![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#481
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
"Trzymanie" to pojęcie względne. Fakt, że R888 występuje w różnych mieszankach, ale średnia "trzyma" dopiero po rozgrzaniu. Większość jeździ na R888 GG czyli "twardej". Nagrzewają się BARDZO szybko w porównaniu do innych semislicków. Co do pękających Federali, to że pęknięcia ci przy driftingu nie przeszkadzają o niczym nie świadczy. Niższe prędkości, inny styl jazdy obliczony na zużycie opon- nie ma w ogóle porównania do jazdy torowej. A powodem ich używania jest zapewne po prostu niska cena - adekwatna jak się okazuje do jakości. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#482
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Trzymanie średniej R888 jest znacznie lepsze w porównaniu do Federali RSR czy FZ soft, nawet TB5R i kilka innych. Nitto NT01 były jedynie porównywalne. A nadal nawet na zimno R888 jest to przepaść do drogowej opony. Pękanie opon to nie ich cecha, tylko WADA.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#483
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 08 September 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Trzymanie średniej R888 jest znacznie lepsze w porównaniu do Federali RSR czy FZ soft, nawet TB5R i kilka innych. Nitto NT01 były jedynie porównywalne. A nadal nawet na zimno R888 jest to przepaść do drogowej opony. Pękanie opon to nie ich cecha, tylko WADA. Mogę Cię tylko zaprosić do testów na Torze Poznań bo dalsza dyskusja na temat porównania Fz-201 do R888 nie ma najmniejszego sensu. Sport to nie polityka coś działa lub nie. Jedynie nad czym możemy polemizować to warunki w jakich odbędzie się test, bo rzeczywiście w chłodne dni R888 jest jedną z najlepszych opon typu semi-slick. Pozdrawiam Bartosz -------------------- RacingTires.pl
FederalTire.pl Facebook.com/racingtires plus.google.com/115063622363463627687 |
|
|
![]()
Post
#484
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Co do pękających Federali, to że pęknięcia ci przy driftingu nie przeszkadzają o niczym nie świadczy. Niższe prędkości, inny styl jazdy obliczony na zużycie opon- nie ma w ogóle porównania do jazdy torowej. A powodem ich używania jest zapewne po prostu niska cena - adekwatna jak się okazuje do jakości. Wg mojej wiedzy PaluH ściga się bmw w wyścigowym pucharze polski. Nie pisał że startuje w drifcie. -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#485
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nie wiem w czym startuje, ale pisał:
Opony w drifcie mają bardzo wymagające zadanie, bo warunki są ekstremalne. Tutaj liczy się trwałość, pewność i równomierność zużycia do samego końca. Zlikwidowałem kilka opon w ten sposób i już wiem dlaczego opona zapewniająca dobrą trakcję jest tak ważna w tym sporcie. Reszta jego wypowiedzi wydaje się być napisana jak na zamówienie sponsora. Jazda z takimi pęknięciami zamiast zmiany marki opon jest dla mnie niepoważna, a zdania że tak pęknięte opony można używać "bezproblemowo" nawet nie warto komentować. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#486
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dokładnie, chcę zobaczyć takie rady dawane w Niemczech przed stacją diagnostyczną.
Jeśli chodzi o ścisłość to jeździłem na suchym torze poznań przy 15stopniach C, nie miałem wtedy jeszcze niestety fe(de)ralnych FZ201s, tylko drogowe Conti, Federal RSR, Nitto NT01 i R888. Kolejność jeśli chodzi o przyczepność była odwrotna, z tym że drogowa conti (5mm)nieznacznie tylko ustępowała nowym RS-R, nowe NT01 były bardzo dobre a najlepiej wypadły R888 mimo że miały już za sobą najwięcej kilometrów. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#487
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Reszta jego wypowiedzi wydaje się być napisana jak na zamówinie sponsora. bo tak chyba jest zważywszy że jeździ w barwach racingtires.pl -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#488
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak coś słodkim zaleciało
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#489
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
bo tak chyba jest zważywszy że jeździ w barwach racingtires.pl Jaki swiat bywa maly ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#490
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 17 October 2008 ![]() |
Może potwierdzę bo widzę jakieś oskarżenia i lekkie bzdury, które mieszają się z dziwnymi oskarżeniami.
