![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4881
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Zamiast tego cup2 connect można zawsze kupić
https://allegro.pl/oferta/tpms-careud-u903-...temp-7940851814 Ale z tego co czytam te connect to też inna mieszanka opony? Ktoś już testował nowe cup2 connect? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4882
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
kolega testował podobny czujnik cisnień - niestety poniżej 1,7 bar ciągle piszczał - warto sprawdzić od ilu jest odczyt zwłaszcza jeżeli ktoś używa niskiego ciśnienia
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#4883
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Przy TPMSie GM/Opel rozbieżność przy ciśnieniu 2,3bara na wszystkich kołach pomiędzy czujnikami (na zimno) potrafią być odczyty 2-2,3. Chociaż nie zawyża.
|
|
|
![]()
Post
#4884
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na trackdaye z tymi czujnikami to nie za bardzo, do każdej regulacji (dobicia/wypuszczenia) powietrza bawić się z nakręteczką kontrującą i spec mini kluczem ? i tak jest po uszy zajęć to nie ma co sobie ich dokładać. (i rzeczy do zgubienia)
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4885
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
tych nakrętek kontrujących nie musi być. u mnie na jednym aucie wywaliłem je bo przeszkadzały tylko. Rok już trzymają się same ale dokładność jest losowa. na jednej stronie pokazują ok a na drugiej to czasami jest i 1 bar różnicy przy tej samej temperaturze
|
|
|
![]()
Post
#4886
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Muszę Wam podziękować za doradzenie ps4. Pierwsza u mnie opona "premium" teraz widzę jaka różnice robi sama guma i że najpierw zamiast kombinować z obniżeniami, poliruetanami warto zacząć zmiany od opon.
|
|
|
![]()
Post
#4887
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Dobra guma to podstawa.
Dopiero potem, gdy się wybierze dobrą oponę dla siebie, można wtedy kombinować z zawieszeniem i jego ustawieniami. Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że PS4 ma miększą mieszankę aniżeli PS4s... -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#4888
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dobra guma to podstawa. Dopiero potem, gdy się wybierze dobrą oponę dla siebie, można wtedy kombinować z zawieszeniem i jego ustawieniami. Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że PS4 ma miększą mieszankę aniżeli PS4s... Ma I dzieki temu na ulicy jest lepsza. Na tor może się nadaje na 2-3km ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4889
|
|
User Dołączył: Mon, 03 June 2019 Skąd: Warszawa ![]() |
Proszę o podpowiedź co zrobiłem nie tak jak trzeba. Po imprezie na ułężu mam tylne opony mocniej zjechane niż z przodu. Mają takie uszkodzenia:
![]() Samochód ma napęd na przód. Ciśnienie było to samo z przodu i z tyłu - 1.9 bar. Popełniłem parę błędów gdzie troche zarzuciło tył samochodu. Ale wydaje mi się, że przednie opony są bardzie obciążone i muszą być bardziej zużyte, niż tył. Jednak tak nie jest. Wiem, że to nie jest opony na tor, ale mam je i nie jest mi ich żal. Z góry dziękuję za radę. |
|
|
![]()
Post
#4890
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jakie auto jaka geometria? Ogólnie zużycie dość typowe po nagrzaniu opony. Można tylko się zastanawiać czemu przód tak się nie zużył. Ale to pirometr by powiedział co i jak. Może geometria była ustawiona w nadsterowność? Może balans hamowania bardziej na tył ustawiony?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4891
|
|
User Dołączył: Mon, 03 June 2019 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4892
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To może być przyczyną.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4893
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4894
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Za niskie ciśnienie i/lub za mały kąt pochylenia koła, przegrzany bark opony. Extreme grzeją się bardzo szybko , 25 stopni w słoneczny dzień można na nich przejechać 3-4km ogniem i trzeba odpuścić (na poznaniu może 8km).
Z moich doświadczeń wynika, że extreme pompuję 0.3-0.5 bara więcej na ciepło, niż np slicka. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4895
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Patrzyłem temperatury po zjeździe (1 okrążenie chłodzące, więc coś tam pewnie spadło) i wynosiła ona gdzieś w okolicach 60 stopni (mierzyłem w zasadzie tylko zewnętrzną część właśnie), w teorii do 80 stopni powinny działać, ale to teoria, też zauważyłem, że w sesji 15 minutowej (temperatura około 20 stopni, cień) ostatnie 5 minut opona już nie klei jak powinna. Ciśnienie na zimno 1,7 (opona miała wtedy 20 stopni), więc też w teorii przy 60 stopniach miała z 2,1 bara. Więcej je pompować? Kąty -2,3 stopnia na 4 kołach.
|
|
|
![]()
Post
#4896
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Patrzyłem temperatury po zjeździe (1 okrążenie chłodzące, więc coś tam pewnie spadło) i wynosiła ona gdzieś w okolicach 60 stopni (mierzyłem w zasadzie tylko zewnętrzną część właśnie), w teorii do 80 stopni powinny działać, ale to teoria, też zauważyłem, że w sesji 15 minutowej (temperatura około 20 stopni, cień) ostatnie 5 minut opona już nie klei jak powinna. Ciśnienie na zimno 1,7 (opona miała wtedy 20 stopni), więc też w teorii przy 60 stopniach miała z 2,1 bara. Więcej je pompować? Kąty -2,3 stopnia na 4 kołach. Po 2 minutach postoju masz 10 stopni mniej na oponie, więc pomiar po chłodzącym to niestety wróżenie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4897
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Proszę o podpowiedź co zrobiłem nie tak jak trzeba. Po imprezie na ułężu mam tylne opony mocniej zjechane niż z przodu. Mają takie uszkodzenia: ![]() Samochód ma napęd na przód. Ciśnienie było to samo z przodu i z tyłu - 1.9 bar. Popełniłem parę błędów gdzie troche zarzuciło tył samochodu. Ale wydaje mi się, że przednie opony są bardzie obciążone i muszą być bardziej zużyte, niż tył. Jednak tak nie jest. Wiem, że to nie jest opony na tor, ale mam je i nie jest mi ich żal. Z góry dziękuję za radę. Nie wiem jak działa esp w takim megane ale może właśnie hamuje tyłem mocniej żeby zniwelować podsterowność? Mi też na Ułeżu tył bardziej stopiło, ale ja mam rwd i z tyłu bardziej miękkie opony niż z przodu. |
|
|
![]()
Post
#4898
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
O jakich uszkodzeniach opony piszesz?
Na zdjęciu widzę że opona była mocno jeżdżona i że przykleiły się do niej kawałki gumy. Pojeździsz po czystym, odkleją się. |
|
|
![]()
Post
#4899
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Krawędzie poszarpane i pewnie ta guma z krawędzi klocków się zrolowała i się przylepiła. Ale to normalne przy upalaniu po torze na oponach cywilnych. Pytanie dlaczego tylne dostały bardziej od przednich. I tu podejrzenia w stronę ESP tylnej osi skrętnej geometrii.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4900
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Plus wysoki bieżnik i te wielkie rowy melioracyjne.
Pamiętam jak kiedyś podobnie się zdziwiłem jak w 10min zdjąłem 1/3 bieżnika na betonowym lotnisku ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 14:32 |