szukać kolejnych |
|
|
![]()
Post
#5488
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Do codziennej jazdy powinieneś być z tych hankooków zadowolony.
|
|
|
![]()
Post
#5489
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Do codziennej jazdy powinieneś być z tych hankooków zadowolony. na niczym mi w codziennej jeździe nie zależy tak jak na hamowaniu na mokrym, a te opony widać biją w tej dziedzinie rekordy. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5490
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Vr2 nowe 245/40r17 11.5-12kg, fz201 nowe 255/40r17 14kg, cup2 255/40r17 5-5.5mm bieznika 10.5kg. Brakuje mi masy Yokohama v105 255/40r17 oraz tego jak się te opony sprawdzają na torze.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5491
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
czemu v105 a nei a052? a052 sa jedne z lzejszych pewnioe bardzo podobnie do cup2.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5492
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
A052 kosztuje tyle co slick Yokohama więc ma sens je brac? Mają homolo? Jest rozmiar szeroka 17?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5493
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie ksoztuja tyle co slick. silcki sa po 1600zl. kosztuja mneij wiecej polowe tego zalezy od rozmiaru.
maja homo. mniej wiecej 1-2cm szersze od cup2. ja porownywalem avon zzr do cup2 to cup2 byla 1cm wezsza. a052 w wieksozsci rozmiarow jest ciut szersza od zzr. sa miedzy innymi 225/45r17 245/40r17 255/40r17 225/45r17 wazy 9,5kg i ma 21,1 cm szerokosci beiznika i 22,6cm calkowitej szeroksoci https://www.yokohamatire.com/tires/advan-a052 https://www.tirerack.com/tires/tests/chartD...ay.jsp?ttid=262 https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...=126445&t=1 https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...=126446&t=1 porównanie wag wymiar 195 / 50ZR15 Nankang NS-2R - 9,1kg Goodride Sport RS - 8,6 kg Federal 595 RS -Pro -9,7 kg Yokohama AD08RS - 8,2 kg Federal 595 RS-R - 9,2 kg Yokohama A048 - 7,8 kg Federal T-10 - 8,8 kg Yokohama A052 - 7,9 kg Federal Fz-201- 9,9 kg Yokohama A005 - 7,9 kg " Przetestowaliśmy Cup 2 Connect i A052 w Anneau du Rhin na naszym 140i w ciągu 2 tygodni. Temperatura była mniej więcej taka sama, około 32-34 ° C. Pojazd testowy to nasz M140i z napędem na tylne koła z Öhlinsem ze specyfikacją. Ustawiać. Wszystko na łożyskach typu uniball lub aluminiowych. Około. 1400kg i około 450PS. Rozmiar opon to około 235 / 40R18 Yokohama A052 Przyczepność jest bardzo wysoka i nawet jeśli jest to bardzo wąska opona, bardzo dobrze sprowadza 600 Nm na ziemię. Bardzo rzadko wybucha rufa. Zachowanie podczas hamowania jest wyjątkowo spokojne. Włączanie jest jak gładkie, bez lagów. Pochodzi z bardzo twardej tuszy. M140i w dotyku przypomina łasicę, niezwykle zwinny. Jednak obszar przygraniczny jest bardzo ostry, ale to mi się podoba. Jednak przy 34 ° C po około 15 okrążeniach zauważysz, że przyczepność spadła o około 10-15%. Czas okrążenia Anneau 3,7 km 1: 38.x min. + świetna przyczepność, świetne zachowanie podczas skręcania, optymalne hamowanie, bardzo dobra przyczepność na mokrej nawierzchni - dostępne tylko w rozmiarze 18 cali, po ok. 15 okrążeniach poziom przyczepności ok. 15% mniej Michelin Cup 2 Connect Przyczepność jest znacznie niższa niż w A052. Heck dużo się wybucha, ale jest bardzo łatwy do kontrolowania, więc dobroduszny. W 34 ° C, Cup 2 Connet zawsze pozostaje taki sam pod względem przyczepności. Zachowanie podczas hamowania bardzo nerwowe. Zachowanie zwrotne jest bardzo powolne. W samochodzie, w którym wszystko jest zrobione z Uniballu, to tragedia. Niezwykle miękka osnowa. M140i był bardzo powolny, a czas okrążenia był o 3 sekundy wolniejszy niż w przypadku A052. + bardzo stabilna temperaturowo, przyczepna na mokrej nawierzchni, tania, we wszystkich wymiarach - powolne kierowanie, umiarkowana przyczepność, niespokojne hamowanie, Wniosek: A052 działa rewelacyjnie w rozmiarze 18 cali na M140i. Dzięki twardej tuszy obraca się jak ślizg. Na pewno kupię ponownie A052. 18-calowy Cup 2 Connect nie pasuje nawet do M140i. Puchar 2 C może być dobry dla kierowcy, który raz w roku chce jeździć na tor wyścigowy swoim codziennym samochodem, ale nie nadaje się do jazdy. W żadnym wypadku nie kupię ponownie Cup 2 Connect. " https://www.trackdayforum.com/index.php?/to...ad/&page=34 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5494
|
|
User Dołączył: Thu, 04 April 2019 ![]() |
A ja akurat już mam swoje osobiste porównanie NANKANG AR1 do Torefo R... gdzie TROFEO R okazalo sie lepsze od Cup2 Michelin.... nie ma PORÓWNANIA, dziwie sie tylkoe ze AR1 są tak ciężko dostępne.... Cup 2 dno, Trofeo R "jako tako", AR1 poezja. Dziekuje. Dziękuje no i ch** n oi czesc.
