![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Etam, po mokrym i tak nie jeżdżę, więc sprawa jest łatwiejsza
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
@matteusz, miałem pzero nero i 595 evo (które wg. innych osób są lepsze od ss-595) i moim zdaniem federale na suchym są dużo lepsze. Jedyny minus federali to podatność na aquaplanning. Sam mam opony w rozmiarze 205/40/17 i jeśli chodzi o wygląd, to federal jest dużo szerszy niż Pzero nero w tym samym rozmiarze. Do tego ścianka w 595 evo nie jest wcale jakaś mega twarda, jak można przeczytać w różnych ogłoszeniach. Moim zdaniem fajna opona na suche i mokre nawierzchnie bez kałuż. Średnio nadaje się do auta, które jeździ nawet okazyjnie w trasy, bo naprawdę, przy 110 na drodze z kałużami robi się już nieciekawe i trzeba się wlec, co jest trochę wkurzające. Jeśli auto na miasto, to powinny być świetne. Nie wiem jak wygląda teraz ich cena, bo sam kupowałem je po 300 z lekkim haczykiem, w okolicach chyba kwietnia. Dzięki za odpowiedź, 595 evo niestety nie ma w moim rozmiarze. Autem jeżdżę też w trasy, więc wolałbym oponę, która na deszczu i kałużach też jakoś przyzwoicie się zachowuje. Na przedniej osi mam aktualnie CSC3 i jest to opona, która spełnia moje wymagania, przynajmniej na suchym, bo po mokrym zbyt wiele nie jeździłem. Gdyby ktoś miał coś jeszcze do dodania o ss-595 to chętnie poczytam ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 May 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Patrząc na sam bieżnik można się spodziewać opony podobnej na deszczu do 595 evo, chociaż powinno być lepiej, bo w evo cała środkowa część bieżnika jest zamknięta w SS są jakieś większe kanały po bokach. Jeżeli jeździsz w trasy, to lepiej pójść w opony, które zachowują się przynajmniej poprawnie na kałużach, bo jazda na federalach w deszczu na dłuższej trasie strasznie irytuje.
|
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Regal Racer jest produkowany w rozmiarze 235/45R17 (http://www.regaltyres.com/tyres_passenger.aspx), ale... można to gdzieś u nas kupić w tym rozmiarze?
-------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#425
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Panowie piszecie ze 595EVO plywaja po wodzie. Ostatnio mialem okazje w strugach deszczu zrobic trase ponad 300km z czego w wiekszosci predkosci oscylowaly w przedziale 120-160kmh i nie zauwazylem niepokojacego zachowania. Byly to proste odcinki rownego asfaltu ale i serpentyny na szerokim rownym asfalcie, odcinek Torun-Szczecinek. Rozmiar opon to 215/40/17.
-------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#426
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 May 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Hmm, może to kwestia tego, że moje auto jest w miarę lekkie (fabia), albo jechałem po większych kałużach (stojąca woda w koleinach na gierkówce), ale jazda z taką prędkością była wtedy niemożliwa. Dodam tylko, że przy Pzero Nero nie było w ogóle czuć pływania przy prędkościach o 30-40większych niż na federalach.
|
|
|
![]()
Post
#427
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Regal Racer jest produkowany w rozmiarze 235/45R17 (http://www.regaltyres.com/tyres_passenger.aspx), ale... można to gdzieś u nas kupić w tym rozmiarze? A jak takie Regale kleją na mokrym asfalcie (no i jak w deszczu)? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#428
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Update do moich wcześniejszych zachwytów nad Dunlop Direzza 03G R1 (poniżej)
Dziś pierwszy raz jeździłem nimi na mokrym torze. Wcześniej miałem parę kompletów R888 i wbrew temu co niektórzy z Was tu w tym wątku pisali, uważam że R888 na mokrym są spoko. Natomiast Direzzy 03G na mokrym nie dadzą się rozgrzać i są wtedy jak beton- tracą przyczepność z byle powodu i bez ostrzeżenia. I nie chodzi o aquaplaning, a dosłownie tylko trochę wilgoci. I nie trzeba nawet robić kardynalnych błędów jak odpuszczenie gazu w zakręcie, wystarczy zacieśnić zakręt nie dodając gazu (FWD) Na znanym mi torze, gdzie przez wiele pojeżdżawek wypadłem tylko raz po najechaniu na olej, dzisiaj wykręciłem na tych oponach podczas pierwszej rundy 2 bączki. Jakaś masakra ![]() Za to na suchym naprawdę są świetne. Użytkowałem ostatnio na torze Dunlop Direzza 03G R1 i jestem zachwycony.
