Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Kajman
post Wed, 15 Aug 2012 - 20:12
Post #421


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Etam, po mokrym i tak nie jeżdżę, więc sprawa jest łatwiejsza smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 Aug 2012 - 20:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
matteusz
post Wed, 15 Aug 2012 - 20:28
Post #422


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(tomkierz @ Wed, 15 Aug 2012 - 09:04) *
@matteusz, miałem pzero nero i 595 evo (które wg. innych osób są lepsze od ss-595) i moim zdaniem federale na suchym są dużo lepsze. Jedyny minus federali to podatność na aquaplanning. Sam mam opony w rozmiarze 205/40/17 i jeśli chodzi o wygląd, to federal jest dużo szerszy niż Pzero nero w tym samym rozmiarze. Do tego ścianka w 595 evo nie jest wcale jakaś mega twarda, jak można przeczytać w różnych ogłoszeniach. Moim zdaniem fajna opona na suche i mokre nawierzchnie bez kałuż. Średnio nadaje się do auta, które jeździ nawet okazyjnie w trasy, bo naprawdę, przy 110 na drodze z kałużami robi się już nieciekawe i trzeba się wlec, co jest trochę wkurzające. Jeśli auto na miasto, to powinny być świetne. Nie wiem jak wygląda teraz ich cena, bo sam kupowałem je po 300 z lekkim haczykiem, w okolicach chyba kwietnia.

Dzięki za odpowiedź, 595 evo niestety nie ma w moim rozmiarze. Autem jeżdżę też w trasy, więc wolałbym oponę, która na deszczu i kałużach też jakoś przyzwoicie się zachowuje. Na przedniej osi mam aktualnie CSC3 i jest to opona, która spełnia moje wymagania, przynajmniej na suchym, bo po mokrym zbyt wiele nie jeździłem.
Gdyby ktoś miał coś jeszcze do dodania o ss-595 to chętnie poczytam smile.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomkierz
post Wed, 15 Aug 2012 - 21:52
Post #423


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 May 2012
Skąd: Wrocław





Patrząc na sam bieżnik można się spodziewać opony podobnej na deszczu do 595 evo, chociaż powinno być lepiej, bo w evo cała środkowa część bieżnika jest zamknięta w SS są jakieś większe kanały po bokach. Jeżeli jeździsz w trasy, to lepiej pójść w opony, które zachowują się przynajmniej poprawnie na kałużach, bo jazda na federalach w deszczu na dłuższej trasie strasznie irytuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Fri, 24 Aug 2012 - 20:56
Post #424


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





Regal Racer jest produkowany w rozmiarze 235/45R17 (http://www.regaltyres.com/tyres_passenger.aspx), ale... można to gdzieś u nas kupić w tym rozmiarze?


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Słonik
post Sat, 25 Aug 2012 - 13:30
Post #425


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2010
Skąd: Łowicz





Panowie piszecie ze 595EVO plywaja po wodzie. Ostatnio mialem okazje w strugach deszczu zrobic trase ponad 300km z czego w wiekszosci predkosci oscylowaly w przedziale 120-160kmh i nie zauwazylem niepokojacego zachowania. Byly to proste odcinki rownego asfaltu ale i serpentyny na szerokim rownym asfalcie, odcinek Torun-Szczecinek. Rozmiar opon to 215/40/17.


--------------------
B4 Competition quattro 1.8 20VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomkierz
post Sat, 25 Aug 2012 - 14:56
Post #426


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 May 2012
Skąd: Wrocław





Hmm, może to kwestia tego, że moje auto jest w miarę lekkie (fabia), albo jechałem po większych kałużach (stojąca woda w koleinach na gierkówce), ale jazda z taką prędkością była wtedy niemożliwa. Dodam tylko, że przy Pzero Nero nie było w ogóle czuć pływania przy prędkościach o 30-40większych niż na federalach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 25 Aug 2012 - 19:36
Post #427


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(MisiekWAW @ Fri, 24 Aug 2012 - 20:56) *
Regal Racer jest produkowany w rozmiarze 235/45R17 (http://www.regaltyres.com/tyres_passenger.aspx), ale... można to gdzieś u nas kupić w tym rozmiarze?


A jak takie Regale kleją na mokrym asfalcie (no i jak w deszczu)?


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Sun, 26 Aug 2012 - 22:08
Post #428


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Update do moich wcześniejszych zachwytów nad Dunlop Direzza 03G R1 (poniżej)
Dziś pierwszy raz jeździłem nimi na mokrym torze.
Wcześniej miałem parę kompletów R888 i wbrew temu co niektórzy z Was
tu w tym wątku pisali, uważam że R888 na mokrym są spoko.

