![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5181
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
#Jaco - na kielcach w sobotę była Celica "rajdowa" (pustak, klatka, AWD turbo, mocy sporo, tu filmik, to widać, że to zrywne, a kierowca nie z pierwszej łapanki https://www.youtube.com/watch?v=bII0jC3sadQ&t=0s ). Jeździł na Federalach właśnie 595 RS-R albo RS-RR (nie jestem pewien), ja Toyota MR2 170KM/1250kg delikatnie tylko coś tam pozmieniane, przód VR2 twarda mieszanka, tył VR2 miękka i na mokro tą Celicą robił o 1-2s lepszy czas (gdzei ja nie umiem jeździć po mokrym w moim odczuciu), na przesyachającym był 1s gorszy, a dopiero na sucho-sucho zrobił 5s lepszy czas ode mnie. Nie wiem czy to kwestia opon, ale widać, że zachowywały się "tak sobie". Co do semislicków - też przesiadłem się z cywili (Zeetex/Falken) na Nankang NS2R z identycznymi myślami, jak Ty, czyli auto dojeżdżające, a jak deszcz spadnie, to przynajmniej się nie zabiję do tego raz w tygodniu po mieście coś tam jeżdżę by przepalić i... po roku kupiłem Extremey VR2. Taki "cywilny" semi slick typu Nankang, czy Federal jest znaaacznie gorszy od Extreme'a. Extreme w dodatku bym powiedział, że jest całkiem komfortową oponą, generuje spory hałas, ale jest taki mięciutki, wygodny ![]() Czyli da się na tej oponce pojeździć, skoro ludzie jeżdżą. ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5182
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Jaco - a to jak najbardziej, ja też właśnie jakoś po kilku razach (jeżdżę sporadycznie, w tym roku byłem chyba 3 albo 4 razy na torze tylko, gdize niektórzy np jadą Kielce w soboty, a w niedzielę na Memoriale Bublewicza
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#5183
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2015 ![]() |
Pytanko
PS4 225 45 18, auto 1550kg fwd 330/400. Czy jest sens zakładać opony z bieżnikiem około 5mm? Jest dużą różnica miedzy nową a 5mm gumy? |
|
|
![]()
Post
#5184
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
roznica zawsze jest. czy duza to kwestia juz indywidualnego pojecia. niektorzy wyrzucaja sliki po paru szybkich kolkach bo wiedza ze juz kolejnych na nich tak szybkich nie wycisna. jakbys na tych nowych ps4 na poznaniu zrobil 2m to mozliwe ze na tych 5mm juz czasy bylyby kolo 2m1s i nizej nie dalbys rady. czy to duzo czy malo. kwestia indywidualna. jedni powiedza zadna roznica. drudzy powiedza ze 5mm bieznik to maja semisliki ktore przeciez na deszczu sie nie prowadza bo za plytki bieznik
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5185
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Raczej bym się zastanowił z którego są roku i jak były przechowywane. Jak mają za sobą 1 sezon to bym brał. Jak 4, to różnica do nowej będzie gigantyczna, zwłaszcza na mokrym.
|
|
|
![]()
Post
#5186
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
Słuchajcie, szybkie pytanie. Zamówiłem te oponki Federal RS-R i zadzwonił do mnie gościu, że one są z 10.2018, bo ponoć potem ich już nie produkowano. Czy te 2 lata robią jakąś różnicę? Ewentualnie mogę wziąć RS-PRO, ale one chyba są gorsze niż RS-R...
|
|
|
![]()
Post
#5187
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
2 lata to jest dużo... ja bym się zastanowił.
Zdecydowanie kupić lepiej z tego roku! -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#5188
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Słuchajcie, szybkie pytanie. Zamówiłem te oponki Federal RS-R i zadzwonił do mnie gościu, że one są z 10.2018, bo ponoć potem ich już nie produkowano. Czy te 2 lata robią jakąś różnicę? Ewentualnie mogę wziąć RS-PRO, ale one chyba są gorsze niż RS-R... Jeśli nie jeżdzone, to bez znaczenia. |
|
|
![]()
Post
#5189
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jeśli nie jeżdzone, to bez znaczenia. i nie trzymane na dworzu na słońcu mrozie i deszczu -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5190
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
Zamawiane z magazynu centralnego, więc podejrzewam, że trzymane w dobrych warunkach. A tak generalnie, wiecie czym się różnią RS-R od RS-PRO? O tych drugich ciężko cokolwiek znaleźć...
|
|
|
![]()
Post
#5191
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 November 2014 ![]() |
Cześć, mam pytanie zgodnie z tematem postu.