Nowe są bardzo twarde- do tego stopnia że ciężko złapać przyczepność ruszając dynamiczniej spod świateł, ale po pierwszym rozgrzaniu na torze kleją jak slicki, a nie semislicki. Pewnie dość szybko się zużyją- istnieje też twardszy wariant 03G H1. Moje R1 trochę nawet plują gumą - te rysy to guma a nie brud ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Update do moich wcześniejszych zachwytów nad Dunlop Direzza 03G R1 (poniżej) Dziś pierwszy raz jeździłem nimi na mokrym torze. Wcześniej miałem parę kompletów R888 i wbrew temu co niektórzy z Was tu w tym wątku pisali, uważam że R888 na mokrym są spoko. Natomiast Direzzy 03G na mokrym nie dadzą się rozgrzać i są wtedy jak beton- tracą przyczepność z byle powodu i bez ostrzeżenia. I nie chodzi o aquaplaning, a dosłownie tylko trochę wilgoci. I nie trzeba nawet robić kardynalnych błędów jak odpuszczenie gazu w zakręcie, wystarczy zacieśnić zakręt nie dodając gazu (FWD) Na znanym mi torze, gdzie przez wiele pojeżdżawek wypadłem tylko raz po najechaniu na olej, dzisiaj wykręciłem na tych oponach podczas pierwszej rundy 2 bączki. Jakaś masakra ![]() Za to na suchym naprawdę są świetne. Do mnie tez spływaja same pozytywne info od chłopaków o tych oponach udało mi sie troche ich przywiez i na suchym jest rewela czasy lepsze niz na r888 w aucie ciezszym niz 1 tona spisuja sie rewelacyjnie na mokrym mysle ze bedzie trzeba troche pobawic sie cisnieniami ale tez pojada jakos rozsadnie ![]() moje zdanie jest wyrobione na temat semi slicków , jako ze sam zjezdziłem juz ich naprawde duzo to jeszcze czesc moich znajomych co jakis czas ma mozliwosc na takich wynalazkach polatac A048 O3G V70 to opony z pierwszej ligi i jada jak profi slick, cena nowych jest zaporowa ale da sie kupic taniej uzywke ![]() R888 i Fz201 sa bardzo dobre ale nie pozwalaj na zrobienie tak duzego dystansu za jednym przejazdem , no i szybciej znikaja a o RSR sie nie wypowiem bo po co ![]() |
|
|
![]()
Post
#430
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 January 2012 Skąd: Wroc ![]() |
Zamierzam kupić opony semi slick MAXXIS ZR9 uzytkował ktoś z was tę oponę, jak się ma w porównaniu do r888 ??
