![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5461
|
|
User Dołączył: Tue, 23 February 2021 ![]() |
Jako, że zmieniłem samochód na golfa 8R to będę chciał go zabrać na tor w tym sezonie jeszcze. Czy ktoś ma doświadczenie lub gdzieś można znaleźć jakieś dane na temat setupu felga plus opona którą mogę zastosować przy seryjnym zawieszeniu? Szukam Felgi 8,5-9,5 cala plus jakieś rozsadne oponki tj coś w rozmiarze 245-255 r18.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5462
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
jak trackdaye to bierz używane full slicki 18 cali i zmieniaj po dojeździe na tor. Duża przyczepność, rozsądna cena
![]() ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5463
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5464
|
|
User Dołączył: Tue, 23 February 2021 ![]() |
235 w semi slicku wydaje mi się trochę mało ale może się mylę. Pytanie jest ile zmiesci się zeby nie obcierało się o nadkola? Chciałbym włożyć federala fz201 albo direzze 03g 245/40r18 ew nankanga ar1 255/35r18. Focusem RS jezdzilem na 255 i wydawalo się optymalne do wagi auta.
|
|
|
![]()
Post
#5465
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Z ciekawostek napiszę Wam, że eagle f1 5 zrobiłem w Łodzi 1.05 a na extreme vr2 r7a 1.04. Rozmiar ten sam. F1 trochę coś kleją jak na zwykła gumę.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5466
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Karkonosze ![]() |
Hej, miał ktoś z was do czynienia z Kumho ECSTA HS51 ?
Jeździłem na jakimś podstawowym Kumho Eco cos tam i kładły się na boku jak głupie. HS51 ma większą sztywność? -------------------- ...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
|
|
|
![]()
Post
#5467
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W ramach ciekawostki FZ 201 255/40r17 waży jedna sztuka 14kg. Kiedyś próbowałem FZ201 w xsarze poniżej tony i nie potrafiłem jej dogrzać. Teraz zakładam je do 1600kg mercedesa. Jakie macie doświadczenia z FZ201? Masa opony i jej konstrukcja sugeruje wykorzystanie w ciężkim samochodzie bez pochylenia koła. W porównaniu do 245/40r17 vr2 extreme, który waży 11.5kg to fz201 jest 20mm szerszy, ale ślad trudno ocenić bo ma zaokrąglane boki.
Yokohama slick 240/610r17 waży 7,7kg. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5468
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Panowie szukam 265/35/18 do osi napędowej w rwd używanym codziennie, najważniejszy parametr to trakcja od strzała na suchym i mokrym sensownie zgrana trwałością, zazwyczaj PS4 było tu najlepsze, a może coś się zmieniło? GY F1 Ass5 lub SuperSport? Bridge Sport?
|
|
|
![]()
Post
#5469
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
super sport i potenza sport potrzebuje lekko ciepla przynajmniej Radzio tak pisal. z drugiej strony potenza sport dziala swietnie w deszczu wiec teoretycznie tego ciepla nie potrzebuje za duzo.
mysle ze na zimno czyli przy temperaturze opony 10stopni przyczepnosc najlepsza bedzie w ps4 potem w potenzie sport potem w gy sss przy 20 stopniach na oponie bedzie to juz potenza sport i ps4 potem gy ss a przy 30 stopniach na oponie potenza sport i gy ss a na koncu ps4. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5470
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
W testach na Silesii brały udział trzy auta i używaliśmy opon 225/45/17 VR2 S3 oraz 195/50/15 VRC R7A (nie mieliśmy wtedy VR2 S3 w 15). Formuła testów stosunkowo dobrze się sprawdza choć tym razem nie mamy dokładnych danych ponieważ karta SD się poddała. Trzeba mieć na uwadze że wyniki są mocno ogólne z różnych przyczyn (m.in. ruch na torze, skill kierowcy, pełne wykorzystanie opony). Główne wyniki które mamy:
Test 1. 215/45/17 RSR vs 225/45/17 VR2 S3 - samochód NC (nr 205). Najszybsze okrążenia: RSR - 2:09,68 ( 3 okrążenie) VR2 S3 - 2:09,99 ( 2 okrążenie) Ocena kierowcy i uwagi (przyczepność w zakręcie / przyczepność na hamowaniu / precyzja / ocena ogólna). Skala 1-10 RSR - 8 / 7 / 7 / 7,5 - Kleiły od 3 okrążenia, przegrzały się pod koniec VR2 S3 - 10 / 8 / 8 / 9 - Kleiły od 3 okrążenia nie przegrzały się Test 2. 205/45/16 RSR vs 225/45/17 VR2 S3 - samochód NC (nr 63) Najszybsze okrążenia: RSR - 2:02,96 ( 1 okrążenie, kolejne dwa 2:04,...) VR2 S3 - 2:04,23 ( 1 okrążenie, tylko dwa pomiarowe zrobione) Ocena kierowcy i uwagi (przyczepność w zakręcie / przyczepność na hamowaniu / precyzja / ocena ogólna). Skala 1-10 RSR - 5 / 5 / 6 / 5 - Kleiły od 3 okrążenia, przegrzały się pod koniec VR2 S3 - 7 / 6 / 5 / 6 - Kleiły od 2 okrążenia nie przegrzały się. Od 3 okrążenia problemy z silnikiem i uwaga kierowcy o nie pełnym wykorzystaniu opony PS. Duża różnica w średnicy opon mocno wpływała na przyspieszenie i prędkości na prostych. Większe na 205/45/16. Test 3. 195/50/15 FZ201 vs 195/50/15 VRC R7A - samochód NB? (nr.53 Migrena) Ze względu na opady deszczu i zmienne warunki nie ma odpowiedniego porównania czasów. Jedyna pewna informacja to że R7A jest zdecydowanie lepsza od FZ201 na mokrej nawierzchni. Samochód na R7A uzyskał najlepszy czas w deszczu w tej sesji. Ciśnienie w oponach 225/45/17 VR2 S3 wynosiło przed wyjazdem na sesję 1.8 i po sesji rosło do 2.1-2.2. Razem przejechały 9 okrążeń. Te same opony będą dalej używane na Ułężu. Zamiast VRC w 195/50/15 przechodzimy na VR2 S3 których będą dwie konstrukcje do ewentualnego porównania (doświadczony kierowca jest do tego potrzebny). -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5471
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Daj spokój proszę piwo z takimi paratestami.