Natomiast Direzzy 03G na mokrym nie dadzą się rozgrzać i są wtedy jak beton- tracą przyczepność z byle powodu i bez ostrzeżenia.
I nie chodzi o aquaplaning, a dosłownie tylko trochę wilgoci.
I nie trzeba nawet robić kardynalnych błędów jak odpuszczenie gazu w zakręcie, wystarczy zacieśnić zakręt nie dodając gazu (FWD)
Na znanym mi torze, gdzie przez wiele pojeżdżawek wypadłem tylko raz po najechaniu na olej,
dzisiaj wykręciłem na tych oponach podczas pierwszej rundy 2 bączki. Jakaś masakra dry.gif

Za to na suchym naprawdę są świetne.


CYTAT(mAbZ @ Tue, 03 Jul 2012 - 14:01) *
Użytkowałem ostatnio na torze Dunlop Direzza 03G R1 i jestem zachwycony.

Nowe są bardzo twarde- do tego stopnia że ciężko złapać przyczepność ruszając dynamiczniej spod świateł,
ale po pierwszym rozgrzaniu na torze kleją jak slicki, a nie semislicki.
Pewnie dość szybko się zużyją- istnieje też twardszy wariant 03G H1.
Moje R1 trochę nawet plują gumą - te rysy to guma a nie brud biggrin.gif



--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Mon, 03 Sep 2012 - 15:34
Post #429


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(mAbZ @ Sun, 26 Aug 2012 - 22:08) *
Update do moich wcześniejszych zachwytów nad Dunlop Direzza 03G R1 (poniżej)
Dziś pierwszy raz jeździłem nimi na mokrym torze.
Wcześniej miałem parę kompletów R888 i wbrew temu co niektórzy z Was
tu w tym wątku pisali, uważam że R888 na mokrym są spoko.

Natomiast Direzzy 03G na mokrym nie dadzą się rozgrzać i są wtedy jak beton- tracą przyczepność z byle powodu i bez ostrzeżenia.
I nie chodzi o aquaplaning, a dosłownie tylko trochę wilgoci.
I nie trzeba nawet robić kardynalnych błędów jak odpuszczenie gazu w zakręcie, wystarczy zacieśnić zakręt nie dodając gazu (FWD)
Na znanym mi torze, gdzie przez wiele pojeżdżawek wypadłem tylko raz po najechaniu na olej,
dzisiaj wykręciłem na tych oponach podczas pierwszej rundy 2 bączki. Jakaś masakra dry.gif

Za to na suchym naprawdę są świetne.



Do mnie tez spływaja same pozytywne info od chłopaków o tych oponach
udało mi sie troche ich przywiez i na suchym jest rewela czasy lepsze niz na r888
w aucie ciezszym niz 1 tona spisuja sie rewelacyjnie

na mokrym mysle ze bedzie trzeba troche pobawic sie cisnieniami ale tez pojada jakos rozsadnie smile.gif


moje zdanie jest wyrobione na temat semi slicków , jako ze sam zjezdziłem juz ich naprawde duzo to jeszcze czesc moich znajomych co jakis czas ma mozliwosc na takich wynalazkach polatac

A048
O3G
V70
to opony z pierwszej ligi i jada jak profi slick, cena nowych jest zaporowa ale da sie kupic taniej uzywke wink.gif

R888 i Fz201 sa bardzo dobre ale nie pozwalaj na zrobienie tak duzego dystansu za jednym przejazdem , no i szybciej znikaja

a o RSR sie nie wypowiem bo po co tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
didos239
post Fri, 21 Sep 2012 - 17:06
Post #430


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 January 2012
Skąd: Wroc





Zamierzam kupić opony semi slick MAXXIS ZR9 uzytkował ktoś z was tę oponę, jak się ma w porównaniu do r888 ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamiloooo
post Wed, 26 Sep 2012 - 08:50
Post #431


Super User
Dołączył: Thu, 02 August 2007





tez sie rozchodzi o opony tyle ze zimowe bieznikowane MARKGUMY
mial ktos z nimi stycznosc? szukalem opinii ale 95% to opinie sprzed kilku lat i zazwyczaj negatywne

http://allegro.pl/185-60r14-nowe-bieznikow...2641885010.html
http://allegro.pl/185-60r14-opony-biezniko...2636231014.html


--------------------
corza drei liter 13,2 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Wed, 26 Sep 2012 - 09:15
Post #432


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





Duzo na nich jezdziłem, jezeli chodzi o przełoznie ceny do jakosci napewno sa ok i warte tych małych PLNów
Maja jeszcze kolejna zalete bardzo miekka mieszanke i naprawde dobrze sobie radza na białym puchu, dlatego tez czesto sa uzywane w sportach amatorskich jako opona na snieg. szybko znikaja ale na 2/3 sezony napewno starcza. trzeba uwazac jednynie na mokrym asfalcie i błocie posniegowym bo trzymaja słabiej niz letnia . No i moze sie zdazyc ze jakis karkas na którym została nalana bedzie ciezki do wywazenia.

