Shoutbox 0 nowych PW 


340 Stron V  « < 260 261 262 263 264 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
mystek
post Wed, 11 Nov 2020 - 17:47
Post #5221


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





No przyśpieszenie zdecydowanie. To co stracisz jadąc na odcince przez chwilę odrobisz na wyjściu z zakrętu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 11 Nov 2020 - 17:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Sat, 14 Nov 2020 - 07:15
Post #5222


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Nowe zestino 07s

https://zestinoeurope.eu/product/265-35zr18...it-07s-zestino/


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sat, 14 Nov 2020 - 07:23
Post #5223


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





#Piwo - kurde, widziałem niedawno "śmieszny" bieżnik na jakimś prototypie Hankooka bodajże, ale nie wiedziałem, że Zestino coś takiego wprowadzi do życia smile.gif) Tam gdzie jest płaski bieżnik to rozumiem jest strona zewnętrzna opony?

PS: "The Zestino Circuit 07S tyres. Are a ultimate mix between the Full Slick tyres and Semi Slick tyres. These tyres have E mark and DOT number. With this they are in the most countries allowed for street use."

i niżej: "For racing only! (Not road legal)."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 14 Nov 2020 - 08:09
Post #5224


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No ale ma homo więc reszta to tylko zagrywka producenta by jak ktoś rozbije furę na mokrym miał wymowke. A już od stycznia wchodzi nankang cr-1
https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...1/177946/page1/
Większość gratów jest z dopiskiem for race only. Np racetcs, klocki ferrodo ds czy emu. Życie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sat, 14 Nov 2020 - 08:24
Post #5225


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Ok, tzn tak myślałem, że chodzi o wymówkę w razie "W", ale wolałem się upewnić.. Odnoszę wrażenie, że zdobyć homologację drogową E jest stosunkowo łatwo. Tak z grubsza to patrząc np na VR2 pewnie w przepisach musi być 1 wzdłużny kanał odprowadzający wodę i parę nacięć poziomych, no i pewnie mieszanka jakaś tam.

Nankang CR-1 wygląda interesująco, tj jak A052 bieżnikowo smile.gif. Umie ktoś wytłumaczyć (pytam z czystej ciekawości) co dają np takie nacięcia poprzeczne krótkie jak w tym CR-1 itp? Ciekawi mnie ostatnio ten temat "co daje dane nacięcie na oponie".

PS: ciekawe rozmiary oferują! 225 na R15 ohmy.gif mega ukłon do starych JDMów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Sat, 14 Nov 2020 - 09:13
Post #5226


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Pewno chodzi o lepsze rozgrzewanie opony


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Wed, 25 Nov 2020 - 11:43
Post #5227


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





W poniedziałek byłem na Torze Kielce. Warunki to 4 stopnie Celsjusza, jak widać - deszcz, stojąca woda przez większość dnia. Opony przód to Extreme VR2 R9a (twarda mieszanka) 195/50R15 oraz VR2 R5a (miękka) 205/50R16 tył. Przód zupełnie nie dawał rady. Na suchym po przejeździe Kraków - Kielce temperatura opon to coś 16-19 stopni. Po 20 minutach na mokrym torze temperatura opon to... 9 stopni. Deszcz mega chłodzi oponę i taki twardy semi nie daje rady smile.gif Zresztą ogólnie VR2 spoko na przesychające, ale nie na takie mokre. Muszę w końcu kupić jakieś deszczówki by mieć porównanie, bo w obecnej sytuacji to mogę napisać że ogólnie było ślisko, owszem ale da się jechać całkiem szybko a już na pewno mając uśmiech na twarzy ślizgając się smile.gif).

Pierwszy raz używałem też Race Chrono. Żałuję że dotychczas tego nie robiłem. Mega fajna sprawa, gdzie na żywo widzimy poprawy czy też straty. No i fajnie widać też że im mniej uślizgów tym lepszy czas się kręciło.

Tu kompilacja uślizgów pod i nadsterownych:
https://youtu.be/WyIWMw5asEs

Najlepszy przejazd z pierwszej nitki:
https://youtu.be/PYv4lIcgawY

Najlepszy przejazd z drugiej nitki:
https://youtu.be/wSAdoPzarBw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 25 Nov 2020 - 11:50
Post #5228


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(mystek @ Wed, 25 Nov 2020 - 11:43) *
Po 20 minutach na mokrym torze temperatura opon to... 9 stopni. Deszcz mega chłodzi oponę i taki twardy semi nie daje rady smile.gif

to wlasnie tylko pokazuje o co chodzi z doborem mieszanki i jaka przewage maja ci co jada z opona na tempreturach roboczych 60-70 stopni a ci co jada na semi ktore nagrzalo sie do calych 9 stopni. to nawet nie weszlo w okno robocze ktore gdzies sie zaczyna dopiero od 40 stopni. podejrzewam ze to roznica przyczepnosci rzedu 0,5G na zakretach do 1G na zakretach. i wlasnie na tym to polega by sprawdzac temperature by miec ciagle te 70 stopni na calej szeroksoci opony i ich tez nie przekraczac. cala tajemnica szybkiej jazdy i dobrych czasow.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Wed, 25 Nov 2020 - 11:57
Post #5229


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





#Piwo - no dokładnie. Tor miał też niby 4 stopnie. 20 minut ślizgania się i temperatura urosła tylko o 5 stopni względem temp atmosferycznej i nawierzchni. Deszcz mega wychładza opony. Oczywiście wiedziałem to (w ACC jest to mega odwzoworwane, kiedy jedzie się na wetach a tor przesycha, to taka opona deszczowa się mega przegrzewa. Wystarczy przejechać po mokrej części toru i chłodzi się w moment. Tak też oczywiście robią kierowcy wyścigowi), ale nigdy nie miałem odniesienia w rzeczywistości. Trasa po suchym KRaków - Kielce i temperatura opony (ot zwykła jazda po prostym) teoretycznie więc wzrosła z 4 stopni do 16-19 (OUT-IN). Później już nawet nie mierzyłem bo nie było sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 25 Nov 2020 - 12:58
Post #5230


