![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#501
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
mi sie wydaje ze podstawa to porzeżenie rozmiarówki o cos szerszego na 15"(np. 205/50r15) i 17"(np. 225/45r17) bo 15" i 17" to sa chyba najbardziej popularne rozmiary a produkowane przez was slicki w tych rozmiarach sa dosc wąskie(185/55r15 i 215/45r17)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#502
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy niedogrzane RS-R nadają się na co dzień, na przednią oś w lekkim RWD ? Da się w miarę bezpiecznie jeździć czy lepiej jakieś cywilne gumy wrzucić na przód, tył R1R, Federale już kupiłem, będą na tył ewentualnie jak się Toyo skończy.
|
|
|
![]()
Post
#503
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
Czy niedogrzane RS-R nadają się na co dzień, na przednią oś w lekkim RWD ? Da się w miarę bezpiecznie jeździć czy lepiej jakieś cywilne gumy wrzucić na przód, tył R1R, Federale już kupiłem, będą na tył ewentualnie jak się Toyo skończy. w ciepły dzień ok, ok 10st. mokro to raczej słabo klei, moim zdaniem niebardzo do codziennej jazdy tymbardziej że jesień -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#504
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Zwłaszcze że kiepsko hamuje. Ale i tak będzie jak średnia drogowa, niewiele gorzej ew.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#505
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Chodzi właśnie głównie o hamowanie, auto na co dzień ale na ciepłe dni, których w zimie nie brakuje
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#506
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
Chodzi właśnie głównie o hamowanie, auto na co dzień ale na ciepłe dni, których w zimie nie brakuje ![]() ![]() Ja mam lekkie fwd bylo kolo 15 stopni bylo ok, ale zeby np dobrze wystartowac bez rozgrzania kiepsko, jak popada rowniez lipa. Profile fajnie kleja na mokrym, moze tu cos wybrac. miekka mieszanka i masz problem z glowy! -------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
![]()
Post
#507
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
a propos slicków profila; mają tak samo twardą ścianke jak np. 595rsr?
-------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#508
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie.scianka jest miekka. a po co ci twarda scianka? zeby gorzej wybiaralo auto nierownosci na torze, czy zeby mase zwiekszyc nieresorowana?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#509
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nierownosci na torze
![]() Kazda torowa opona z prawdziwego zdarzenia powinna miec twarde scianki, przede wszystkim zeby sie nie zrolowala z felgi na zakretach. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#510
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
moje mają całkiem twardą scianke boczną i wcale mocno jej nie wykłada,tu jest twarda mieszanka(215/45r17 na feldze 8") na dosc niskim cisnieniu
http://www.flickr.com/photos/motostargard/...57631685281312/ |
|
|
![]()
Post
#511
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
a po co ci twarda scianka? zeby gorzej wybiaralo auto nierownosci na torze, czy zeby mase zwiekszyc nieresorowana? Dobra bzdura ![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#512
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ile mamy torow w Polsce? jeden? fakt na Poznaniu jest dosc rowno i tylko tam. bzdura?
najlepiej chyba dla niektorych jak opona bylaby zrobiona z twardego plastiku powlekanego na koncu miekka guma. na pewno bylo by sztywniej i duzo szybciej ![]() chcesz twarda scianke boczna wystarczy napompowac opone na 4 bary. profil ma miekka scianke boczna. gnie sie jak kazda cywilna opona. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#513
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Mamy póltora toru. Ostatnio panowie z SJS-u chwalili się, że odcinek leśny na Miedziance dostał nowy, równy, przyczepny asfalt. Odgrażali się też, że jeszcze tylko 15 kilometrów obwodnicy i...