Jeżdżę w WPP, ale o dziwo nie używam opon Federal do samych wyścigów. Jeżdżę na slikach, a zanim doszedłem do startów jeździłem na wielu oponach. Piszę co uważam za prawdzię, a nie niczym niepoparte stwierdzenia typu: ta opona to się nadaje tylko do zniszczenia (słowa mAbZ - może jest sponsorowany? ![]() Swego czasu jeżdżąc jeszcze Skylinem po torze miałem bezpośrednie porównanie R888 i RS-R. Czasy były niemal identyczne z tą drobną różnicą, że RS-R lepiej wytrzymywał kilka szybkich okrążeń pod rząd, a z kolei R888 było gotowe praktycznie po połowie okrążenia. FZ to jednak inna bajka, ale... co tam będę mówił - przecież według niektórych na pewno dostaję te opony za darmo i jeszcze płacą mi za starty niczym w F1 ![]() Kajman widać zakochany w R888 (de facto bardzo dobra opona!) widać ustawił sobie za punkt honoru zrypanie opon, które kupił mimo, że grzecznie się mu tłumaczy, iż nie ma to znaczenia w użytkowaniu (pewnie teraz zakłada, że kłamię bo jestem samobójcą, który na takich pękniętych oponach rozpędza się na torze do ponad 210 ![]() Chyba warto wyłączyć się z dyskucji bo chodziło o użyteczność opon na codzień i na tor czego moim zdaniem nie da się za bardzo połączyć. Dla mnie mocnym nagięciem jest jeżdżenie FZ na codzień, a RS-R to tylko, gdyby było sucho i raczej ciepło. |
|
|
![]()
Post
#491
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Zakochanie nie ma nic do rzeczy, jak coś byłoby lepsze i do tego tańsze, to nie widzę powodu (poza pękaniem) by nie korzystać. Z tym przekonaniem kupiłem i rsr i fz201. Sprawdziłem grip, trwałość, obsługę i wiem co chciałem (i nie chciałem) wiedzieć oraz przed czym wolę przestrzec. W żadnych innych oponach, nawet nalewkach w latach 90tych nie było takich wad i tyle. A zjeździłem dziesiątki jak nie więcej kompletów najróżniejszych gum.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#492
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
A ja jezdziłem na lepszych semi od R888, jest to Yoko A048 dosc droga i niedostepna na naszym rynku za bardzo ale wrazenia były mega, jest miekka jak R888 i nie płynie na dłuzszych przejazdach. wydaje mi sie ze ma ciut mieksza scianke a twardszy podkład pod bieznik , bo potrzebowała troche wiecej powietrza niz r888 ale działa tez od pierwszych metrów. Ciekawe jak w mocnym RWD bedzie sie spisywac bo w lekkim E30 IS była rewelacyjna na sliskim torze >> http://www.youtube.com/watch?v=54rGyisIGxY
|
|
|
![]()
Post
#493
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
Potenza S001 troche późno ale .. odradzam, miękka guma, płynie jak wściekła, ząbkuje i to bardzo, po zagrzaniu słabo klei, nie zbyt precyzyjna, odcina troche inf na kierownicy, do agresywnej jazdy gorsza od re50a, w dupowozie po bułki do sklepu może.. ![]() -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#494
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Ja mam takie pytanie odnośnie wspomnianych tu pękających Federal RS-R. Rozumiem, że podczas jazdy na torze/obiekcie zamkniętym może to nie przeszkadzać ale co jeżeli wracamy na kołach do domu i akurat zatrzyma nas drogówka? Można uzyskać jakiś papier potwierdzający to, że tak ma być czy trzeba się modlić żeby nie popatrzyli na opony i nie zabrali dowodu? Przymierzam się do zakupu jakiś konkretniejszych opon na przyszły sezon ale właśnie dość dużo poruszam się po drogach publicznych i zdarza się, że podczas kontroli uważnie mi sprawdzają samochód. A raczej na pewno dla policjanta tak pęknięta opona jest równoznaczna z zabraniem dowodu.