Jeżdżę lekkim autem 900kg i o niskiej mocy 60km 95nm. Ze względu na specyfikę auta, kołą kończące się na rogach auta ![]() |
|
|
![]()
Post
#5192
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Jaco - poproś gościa o jakiś dobry rabat i weź te 2 letnie opony. Skoro przesiadasz się z cywili na semi i ogólnie dopiero rozumiem się przyuczasz jazdy, to nie powinno to zrobić dla Ciebie różnicy. Nie bijesz się w końcu o setną sekundy.
|
|
|
![]()
Post
#5193
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Cześć, mam pytanie zgodnie z tematem postu. Jeżdżę lekkim autem 900kg i o niskiej mocy 60km 95nm. Ze względu na specyfikę auta, kołą kończące się na rogach auta ![]() Nigdy nie oszczędzaj na oponach. Wybierz wg ciebie najlepsze i tyle. Lepsza opona jest warta każdego tysiąca złoty więcej. Już lepiej zaoszczędzić na nie myciu auta niż na oponach. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5194
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 30 April 2020 Skąd: Wrocław ![]() |
#Jaco - poproś gościa o jakiś dobry rabat i weź te 2 letnie opony. Skoro przesiadasz się z cywili na semi i ogólnie dopiero rozumiem się przyuczasz jazdy, to nie powinno to zrobić dla Ciebie różnicy. Nie bijesz się w końcu o setną sekundy. Tak też zrobię, przy czym o rabat od razu spytałem i nie jest on zbyt duży... No ale nie to jest najważniejsze. Mam nadzieję, że oponki dadzą radę. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5195
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Nigdy nie oszczędzaj na oponach. Wybierz wg ciebie najlepsze i tyle. Lepsza opona jest warta każdego tysiąca złoty więcej. Już lepiej zaoszczędzić na nie myciu auta niż na oponach. Tylko warto pamiętać że nie zawsze droższa będzie lepsza. Mam w jednym aucie te hankooki i mimo że tańsze niż wcześniejsze dunlopy bluresponse to wg mnie są trakcyjnie lepsze. |
|
|
![]()
Post
#5196
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tylko warto pamiętać że nie zawsze droższa będzie lepsza. to jest swieta prawda. ja bynajmniej nie namawiam na kupno najdrozszych a tylko najlepszych. czesto gesto jest jak piszesz ze te najlepsze nie sa wcale takie drogie. polecam colesa.ru i tam wpisywac opony ktore nam sie podobaja i przejrzec testy w jakich wystepowaly. to mega duzo pomoze przy wyborze. opony ktore sa notorycznie w srodku lub koncu stawki trzeba sobie od razu odpuscic. no i warto tez wybierac w tych testach kategorie nas interesujace. bo dla jednych najlepsza opona bedzie ta co malo halasuje dla innego ta co ma bardzo dobre trzymanie na suchym, a dla innego ta opona ktory ma jakis tam najlepszy balans w roznych kategoriach (niekoniecznie wszystkich). kazdy ma swoje typy ale ogolnie trzeba szukac tych opon ktore sa dla nas najlepsze i nie kierowac sie cena bo to straszna glupota. jest tyle rzeczy w aucie na ktorych mozna przyoszczedzic ze opona powinna byc na samym koncu tej listy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5197
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5198
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
colesa.ru
|
|
|
![]()
Post
#5199