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



to wejdę w temat jaką oponę warto wybrać na taki mokry dzień z temperaturą 0-5 stopni jeżeli chodzi o jazdę torową ?
I jaka opona spisze się w ten sam dzień ale nie pada tylko nawierzchnia jest wilgotna ? Pytam konkretnie o Modlin Słomczyn Łódź czyli gładkie i w tych warunkach śliskie tory.
Czy opona deszczowa również jak slick powinna być szeroka czy nie jest to rozsądne podejście ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 25 Nov 2020 - 15:36
Post #5231


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Moim zdaniem zawsze lepiej mieć szeroką oponę z super miękkiej mieszanki niż węższa troszkę twardsza. Jak zakładasz 300mm to ważne by się dogrzala do 70° i sprawa załatwiona. No i jak ostro leje to opona musi mieć tylko strukturę p2g czy vr3. Ostatnio wyszło vr2 w3 więc na wilgotny i zimny tor ideal. Oczywiście na płynący asfalt to lepsze deszczówki. Ale na wilgotny tor czyli tam gdzie film wodny nie przekracza 1mm bralbym semi slicka pracującego w zimnych 5 stopniowych warunkach.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 25 Nov 2020 - 16:13
Post #5232


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Wed, 25 Nov 2020 - 15:36) *
Moim zdaniem zawsze lepiej mieć szeroką oponę z super miękkiej mieszanki niż węższa troszkę twardsza. Jak zakładasz 300mm to ważne by się dogrzala do 70° i sprawa załatwiona. No i jak ostro leje to opona musi mieć tylko strukturę p2g czy vr3. Ostatnio wyszło vr2 w3 więc na wilgotny i zimny tor ideal. Oczywiście na płynący asfalt to lepsze deszczówki. Ale na wilgotny tor czyli tam gdzie film wodny nie przekracza 1mm bralbym semi slicka pracującego w zimnych 5 stopniowych warunkach.

czy struktura p2g lub vr3 oznacza że nie wymaga dogrzewania i działa zawsze nawet w niskich temperaturach i mokrej nawierzchni ?
Pytam bo mam deszczowe Pirelli dopóki było w miarę ciepło to działały świetnie ale ostatnio na Modlinie temperatury rzędu 5 stopni i opona po prostu się ślizgała gorzej niż Avon CR28


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 25 Nov 2020 - 16:30
Post #5233


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Każda opona musi się dogrzać. Te p2g zrobią to dość szybko. Ale fakt że poniżej pewnej temperatury kazda opona traci właściwości dramatycznie.
Tzn dla przykładu vr2 r7 będzie mieć
100% przyczepności przy 80°C,
95% przy 60°C,
90% przy 40°C i
60% przy 10°C
a już vr2 w3 będzie mieć
100% przyczepności przy 70°C,
95% przy 50°C,
90% przy 10°C i
60% przy -10°C.
Więc opona zawsze szczyt przyczepności ma po nagrzaniu ale ponizej pewnego progu własności opony lecą dramatycznie.
Więc jak producent Avon zzr a24 podaje że na temp 0-10°C to nie znaczy że przy takiej temperaturze gumy ta trzyma optymalnie a tylko pokazuje że przy tych temperaturach guma jeszcze działa tzn nie ma jeszcze dramatycznego spadku osiągów wiec jak na dworzu jest zero stopni a opona ma dokladnie tyle samo czyli jest nienagrzana to nie bedzie miala dramatycznie slabej przyczepnosci a juz bedzie w miare miekka i gotowa do pracy (powyzej tego przelamiania spadku przyczepnosci). ale z kazdym kilometrem i wzrostem temperatury opony z tych 0°C do tych 60-70°C przyczepnosc bedzie odrobine rosla.
https://www.youtube.com/watch?v=wWR37sJGvvM


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 25 Nov 2020 - 17:00
Post #5234


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Ciężko z tego tematu wyłapać jakie opony są dobre w codziennym użytku, a nie tylko na torze i na dojazdach na tor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 25 Nov 2020 - 18:23
Post #5235


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jakto ciężko. . Najbardziej zbalansowana opona jest PS4.idac w stronę suchego potem ps4s a potem a052 moim zdaniem to są obecnie najlepsze opony w codziennym użytkowaniu. Reszta opon jest w czymś tylko namiastka tych opon.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 25 Nov 2020 - 18:27
Post #5236


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Przez pięć lat nic lepszego nie wymyślili???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 25 Nov 2020 - 18:38
Post #5237


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Póki co nie. Może w przyszłym roku coś wyskoczy.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Thu, 26 Nov 2020 - 14:02
Post #5238


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





VR3 ma homologację drogową? I jak się ma VR1 do VR3? Tzn jakie zadanie specjalne ma VR1? Czy dobrze rozumuję, że VR1 to trochę opona uniwersalna? W sensie i do cywila i na tor na sucho i na mokro?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 26 Nov 2020 - 14:28
Post #5239


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Tak ma
http://extreme-tyres.com/pl/opony/


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymaxclinowany
post Fri, 27 Nov 2020 - 13:25
Post #5240


Rookie
Dołączył: Sat, 21 November 2020
Skąd: Bytów





VR1 bardziej z przeznaczeniem rajdowym
Go to the top of the page
 
+Quote Post

340 Stron V  « < 260 261 262 263 264 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 06:07