![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Każdy dobry semislick ma już sporo twardszą scianke ,a jak przyjeżdzam do wulkanizatora z kumho v70 lub ad48 to ile ja się muszę "jobów" nasłuchać za nim nałożą mi ją na felge
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
To wpadają do mnie
![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#523
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Przede wszystkim należy zadbać o stabilizatory. To one mają powodować po pierwsze bardziej równomierne rozgrzewanie się opon. Po drugie jeśli nadwozie się mniej wychyla można założyć, że opony pracują większą powierzchnią w zakręcie.
Oczywiście twarde torowe zawieszenie jest bardzo ważne. Ale też ważne jest ustawienie jego jak i geometrii. To są takie oczywistości. Do tego dochodzi kwestia samego wyważenia samochodu. Dlatego zalecane jest zupełnie inne ustawienie zawieszenia jeśli zmieniamy producenta opon. I niestety trzeba mieć możliwość zmian żeby móc w pełni daną oponę wykorzystać. Przypuszczam, że jak zostało zauważone diagonalne opony zainstalowane na seryjny samochód z seryjnym zawieszeniem i używane amatorsko skutkowały by częstymi delikatnie nazywając niebezpiecznymi sytuacjami. Producenci opon uliczno-torowych wiedzą też, że często zawieszenia nie są wcale albo tylko minimalnie modyfikowane. Dlatego stawiają na bardziej twarde ścianki. Opony do amatorskiego ścigania mają jeszcze spełnić w jakimś zakresie funkcję opon na ulicę. Więc moim zdaniem dlatego producenci muszą zadbać o nie przegrzewanie się na barku, jeśli ktoś będzie chciał ich używać jednak do dalekich podróży. Byłem właśnie na na torze Radom. Opona na Astrze załogi Gosztyła właśnie na barku się przegrzała. To slik rajdowy. A był używany na torze. Właśnie w tym miejscu dostaje największą temperaturę. W rajdach ma czas na schłodzenie. Bywają wszak długie proste. To przykład, że opony są konstruowane z myślą o konkretnych warunkach i właśnie w tych spełni swoje zadanie. A w innych nie koniecznie. Co do opon Maxsport moje wiadomości pochodzą z okresu kiedy Profil produkował dla Maxsport. Opony miały dodatkowe wzmocnienie i były bardziej twarde. Moim zdaniem jeśli by faktycznie było tak, że czym sztywniejsza opona tym lepiej, to najlepszymi oponami do wyścigów amatorskich byłyby opony Run Flat. A do nich trzeba zmienić zawieszenie. Albo też inaczej. Nawet seryjne auto po zmianie opon z Run Flat na zwykłe wymaga ingerencji w zawieszenie. Raczej nie spotykamy tego typu rozwiązań w sporcie. Mając sztywną oponę, trzeba by przyspieszyć reakcję amortyzarorów. Pomijając większą bezwładność takiej opony, traci się wtedy możliwości pokonywania zakrętu. Dużo lepiej wystroić zawieszenie bardziej sztywno a dać oponie wybierać małe nierówności. Moim zdaniem każdy element w zawieszenia jak i opony mają spełniać swoją funkcję. Stabilizator jest od przenoszenia masy a opona od wybierania drobnych nierówności. I tylko w takiej konfiguracji działają najskuteczniej. Jeśli opona ma być źródłem stabilizacji w zakręcie to inna część zawieszenie nie będzie działała w pełni możliwości. |
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Styku, z tego co wiem, ten sam model opony, ale z o wiele wyższym indeksem predkości może być cięższy od swojego odpowiednika o niższym indeksie. Pytanie - gdzie jest ta masa i czy to w ogóle prawda?
Tu, jak i w temacie run-flatów dochodzi zagadnienie mas nieresorowanych. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Może większa masa przy oponie z wyższym indeksem to kwestia właśnie mocniejszego, grubszego czy co tam jeszcze opasania samej opony bo nie przecież samej ilości gumy bo było by to bez sensu.
-------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#526
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Dokładnie tak jak sobie to przetłumaczyliście. Najsztywniejsze opony mają większą nośność i większe prędkości.
