![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5221
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
No przyśpieszenie zdecydowanie. To co stracisz jadąc na odcince przez chwilę odrobisz na wyjściu z zakrętu.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5222
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5223
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Piwo - kurde, widziałem niedawno "śmieszny" bieżnik na jakimś prototypie Hankooka bodajże, ale nie wiedziałem, że Zestino coś takiego wprowadzi do życia
![]() PS: "The Zestino Circuit 07S tyres. Are a ultimate mix between the Full Slick tyres and Semi Slick tyres. These tyres have E mark and DOT number. With this they are in the most countries allowed for street use." i niżej: "For racing only! (Not road legal)." |
|
|
![]()
Post
#5224
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No ale ma homo więc reszta to tylko zagrywka producenta by jak ktoś rozbije furę na mokrym miał wymowke. A już od stycznia wchodzi nankang cr-1
https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...1/177946/page1/ Większość gratów jest z dopiskiem for race only. Np racetcs, klocki ferrodo ds czy emu. Życie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5225
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Ok, tzn tak myślałem, że chodzi o wymówkę w razie "W", ale wolałem się upewnić.. Odnoszę wrażenie, że zdobyć homologację drogową E jest stosunkowo łatwo. Tak z grubsza to patrząc np na VR2 pewnie w przepisach musi być 1 wzdłużny kanał odprowadzający wodę i parę nacięć poziomych, no i pewnie mieszanka jakaś tam.
Nankang CR-1 wygląda interesująco, tj jak A052 bieżnikowo ![]() PS: ciekawe rozmiary oferują! 225 na R15 ![]() |
|
|
![]()
Post
#5226
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Pewno chodzi o lepsze rozgrzewanie opony
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5227
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
W poniedziałek byłem na Torze Kielce. Warunki to 4 stopnie Celsjusza, jak widać - deszcz, stojąca woda przez większość dnia. Opony przód to Extreme VR2 R9a (twarda mieszanka) 195/50R15 oraz VR2 R5a (miękka) 205/50R16 tył. Przód zupełnie nie dawał rady. Na suchym po przejeździe Kraków - Kielce temperatura opon to coś 16-19 stopni. Po 20 minutach na mokrym torze temperatura opon to... 9 stopni. Deszcz mega chłodzi oponę i taki twardy semi nie daje rady
![]() ![]() Pierwszy raz używałem też Race Chrono. Żałuję że dotychczas tego nie robiłem. Mega fajna sprawa, gdzie na żywo widzimy poprawy czy też straty. No i fajnie widać też że im mniej uślizgów tym lepszy czas się kręciło. Tu kompilacja uślizgów pod i nadsterownych: https://youtu.be/WyIWMw5asEs Najlepszy przejazd z pierwszej nitki: https://youtu.be/PYv4lIcgawY Najlepszy przejazd z drugiej nitki: https://youtu.be/wSAdoPzarBw |
|
|
![]()
Post
#5228
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Po 20 minutach na mokrym torze temperatura opon to... 9 stopni. Deszcz mega chłodzi oponę i taki twardy semi nie daje rady ![]() to wlasnie tylko pokazuje o co chodzi z doborem mieszanki i jaka przewage maja ci co jada z opona na tempreturach roboczych 60-70 stopni a ci co jada na semi ktore nagrzalo sie do calych 9 stopni. to nawet nie weszlo w okno robocze ktore gdzies sie zaczyna dopiero od 40 stopni. podejrzewam ze to roznica przyczepnosci rzedu 0,5G na zakretach do 1G na zakretach. i wlasnie na tym to polega by sprawdzac temperature by miec ciagle te 70 stopni na calej szeroksoci opony i ich tez nie przekraczac. cala tajemnica szybkiej jazdy i dobrych czasow. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5229
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Piwo - no dokładnie. Tor miał też niby 4 stopnie. 20 minut ślizgania się i temperatura urosła tylko o 5 stopni względem temp atmosferycznej i nawierzchni. Deszcz mega wychładza opony. Oczywiście wiedziałem to (w ACC jest to mega odwzoworwane, kiedy jedzie się na wetach a tor przesycha, to taka opona deszczowa się mega przegrzewa. Wystarczy przejechać po mokrej części toru i chłodzi się w moment. Tak też oczywiście robią kierowcy wyścigowi), ale nigdy nie miałem odniesienia w rzeczywistości. Trasa po suchym KRaków - Kielce i temperatura opony (ot zwykła jazda po prostym) teoretycznie więc wzrosła z 4 stopni do 16-19 (OUT-IN). Później już nawet nie mierzyłem bo nie było sensu.
|
|
|
![]()
Post
#5230
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to wejdę w temat jaką oponę warto wybrać na taki mokry dzień z temperaturą 0-5 stopni jeżeli chodzi o jazdę torową ?
