![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5281
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Dużo e36 zwłaszcza ze słabszymi motorami jeździ na 195/50/15 czy tam 205. Z wad to wygląd zwłaszcza jeśli auto nie obniżone to masz dziure między nadkolem a oponą. Zalety? Sporo już w poścue wyżej. Do tego na takiej oponie lekko skracasz przełożenie i obniżasz całe auto.
Jeśli chodzi o opony typowo drogowe to podejżewam że w rozmiarze 15 cali raczej nie będzie dużego wyboru opon high petformance, a druga sprawa że załóżmy pojedziesz na trening na jakieś szorstkie lotnisko. Zrobisz te 200 km i za bardzo nie będzie na czym wracać, zwłaszcza jeśli zawias i geometria seryjna. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5282
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Bardzo wam dziękuję, długo szukałem odpowiedzi na te pytania. Czyli spokojnie mogę brać 195/50/15 albo 205/50/15? Chciałbym mieć drugi komplet kół, bo i tak mam wolne felgi, a jakbym miał jeden specjalnie na tor, a drugi na drogę to na torze nie musiałbym się przejmować ich zużyciem. Plan ogólnie był taki, żeby na tor pojechać na zwykłych oponach, a na miejscu przerzucić koła na te "torowe". Czy warto w moim przypadku rozważyć używane semi slicki?
|
|
|
![]()
Post
#5283
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ja z reguły kupuje świeże używki. Pewnie są wolniejsze od nowych, ale dla takiego dziada jak ja na razie starczają. Przyzwoity komplet race gc w15 to jakieś 7 czy 8 stów. Ws nowe chyba 1200.
Tym bardziej jak chcesz jechać tylko na trening i liczysz się z kosztami. Zawsze lepiej mieć osobny set kół. Tym bardziej że 15 do bmw są często w cenie złomu. Pomijając zużycie to zawsze się może zdarzyć że uszkodzisz felgę czy oponę a tak masz większe szanse że wrócisz na kołach do domu. |
|
|
![]()
Post
#5284
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Batorer - profil 50 w przypadku semi slicka a zwykłej opony to spora różnica. Rozumiem, że ten profil wydaje Ci się spory i opona będzie pływać...?(tak zrozumiałem Twoje obawy). Jeśli tak to nic bardziej mylnego. Ścianka w semi slicku torowym jest twarda lub bardzo twarda i opona tak łatwo się nie poddaje. Feeling jest zupełnie inny względem cywilnej opony.
Na tor jedziesz normalnie na drogowych oponach a na torze przekręcasz koła, tak robi większość osób. Dobrze jeśli nigdy nie jeździłeś na takiej oponie założyć je i pojeździć troszkę po mieście, czy na jakiś zakrętach na spokojnie. Dojazd na tor na semi slicku ma swoje wady: zmniejszony komfort akustyczny, zdecydowanie zwiększone spalanie i zależnie od opony - spada komfort, kiedy czujesz wszystkie kamyczki na asfalcie. Lepiej na drogowych śmigać i przekręcać. |
|
|
![]()
Post
#5285
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Batorer - profil 50 w przypadku semi slicka a zwykłej opony to spora różnica. Rozumiem, że ten profil wydaje Ci się spory i opona będzie pływać...? Wręcz odwrotnie, fabrycznie profil to 60 w przypadku 205 i 65 w przypadku 185. Bardziej się bałem, że zrobi się za nisko. Ale skoro ludzie jeżdżą na takich setach to raczej nie mam się czym przejmować. Co do oddzielnych kół to mam 4 komplety, jeden planuję sprzedać i zostawić jeden na lato, jeden na zimę i jeden na tor. Może jak będę miał osobny set z semi slickami to będę miał lepszą motywację, żeby się częściej wybierać na tor. (Jest to w końcu jakaś tam inwestycja, a jak zainwestuję to warto z niej korzystać ![]() Co powiecie o RAPTOR SEMI SPORT? Brać to pod uwagę? Cena zachęcająca. |
|
|
![]()
Post
#5286
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Raptor Semi Sport? Przez 265 stron tego tematu na milion procent nie znajdziesz nawet wzmianki o tej oponie, cokolwiek to jest
![]() |
|
|
![]()
Post
#5287
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Na początek na ułęż mogą być i twarde race gc, a te co chcesz kupić to chyba już ta nowa mieszanka co podobno jest bardziej przyczepna. Tylko zwłaszcza na wiosne czy jesienią puki nie będzie gorąco trzeba będzie troche pojechać zanim zaczną kleić, więc lepsze na trening niż do robienia czasów na krótkiej próbie. Z zalet to powinny dłuzej wytrzymać, niż średnie czy miękkie.