W sumie zapomniałem o tym wspomnieć. Opony torowe nie potrzebują mieć prędkości ponad 300 km/h a drogowe niektóre tak. Ponieważ prędkość wysoka generuje ciepło wzmacnia się je czy to większą ilością opasania na barku czy w stopce czy też dodaniem specjalnej sztywnej mieszanki gumowej na barki. Sztywna mieszanka też powoduje mniejsze uginanie więc tworzy się w tym miejscu mniej temperatury. Trzeba tu też wspomnieć o mniejszych stratach na oporach toczenia. Skutek usztywniania jest zazwyczaj taki, że opona waży mniej niż inna. I dlatego też opony o przeznaczeniu mieszanym czyli nie tylko tor ale też ulica są konstrukcyjnie kompromisem. A koszty firmy tną nie robiąc specjalizowanych opon tanich tylko na tor lub tylko na szybką jazdę na ulicę. Robiąc jedną oponę zyskują większą rzeszę klientów a dodatkowo robiąc jeden rodzaj mają niższe koszty. Dlatego uważam, że firma Michelin robiąc stosunkowo miękkie opony a jednocześnie najbardziej chyba odporne robi bardzo dobry produkt. Klient przeciętny finalnie nie zauważa różnicy, ale technologia jest na prawdę niezła. Z doświadczenia mogę powiedzieć nie generalizując, ale w wysokiej półce opon w przekroju marek widać, że oponami sztywnymi i ciężkimi można nieco zmniejszyć koszty produkcji. Klient i tak się nie zna więc taniej jest użyć dużo sztywnej gumy niż użyć lepszych czyli lżejszych materiałów do budowy boku czy czoła opony. Czyli z technicznego zupełnie punktu widzenia sztuką jest zrobić oponę miękką i lekką przez to, z możliwością jazdy z dużymi prędkościami i bardzo wytrzymałą a bardzo sztywną i wytrzymałą zrobić jest dużo łatwiej. Drastyczny przykład tego o czym tu mowa to opony do bicia rekordów prędkości i opony to Drasterów. Te pierwsze to z moich wiadomości pełno gumowe opony. A te drugie bardzo miękkie opony diagonalne, zmieniające swój obwód wraz ze wzrostem prędkości. Dwie różne filozofie do różnych zastosowań. Opony do dużych prędkości są sztywne i niskie. Do Drag Racingu bardzo się uginają i mają często wcale wysoki profil. Podsumowując ciężko zrobić coś do wszystkiego więc robi się kompromisy, które są jakimś złotym środkiem. I to się tyczy opon a także i każdej dziedziny motor sportu. Np. zawieszeń, które muszą spełniać wymagania amatorów na torach ale muszą nadawać się do jazdy po drogach. Trzeba jednak sobie zdawać sprawę czym te kompromisy skutkują i z czego wynikają. |
|
|
![]()
Post
#527
|
|
User Dołączył: Tue, 03 July 2007 Skąd: z netu ![]() |
Witam.podepne sie do tematu czy federale RSR nadaja sie do normalnej exsploatacji na codzien?
|
|
|
![]()
Post
#528
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Czy ktoś ma jakieś informacje nt. Falkenów RT615K i ew. porównania np. z R888?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Federale RSR to wg producenta opony UHP, a nie semislick, więc nadają się jakoś na codzień, ale w zimne dni nie oczekuj super zachowania, zwłaszcza przy hamowaniu. Za to licz się z tym że pękną.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#530
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Czy ktoś ma jakieś informacje nt. Falkenów RT615K http://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/ http://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/ http://grassrootsmotorsports.com/articles/top-tires/ http://www.eurotuner.com/techarticles/eurp...de/viewall.html http://www.eurotuner.com/techarticles/0411...on/viewall.html -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
ciekawy ten test i ranking opon grassrootsmotorsports zauwarzyłem ze praktycznie w każdym amerykańaskim i niemieckim tescie-rankingu semislicków praktycznie na suchym zawsze wygrywa kumho... nawet z r888 i pilotem cup. ogólnie u niemców kumho są bardzo popularne
|
|
|
![]()
Post
#532
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To tak jak w cywilnych conti... To nie jest przypadek. I nie jest to wyższość technologiczna i lepszy performance danej marki w stosunku do innych opon
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#533
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
dokładnie tak samo jest z conti w tescie eurotuner,conti jest najlepsze co przy tych oponach które były testowane wydaje mi sie to troche naciągane...