I jaka opona spisze się w ten sam dzień ale nie pada tylko nawierzchnia jest wilgotna ? Pytam konkretnie o Modlin Słomczyn Łódź czyli gładkie i w tych warunkach śliskie tory. Czy opona deszczowa również jak slick powinna być szeroka czy nie jest to rozsądne podejście ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5231
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Moim zdaniem zawsze lepiej mieć szeroką oponę z super miękkiej mieszanki niż węższa troszkę twardsza. Jak zakładasz 300mm to ważne by się dogrzala do 70° i sprawa załatwiona. No i jak ostro leje to opona musi mieć tylko strukturę p2g czy vr3. Ostatnio wyszło vr2 w3 więc na wilgotny i zimny tor ideal. Oczywiście na płynący asfalt to lepsze deszczówki. Ale na wilgotny tor czyli tam gdzie film wodny nie przekracza 1mm bralbym semi slicka pracującego w zimnych 5 stopniowych warunkach.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5232
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Moim zdaniem zawsze lepiej mieć szeroką oponę z super miękkiej mieszanki niż węższa troszkę twardsza. Jak zakładasz 300mm to ważne by się dogrzala do 70° i sprawa załatwiona. No i jak ostro leje to opona musi mieć tylko strukturę p2g czy vr3. Ostatnio wyszło vr2 w3 więc na wilgotny i zimny tor ideal. Oczywiście na płynący asfalt to lepsze deszczówki. Ale na wilgotny tor czyli tam gdzie film wodny nie przekracza 1mm bralbym semi slicka pracującego w zimnych 5 stopniowych warunkach. czy struktura p2g lub vr3 oznacza że nie wymaga dogrzewania i działa zawsze nawet w niskich temperaturach i mokrej nawierzchni ? Pytam bo mam deszczowe Pirelli dopóki było w miarę ciepło to działały świetnie ale ostatnio na Modlinie temperatury rzędu 5 stopni i opona po prostu się ślizgała gorzej niż Avon CR28 -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5233
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Każda opona musi się dogrzać. Te p2g zrobią to dość szybko. Ale fakt że poniżej pewnej temperatury kazda opona traci właściwości dramatycznie.
Tzn dla przykładu vr2 r7 będzie mieć 100% przyczepności przy 80°C, 95% przy 60°C, 90% przy 40°C i 60% przy 10°C a już vr2 w3 będzie mieć 100% przyczepności przy 70°C, 95% przy 50°C, 90% przy 10°C i 60% przy -10°C. Więc opona zawsze szczyt przyczepności ma po nagrzaniu ale ponizej pewnego progu własności opony lecą dramatycznie. Więc jak producent Avon zzr a24 podaje że na temp 0-10°C to nie znaczy że przy takiej temperaturze gumy ta trzyma optymalnie a tylko pokazuje że przy tych temperaturach guma jeszcze działa tzn nie ma jeszcze dramatycznego spadku osiągów wiec jak na dworzu jest zero stopni a opona ma dokladnie tyle samo czyli jest nienagrzana to nie bedzie miala dramatycznie slabej przyczepnosci a juz bedzie w miare miekka i gotowa do pracy (powyzej tego przelamiania spadku przyczepnosci). ale z kazdym kilometrem i wzrostem temperatury opony z tych 0°C do tych 60-70°C przyczepnosc bedzie odrobine rosla. https://www.youtube.com/watch?v=wWR37sJGvvM -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5234
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Ciężko z tego tematu wyłapać jakie opony są dobre w codziennym użytku, a nie tylko na torze i na dojazdach na tor.
|
|
|
![]()
Post
#5235
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jakto ciężko. . Najbardziej zbalansowana opona jest PS4.idac w stronę suchego potem ps4s a potem a052 moim zdaniem to są obecnie najlepsze opony w codziennym użytkowaniu. Reszta opon jest w czymś tylko namiastka tych opon.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5236
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Przez pięć lat nic lepszego nie wymyślili???
|
|
|
![]()
Post
#5237
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Póki co nie. Może w przyszłym roku coś wyskoczy.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5238
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
VR3 ma homologację drogową? I jak się ma VR1 do VR3? Tzn jakie zadanie specjalne ma VR1? Czy dobrze rozumuję, że VR1 to trochę opona uniwersalna? W sensie i do cywila i na tor na sucho i na mokro?
|
|
|
![]()
Post
#5239
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5240
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 21 November 2020 Skąd: Bytów ![]() |
VR1 bardziej z przeznaczeniem rajdowym
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 06:07 |