![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5201
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź ![]() |
--"PS2 : wracając jeszcze do tematu tego, że auto mi się niepewnie prowadzi po prostych, wczoraj wyczaiłem już co się dzieje w jakim momencie. Otóż jadąc np 120kmh prosta droga jak stół (S7 Kielce - Kraków) trzymam kierownicę prosto, wciskam gaz i... auto zaczyna skręcać w lewo, a kiedy odpuszczam gaz - skręca w prawo. Bump steer?--"
opony extreme potrafią się różnić od siebie. Kupując komplet , jedna z opon może być np cięższa od pozostałych. Powoduje to "bałagan" podczas jazdy, o jakim piszesz.Zdarzyło mi się zamieniać przód z tyłem, bo auto właśnie tak się zachowywało. Nie twierdzę, że jest tak u Ciebie ale może to być jednym z powodów. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5202
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Marcin - problem pojawił się nagle po montażu adapterów na sworznie wahaczy. Dodam że to robota gościa co pracuje na CNC, więc nic nie mierzone (ten cały roll center) tylko tak trochę na yolo
![]() PS: swoją drogą przyglądałem się chyba na 4 czy 5 ostatnim przejeździe na ostatnich Kielcach i zapadł mi w pamięci taki rysunek - Ty stoisz i czekasz na start (chyba z 10min stałeś, na relaksie) a Twoja konkurencja grzała opony na kostce. Po czym patrzę na wyniki - znowu byłeś najszybszy ![]() |
|
|
![]()
Post
#5203
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
Hej! Zakładam te Federale (RS-R) w piątek, natomiast zapowiada się, że będzie dosyć chłodno
Samochód - Corolla E11, 1.6 110KM, napęd przód, waga około 1000 kg. Tor - Silesia Ring Pogoda - sucho, temp rano 5 stopni, po południu 12 stopni. Jakie macie sprawdzone sposoby na lepsze dogrzanie opon? Lepiej w takim przypadku zmniejszać masę, czy może lepiej zwiększać (np. zostawiając koło zapasowe)? Jakie ciśnienie najlepiej ustawić? |
|
|
![]()
Post
#5204
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
A w jakim trybie będzie ta jazda? Jeśli to Silesia, to pewnie będą robione okrążenia jedno za drugim? W takim wypadku nie ma co dogrzewać opon - dogrzejesz na pierwszym/pierwszych dwóch okrążeniach
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#5205
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#JAco - co tam się odbywa w piątek? Jestem na stronie Silesii i nic nie jest napisane w kalendarzu imprez. Swoją drogą mega chętnie wybrałbym się na Silesię, ale koszty w Open Track to 200zł za 20min jazdy, 500zł za 60min jazdy (jak już, to pewnie optowałbym za tą drugą opcją, by sobie coś pojeździć), ale czy są jakieś tańsze alternatywy udziału w wolnych jazdach na tym obiekcie?
|
|
|
![]()
Post
#5206
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dokładnie. Jedziesz pierwsze kółka na spokojnie. Możesz też jechać na geometrię i ustawić przód i tył mocno zbieżnie np po 40 minut. To też będzie dogrzewać opony.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5207
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
A w jakim trybie będzie ta jazda? Jeśli to Silesia, to pewnie będą robione okrążenia jedno za drugim? W takim wypadku nie ma co dogrzewać opon - dogrzejesz na pierwszym/pierwszych dwóch okrążeniach ![]() Pierwsza sesja (kwale) - 20 minut, 4 kolejne (mierzone) - 15 minut. To w takim razie raczej spoko, bo po prostu zacznę cisnąć mocniej od trzeciego kółka. Pytanie tylko, jakie ciśnienia ustawić... |
|
|
![]()
Post
#5208
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
#JAco - co tam się odbywa w piątek? Jestem na stronie Silesii i nic nie jest napisane w kalendarzu imprez. Swoją drogą mega chętnie wybrałbym się na Silesię, ale koszty w Open Track to 200zł za 20min jazdy, 500zł za 60min jazdy (jak już, to pewnie optowałbym za tą drugą opcją, by sobie coś pojeździć), ale czy są jakieś tańsze alternatywy udziału w wolnych jazdach na tym obiekcie? Zawody są w sobotę - Interia Drive Cup |
|
|
![]()
Post
#5209
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź ![]() |