|
|
|
![]()
Post
#534
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
To tak jak w cywilnych conti... To nie jest przypadek. I nie jest to wyższość technologiczna i lepszy performance danej marki w stosunku do innych opon ![]() ![]() A masz gdzies linka do tych testow? -------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
![]()
Post
#535
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Takie wyniki nie są opublikowane i nie będą. Byłem przy tym stąd wiem jak wyszło
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
Przede wszystkim należy zadbać o stabilizatory. To one mają powodować po pierwsze bardziej równomierne rozgrzewanie się opon. Po drugie jeśli nadwozie się mniej wychyla można założyć, że opony pracują większą powierzchnią w zakręcie. Dokładnie, ja mam seryjne staby przod cos kolo 22-24mm tylko 16-18mm jakos tak. Nawet przy -3 z przodu i -2,2 z tyłu widać ze opona pracuje tylko na rantach ( tzn nie przylega wiekszą powierzchnia na zakrecie ), a zawieszenie jest dosc twarde wczedzie poli, i gwint skrecony na max razem z twardoscia amorow. Dlatego roznica byla miedzy profilem a federalem rsr bo federal mial twardsza scianke minimalnie i sie tak nie przegrzewał. -------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no tak. ale bez przeady. to tak jakby continental mial na rekalmy a np goodyear czy bridgestone juz nie i mial w d... jak wypadnie w testach. kazdy chce dobrze wypasc i by bylo tak ze w jednym magazynie wypada ok jedna fiorma a w innym czasopismie inna. a zazwyczaj jest tak ze zazwyczaj dobra opona jest wszedzie wysoko. tak jak teraz zimowe conti 850ts miazdzy reszte zimowek. oczywiscie zaraz znajda sie glosy przekupstwa. dziwne ze michelin nie potrafi przekupic dio siebie magazynow. chodzby jednego. dla mnie wniosek jest oczywisty. w rownych warunkach testowych wygrywaja najlepsze opony a nie odczucia kierowcow ze wydaje mi sie ze lepiej sie trzyma bo jest np twardo jak kamien.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To jest raczej ile który daje "na reklamę" takie ma miejsce. Pamietaj, że opon jest wiele, a tych wymieniasz samą czołówkę. Oczywiście że te opony muszą też działać przynajmniej dobrze, ale o miejscach w czołówce nie to decyduje IMHO. Michelin...bdb opony semi i slick, co od nich chcesz, za mało reklam?
![]() Zimówki? W zeszłym roku dałem się namówić na zmianę stajni w moim aucie na codzień na najlepsze conti, żonie tradycyjnie kupiłem najlepsze goodyear. Mimo że conti najwięcej testów wygrały, do goodyera im cholernie daleko. Ale testy mówią co innego. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#539
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
testy mowia jedno .poprzedni conti(830) wygrywal na suchym i mokrym.na sniegu czy lodzie conti wypadalo blado chociazby w porownaniu do debicy frigo2 czy godyearow ug8. sam uzywam teraz wlasnie tych ostatnich (nowki) i moge powiedziec juz ze to bd opony (rozmiar 175/70/14 w aucie 1100kg).
co do testow tez bym chcial przetestowac wszytsko co jest na rynku i dobrac dla wlasnych potrzeb odpowiednie (idealna trakcja na mokrym i maks czasy na trackdayach) ale to niemozliwe i komus trzeba zaufac przy wyborze opon. moim zdaniem z dziesiatki testow mozna wyciagnac odpowiednie wnioski, napewno duzo lepsze niz dobra rada wujka. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#540
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
UG każda seria była w swoim czasie bdb. A ja używam i porównywałem do wintersport 3d starsze UG7+.
A ogólnie to testować trzeba samemu ile wlezie. Z testów i opinii w necie można się sporo dowiedzieć wskazówek, ale i tak zachowanie na Twoim aucie przy Twoim stylu jazdy dopiero okaże się po montażu. Stąd tyle sprzecznych opinii na temat opon np ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:08 |