|
|
|
![]()
Post
#431
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 August 2007 ![]() |
tez sie rozchodzi o opony tyle ze zimowe bieznikowane MARKGUMY
mial ktos z nimi stycznosc? szukalem opinii ale 95% to opinie sprzed kilku lat i zazwyczaj negatywne http://allegro.pl/185-60r14-nowe-bieznikow...2641885010.html http://allegro.pl/185-60r14-opony-biezniko...2636231014.html -------------------- corza drei liter 13,2 ET
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Duzo na nich jezdziłem, jezeli chodzi o przełoznie ceny do jakosci napewno sa ok i warte tych małych PLNów
Maja jeszcze kolejna zalete bardzo miekka mieszanke i naprawde dobrze sobie radza na białym puchu, dlatego tez czesto sa uzywane w sportach amatorskich jako opona na snieg. szybko znikaja ale na 2/3 sezony napewno starcza. trzeba uwazac jednynie na mokrym asfalcie i błocie posniegowym bo trzymaja słabiej niz letnia . No i moze sie zdazyc ze jakis karkas na którym została nalana bedzie ciezki do wywazenia. W skali od 1 do 10 uwzgledniajac wszystko daje jej 6 do jazdy na codzien w zime a 9 do jazdy po kajtkach i rallysprintach w snieg. |
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 August 2007 ![]() |
a na suchym asfalcie cos trzymaja? czy gorzej niz lato?
-------------------- corza drei liter 13,2 ET
|
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
Oczywiscie ze gorzej, kazda opona letnia gdy jest sucho trzyma lepiej od zimowych , nawet jak jest - 5 stopni
|
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 August 2007 ![]() |
czyli lepiej kupic lato do 200 konnego 800 kg wazacego fwd ktore jak bedzie duzy snieg i tak nie pojedzie po nim
![]() -------------------- corza drei liter 13,2 ET
|
|
|
![]()
Post
#436
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
musisz sie zastanowic po co Ci opony zimowe
jezeli chcesz jezdzic przez zime to tak kup zimówki jezeli bedzie auto stało w snieg i deszcz a bedziesz wyjedzac np w styczniu - lutym jak bedzie słonecznie i sucho na ulicach to nie sa CI potrzebne opony zimowe :] proste |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 August 2007 ![]() |
musisz sie zastanowic po co Ci opony zimowe jezeli chcesz jezdzic przez zime to tak kup zimówki jezeli bedzie auto stało w snieg i deszcz a bedziesz wyjedzac np w styczniu - lutym jak bedzie słonecznie i sucho na ulicach to nie sa CI potrzebne opony zimowe :] proste racja tylko w deszczu tez jednak lepsiejsze bedzie lato niz zima wiec chyba lepiej lato zaloze i tyle ![]() -------------------- corza drei liter 13,2 ET
|
|
|
![]()
Post
#438
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Oczywiscie ze gorzej, kazda opona letnia gdy jest sucho trzyma lepiej od zimowych , nawet jak jest - 5 stopni "Każda"? Semislicki o których tu piszemy - też? ![]() Wypowiadając się tak kategorycznie, wypadałoby nie być tak ogólnikowym. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: WWA/TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#440
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Nie jest tak do końca.
Zimówka będzie gorsza bo zazwyczaj są one węższe i mocniej ponacinane niż letnia. Nikt nie zakłada raczej do E30 zimówki 245 a na lato nie jest to wyjątek. Ale jeżeli zimówka jest z odpowiednio miękką mieszanką to w niskich temperaturach będzie lepsza. Jeżeli nawet przy +20 slik i zimówka mają tyle samo Shorów, to nie ma żadnej gwarancji, że będą miały tyle samo przy +5 a na pewno nie przy -5 stopni. Inaczej mówiąc mieszanki zmieniają swoje parametry różnie w zależności od temperatury i są projektowane aby były stabilne w zakresie do którego są przeznaczone a nie poza nim. Drastyczna sytuacja to -20 a opona która ma działać w temperaturach 20-30 stopni. 50 stopni różnicy to na prawdę dużo dla mieszanki. Amatorskie opony sportowe są pomyślane do danego zakresu temperatur. I w nim w określonych warunkach będą działały dobrze. Ale wystarczy pojechać dłuższy odcinek aby to się zmieniło. Dlatego rajdy i amatorskie osy to inne światy. Dobra zimówka w podobnej szerokości co analogiczna opona sportowa może być w zimie lepsza i będzie tym lepsza im będzie zimniej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 02:37 |