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Krótka relacja z wczorajszego Super Oesu na Kielcach. Ogólnie warunki były bardzo ciekawe, bo 1 przejazd to było mokro na maksa, 2 nieco lepiej ale nadal mokro, 3 już przesychało (wyjeżdżona linia przejazdu), 4 sucho, 5 jeszcze bardziej sucho ![]() 1 przejazd (temperatury tor 10/powietrze 11) - Na mokro R9a to dramat ![]() 2 przejazd - dalej R9a sobie nie radziły na części gokartowej, ale już wiedziałem czego się spodziewać, więc jeździłem wolniej, ale bez płużenia przodem, dzięki temu 12s lepsze kółko wykręciłem, mniej bałem się hamowań 3 przejazd - R9a obudzone na 80% możliwości ![]() 4 przejazd - R9a działały tak jak R7a szczerze mówiąc, tj nie czułem zbytniej różnicy między rozgrzanym R9a a rozgrzanym R7a (w poprzednim setupie), R5a mimo, że grzałem opony nie płynął czy coś, dalej świetnie się zachowywały i byłem mocno zdziiwony, że opona 205 spokojnie radzi sobie z pełnym gazem na lekko mokrym będąc w zakręcie (podjazd pod Hirkowy). Poprawa względem 3 przejazdu o kolejne 6s 5 przejazd (temp 17/20) - Extreme, jak Extremy - działały już w takich warunkach normalnie. Było sucho (nawet na gokartowej, tylko przy drzewku delikatna wilgoć no i las dalej mokry, tj miejscami wyjeżdżona linia, miejscami mokro), ale... nie miałem już pomysłu co mogę poprawić względem poprzedniego przejazdu. 4 przejazd pojechałem już z poprawioną linią przejazdu, punktami hamowań itp, wydawało mi się, że zrobiłem wszystko tak, jak należy, więc ostatni przejazd pozostało mi jedynie zrobić to samo, tylko szybciej. Zacząłem się bawić w trail braking (widziałem 2-3 miejsca na to), las już na ostro (wilgotny hirkowy z prędkością 105kmh gdzie na poprzednim setupie bałem się tak pójść, a wczoraj widziałem, że na suchym na maksa to tam spokojnie ze 115-120 można mieć, kiedyś będzie okazja to spróbuję). Poprawa o 1s jeszcze Podsumowanie - szczerze? Przejście z 17 na 15/16 nie było błędem. Przy takiej masie/moc 195/205 jest w zupełności wystarczające, a przynajmniej to auto jakoś przyśpeisza teraz. Jeździ mi się bardzo podobnie, a nawet wydaje mi się, że auto jest zwinniejsze, tj szczególnie przy odpuszczeniu gazu, auto chętniej chce skręcać. Miałem obawy przed pójściem w ten setup, ale jest ok ![]() Onboardów nie mam żadnych, kamera miała jakiś tryb "low light" i prześwietliła wszystkie nagrania. Jedynie film będzie na rallyvideo.prv.pl PS2 : wracając jeszcze do tematu tego, że auto mi się niepewnie prowadzi po prostych, wczoraj wyczaiłem już co się dzieje w jakim momencie. Otóż jadąc np 120kmh prosta droga jak stół (S7 Kielce - Kraków) trzymam kierownicę prosto, wciskam gaz i... auto zaczyna skręcać w lewo, a kiedy odpuszczam gaz - skręca w prawo. Bump steer? R9. To nie jest opona na 2,5 min próbę. Tym bardziej na wilgotne. Powiem więcej, to nie jest opona na Kielecki superoes nawet jak jest ciepło i sucho. To opona na mega upał, szrostki asfalt (ułęż, długie Bednary) lub time attack jakiś, tzn jazdę dookoła trzepaka. |
|
|
![]()
Post
#5200
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Marcin - wiem, ale mój budżet zakłada 1 komplet opon (auto dojeżdżające, do którego nie zmieszczę drugiego kompletu kół) , więc musi być w miarę uniwersalnie. Tj mógłbym mieć R7a oczywiście, ale zakładałem że będę jeździć głównie treningi (sesje 10-20min) a nie zawody stąd wybór R9a. Zależało mi też oczywiście na większej żywotności opon. R5a na tylnej osi to przypadek, trafiłem używki w fajnym stanie za niewielkie pieniądze.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 15 September 2025 - 14:37 |