W skali od 1 do 10 uwzgledniajac wszystko daje jej 6 do jazdy na codzien w zime
a 9 do jazdy po kajtkach i rallysprintach w snieg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamiloooo
post Wed, 26 Sep 2012 - 09:24
Post #433


Super User
Dołączył: Thu, 02 August 2007





a na suchym asfalcie cos trzymaja? czy gorzej niz lato?


--------------------
corza drei liter 13,2 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Wed, 26 Sep 2012 - 09:26
Post #434


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





Oczywiscie ze gorzej, kazda opona letnia gdy jest sucho trzyma lepiej od zimowych , nawet jak jest - 5 stopni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamiloooo
post Wed, 26 Sep 2012 - 09:37
Post #435


Super User
Dołączył: Thu, 02 August 2007





czyli lepiej kupic lato do 200 konnego 800 kg wazacego fwd ktore jak bedzie duzy snieg i tak nie pojedzie po nim smile.gif


--------------------
corza drei liter 13,2 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Wed, 26 Sep 2012 - 09:40
Post #436


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





musisz sie zastanowic po co Ci opony zimowe
jezeli chcesz jezdzic przez zime to tak kup zimówki
jezeli bedzie auto stało w snieg i deszcz a bedziesz wyjedzac np w styczniu - lutym jak bedzie słonecznie i sucho na ulicach to nie sa CI potrzebne opony zimowe :]
proste
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamiloooo
post Wed, 26 Sep 2012 - 09:47
Post #437


Super User
Dołączył: Thu, 02 August 2007





CYTAT(robertMK @ Wed, 26 Sep 2012 - 09:40) *
musisz sie zastanowic po co Ci opony zimowe
jezeli chcesz jezdzic przez zime to tak kup zimówki
jezeli bedzie auto stało w snieg i deszcz a bedziesz wyjedzac np w styczniu - lutym jak bedzie słonecznie i sucho na ulicach to nie sa CI potrzebne opony zimowe :]
proste

racja tylko w deszczu tez jednak lepsiejsze bedzie lato niz zima wiec chyba lepiej lato zaloze i tyle wink.gif


--------------------
corza drei liter 13,2 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 26 Sep 2012 - 12:11
Post #438


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(robertMK @ Wed, 26 Sep 2012 - 09:26) *
Oczywiscie ze gorzej, kazda opona letnia gdy jest sucho trzyma lepiej od zimowych , nawet jak jest - 5 stopni


"Każda"? Semislicki o których tu piszemy - też? biggrin.gif
Wypowiadając się tak kategorycznie, wypadałoby nie być tak ogólnikowym.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertMK
post Wed, 26 Sep 2012 - 12:19
Post #439


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 August 2006
Skąd: WWA/TST





CYTAT(mAbZ @ Wed, 26 Sep 2012 - 12:11) *
"Każda"? Semislicki o których tu piszemy - też? biggrin.gif
Wypowiadając się tak kategorycznie, wypadałoby nie być tak ogólnikowym.

nie czepiajmy sie o słówka , chodzi o opony drogowe i jazde po drogach a nie torze itp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Wed, 26 Sep 2012 - 16:29
Post #440


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Nie jest tak do końca.
Zimówka będzie gorsza bo zazwyczaj są one węższe i mocniej ponacinane niż letnia. Nikt nie zakłada raczej do E30 zimówki 245 a na lato nie jest to wyjątek.

Ale jeżeli zimówka jest z odpowiednio miękką mieszanką to w niskich temperaturach będzie lepsza.

Jeżeli nawet przy +20 slik i zimówka mają tyle samo Shorów, to nie ma żadnej gwarancji, że będą miały tyle samo przy +5 a na pewno nie przy -5 stopni. Inaczej mówiąc mieszanki zmieniają swoje parametry różnie w zależności od temperatury i są projektowane aby były stabilne w zakresie do którego są przeznaczone a nie poza nim. Drastyczna sytuacja to -20 a opona która ma działać w temperaturach 20-30 stopni. 50 stopni różnicy to na prawdę dużo dla mieszanki.
Amatorskie opony sportowe są pomyślane do danego zakresu temperatur. I w nim w określonych warunkach będą działały dobrze. Ale wystarczy pojechać dłuższy odcinek aby to się zmieniło. Dlatego rajdy i amatorskie osy to inne światy.

Dobra zimówka w podobnej szerokości co analogiczna opona sportowa może być w zimie lepsza i będzie tym lepsza im będzie zimniej.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 02:37