Te raptory jakoś kiedyś widziałem na necie, ale zadnych opinii o nich nie słyszałem. Muszę przyznać że wizialnie na tych grafikach nie za ładne. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5288
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wizualnie to mozna kupować Chińczyki bo i tak wiadomo że nie kleją. W oponie najważniejszy jest skład mieszanki "gumy" a wzór odpowiada może za promil przyczepności.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5289
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Co do tych opon to nie mam wygórowanych wymagań, ale uznałem, że skoro i tak robię komplet kół na tor, to czemu by w sumie nie kupić semi? W takim razie pewnie zdecyduję się na RaceGC albo ewentualnie na jakieś inne używki. Nie zależy mi na super czasach, auto i tak mam mało konkurencyjne, ale chciałbym po prostu potrenować i się dobrze bawić na torze. Czasy zresztą pewnie i tak sobie sprawdzę dopiero jak wrócę z toru do domu. Dziękuję wam za pomoc.
Wizualnie to mozna kupować Chińczyki bo i tak wiadomo że nie kleją. W oponie najważniejszy jest skład mieszanki "gumy" a wzór odpowiada może za promil przyczepności. Co do wzoru to zgoda. Jeździłem na "semi" i nawet nie byłem tego świadomy, zdjąłem koła, bo jak spadł śnieg to przestały być przyczepne, a na suchym i deszczu radziły sobie normalnie jak na budżetową uliczną oponę. Naprawdę nie było najgorzej. Jak zobaczyłem to: ![]() to byłem w szoku, bo myślałem, że tak zdarta opona w ogóle nie będzie przyczepna. BTW nie bójcie się: zdjąłem te koła z gruza |
|
|
![]()
Post
#5290
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Wizualnie to mozna kupować Chińczyki bo i tak wiadomo że nie kleją. W oponie najważniejszy jest skład mieszanki "gumy" a wzór odpowiada może za promil przyczepności. Mi nie chodzi o wzór tylko przynajmniej z tych zdjęć wydają się nie najlepiej wykonane. Jakieś takie wyszczypane na krawędziach bieżnika. A co do jazdy na "semi" z foty to jak pojedziesz na treningna Ułęż i zrobisz te pod 200km to raczej będą wyglądać tak: ![]() No i dlatego lepiej mieć drugi komplet na powrót. |
|
|
![]()
Post
#5291
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Raptor Semi Sport? Przez 265 stron tego tematu na milion procent nie znajdziesz nawet wzmianki o tej oponie, cokolwiek to jest ![]() Nalewki są na rynku może z rok, a 2020 wiemy jaki był. Będą testowane na 400-konnych rwd, więc sie wkrótce dowiemy co to warte ![]() |
|
|
![]()
Post
#5292
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Szutrowe raptory są gówniane ogólnie, więc jakoś mało mam przekonania do tej firmy
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5293
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
tak raczej sceptyczny jestem, AR1 miały tw50 chyba i nie zachwycały, CR to tw200 - ciekawe dlaczego miałyby być szybsze? do tego ceny porównywalne do a052, nie skreślam ale już fz201 wolałbym sprawdzić -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#5294
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Wojtek a to nie jest tak że każdy producent ma swoją miarę TW? Tak mi się kojarzy że gdzieś czytałem o tym na tym forum
|
|
|
![]()
Post
#5295
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 February 2020 Skąd: Wschód ![]() |
Szanowne grono miało styczność z oponą Cooper Classic Tarmac CT01 ? Jak to wypada w porównaniu do DT01? Powiedzmy na takim suchym słomczynie?
|
|
|
![]()
Post
#5296
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Pytanie - moje Michały CUP 2 wyzioneły ducha z końcem tamtego sezonu.. Auto BMW M2 Comp.. Z przodu na razie zostają Cup2 , na tył zastanawiam się czy iść znowu w CUP2 czy wziąć Yoko A052 - są dostępne jako 275/35/19 ..
W serii auto ma przód 245/35/19 i tył 265/35/19.. Jeśli wrzucę rozmiar o jeden szerzej na tył chyba jakoś negatywnie to nie wpłynie? Te opony będą typowo na Tor Poznan/Silesia Ring.. Czy jeszcze inne rozwiązanie? Felgi mam kupione 9.5 i 10.5 cala. |
|
|
![]()
Post
#5297
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Bierz zdecydowanie A052.
Będą znacznie szybciej kleić od CUP2. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#5298
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Bardziej zalezy mi na „lepiej” niz szybciej...I czy takie A052 nie zejdzie mi podczas jednego trackdaya..CUPy sa w stanie wytrzymac 3-4 imprezy
|
|
|
![]()
Post
#5299
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Myślę że zejdą dość szybko. Nie wiem czy to dobre opony do M2 na tył. Bierz Dunlop 03g H1. Będziesz bardziej zadowolony. A052 to opona do lekkich aut i niskich temperatur ewentualnie ulice. A tu mamy nie dość że tor Poznań to jeszcze M2.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5300
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Chyba nie ma w 19 calach...czyli pewnie zostaje CUP 2... nic innego za bardzo w tym rozmiarze nie ma :/ A 18tka nie wejdzie w hamulec..
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 08:19 |