|
|
|
![]()
Post
#5495
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Piwo dzięki za info szukam a052 i nigdzie nie ma 255/40r17 do wzięcia. Masz jakieś źródło?
Zrodlany możesz napisać coś więcej? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5496
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dokładnie
Napisz źródlany konkretnie jak to porównanie wyszło trofeów r do ar1. Mega ciekaw jestem. I w jakim rozmiarze. Zdaje się dopiero od 17 lub 18 cali ar1 jest na włóknach kewlarowych. Dwa mega mocno pozmieniało się ar1. Co roku inne mieszanki i inne treadwear. Ile teraz mają 80 100 120? Co do a052 uderz do racingtires na FB. Były po 1100 na allegro przez rok czasu wisiały. Może się skończyły na ten sezon. Racingtires powinno coś wiedzieć ewentualnie zostaje ci 245/40r17 które są dostępne. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5497
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
mialem ar1 i nie byłem z nich zadowolony (teraz nowsza mieszanka więc może na plus), cup 2 u mnie nie kleiły a a052 są świetne - mają zasadniczo jedną wadę: są drogie zwłaszcza w związku z tym że szybko się zużywają a zwłaszcza mocno dostają po zewnętrznej (zalecane kąty pow. 3 stopni)
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#5498
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czytam a052 że wymaga 3.5-4 stopnie camber a optymalna temperatura to 40stC. Ktoś potwierdzi to własnym doświadczeniem? Wygląda że mega z niej opona zimowa
![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5499
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Temperatury w których jest w miarę przyczepna to 15-60 stopni.potem już zaczyna płynąć. Jakie opony by nie założył to przy kątach poniżej -3st schodzą za szybko ranty a że w a052 dzieje się to jeszcze szybciej bo oponka charakterystyka przypomina r888 to zaleca się -3st by opony za szybko nie zjadło.
MIP a052 to dobra deszczówka nie zimówka ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5500
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Cześć Panowie.
Skończyłem renowację swojej E30 325i i potrzebuję jakichś opon do niej w rozmiarze 205/50R15. Zastosowanie - niedzielne przejażdżki (ale auto wciąż ma zrobiony cały zawias i szperę - więc niech opona będzie jakkolwiek działająca i responsywna) + może raz od wielkiego dzwona jakiś wyjazd dalej na długi weekend (przez co generalnie skreślam Federala 595 RS-R, bo nie mam komfortu jechać na niej trasy w deszczu). Już widzę, że z wyborem opon w tym rozmiarze jest bardzo słabo - na szybko patrząc na Oponeo pomijając rozmaite Nankangi, Falkeny, West Lake, Barumy itp. jest Rainsport 5 - ale to skreślam z uwagi na miękką ściankę. Jak wykluczymy te wszystkie chińskie wymysły i Uniroyala to zostaje Hankook Ventus Prime3 K125 (nie mogli wymyślić dłuższej nazwy...) oraz Toyo TR1. Czy ktoś z Was ma jakiekolwiek doświadczenia z tymi oponami, czy nadają się do czegokolwiek i czy mają w miarę twarde ścianki (bardzo nie lubię pływających opon)? A może czegoś nie znalazłem i są jakieś inne pomysły? Inne rozmiary odpadają - 195/50 to jak dla mnie za małe koło do E30 + nie chce skracać przełożenia, a 205/55 (ori) za duży balon. Dzięki! Pozdrawiam, Paweł -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 00:22 |