#Marcin - problem pojawił się nagle po montażu adapterów na sworznie wahaczy. Dodam że to robota gościa co pracuje na CNC, więc nic nie mierzone (ten cały roll center) tylko tak trochę na yolo ![]() PS: swoją drogą przyglądałem się chyba na 4 czy 5 ostatnim przejeździe na ostatnich Kielcach i zapadł mi w pamięci taki rysunek - Ty stoisz i czekasz na start (chyba z 10min stałeś, na relaksie) a Twoja konkurencja grzała opony na kostce. Po czym patrzę na wyniki - znowu byłeś najszybszy ![]() Do 3 przejazdu jechałem na deszczu - michelin mw1 4 przejazd, przód michelin r11 ( 245 porsche cup na przednią oś) a tył deszcz 5 przejazd, przód Avon (slick) tył w/w r11 Na takich zawodach walczysz/dbasz o to, żeby opona chwyciła od razu, na pierwszym zakręcie. Jeśli raz wypluzysz lub pójdziesz bokiem to często jest po dobrym wyniku ![]() |
|
|
![]()
Post
#5210
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Marcin - to widziałem, że chyba wszyscy z klasy AWD turbo "mieszali" opony, tj slick przód oraz slick wet tył (ni znam się jakoś na pełnym slicku, ale ogólnie z przodu była łysa opona a z tyłu z bieżnikiem deszczowym). Tak czy siak - nie grzales opon na kostce w stosunku do konkurencji, to był naprawdę ciekawy widok
![]() Co do latania bokami to jest paru kierowców na Kielcach którzy wiecznie jeżdżą bokiem i jak patrzę to są owszem w top 10 ale do top5 z trudem się dostają, a do top3 sporo im brakuje. Twój styl jest taki Miko Marczykowy, mało uślizgów. On jak jeździł RWD na Kielcach to strasznie mało się ślizgał za to był niesamowicie szybki. |
|
|
![]()
Post
#5211
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź ![]() |
#Marcin - to widziałem, że chyba wszyscy z klasy AWD turbo "mieszali" opony, tj slick przód oraz slick wet tył (ni znam się jakoś na pełnym slicku, ale ogólnie z przodu była łysa opona a z tyłu z bieżnikiem deszczowym). Tak czy siak - nie grzales opon na kostce w stosunku do konkurencji, to był naprawdę ciekawy widok ![]() Co do latania bokami to jest paru kierowców na Kielcach którzy wiecznie jeżdżą bokiem i jak patrzę to są owszem w top 10 ale do top5 z trudem się dostają, a do top3 sporo im brakuje. Twój styl jest taki Miko Marczykowy, mało uślizgów. On jak jeździł RWD na Kielcach to strasznie mało się ślizgał za to był niesamowicie szybki. Stety, niestety dzisiaj jeździ się inaczej. Żeby wygrać trzeba jechać jak po sznurku... Oczywiście dla zabawy można się poślizgać ale wyniku z tego nie będzie. Michelin mw1 utrzymuje temperaturę lepiej niż p2g. To wspaniała deszczowa (na przysychajace też) opona. Jest mięciutka i bardzo plastyczna. Mało kto jej używa. Ludzie wolą p2g. Grzanie opony to ciekawy temat. Wariowanie po parkingu to nie jest najlepszy pomysł. Oczywiście coś tam zadziała ale... To nie to. Uważam, że grzanie opony to jazda na wprost np. 60 km/h i gwałtowne skręty w lewo i prawo. Min kilka minut. Takie myszkowanie. Albo koce ale to wydatek potężny. Gorzej jak jest zakaz grzania opon:) Na time attack ten problem nie istnieje. Wystarczy przecież jedno szybkie kółko przez cały dzień. Oponą która działa dosłownie od razu ale przez maks 2/3 min w niskich temp jest extreme vr2 w3. |
|
|
![]()
Post
#5212
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
o jakim michelin mw1 piszesz? google nic nie pokazuje
a juz znalazlem https://www.michelinmotorsport.com/Tyres-Solutions/Rally ![]() PILOT SPORT A MW1 to nasza nowa opona przeciwdeszczowa do rajdu asfaltowego. Bieżnik i architektura są przystosowane do mokrych, błotnistych i wysychających odcinków rajdowych. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5213
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
pamiętajcie jeszcze o Avon CR28 - zajebista opona coś jak ten pilot sport a mw1.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5214
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Marcin - ja jeździłem na wspomnianych VR2 R9a z przodu i powiem Ci, że tak przed 2-3 sesją jak dogrzewałem opony robiąc ósemki co skręt to czułem, jak fajnie stopniowo wzrasta ich przyczepność. Wjeżdżam na parking - auto podsterowne na ósemkach. Zakręt za zakrętem i jednak ta opona się dogrzała fajnie. Problemem na Kielcach jest to, że trzeba pilnować swojego numeru, więc zanim się wystartuje, to mija chwila. Pech jeśli jeszcze akurat ktoś wydzwoni w lesie, to auto stoi z 10-15 minut i dogrzewanie szlag trafia
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#5215
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
po udanym eksperymencie z a052 na tyle wpadły również na przód
dzisiejsze jazdy na zimnym torze Krzywa i poprawa czasu z 0,597 na 0,589 -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#5216
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
Hej! Jestem po zawodach na Silesia Ring przejechanych na nowiutkich Federalach 595 RS-R.