|
|
|
![]()
Post
#495
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
jak dla mnie federal rsr(z opon na których jezdziłem) jest najlepszą oponą na pojezdzawki typu rs,superoes,kjs,supersprint,minisprint itd. które odbywają sie na zróżnicowanych nawierzchniach(beton,kostka,brudny asflat,brudnybeton,mokry beton itd.) jezdziłem na r888,r1r,rsr i profilach.jesli chodzi o uniwerslanosc na imprezach gdzie sa różne nawierzchnie o róznym stopniu zabrudzenia i w róznych warunkach pogodowych przy temperaturach powyrzej 10-15 stopni rsr jest jakby to powiedziec najbardziej uniwersalny(biorąc pod uwagę tez cene w porównaniu do r888).jesli chodzi o niezbyt długie odcinki w wekszosci asfaltowe w umiarkowanej temp. to r888 bije moim zdaniem wszysto,lecz w gorące dni lub przy dosc długich próbach sie przegrzewa.w temperaturach powyrzej około 24 stopni rsr jest lepszy niz r888 nawet na asfalcie,tak było na rajdzie magnolii gdzie temperatura była w granicach 27 stopni ci co jechali na r888 mieli straszne problemy z trzymaniem a ci co byli na rsr mieli bardzo dobre trzymanie(w tym ja).federala rsr zjezdziłem 3 komplety i nigdy mi nie pękł jak na zdjęciach,nie wiem czym to jest spowodowane.moza jakas partia miała wade... co do r1r to nacodzien w sam raz,na pojezdzawki(rs,kjs itd.) tez dają dobrze rade lecz na tor to sie słabo nadaja chyba ze jest mokoro.mi dobrze jezdzi sie na slickach profila ale trzeba dobrze je dobierac według mieszanek do warunków temperaturowych bo mają krótki zakres trzymania,raz nie trzymaja bo jest za zimno a raz bo za caiepło,trzeba poprostu dobrze wstrzelic sie mieszanką na dane warunki atmosferyczne i długość próby
![]() |
|
|
![]()
Post
#496
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Wreszcie pojawiły się jakieś sensowne komentarze osób, które na prawdę jeżdżą po torze, a nie parkują na Cargo.
A wracając do RS-R to mają jeszcze jedna zaletę, spokojnie można na nich dojechać na upalanie i wrócić z niego. No j jeszcze jedno, w zeszła niedzielę na TPTD Profi na Poznaniu, jadąc jak ostatnia dupa, zrobiłem na Federalach (przód FZ, tył RS-R) swoim FWD 1:51,69. -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#497
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
Ja dodam swoje skromne zdanie. Byłem 16.09 br na track dayu w poznaniu temp około 20 stopni. Samochod waga około 980 kg moc 185km FWD. Wtedy byłem na profilach: przod 205/50/16 srednia mieszanka, tył 205/50/15 miekka mieszanka. Tych opon na torze poznan nie trzeba rozgrzewac kleja praktycznie po 3 zakrecie juz, ale po przejechaniu 2 okrazen na pełnym ogniu zaczely juz leciec bardzo ostro. Krotko mowiac nie trzymaly juz. Tydzien temu 7.10 br byłem znowu na track dayu w poznaniu, ale zmienilem na przod Federala 595 r-sr 205/50/16, na tył przelozylem srednia mieszanke profila. Na poczatku tor byl wilgotny, kolo godz 12 nawierzchnia praktycznie sucha. Temp okolo 10 stopni, dosc mocno wiało. Federala trzeba bylo dogrzac na 1 okrazeniu i trzymal przez kolejne 4-5 okrazen a roznica w czasie to rowna 1s. Wczesniej mialem 1:58,9, teraz 1:57,9. I wydaje mi sie ze wycisnelem juz max z federala co mozna bylo wycisnac. Tył sredni profil tez zostal przegrzany,nawet w tak lekkiej budzie.
-------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
![]()
Post
#498
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Potwierdzasz to tylko co wcześniej było podnoszone. Tor Poznań to kilkanaście kilometrów oesowych zazwyczaj. Większość imprez typu Time Attack w kraju kończy się po 2 km. I dlatego dla naszych opon to są warunki zupełnie inne niż większość przypadków. Dobieramy wtedy inne mieszanki. Nie przypominam sobie, żeby u nas to było zamawiane, choć może się mylę. Ale my zawsze pytamy o jaką imprezę chodzi.