![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#514
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Dobra bzdura ![]() +1 Miękka ścianka na tor to zło. Po raz kolejny wlepie swoje czasy z testów opon na lubelskim torze. letnie pirelki z twardą ścianką (kilku letnie) - 64-66 sek maxsport rbf miękki kalosz ( nie miał nawet kilku miesięcy) 64-65 sek slick torowy 7 letni hankook 60-61 sek Jak widać jest przepaś między slickiem a maxsportem, a co najgorsze maxsport ma czasy porównywalne do zwykłej opony. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#515
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
+1 Miękka ścianka na tor to zło. Po raz kolejny wlepie swoje czasy z testów opon na lubelskim torze. letnie pirelki z twardą ścianką (kilku letnie) - 64-66 sek maxsport rbf miękki kalosz ( nie miał nawet kilku miesięcy) 64-65 sek slick torowy 7 letni hankook 60-61 sek Jak widać jest przepaś między slickiem a maxsportem, a co najgorsze maxsport ma czasy porównywalne do zwykłej opony. Skoro Cywilna opona ma twardą ściankę, Maxsport ma twardą ściankę a slik torowy też ma twardą ściankę to może nie ściance leży problem. Maxsport nie jest miękką oponą jeśli chodzi o ścianki. Jeśli ścianka jest twarda w sliku rajdowym rozumiem. To ma być pancerna opona. Ale jakimś dziwnym trafem Avon robi opony do wyścigów górskich gdzie nie dość, że ścianka jest miękka to cała opona jest miękka. Do każdego slika czyli każdej filozofii producenta należy zmienić nastawy zawieszenia. Jeśli opona ma kleić na krótkich dystansach i od razu. Przy czym nie koniecznie najważniejsze jest żeby się nie przegrzała po 15 km to bardzo ważne jest abo miała miękką ściankę. Jeśli tak jest bardzo szybko łapie temperaturę. Przy czym oprócz toru Poznań to wyścigi amatorskie płaskie, wyścigi górskie a nawet RC to krótkie dystansy, gdzie jest zysk z szybkiego zagrzewania się opony. Grzanie się można regulować mieszanką, ciśnieniem, spięciem stabilizatorów i szpery. Torowe sliki jeśli mają twardą ściakę, to dlatego, że służą do stałej jazdy po torze. Czyli bardzo dużo okrążeń. Jak DTM jak Le Mans itd. Wtedy opona jest stabilniejsza temperaturowo na długich dystansach. Tyle, że u nas to jeśli chodzi o sport amatorski raczej mało spotykane aby dystans był na prawdę liczony w dziesiątkach kilometrów. |
|
|
![]()
Post
#516
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Skoro Cywilna opona ma twardą ściankę, Maxsport ma twardą ściankę a slik torowy też ma twardą ściankę to może nie ściance leży problem. Maxsport nie jest miękką oponą jeśli chodzi o ścianki. ma bardzo miekkie scianki, przynajmniej te 4 opony ktore miale, moj slick torowy mial najtwardsza scianke, ze wszystkich opon jakie mialem -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#517
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pilachgt ciekawe to co napisales. jesli to nie tajemnica jakim autkiem te czasy (jakie katy i ewenttualnie jaka twardosc zawieszenia: miekko, twardo?)
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#518
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
pilachgt ciekawe to co napisales. jesli to nie tajemnica jakim autkiem te czasy (jakie katy i ewenttualnie jaka twardosc zawieszenia: miekko, twardo?) evo 8 US na seryjnym zawiasie, kątów nie pamiętam, tył na pewno nie miał więcej negatywu jak 50 minut, bo więcej się u mnie nie da. Przód też mocno jakoś nie był położony. I było to w grudniu, sucho ale chłodno, a hankook mieszanka twarda. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#519
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Jeśli opona ma kleić na krótkich dystansach i od razu. Przy czym nie koniecznie najważniejsze jest żeby się nie przegrzała po 15 km to bardzo ważne jest abo miała miękką ściankę. I często też diagonalną osnowę. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#520
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
pilachgt ciekawe to co napisales. jesli to nie tajemnica jakim autkiem te czasy (jakie katy i ewenttualnie jaka twardosc zawieszenia: miekko, twardo?) Zawias to torowej jazdy musi być beton, nawet na takim Ułężu, prosty przykład impreza na której sam byleś - www.trackday.org.pl 160 konne Clio, seryjny motor zawias torowy beton total + torowy slick o betonowych ściankach czas: 3:01 Ty swoim "lotusem" 3:18 - lekka przepaść ![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:08 |