Było dosyć zimno, rano około 7 stopni i muszę przyznać, że pierwsze okrążenia były dosyć nerwowe. Kilka kontr poszło i raz zaliczyłem spina (na 2. okrążeniu). Natomiast po dobrym dogrzaniu opon nie było najmniejszych problemów z przyczepnością. Niestety nie mogę porównać ich do innych semi-slicków, ale są o niebo lepsze od drogowej opony (a miałem Dunlopy Bluresponse, więc nie byle co). O różnicy niech świadczy fakt, że objechałem kolegę, który w Kielcach robił mnie na 15 sekund. Jego 2,5 170 KM przegrało z moim 1,6 110 KM, a 1/3 toru to były proste, do tego on jest dużo bardziej doświadczonym kierowcą wyścigowym. Generalnie jestem bardzo zadowolony, bo różnica jest kolosalna. Zdaję sobie sprawę, że są lepsze semi-slicki, natomiast mam nadzieję, że Federale wystarczą mi na cały przyszły sezon. Przegrałem co prawda z gościem na Extremach, ale dla mnie to tylko motywacja, żeby nieco gorsze opony nadrobić skillem. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5217
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Jaco - no i bardzo fajnie. Zadowolenie było gwarantowane przy przesiadce na semi
![]() |
|
|
![]()
Post
#5218
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
#Jaco - no i bardzo fajnie. Zadowolenie było gwarantowane przy przesiadce na semi ![]() Najlepszy czas miałem 02:03,47, ale nie jest on reprezentatywny, ponieważ jeździliśmy na skróconej nitce toru: ![]() Na wysokości 7. flagowego mieliśmy nawrót. Generalnie mierzyłem też sobie czasy aplikacją RaceChrono i bardzo polecam. Jest wystarczająco dokładna, w dodatku dzieli tor na 4 sektory i można w każdym przejeździe zobaczyć czas poszczególnego sektora. Wg aplikacji składając najlepsze sektory uzyskałbym 2:02:13, czyli ponad sekundę lepszy czas. Poskładałem nagrania z najlepszych sektorów i wygląda to tak: https://www.youtube.com/watch?v=ANwmLahQM98 Sam tor jest rewelacyjny, naprawdę się cieszę, że mogłem tam pojeździć, polecam. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5219
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Jaco - nie jeździłem tam nigdy, planuje się tam wybrać w przyszłym roku. Czas wg mnie całkiem spoko na seryjny wóz. Ty masz skrzynię 6 biegową? Ile waży taka Corolla?
Edit: znalazłem filmik z przyspieszenia takiej G6 to to ma zajebistą skrzynię na takie pojezdzawki. 3 bieg do 130kmh z grubsza. Ja jeżdżę toyotą MR2 SW20 i tam skrzynia to dramat, 3 bieg do 160kmh, 4 bieg jakoś 210-220 :/. U ciebie jest to fajnie zestopniowane, tj przy zmianie np z 2 na 3 masz 5000rpm. U mnie jest z 4500-4700rpm a system ACIS (zmiana na krótsze kanały dolotowe) załącza się gdzieś przy 5400-5500rpm. Trzeba czekać blisko 1000rpm żeby coś zaczęło się dziać. |
|
|
![]()
Post
#5220
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
#Jaco - nie jeździłem tam nigdy, planuje się tam wybrać w przyszłym roku. Czas wg mnie całkiem spoko na seryjny wóz. Ty masz skrzynię 6 biegową? Ile waży taka Corolla? Tak, mam G6R, czyli skrzynia 6-biegowa. Corollka wg danych waży 1165 kg według dowodu, ale G6R jest trochę lżejsza, więc może coś około 1 tony ważyć. Edit: znalazłem filmik z przyspieszenia takiej G6 to to ma zajebistą skrzynię na takie pojezdzawki. 3 bieg do 130kmh z grubsza. Ja jeżdżę toyotą MR2 SW20 i tam skrzynia to dramat, 3 bieg do 160kmh, 4 bieg jakoś 210-220 :/. U ciebie jest to fajnie zestopniowane, tj przy zmianie np z 2 na 3 masz 5000rpm. U mnie jest z 4500-4700rpm a system ACIS (zmiana na krótsze kanały dolotowe) załącza się gdzieś przy 5400-5500rpm. Trzeba czekać blisko 1000rpm żeby coś zaczęło się dziać. No właśnie to jest fajna sprawa, chociaż czasami jest tak, że tuż przed zakrętem mam odcinkę powiedzmy na 2. biegu i albo na niej jadę kawałek (strata czasu), albo zmieniam trochę wcześniej na 3. (również strata czasu), gdzie inny samochód przejedzie sobie spokojnie na 2. No ale coś za coś, przyspieszenie jest dzięki temu nieco lepsze. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 21:22 |