Ja mogę tylko napisać że f1 5 mnie zaskoczyły pozytywnie ale nie mam porównania do innych jedynie do vr2 r7a którymi robie 1.5s lepszy czas na torze w Łodzi. Ponadto f1 przeżyły 3 track daye i nadal jeżdżą a vr2 w zasadzie zniknęły w jeden trackday co mnie zaskoczyło mocno, ale też wiem teraz ze błędem było stosowanie tak niskich ciśnień rzędu 2.0ba po zjeździe. Mam ps2 i fz201 oraz Yoko slick do porównania oraz chce kupić 255/40r17 cup2 i każda topowa oponę w tym rozmiarze i porównać na torze w Łodzi. Wszystkie dane telemetryczne i czasy udostępniam i udostępnię. Jak macie pytania co do przeciazen to śmiało pytajcie. W 1600kg Mercedesie f1 5 oraz vr2 r7a w zasadzie kleja od strzała. Przy 10-15stC najlepsze czasy klepie na tych oponach po jednym okrążeniu wstępnym. Nie da się na nich jechać w Łodzi dwóch okrążeń pomiarowych pod rząd bo splyna. Tyle mogę napisać na podstawie ostatnich doświadczeń. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5472
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 January 2021 Skąd: Kraków ![]() |
Ja porównywałem podobnie jak MadeInPoland goodyear f1 asm5 do VR2 r7a tyle że na Silesi. Słabe FWD niecałe 1400kg, bilstein b14, kąty seria.
F1 asm5 215/45R17 po jednym sezonie - jedna sesja (pierwsza): 2.12.938 VR2 r7a 205/45R17 nówki sztuki (jechałem 2 sesje): 2.09.74 Ogólnie VR2 dużo sztywniejsza, jechałem 2 szybkie potem na przemian chłodzące i szybkie. Nie przegrzały się i jak dla mnie kleiły po pierwszym wyjazdowym kółku przy 20C na zewnątrz. Kręciłem praktycznie takie same czasy przez 2 sesje. Myśle że na asm5 bym jeszcze coś urwał bo to była moja pierwsza sesja tego dnia. Także VR2 r7a jest szybsza i przyjemna, tyle że co z tego jak z jednej z opon oderwały się kawałki bieżnika po jednym wyjeździe na track day... Także opona może do rajdów czy dla kogoś kto kupuje nowe opony co wyjazd na tor, tyle że jaki sens kupować w tedy nalewki żeby zaoszczędzić ![]() Dodam, że asm5 były już na łodzi, motoparku w krk, na silesi (łącznie 4 sesje), z 8k km po drogach i nadal żyje. Zużył się więcej w środkowej części - zapewne z powodu zbyt wysokiego ciśnienia ale śmiga nadal, klei na suchym ok, na mokrym również nadal działa dobrze. Jeżeli ktoś z was porównywał VR2 z Federalem czy RaceGC to będę wdzięczny za info o czasach ![]() |
|
|
![]()
Post
#5473
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ech, czyli dalej kontrola jakości w Extreme leży. Ja serio nie wiem jak można opracowac tak przyczepne opony a potem nie dać rady zapewnić powtarzalności produkcji
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5474
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
A może ma ktoś jakiś test z porownaniem trakcji ps4, ass5, sporty?
|
|
|
![]()
Post
#5475
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
![]() ![]() Opony które dobrze hamują powinny też dobrze przyspieszać. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5476
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Kolejny test.
Porównanie PS4, ps4s potenza sport, gy assymetric 5 i gy supersport więc od razu widać też różnice w jednej marce http://colesa.ru/test/68206 Czasy na suchym torze : ![]() Hamowanie na suchym ![]() Czas na mokrym torze ![]() Hamowanie na mokrym ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5477
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie lepiej zalinkować oryginalny test, w dodatku w normalnym języku?
![]() https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Ty...r-Tyre-Test.htm |
|
|
![]()
Post
#5478
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ciekawy ten Hankook Ventus S1 evo 3 na mokrym
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5479
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
kupiłem dwa hankooki k125, ciekawe jak się będą sprawować
|
|
|
![]()
Post
#5480
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Na suchym bardzo słabo. Raczej nic co miło zaskoczy niestety.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:13 |