Miałem u siebie w podobnej konfiguracji do 2 km dokładnie takie same opony. Zrobiłem III czas najsłabszym autem w klasie V. Było 22-24 stopnie. Nie dziwię się, że po przegrzaniu nie robiło auto takich czasów jak na właściwej mieszance. Znak, to że to auto mimo wagi potrzebuje o stopień twardszej mieszanki ale konkretnie na tą imprezę. Ten obecny zestaw będzie jednak działał tym lepiej im będzie chłodniej konkretnie na Poznaniu. Sam napisałeś, że kleiły prawie od razu. Więc prawie od razu można jechać szybko. A w momencie kiedy się przegrzewa znak to że to jest maksymalny dystans w tych warunkach dla tej konkretnej mieszanki. Opony które się dogrzewają później, później łapią maksymalną trakcję ale jest dzięki temu możliwość, że się nie przegrzeją. Mimo wszytko uważam, że w temperaturach 5-10 stopni może się okazać że czasy będą lepsze niż konkurencja. Jeśli będzie odpowiednio chłodno a jeszcze nieco wilgotno nie ma możliwości, żeby opony odpowiednio dobrane czyli mieszanka możliwe, że już miękka nie działały lepiej niż takie, które mają się nie przegrzać pomiędzy 20 a 30 stopni. Proponuję zrobić test kiedy będzie chłodniej. Albo używać zestawu na krótkie OESy. Jeśli nasz slik przegrzewając się, czyli zakładam że da się odpowiednio poprawić wynik zmieniając mieszankę z przodu robi różnicę około 1 s na 6 kilometrów w stosunku do opony 25% droższej to jest to moim zdaniem dobry wynik. Dziwi mnie jednak nieco przegrzewająca się mieszaka na tyle. Moim zdaniem przygrzana mieszanka z przodu bo chyba o tych samych mówimy może już nie trzymać właściwie. A może tył powinien być miękki a nie średni. Przegrzewały się na Poznaniu jak mniemam przody tylko w konfiguracji M przód S tył tak? |
|
|
![]()
Post
#499
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
Potwierdzasz to tylko co wcześniej było podnoszone. Tor Poznań to kilkanaście kilometrów oesowych zazwyczaj. Większość imprez typu Time Attack w kraju kończy się po 2 km. I dlatego dla naszych opon to są warunki zupełnie inne niż większość przypadków. Dobieramy wtedy inne mieszanki. Nie przypominam sobie, żeby u nas to było zamawiane, choć może się mylę. Ale my zawsze pytamy o jaką imprezę chodzi. Miałem u siebie w podobnej konfiguracji do 2 km dokładnie takie same opony. Zrobiłem III czas najsłabszym autem w klasie V. Było 22-24 stopnie. Nie dziwię się, że po przegrzaniu nie robiło auto takich czasów jak na właściwej mieszance. Znak, to że to auto mimo wagi potrzebuje o stopień twardszej mieszanki ale konkretnie na tą imprezę. Ten obecny zestaw będzie jednak działał tym lepiej im będzie chłodniej konkretnie na Poznaniu. Sam napisałeś, że kleiły prawie od razu. Więc prawie od razu można jechać szybko. A w momencie kiedy się przegrzewa znak to że to jest maksymalny dystans w tych warunkach dla tej konkretnej mieszanki. Opony które się dogrzewają później, później łapią maksymalną trakcję ale jest dzięki temu możliwość, że się nie przegrzeją. Mimo wszytko uważam, że w temperaturach 5-10 stopni może się okazać że czasy będą lepsze niż konkurencja. Jeśli będzie odpowiednio chłodno a jeszcze nieco wilgotno nie ma możliwości, żeby opony odpowiednio dobrane czyli mieszanka możliwe, że już miękka nie działały lepiej niż takie, które mają się nie przegrzać pomiędzy 20 a 30 stopni. Proponuję zrobić test kiedy będzie chłodniej. Albo używać zestawu na krótkie OESy. Jeśli nasz slik przegrzewając się, czyli zakładam że da się odpowiednio poprawić wynik zmieniając mieszankę z przodu robi różnicę około 1 s na 6 kilometrów w stosunku do opony 25% droższej to jest to moim zdaniem dobry wynik. Dziwi mnie jednak nieco przegrzewająca się mieszaka na tyle. Moim zdaniem przygrzana mieszanka z przodu bo chyba o tych samych mówimy może już nie trzymać właściwie. A może tył powinien być miękki a nie średni. Przegrzewały się na Poznaniu jak mniemam przody tylko w konfiguracji M przód S tył tak? Opony byly zamawiane u Was, nawet kiedys odradziliscie mi docinanie twardej mieszanki, dlatego kupilem srednia. Nie mam zalu do Was czy cokolwiek, poprostu profile sa mega swietne, za ta cene ja nie widze lepszej opony niz profil. Na poznan poprostu musze miec super twarda mieszanke, a profile miekkie na tyl i srednie na przod zostawiam sobie na Rakietowa we wrocku, czy oesy. Wczesniej jezdzilem po Ulezu na miekkiej z przodu nawet i spokojnie dawala rade przez 3 okrazenia, gdzie bylo ponad 20 stopni. Dla mnie profil to mega dobra opony, tylko chcialem zaznaczyc w opisie ze na tor poznan dla tak lekkiego auta musi byc super twarda i tyle. Podobno kiedys ktos cos mowil, albo gdzies przeczytalem, ze twardy profil to tak jak r888, czyli dosc miekki jezeli chodzi o mieszanke. Szkoda tylko ze nie ma duzo mniejszych profili bo 50 przy 16" ciut za duzo np jak dla mnie. W przyszlym sezonie chce przejsc na 17 i do tego przydalby sie profil 30. Pozdrawiam -------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
![]()
Post
#500
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Wiem że przydały by się inne rozmiary. Myślimy o tym. Będzie przybywało, ale dokładnie nie jestem w stanie tego określić.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 05:12 |